globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře
Zdravím,
dneska jsem projížděl motorku a zjistil jsem, že při jízdě motor chvílemi vynechává/cuká, ale jakmile se vytočí do vysokých otáček, tak se to zmírní. Jako první mě napadla moc bohatá směs, protože i při velmi ohřátém motoru jde z výfuků strašný kouř a je za mnou bílý oblak. Vím, je to 2 takt, ale tohle mi stejně přijde dost.

Karburátor (Jikov 2924) je nastaven takhle: šroub vzduchu 1,5 otáčky (ze začátku jsem jezdil na 0,5 otáčky, ale rozdíl moc velký nebyl), palivová jehla na třetí stupeň.

Motorku se taky nepodařilo vůbec nastartovat nakopávačkou, dokud jsem nedal trochu benzínu pod svíčku. Do té doby byla svíčka suchá. Pak už celý den chytala krásně. Tyhle dva problémy mi nejdou dohromady, protože jsou v podstatě protikladné.

Nevíte někdo, co s tím? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

13.8.2023 v 21:05 | Nahoru | #1
Jedna z možností je, že jsou špatný gufera na klikovce.

1 reakcí na tento příspěvek Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

13.8.2023 v 22:10 | Nahoru | #2
Nejlepší bude nechat to vyzkoušet někoho, kdo ví, co s tím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

13.8.2023 v 22:39 | Nahoru | #3
lucík74> Nejmíň to pod dynamem je čerstvě po výměně, protože původní kovové přisávalo hodně, ale gumové, co je tam teď těsní výborně.

(reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

13.8.2023 v 22:44 | Nahoru | #4
Kohlstein> Třeba na to dojde. Bohužel tyhle zkušenosti nemám, motorka je nález a je to první stroj tohoto typu, na kterém něco dělám. Už i vím, za kým chodit pro rady a díly, ale zatím bez technický s tím můžu tak maximálně na polňačku a vozit to tam a zpátky na vleku se mi úplně nechce... Ale jak říkám, třeba na to dojde...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

13.8.2023 v 22:49 | Nahoru | #5
vasik006> Tak pod dynamem to tezko bude prisavat olej z prevodovky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

13.8.2023 v 23:01 | Nahoru | #6
VilemRD> To je pravda, to přisávalo jen vzduch. Na druhé straně by ale podle výkresu motoru měla být dvě ložiska a nějaké těsnění mezi nimi. O výměně jsem nikde nečetl ani slovo, Dočkal jen zmiňuje, že to tam je. Mimochodem, palivo používám Stihl M2T + Natural 95 v poměru 1:25.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

13.8.2023 v 23:25 | Nahoru | #7
vasik006> To je hliníkový labyrint, ten se sám od sebe nerozbije.

(reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

14.8.2023 v 09:10 | Nahoru | #8
Kohlstein> Tak tak, to tam přesně psal.

1 reakcí na tento příspěvek Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

14.8.2023 v 11:08 | Nahoru | #9
To někde dlouho stálo? Předstih a aspoň základní vyčištění karburátoru proběhlo? Nejsou myši ve filtru?

1 reakcí na tento příspěvek Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

14.8.2023 v 12:11 | Nahoru | #10
Bílý kouř je známkou toho, že je při spalování přítomna voda. Zkoušel jsi vypustit benzín a nalít čerstvý? Nebo pak už podle mě zbývá jen to, že je špatný labyrint nebo netěsní kartery mezi klikou a převodovkou... Má to specifický smrad a hlavně je kouř spíš modrý.

Naposledy editováno 14.08.2023 12:11:57

1 reakcí na tento příspěvek Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

14.8.2023 v 12:32 | Nahoru | #11
1:25 je moc, tyhle motory klasicky 1:33
Ten labirint mezi lozisky muze byt po letech vyjety a netesní - prodava se nový nebo misto něj dávají dve gufera napisy k sobe.
Šroub směsy 1 a půl a jehlu bych dal na II.
Máš opravdu dobře nastavený předstih?
Svíčku máš jakou?? Do Jawy nejlépe Brisk N15c - funguje asi nejlépe

Pokud to kouří opravdu moc může to sát olej ze skříne mezi karterama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

14.8.2023 v 16:02 | Nahoru | #12
Hitak128CZ> Jojo, stálo to nejmíň 20 let v suchu v garáži. Všechno komplet rozebrané, vyčištěně. Předstih nastaven na 4,5mm.

(reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

14.8.2023 v 16:03 | Nahoru | #13
Bugs> Benzín je nový, nádrž vypláchnutá před nalitím.

(reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

14.8.2023 v 16:07 | Nahoru | #14
kokoška.> Díky za tipy, postupně vyzkouším. S předstihem jsem se tady naštval už dost, ale nastavil jsem ho na 4,5mm. Kdo ví, jestli se ale zase nerozhasilo nějak záhadně. Svíčka je tam nějaká stará, co jsem našel. Svíčku jsem koupil dneska Brisk N17c a taky neodrušenou fajfku (teď je tam odrušená - odpor asi 8 kOhm). Vyzkouším a dám vědět.

(reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

Skvělá odpověď, děkuji! 14.8.2023 v 21:49 | Nahoru | #15

vasik006 píše: Hitak128CZ> Jojo, stálo to nejmíň 20 let v suchu v garáži. Všechno komplet rozebrané, vyčištěně. Předstih nastaven na 4,5mm.


Pokud to někdo odstavil podle nejlepších zvyklostí, může být v klikovce deci oleje od konzervace. Zatuhlého oleje. A ten se teď po ohřátí motoru uvolňuje a protože už je to jen takové špatně hořlavé svinstvo, trošku si to pohulí.
Předstih by asi měl být maximálně 4,5 mm, radši mezi 3,5 - 4,5 mm.

Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

2.9.2023 v 17:32 | Nahoru | #16
Tak dávám aktualizaci. Motor po výměně pístních kroužků kouří mnohem méně, v klikovce nějaký ten olej na dně byl. Motor ale pořád v tahu vynechává a těžko po dlouhé době se startuje. Svíčku jsem dal novou Brisk N17C a fajfku neodrušenou (poněkud špatná konstrukce už od výroby, co ztrácí kontakt po prvním nasazení a sundání, to ještě musím dodělat, aby byla spolehlivá). Každopádně motorku je poměrně těžké nastartovat po delší době i roztlačením a motor v tahu vynechává, jak jsem už psal. Zvláštní je, že například po výměně kroužků, kdy motorka stála 2 dny, pak chytla na druhé šlápnutí. Po týdnu jsem ji musel hodně přemlouvat...

Každopádně chci se zeptat, čím tohle vynechávání může být. Nastavení karburátoru jsem popisoval výše. Napadá mě jen možná těsnění pod přírubou karburátoru nebo ta mizerná fajfka (ale to si nemyslím, protože to dělalo i s původní odrušenou). Někdo nějaké rady? Díky.

Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

2.9.2023 v 18:17 | Nahoru | #17
Měl jsi začít u karburace. Rovina příruby a její těsnost je základ. Srovnej přírubu pilníkem, 90% karbenátků ji má do luku, protože každý matky dorve. Co HT? Vyzkoušet jinou dle orientační tabulky na www pana jawarmaniaka. Sežeň si Dočkala, přečti si ho a pak laboruj.

Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

2.9.2023 v 18:25 | Nahoru | #18
Díky, zaměřím se na to. O aktuální HT jsem zatím nic nezjišťoval. Dočkala mám, akorát novější vydání, kde o mém karburátoru Jikov 2924 není téměř vůbec řeč, ale dost věcí na motorce mi už pomohl vyřešit.

Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

2.9.2023 v 19:11 | Nahoru | #19
Máš filtr drátěnku, papírák? Od toho se odvíjí HT. Co čistota přívodu paliva? Vždy jsou tady univerzální směšné rady ohledně gufera pod zapalováním, zapoj rozum, většinou je to nějaká přehlídnutá prkotina. Já jednou nainstaloval na koupenou 353 chybějící filtr jelito, ale to mělo v sání restriktor z panelky 592 a já si toho nevšiml a týden se v tom hrabal taky

