paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 00:28 | Nahoru | #110791
Jirka4137> malir pokoju muze taky rozumet motorum ne? Btw, jake profese je vlastne Vaculik?

Z toho videa jsem zatim zvladl asi 10min a … radeji si to necham pro sebe

Ad regulace výkonu, myslim, ze to spravne pochopil Petr, jde o mapu jak otevírá klapka v závislosti na poloze pedálu. Je tam velka progrese - na sebemenší pohyb pedálu to da “plnej” - běžný u spousty současných aut. Cloveku prijde, ze to pri bezne jízdě docela jede… jen kdyz pak začne šlapat podlahu zjisti, ze tam vlastne nic navic neni (protoze kazdej jezdi na plnej plyn, prestoze ma lehce zmacklej pedál)

Naposledy editováno 19.12.2023 00:49:18

Jawablázni

19.12.2023 v 06:10 | Nahoru | #110792
Malíř pokojů může klidně překládat z latiny do angličtiny . Jen spíš potkáš překladatele který umí vymalovat pokoj.
Komentáře Martina Vaculíka zrovna často nesleduji, víceméně jen u strojů které neznám po technické stránce např. Buchanka, Tatra, některé -Dáčky. Proto mě neštve.
Chtěl jsem spíš ukázat na některé zajímavé technické řešení Tatry 603 v které jsem se jako kluk pěkně povozil i v prostoru za sedačkama. Ještě bych se chtěl svézt v Tatře 613. Rád poznávám i jiné značky a technické řešení.

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 06:18 | Nahoru | #110793

Jirka4137 píše: Manželce odešlo spojkové ložisko na Citronovi. Chtěl jsem po ní 10 litrů že jí Fábku nechám a koupím větší. Nechce. Raději dá 10 do Citrona.


Nikdy jsem nepochopil, jak tohle nastaveni muze fungovat ale asi nejak jo...

Od Vaculika znam jen videa ohledne Superba a tam mi pomohl a dost veci prozradil. A ani zpetne, kdyz uz to auto trosku znam, nemuzu rict, ze rikal blbosti. Aspon v tomhle pripade.

Naposledy editováno 19.12.2023 06:19:24

6 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.12.2023 v 07:38 | Nahoru | #110794
Když tu jste u aut, holka potřebuje kombik, něco novějšího tak do osmi let stáří, hraje s kapelou a čeká prcka, tak velikostně tak oktávka v kombiku, ale jezdí cukačky tak benzín. Navrhoval jsem něco s nepřímým vstřikem a atmosférou. Má ji třeba Hyundai i 30 s motorem 1.5 CVVT nebo asi by šla i Toyota Auris s motorem 1,6 valvematic . Napadá vás něco jinýho, co něco vydrží a je cenově do 400 litrů?

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 07:58 | Nahoru | #110795
Verdom> Vidíš to, to jsou paradoxy. Já prodávám 14 let starého kombíka za 50 tisíc a jsem tu za Krkovičku. A ty sháníš 8 let staré auto za 400 litrů.

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:03 | Nahoru | #110796
Verdom> Maximální stáří je při koupi auta dost častý požadavek. Pokud děvče nepotřebuje asistenty všeho a připojení na všechno, může jí starší auto posloužit lépe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:06 | Nahoru | #110797
Verdom> Pokud levný, velký auto s atmosférickým motorem, tak mě napadá Dacia Dokker nebo Lodgy. Motor H4M, to je 1.6 z Nissanu. Dost často mají i LPG, takže to jezdí opravdu levně.

Naposledy editováno 19.12.2023 08:07:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:35 | Nahoru | #110798
dave-lister> Dačii nechce, ta cena je maximální, pokud by bylo něco starý rok dva,
pokud to bude osm let starý, tak ta cena půjde taky dolu, úměrně stáří.
Lítala doteď v Audi A4 B8 2.0TDi Quattro, ale už umřelo a díky mateřský a změně práce bude lítat o hodně míň a jen cukačky,
což na ropáka moc neni.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.12.2023 v 08:41 | Nahoru | #110799
Ja nevim, ze porad lidi touzi po tom atmosferickem motoru… turbo dneska stoji par tisic a vydrzi obvykle statisice km… kvuli tomu bych urcite jezdil nejakym zdechlym konstrukcne predpotopnim pekacem

Ja bych si znovu koupil v70 s D5 … ale to hlavne proto, ze jsem s ni spokojenej…

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:46 | Nahoru | #110800

Verdom píše: Když tu jste u aut, holka potřebuje kombik, něco novějšího tak do osmi let stáří, hraje s kapelou a čeká prcka, tak velikostně tak oktávka v kombiku, ale jezdí cukačky tak benzín. Navrhoval jsem něco s nepřímým vstřikem a atmosférou. Má ji třeba Hyundai i 30 s motorem 1.5 CVVT nebo asi by šla i Toyota Auris s motorem 1,6 valvematic . Napadá vás něco jinýho, co něco vydrží a je cenově do 400 litrů?



Koukáš správným směrem. Upřednostnil bych i30, protože Toyota je v módě a bude dražší, přestože vlastně není lepší...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:48 | Nahoru | #110801
assassin> Lidi se bojí turba, přitom by se měli bát přímých vstřiků a dalších hovadin.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.12.2023 v 08:48 | Nahoru | #110802
Já bych si koupil prostě nějaký auto s velkým kufrem a málo km

e: Nejlépe od známýho

Naposledy editováno 19.12.2023 08:56:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:50 | Nahoru | #110803

assassin píše: Ja nevim, ze porad lidi touzi po tom atmosferickem motoru… turbo dneska stoji par tisic a vydrzi obvykle statisice km… kvuli tomu bych urcite jezdil nejakym zdechlym konstrukcne predpotopnim pekacem

Ja bych si znovu koupil v70 s D5 … ale to hlavne proto, ze jsem s ni spokojenej…



Turbo není problém.

Problém je ten přímej vstřik a když už je zánovní benzín, tak má k tomu turbu i přímej vstřik...

Nepřímovstřik a turbo dělá jen Renault a Fiat v základních verzích a to bude při přechodu z dvoulitra bolet...

Na druhou stranu, i ten turbenej litr si s atmo 1,6 po stránce dynamiky vytře prdel...

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:51 | Nahoru | #110804

Verdom píše: dave-lister> Dačii nechce, ta cena je maximální, pokud by bylo něco starý rok dva,
pokud to bude osm let starý, tak ta cena půjde taky dolu, úměrně stáří.
Lítala doteď v Audi A4 B8 2.0TDi Quattro, ale už umřelo a díky mateřský a změně práce bude lítat o hodně míň a jen cukačky,
což na ropáka moc neni.



Ještě koukni na Fiata Tipo. Turbo je, ale přímej vstřik ne, v těch létech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:53 | Nahoru | #110805

Borntobewild píše: assassin> Lidi se bojí turba, přitom by se měli bát přímých vstřiků a dalších hovadin.



Vetsinu tehle dilu oddela jezdeni "na spotrebu"

U ojetin do 8let stari bych si nejspis koupil diesel…

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:53 | Nahoru | #110806

Borntobewild píše: assassin> Lidi se bojí turba, přitom by se měli bát přímých vstřiků a dalších hovadin.



Přesně.

S dnešními řídkými oleji a separovanými chladicími okruhy, není problém umazat a uchladit turbo, problém je ten přímej vstřik v kombinaci s provozem v režimu Mamataxi.

Jawablázni

19.12.2023 v 08:53 | Nahoru | #110807
A nevím, jak se ta mnemotechnická pomůcka o Hyundaji vztahuje na dívky.

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:55 | Nahoru | #110808

assassin píše: Vetsinu tehle dilu oddela jezdeni "na spotrebu"

U ojetin do 8let stari bych si nejspis koupil diesel…



To je pravda.

Kdo ten přímovstřik honí jak nadmutou kozu, problémy nemívá...

Kdo jezdí jak Milan, ten zničí všechno...

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:56 | Nahoru | #110809

Verdom píše: Když tu jste u aut, holka potřebuje kombik, něco novějšího tak do osmi let stáří, hraje s kapelou a čeká prcka, tak velikostně tak oktávka v kombiku, ale jezdí cukačky tak benzín. Navrhoval jsem něco s nepřímým vstřikem a atmosférou. Má ji třeba Hyundai i 30 s motorem 1.5 CVVT nebo asi by šla i Toyota Auris s motorem 1,6 valvematic . Napadá vás něco jinýho, co něco vydrží a je cenově do 400 litrů?



Za ty peníze bych koupil Volvo xc60. Úplně jiný auto, než třeba ta octa nebo auris.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:57 | Nahoru | #110810

pech. píše: Turbo není problém.

Problém je ten přímej vstřik a když už je zánovní benzín, tak má k tomu turbu i přímej vstřik...

Nepřímovstřik a turbo dělá jen Renault a Fiat v základních verzích a to bude při přechodu z dvoulitra bolet...

Na druhou stranu, i ten turbenej litr si s atmo 1,6 po stránce dynamiky vytře prdel...



Ono to taky nebude tak zly. Pri trochu stesti a rozumnem pouzivani ty vstriky vydrzi taky statisice km a vymena 4 zas neni takova tragedie aby kvuli tomu clovek jezdil zdechlinou…

Jawablázni

19.12.2023 v 08:57 | Nahoru | #110811
Paradox je, že tímhle ježděním na spotřebu má člověk dost vysokou spotřebu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 08:59 | Nahoru | #110812

assassin píše: Ono to taky nebude tak zly. Pri trochu stesti a rozumnem pouzivani ty vstriky vydrzi taky statisice km a vymena 4 zas neni takova tragedie aby kvuli tomu clovek jezdil zdechlinou…


Jenže u těch přímovstřiků není jediný problém, že odejdou ty vstřiky.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 09:02 | Nahoru | #110813
Borntobewild> a co? V mem okoli moc benzinaku neni… ale kdo ho ma tak vesmes bez problemu jezdi. Ono taky ta technologie se behem let dost zmenila a primovstruky soucasne funguji jinak nez ty z pocatku tehle technologie…

Ostatne, diesely jsou primovstriky temer vsechny uz desetileti…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 09:09 | Nahoru | #110814
assassin> Roznesla se taková informace, že motor popraví karbonizace.

Já bych se toho taky nebál. Jestli mám jednou za X let zaplatit dekarbonizaci nebo řešit potíže s TDI, to už mi nepřijde jako důležitý.

Btw jeden tenhle i30 doma mám, ale ten jezdí jen po městě. Zatím žije, ale je fakt, že má najeto snad 15000 km

Naposledy editováno 19.12.2023 09:09:58

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 09:10 | Nahoru | #110815
assassin> Pokud vím, největší problém je se zakarbonováním motoru a s tím spojené další závady.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.12.2023 v 09:12 | Nahoru | #110816
Pro mne je hlavně přímovstřik diskvalifikován z výběru, páč lze špatně předělat na LPG. A kdo by dobrovolně dával za palivo dvojnásobnou částku než musi?

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 09:14 | Nahoru | #110817
assassin> Ty turba jsou dneska spolehlivý, přesnost výroby je dneska lepší než dříve. Není se čeho bát. Spíš vidím problém v přímém vstřikování benzinu. Mení to moc vhodný motor pro LPG a navíc to pořád žere dost benzínu.

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 09:23 | Nahoru | #110818
Borntobewild> o tom uz jsme se bavili… ja treba budu klidne davat za naftu dvakrat tolik nez abych resil blbosti kolem lpg…

Jinak bych rekl, ze zakarbonovani bylo domenou tech prvnich primovstriku a taky to neni neresitelna zalezitost.
Opet, spousta techto povidacek vznikla u aut ktere si majitele setri…

Treba muj otec dokaze trapit temer cokoliv v 1000 otacakach… sestka tam bude uz v 50kmh…

Tady se kvuli strachu ze vstriku, turba apod jezdi krapama co byly krapy uz nove a prestoze tu vesmes vsichni najezdi par tisic rocne, tak tu porad clovek cte co kdo neustale meni nebo opravuje

Naposledy editováno 19.12.2023 09:26:04

(reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 09:26 | Nahoru | #110819

assassin píše: Ono to taky nebude tak zly. Pri trochu stesti a rozumnem pouzivani ty vstriky vydrzi taky statisice km a vymena 4 zas neni takova tragedie aby kvuli tomu clovek jezdil zdechlinou…



Ono nejde vůbec o ty vstřiky, ale o to, že prcal co se bojí dát víc než čtvrt plynu a jezdí samý pomrdy, to nikdy pořádně neohřeje a splavuje se benzín do oleje, takže ty motory nekončí tím, že by chcíply vstřiky, ale jsou prostě vymletý od trvalého zadírání tím že je v oleji benzín....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.12.2023 v 09:27 | Nahoru | #110820

assassin píše: Borntobewild> a co? V mem okoli moc benzinaku neni… ale kdo ho ma tak vesmes bez problemu jezdi. Ono taky ta technologie se behem let dost zmenila a primovstruky soucasne funguji jinak nez ty z pocatku tehle technologie…

Ostatne, diesely jsou primovstriky temer vsechny uz desetileti…



Jsou, ale nafta je mastná a vstřikuje se pod řádově větším tlakem ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist