Téma: Zadřený motor VFR 1200
Čau motorkáři,
Mám tu jednu Hondu VFR 1200 se zadřeným motorem.
Jsou chycené uložení vačkových hřídelí ( sice viděl jsem už daleko horší...), vrcholy vaček i hrníčky zbarvené do fialova, sundal jsem hlavy a je vidět poškrabané stěny válců a klikovkou se nedá pohnout, takže je kouslá určitě na ojnicích, nebo kuwa kde...
Nicméně, sháníme jiný motor.
Rozebral jsem Olejové čerpadlo a první část, která nasává olej z vany a tlačí go do filtru, je vydřená...
Rozsekal jsem olejový filtr a ten je plný pilin z čerpadla, takže do poslední chvíle plnil svou funkci.
Druhá část čerpadla, která tlačí olej dale do motoru, je jen s několika málo rýhama.
Oleje bylo dost.
Otázka:
Co způsobí destrukci jen první části olejového čerpadla?
Sraní na údržbu? Neměnění oleje? Nasálo si to nějaký binec, který zůstal ve filtru? Takže zase zanedbaná výměna oleje?
Nějaká jiná teorie...?

Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 12:04 | Nahoru | #31
a nemohl mu tam nekdo neco hodit nalejvacim hrdlem ? ? V Praglu chodil takovej magor a sypal tam spony.

1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 12:44 | Nahoru | #32
Chlapi, všem díky za příspěvky, díky nimž jsem si šel do garáže znova umazat ruce...
Že sítka před čerpadlem jsem vyklepal velké tenké kusy kompozitu z nějaké kluzné pánve, které jsou i na dně vany...
Vzhledem k tomu jak jsou velké, musely ucpat sací sítko a ty malé prošly a ucpaly filtr...
To, že jsem je neviděl ve vypuštěném oleji je divné, zůstaly nalepené na dně vany a na sacím sítku...

Naposledy editováno 30.12.2023 12:45:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 13:28 | Nahoru | #33
kuzmič> Tak přece. Postupné ucpávání sítka a dlouhodobě snížený výkon mazání zapříčinil destrukci motoru.

(reakce na) Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 13:58 | Nahoru | #34
dave-lister> jo...
Edit.:
Přijde mi to jako šála na klikovce... když se nakonec kousla...
Pokusím se to rozpůlit...

Naposledy editováno 30.12.2023 14:02:23

Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 14:04 | Nahoru | #35
Přes to sítko bylo normálně vidět, až jsem s ním začal mlátit o stůl, začaly z něj lítat ty odlupky...

1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 14:31 | Nahoru | #36
Nepekna destrukce. Takze z motoru zustala prevodovka ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 14:55 | Nahoru | #37

Ozzy_ píše: Nepekna destrukce. Takze z motoru zustala prevodovka ...


Jo, spojka a altík...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200

Skvělá odpověď, děkuji! 30.12.2023 v 14:56 | Nahoru | #38
kuzmič> Z bloku motoru lze udělat nohu pro konferenční stolek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 18:05 | Nahoru | #39

dave-lister píše: kuzmič> Z bloku motoru lze udělat nohu pro konferenční stolek.



Na to už mám připravenou "slupku" z transplanta...
Ehm... ale véčkový čtyřválec by stál za to....

Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 20:11 | Nahoru | #40
A to je manual nebo DCT

Zadřený motor VFR 1200

30.12.2023 v 20:15 | Nahoru | #41
Manuál... z DCT by zbyly dvě spojky...

1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 14:50 | Nahoru | #42
Asi to není úplně ojedinělé, byla na to i svolávačka na kontrolu zda v motoru nejsou hliníkové špony

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 20:18 | Nahoru | #43
ŁŁ> jsem reglej na vsech forech i ve svete a tento problem nikdo nezaznamenal. A to nemluvim o crosstour,kde je ten samy motor a take nic.

2 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 20:33 | Nahoru | #44
Nějaká svolávačka být mohla, ale nějak si nevybavuji žádný konstrukční problém tohoto motoru...

(reakce na) Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 21:33 | Nahoru | #45
kuzmič> svolavacka byla jen na kardan

Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 21:55 | Nahoru | #46
Jenže nějaká ta konstrukční nedokonalost by alespoň odpověděla na tu otázku proč. Takový ty teorie že se ucpal olejový kanál to sice taky vysvětlí, ale nějak si to nedovedu představit jak by k tomu došlo.

Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 22:23 | Nahoru | #47
Asi každý motor má nějaké konstrukční nedostatky, nebo zvláštnosti. VFR1200 je úplně jiný motor proti prověřeným VFR750 / VFR800. Ty měly čepy na klice po 180°a V 90°. Vyčetl jsem, že VFR1200 má rozevření 76°, čepy přesazené 28° a pálí pravidelně v rozestupech 104°- 256°- 104°- 256°.
Tady je jedna klika z ebay, chycená na prvním ojničním čepu zprava:

Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 22:42 | Nahoru | #48
Problém je asi v karterech a odsávacím čerpadle. Klikovou skříň tvoří dvě zcela oddělené komory, ve kterých se zároveň stlačuje objem dvěma dvojicemi pístů. Jediná cesta, jak může olej a plyny ven, je skrz odsávací čerpadlo, které je nasazené na společný odpad z obou komor. Když vše funguje, jak má, čerpadlo stíhá odsávat olej a udržovat v klikové skříni mírný podtlak, čímž se snižují aerodynamické ztráty. Střední ložisko by nemělo být nijak výrazněji zatížené, když je každá dvojice pístů vyvážená protizávažím na klice.
Vršek:

Spodek:



Jenže co když dojde k větším profukům kolem pístů, čerpadlo přestane stíhat, olej zpění, a na kola čerpadla začnou působit velké tlakové pulsy? S tímhle měl problém i první Ford Coswort DFV. Zde je může být příčina toho vydření čerpadla, kterým se zhoršil jeho výkon a pak už to šlo jedno za druhým.

Naposledy editováno 01.01.2024 22:52:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 22:47 | Nahoru | #49

šmudla píše: ŁŁ> jsem reglej na vsech forech i ve svete a tento problem nikdo nezaznamenal. A to nemluvim o crosstour,kde je ten samy motor a take nic.


Třeba a tu se o tom píše.

Zadřený motor VFR 1200

1.1.2024 v 22:51 | Nahoru | #50
Jsem zvědavý, jak to půjde u Ducati V4. Tam jsou dvě obří odsávací čerpadla a to mazací nejde na tom bloku skoro identifikovat:




(reakce na) Zadřený motor VFR 1200

2.1.2024 v 14:53 | Nahoru | #51
ŁŁ> To je zajimave , docetl jsem se tam ze opravdu byla svolávacka na kovove trisky v motoru. Jedna se o rocniky 2010/11. Vetsinou se zavada projevi do 15000 Km, jsou slyset zvuky z motoru. Da se s tim jezdit ale po nejake dobe to zadres. Mluvi se tam o lozisku , ktere se vydira. Je tam doporuceni dodrzovat viskozitu oleje 10w30 . kvuli lepsimu chlazeni. Mluvi se o prehratych motorech.
JEstli tohle muze udelat olej 10w40 ?

Naposledy editováno 02.01.2024 15:12:12

(reakce na) Zadřený motor VFR 1200

2.1.2024 v 15:01 | Nahoru | #52
kuzmič> rikaji u prvnich rocniku ze byla svolavacka vizuelni na spony v motoru. Automaticky jsi dostal novy motor. Asi nejaka konstrukci chyba. Jakej byl tohle rok ?

1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200

2.1.2024 v 17:31 | Nahoru | #53
První registrace 2010

(reakce na) Zadřený motor VFR 1200

2.1.2024 v 20:18 | Nahoru | #54
kuzmič> Těžko říct co se mohlo stát, motorka je 13 let stará. Původní majitelé mohli ložisko na klice vlastní činností načnout. Motor mohl běžet s nedostatkem oleje, olej mohl mít nevhodnou specifikaci, olej mohl být naředěný palivem atd. Ono stačí velice málo a ložisko na klice které jinak vydrží hodně kilometrů se velice rychle opotřebí a ten kluzný materiál se prostě odbrousí. Nejdříve je slyšet jen slabé klepání při určitých otáčkách, ale ložisko stejně dříve nebo později umře. Jakmile se vůle zvětší, ty dvě šály se dostanou přes sebe a klikovka se zastaví. Ty obroušené vačky můžou být od poklesu mazaciho tlaku který se mohl ztrácet v ložisku na klice.

Naposledy editováno 02.01.2024 20:19:54

Zadřený motor VFR 1200

7.1.2024 v 12:51 | Nahoru | #55
Kdyby chtěl někdo vědět, co se stalo:
Jako první se zřejmě zadrelo ojniční ložisko na čtvrtém válci, malé špony vydřely čerpadlo a prošly do filtru, který postupně ucpávaly.
Jak bylo čerpadlo vydřené, dávalo trochu menší tlak oleje, ovšem velké špony ucpaly nasávací sítko čerpadla a nastal kolaps mazání.
Motor byl z prvního roku produkce, vztahovala se na něj svolávačka, kterou motorka v Itálii absolvovala. Je vidět, že motor už rozebíraný byl...

Zadřený motor VFR 1200

8.1.2024 v 05:42 | Nahoru | #56
To má ta motorka tak uřvaný laďáky nebo hluchýho majitele? Nebo to na 4válu není slyšet? Já jsem svého permoníka zaregistroval vcelku brzy, ale hrdinně jsem ještě cca 2 km dojel, přesto byla ojnice jen mázlá.

1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200

8.1.2024 v 10:58 | Nahoru | #57
Vidim ze mela 70 tisic ...to neni moc na tenhle motor. Motor byl celej pulenej , nebo jenom kontrolovali spony v motoru.

Naposledy editováno 08.01.2024 10:59:47

(reakce na) Zadřený motor VFR 1200

8.1.2024 v 12:59 | Nahoru | #58

šmudla píše: Vidim ze mela 70 tisic ...to neni moc na tenhle motor. Motor byl celej pulenej , nebo jenom kontrolovali spony v motoru.



Buh vi kolikrat tech 70 mela A i to, jak daleko to az doslo celkem svedci o tom, kdo na tom jezdil.

Dal bych to neresil. Destrukce moc hezka, sehnat ze zborky jinej motor a jezdit.

Naposledy editováno 08.01.2024 12:59:21

(reakce na) Zadřený motor VFR 1200

8.1.2024 v 22:11 | Nahoru | #59
kuzmič> jojo stojí to za to mám ho doma z vfr 800.

Naposledy editováno 08.01.2024 22:11:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200

9.1.2024 v 08:14 | Nahoru | #60

kuzmič píše: Čau, díky za reakce
Když jsem zjistil, že s klikovkou se nedá pohnout, vypustil jsem olej s jasným očekáváním pilin v oleji.
A to mě právě zarazilo, viditelné piliny v oleji nebyly!!!
Uložení vačkových hřídelí bylo chycené, ale ne moc.
Že by se někde něco pomalu vydíralo a čerpadlo piliny natáhlo, ucpalo filtr a pak se seknul i přetlakový ventil ve filtru a najednou vršek byl bez oleje...
Spíš jsem čekal, že z motoru vyteče s olejem ven nějaká ta pilina, že bude v oleji nějaká metalíza....



vždyť tomu vršku nic není. Kde vidíš problém?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přední vidle VFR 1200F Honda VFR 1200F Piwell 28 22.7.2024 v 11:40 Piwell
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 18 25.6.2024 v 11:38 H123
Kontrolky Honda VFR 1200F kokoto 17 27.5.2024 v 15:16 kuzmič
Dynojet Power Commander Honda VFR 1200F ohlin 7 27.5.2022 v 23:24 Richardpa
VFR 1200F DCT - pozor totálka Honda VFR 1200F MIK27 26 11.7.2021 v 16:38 PetrEFJÉER

TOPlist