Abych se ujistil, že problém je opravdu v ložisku, tak jsem jenom na přední nápravu zkusmo nahodil zpět zimní a... zase ticho. Výsledek bádání teda je, že ložiskem to pravděpodobně nebude. Na vině bude nejspíš pneu, ale že by Barumka byla až takový shit? Problém je, že hukot pneu se od hučení ložiska dá jen těžko rozeznat.
Je možné, že je ložisko načaté a širší/těžší guma to ložisko více zatěžuje a to začíná hučet, nebo byste spíš viděli problém v samotné gumě? Loni ale vše OK a na zadní nápravě je to také v klidu. Už jsem zkoušel přehodit zadní/přední levé/pravé a hučí to furt stejně - to by ukazovalo na ložisko, ale jiná guma a je klid - to zase ukazuje na pneumatiku.
Tak se nějak nemůžu pořád dopátrat, kde by mohl být problém. Teoreticky zdravé ložisko je škoda měnit zbytečně, když by to pak třeba hucelo furt stejně a samozřejmě vzhledem k plánovanému nájezdu je každá ušetřena kačka dobrá (to auto slouží jen pro jízdu mezi vesnicemi v rámci okresu, nic víc).
Poprosil bych tedy odborné publikum, kdyby řeklo svůj názor na věc.
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek pneu problém
Jinak už mám nové auto druhý rok a jezdím na letních i v zimě a nepřezouvám ale musíš ofafrně
1 reakcí na tento příspěvek pneu problém
1 reakcí na tento příspěvek pneu problém
Ještě je tu varianta, že koupím 2 letní 185/60R14, třeba moje oblíbené micheliny, hodim je na dvě ALU kola a ty budou na přední nápravě. Na zadní nechám barumky, které se tam chovají celkem spořádaně. Otázka ale je, jestli je skutečně chyba v pneumatice, abych totiž do toho nesypal dokola prachy a výsledkem bude stále hukot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu problém
1 reakcí na tento příspěvek pneu problém
Barumky nemám.
Naposledy editováno 23.04.2023 20:41:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu problém
1 reakcí na tento příspěvek pneu problém
Také je možné, že ta náprava si v současném stavu nerozumí s těmi koly. Může být jiné ET, k tomu širší gumy, hned tam působí větší síly a v jiném směru.
Řídí se to na obou sadách kolech stejně?
Mě na autě stačily disky s menším ET, kola byla vysunutá asi o 2cm ven (tedy podobně jako s podložkama). Sice to nehučelo, ale řízení bylo hrozné. Stejné gumy na origo discích co tam patří a řídí se to nádherně. Stejně tak širší gumy zhoršily jízdní vlastnosti.
Jinak ty liťáky jsou originální k tomu autu (fabia 1), zvýšených sil do řízení jsem si nevšiml, ale určitě o něco vyšší budou, jelikož je letní guma celkově širší a těžší.
3 reakcí na tento příspěvek pneu problém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu problém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu problém
A ano, špatné ložisko trpí víc s větším kolem, takže bude dělat i větší bordel.
Co jsem těď koukal, ložisko na Fábii 1 stojí okolo litru kus na internetu. A to i kvalitnější značky jako SKF nebo FAG.
Pokud máš velký momenťák, vyměníš si ho bez problémů i doma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu problém
Shaker píše: bacha na to, hucelo nam lozisko, poslechove to bylo z leve strany a fyzicky bylo spatne prave...i servisak se divil
tak tyhle dily bych stejne menil na obou stranach najednou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu problém
Edit: koukám, že u fabie se místo lisu musí použít speciální přípravek, no když koukám na ceny přípravků, tak je to v domácích podmínkách asi unreal
Naposledy editováno 24.04.2023 13:11:33