chtěl bych se zeptat, které příslušenství se vyplatí vzít originál od Hondy a které od jiných výrobců?
V jednom videu jsem zaslechl, že prý boční horní padáky od Hepco Becker stojí polovinu toho, co od Hondy. A nebo spodní padáky kolem motoru a krycí plech od Hondy stojí přes 18 tisíc Kč a tyto 2 věci od firmy Heed vyjdou za 5700 Kč, prostě za méně, než za třetinu. Pokud se člověku líbí i ty jiné, anebo to neřeší, tak se na tom dá dost ušetřit.
(mimochodem, ještě nevím, jestli budu chtít plech pod motor, na Stromu 650 jsem jezdil bez něj)
Tak se chci zeptat, jestli existují další náhrady? jak těchto příslušenství, tak i jiných?
A v případě těch dvou, co se zapojují do elektriky (přídavné světla a vyhřívané rukojeti), tak pokud se použijí od jiného výrobce, tak tak dá se to pak ovládat přes to tlačítko Fn a že by to bylo vidět na displeji?
(tipuji, že světla možná ano a rukojeti asi ne, ale nevím jistě)
Připojuji seznam, co mě zajímá a kolik to u Hondy stojí.
Odkaz na konfigurátor na webu Hondy:
https://motorcycleconfigurator.honda.cz/bikes/adventure/xl750_transalp/#/accessories
Jo a jen pro úplnost, pokud si tam naklikáte úplně vše, včetně kufrů, tak cena z 250 poskočí na 363 tisíc Kč,
prostě všechny doplňky od Hondy na tuto motorku vyjdou na 113 tisíc Kč. Plus ještě cena za montáž.
Naposledy editováno 09.10.2023 22:38:36
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Ty jezdíš v mlze, že potřebuješ mlhovky? To už bych si radši pořídil mlhovku dozadu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Mlhu jsem už zažil (např. i tady Poodří, mezi Novým Jičínem a Fulnekem) a mlhové světla nemám. Myslím, že jsem je nikdy nepotřeboval.
Několikrát za rok se ale vracím i pozdě večer a na Stromu 650 jsou parádní přední světla (halogenky), které svítí tak dobře, jako auto. Možné i lépe, než některé auta Takže např. při návratu ze Slovenska po úseku Bytča, Bumbálka, Rožnov nebyl problém v těch lesích, pokud se nějaké auta vlekly do kopce, tak je předjet a v té větší rychlosti si pořádně posvítit do dálky. Parádní
No a oproti tomu prý všechny ledkové světla svítí za houby, prostě hůř.
Jestli je to pravda, nevím. Vím jen, že to BMW F850GSA svítilo slabě a rozhodně hůře, než Strom 650. Předchozí majitel mi řekl, že se to řeší tím, že se svíti mlhovkami....
Takže ne, nepotřebuji mlhovky jako takové, ale pravděpodobně budu chtít jakékoliv přídavné světla, které budou svítit do dálky lépe, než to světlo TransAlpu 750, které prý vzali z CB500X.
Nebo máš lepší nápad, jak to udělat, aby ta motorka lépe svítila?
Jinak jestli se přídavné světla na motorku dělí na mlhovky a dálkové, nevím. Jo?
Naposledy editováno 08.10.2023 19:05:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Jejich používáním ve dne bys se přiřadil k oslnivým debilům, a jejich používání v noci, místo tlumených, bys se přiřadil k oslnivým debilům nejvyšší kategorie, takže na to bacha.
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Zákon je pěkná věc, ale chtít vidět stejně bezpečně jako na předchozí motorce je naprosto normální požadavek. To výrobci, kteří montují ledkové světla, jsou viníci této situace, ne já.
Deadman - kterou s těch 2 zmíněných cen myslíš a kterou motorku myslíš?
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Denní svícení lze mít také v počtu dvou světel, ale nějak mě to u motorky ztrácí smysl.......sám chci být viděn, tak nesvítím asi jen v terénu - stejně mě to na cesťáku už nejde vypnout, ten už je moc moderní. Na zbylých strojích ještě vypínač světel mám.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Padáky jsou zajímavou alternativou. Všechny ty 3 díly od Hondy stojí určitě hodně nad 20 tis. a tady jen 14 tis.
Brůča. - díky za vysvětlení. Taky mě napadlo, že pokud bych narazil na takové dálkové, co svítí dobře jen samo, tak bych namontoval na motorku jen jedno toto světlo Prostě nepotřebují to mít "hezké" a "symetrické", jako přídavné světlo na každé straně, jde mi spíš o tu funkčnost.
A nebo naopak, před STK bych odpojil to jedno přídavné s tím, že používám jen jedno a o druhém bych jim nakecal, že jej používám jen jako "dekoraci", aby to bez svícení vypadalo na každé straně stejně
Co se týče kontrolky (která není nutná), tak nevím to jistě, ale u TA750, pokud se to zapojí jako originální mlhovky, tak by se to pak mělo zapínat asi tím tlačítkem Fn a tím pádem bych se to mělo nastavit přes tlačítko a displej a pak i na displeji by měla svítit kontrolka... ne?
Na druhou stranu, pokud by mi ty přídavné světla svítily "až moc", tak by měly být zapojené někde na kabeláž k dálkovému světlu? Nebo nevím, jestli i ty přídavné světla existují takové, co umí svítit jako tllumené a dálkové.... ale to bych chtěl už asi moc... že
abcd - díky za info, napsal jsi mi nejvíce tipů, jak to samé nebo podobné koupit levněji
Jinak tu 12V zásuvku zapojenou přímo používáš k čemu?
I když na Stromu 650 ji mám taky zapojenou přímo a občas jsem ji použil pro dobití mobilu po zastavení. S tím, že Nabíjení mobilu třeba půl hodiny nebo hodinu, by snad nemělo ohrozit nabití baterky.... aspoň doufám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
to umí ty drahé co jsem dal odkaz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Jinak když se píše, že mají homologaci, tak mohou svítit současně s hlavním světlem (jako společně tlumení i dálkové) a nebo jak píše výše Brůča. , že ne?
Jako jestli není ta homologace o tom, že by to to hlavní světlo nahradilo.
Nebo jestli vůbec jde splnit všechny podmínky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
https://www.autoklub...stk-svetla_final.pdf
Tam dávám třeba kompresor a nebo lampičku do stanu......věci, co si sám vypnu. Mimo jiné již několik let z motorky baterky nevyndavám, ale přes tyto zásuvky stroj celou zimu dobíjím. Respektive slunce - solární panel, regulátor a baterie. Prostě přijedu domů a motorku "napíchnu" na kablík zakončený zástrčkou do zapalovače. Jen na vysvětlení, k čemu používám přímou zásuvku na motorce.......ale vše je individuální.
Kohlstein píše: Roman2bk> Na TK bys nic nenakecal, protože počet a umístění světel se řídí nějakými pravidly, do kterých tvoje úvahy vůbec nezapadají.
https://www.autoklub...la_final.pdf [/quote]
Stačí "nevyhovující" světlomet zakrýt. Mě stačí odpojit od zdroje (rozepnu jeden konektor) a přelepím třeba izolačkou. A nikdy jsem neměl problém. Snažím se ale používat věci "neobtěžující" okolní řidiče. Jako třeba přídavné brzdové světlo pod kufrem, které rychle zabliká, poté párkrát pomaleji a teprve poté svítí plynule. Samozřejmě klasické originál světlo na stroji mám také. A přídavné dálky mám samozřejmě dvě, takže v součtu celku i s originálem tři. Což je v rozporu s předpisy. Tak opět přelepení a když nejsou na fotce vidět, tak na STK není problém. Jen vlastní zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Pet1970 píše: Roman2bk> chlapi to tu píšou že jen jedno světlo , já mám navíc dvě mlhy a ty denalli, raději budu viděn než odřenej nebo mrtvej i když to samozřejmě to není záruka , je to pohled každýho jedince
Ty si vážně myslíš, že když někoho oslníš, dokonce ve dne, že tě nebude ignorovat, ale respektovat, a správně odhadne tvoji rychlost a vzdálenost?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Pokud chce být opravdu někdo viděn, použije světlo s velkou plochou, které neoslní, přitom zrakový vjem bude dostatečný na to, aby mozek s toto informací pracoval - jedno světlo nebo dvě blízko sebe jsou motorka, více světel má kolotoč a ten nemá na silnici co dělat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Krautkopf píše: Ty si vážně myslíš, že když někoho oslníš, dokonce ve dne, že tě nebude ignorovat, ale respektovat, a správně odhadne tvoji rychlost a vzdálenost?
- mne kazde auto oslnuje minimalne dvema svetlama a strpet to musim a kdyz si pridam dve mlhovky tak budu nekoho oslnovat ?
Ano ja se taky hlasim k tomu hloupemu nazoru ze radeji jsem videt lepe nez hure. Je zajimave, ze nikomu nevadi intenzita svetelneho toku? Je opravdu jedno jestli se podivas do svetla novemu BMW 7 u ktereho nepoznas zda je den a noc nebo potkas Skodu 120 ??? oba maji homologaci a schvalene svetla ze ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
nous píše: - mne kazde auto oslnuje minimalne dvema svetlama a strpet to musim a kdyz si pridam dve mlhovky tak budu nekoho oslnovat ?
Ano ja se taky hlasim k tomu hloupemu nazoru ze radeji jsem videt lepe nez hure. Je zajimave, ze nikomu nevadi intenzita svetelneho toku? Je opravdu jedno jestli se podivas do svetla novemu BMW 7 u ktereho nepoznas zda je den a noc nebo potkas Skodu 120 ??? oba maji homologaci a schvalene svetla ze ?
Auto mne neoslnuje vubec ani ve dne nebo v noci, pokud ma spravne serizene svetla nebo pokud nesviti zbytecne dalkovymi. Treba zkusit jezdit tak jak se to davno ucilo, ze se necuci protijedoucimu do svetel, ale vyuziva se jeho svetla k tomu abych se venoval tomu co je po moji prave krajnici. Sitnice za to taky podekuje. Za to joudu na motorkach, co sviti ve dve mlhovkami a dalkovymi potkavam cim dal vice. A jeste maji predstavu ze delaji neco pro svoji bezpecnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Krautkopf píše: nous> O homologacích světel nových aut, mimochodem z mého pohledu nehomologovatelných, ať už předních nebo zadních, není tohle téma. Jen jsme se dostali k tomu, že když někoho oslníš, tak ho akorát nasereš, a to má s respektem a bezpečností pramálo společného.
- ty porad bazirujes na tom vyrazu OSLNIS, treba ja nikoho oslnovat nebudu, ja budu jen svitit mlhovkama a zit v domeni, ze vice svetlych bodu je pro cizi oko lepe zaregistrovatelne nez mene. Vecer je budu taky pouzivat, protoze Transalp sviti jen v uzke vyseci komoleho kuzelu a pred motorkou je tma tak to budu kompenzovat mlhovkama.
puffybodie píše: Auto mne neoslnuje vubec ani ve dne nebo v noci, pokud ma spravne serizene svetla nebo pokud nesviti zbytecne dalkovymi. Treba zkusit jezdit tak jak se to davno ucilo, ze se necuci protijedoucimu do svetel, ale vyuziva se jeho svetla k tomu abych se venoval tomu co je po moji prave krajnici. Sitnice za to taky podekuje. Za to joudu na motorkach, co sviti ve dve mlhovkami a dalkovymi potkavam cim dal vice. A jeste maji predstavu ze delaji neco pro svoji bezpecnost
tak se na protest přilep k silnici
Edit: a ve tři už je to v pohodě?
Naposledy editováno 10.10.2023 11:47:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 ... Honda XL750 Transalp | Hippieguy | 15 | Včera v 11:58 PetrL3 |
Honda XL 750 Transalp - Únik / pres... Honda XL750 Transalp | Forzaaa | 8 | 15.10.2024 v 11:22 Duchodcee |
Transalp xl 750 2023 Honda XL750 Transalp | TransalpXL750 | 15 | 30.9.2024 v 00:53 ombudsman |
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 148 | 28.9.2024 v 09:57 Palomoto |
Transalp 750 & kombinovani ochranyc... Honda XL750 Transalp | Valpen | 0 | 16.9.2024 v 18:24 Valpen |