1 reakcí na tento příspěvek Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

3.9.2023 v 12:06 | Nahoru | #20
Filtr drátěnka, všechno vyčištěno. Palivo je Stihl M2T + Natural 95 v poměru 1:25, nádrž vypláchnuta, palivový filtr jak v nádrži, tak na hadičce. Musím říct, že už mě dneska nic nepřevapí, protože jak jsem řešil problém, že motorka neměla žádný výkon ani na rozjezd a celý problém spočíval v trhlince v těsnění pod válcem (viz fotka). Vůbec tomu nevěřím, ale po výměně motorka normálně jela...
Kouknu na tu HT, tu jsem jen čistil, ale nijak jsem s ní zatím nelaboroval. Bohužel už zas ubývá volného času a k motorce se dostanu jen zřídka

Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

3.9.2023 v 15:46 | Nahoru | #21
Sundat kerbec je 5 minut práce, když už jsi měl dole i válec

(reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

3.9.2023 v 19:53 | Nahoru | #22
vasik006> Kdybys napsal, že jsi měnil pístní kroužky a vrátil tam zpět staré ztvrdlé polorozpadlé těsnění, tak bych ti to nevěřil.

1 reakcí na tento příspěvek Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

4.9.2023 v 10:21 | Nahoru | #23
No a co karbec? Volnoběh řeší většinou vždy OK, tam bývá málo kdy vada, vysoké otáčky pak spodní trysky, tam většinou také OK, .....ale střed otáček, kde Ti to jede nejvíce blbě je šoupě a jehla....takže co zkusit novou jehlu nevyklepanou, jiný karběc, repas těla...... markantní je to dycky na Péráku, tam je starší je jednodušší typ karbcu, ale z 90% to řeší jehla, nová emulzní trubice a výbrus+šoupák.
Jinak bych dal nové gufero pod zapalko, to je pár korun, kroužky si už dal to je OK,... a samo pak průchodnost kohoutu paliva, sítka a podobně.

(reakce na) Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

4.9.2023 v 17:53 | Nahoru | #24
Dolin> Díky za tipy. Gufero pod zapalkem je už dávno vyměněné, to jsem tu psal dřív. Je pravda, že to je hlavně při středních otáčkách, jakmile to vytočím víc, téměř to zmizí. Každopádně by to dělat nemělo a při jízdě je to celkem nepříjemné. Dokonce tam mám možná ten "pérákový" karburátor - Jikov 2924 (H nebo TŘ, nepoznám...). Mám starší stroj z roku 1956 (353.03) ještě s spínací skříňkou s ampérmetrem v nádrži. Určitě to není 2924M - nemá hranatou plovákovou komoru ani 2926 - nemá vyměnitelnou trysku volnoběhu. Ostatně, znalé oko podle obrázku jistě určí přesný typ

Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

4.9.2023 v 21:48 | Nahoru | #25
No tak to je "pérácký" - takže šup výbrus, novou emulzkum, jehlu, a nový kolík aretace šoupáku....

Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

23.11.2023 v 18:01 | Nahoru | #26
Po delší době jsem možná našel příčinu problémů. Zjistil jsem, že hlavní problém je, že nejde přeplavit karbec. Benzin začne téct až ve chvíli, kdy skoro vyšroubuji šrouby víčka, nadzvednu ho a zmačknu přeplavovák. Řekl bych, že je to může způsobovat i vynechávání motoru kvůli nízké hladině v plovákovce. Mám pochybnosti, jestli je tam správný plovák, ale to bohužel nedokážu určit. Mám tam plovák, jako je na výkresu (údajně karburátoru 2924TR) viz obrázek č.1, který je na tyčce nasazený dost nízko a je nad ním plíšek (význam?). V manuálu pro moji motorku (353/03, r.v. 1956) je ale uveden karburátor 2924H, který má plovák očividně trochu jiný. Co je ve skutečnosti na motorce, to netuším. Setkal se už někdo s podobným problémem? Podle čeho poznám, jaký plovák tam patří? Díky.



Motor vynechává, z výfuku jde hodně kouře

10.12.2023 v 18:57 | Nahoru | #27
Tak jsem našel problém, plovák byl na jehle jen přilepen olejem z benzínu, ale přiletován ne. Byl by mi někdo schopen změřit vzdálenost plováku od konce tyčky pro verzi s plíškem? Díky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3891, 3892] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116742 Dnes v 13:57 pitbikeros
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist