globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Shad tr 40 zkušenosti, postřehy, alternativy
 
26.1.2023 v 23:10
Tak už na mě taky došlo a šel jsem do cendura a protože jsou origo kufry v ceně jiné ojeté motorky, chtěl bych to poskládat postupně z výběru výrobců příslušenství. Chvíli jsem přemýšlel i o hliníkových kufrech, hlavně AluMilánek mě zaujal cenou a také tím, že na pravou stranu bych kvůli výfuku chtěl něco užšího a on má v nabídce kufr s šířkou 160mm. Na druhou stranu na expedici se nechystám a krychle není zrovna aerodynamicky optimální tvar. Horní kufr jsem tedy vybral Shad SH58X, trochu i kvůli tomu, že tyto kufry s pár odlišnostmi používá výrobce motky v originálním příslušenství, jen se svým logem a trochu jinou cenou. Na boky jsem hledal nějaké brašny, abych tu na pravé straně mohl stáhnout a zbytečně motorku nerozšiřoval a našel jsem typ Shad TR40. Montuje se to na trubkový rám 4P, ale údajně by to mohlo fungovat i na 3P, přesto že výrobce takovou možnost neuvádí. Připíná se to stejně jako plastový kufr a dokonce se dají zamknout i přezky. Při ceně cca od 9tis. za brašny a od 4,6 tis za nosič se mi to zdá jako dobrý poměr cena/užitná hodnota. Nemáte je někdo odzkoušené nebo nevíte o alternativě s podobnými parametry?

Shad tr 40 zkušenosti, postřehy, alternativy

27.1.2023 v 13:08 | Nahoru | #1
Dovolím si tu malinko přihřát polívčičku Pořád totiž tápu nad mašinou a teď sem se dobral k problematice kufrů.. Na čopru sem dycky měl jen brašny, kůžu a je to málo.. Koukal sem po kufrech ať už na cenduro, nebo nějakej cesťák a někteří vozí nastálo boční hliníkáče, někteří maj topcase napevno, někteří to sundáváte, někdo má dvě sady.. Já potřebuju furt něco vozit, jenže to překáží, a jak vemeš menší, nic neodvezeš, velký zas vozíš zbytečně
Prvně sem si vzpoměl že mi kolega řikal, jak má na VTXu roztahovací brašny, cca o 10cm že to roztáhne na stranu.. Se ho přeptám, leč sem je nenašel.. Při pátrání sem narazil na BMW Vario..


Maj i Topcase co se asi o 10cm uvětší na vejšku, rozdíl asi 10l na kufr, složený 20l levej, 30l pravej a 25l topcase.. Ale je to plastový a leze se do kufrů zboku..
Pak sem objevil Shad SH59X, ten se roztahuje 46-58l, a párujou se designově s Shad SH35.. Boční už se ale neroztahujou nijak..

Jako supr, už jen kvůli aerodynamice a průjezdnosti, když toho zrovna moc nevezeš..

To nikdo eště neudělal hlinikáče co něco takovýho umí? Máte někdo něco takovyho?

Měl bych eště od Vás kluci slyšet, z jakýho důvodu vozíte stabilně jen topcase/bočáky a ne obráceně? Zkrátka výhody/nevýhody, poznatky.. Tu na fóru sem to prolez a moc toho tu není..

Taky bych chtěl poprosit Tri, jestli by mohl vyfotit dno toho SH58x zevnitř a zvenku, abych si udělal obrázek jak sou ty plasťáky pevný, jestli se o to dá opřít baťůžek, když už tam dávaj opěrku, protože se mi to pevnostně nezdá, na čopru za to mužu zapřáhnout vozejk žejo

Shad tr 40 zkušenosti, postřehy, alternativy

27.1.2023 v 20:40 | Nahoru | #2
mrkni na givi dolomiti trekker, já velká spokojenost..

Shad tr 40 zkušenosti, postřehy, alternativy

28.1.2023 v 14:25 | Nahoru | #3
SH58X má poměrně velkou plotnu, cca 2x větší než Givi Monolock, vepředu tři široké uchyty, vzadu masivní západku. Pokud baťůžek nemá přes metrák, tak by to kufr měl vydržet, když se o něj bude opírat.

Shad tr 40 zkušenosti, postřehy, alternativy

28.1.2023 v 14:43 | Nahoru | #4
Tohle téma byo pro mě trochu oříšek. Když jsem si pořídil motorku, kupoval jsem jí s bočními origo kufry. Bavíme se o BMW Vario kufrech. I po výměně motorky jsem u nich zůstal. V obou případech jsem kupoval motorku už s nimi a jsem docela spokojenej. I když otevírání do boku není příliš praktický, lze je otočením páky podle potřeby rozšířit a vydržej i drobný pády. Jsou kvalitně provedený z docela silnýho plastu. Myslím, že je na nich mimo BMW vyraženo i logo Shad.
Na starou motorku jsem ale musel řešit Topcase. Protože se mi úplně nechtělo utrácet, ale chtěl jsem hliník, koupil jsem Big Husky velikost L za cca 3000,-. Úplně novej za tuhle bezkonkurenční cenu. Je skvělej, kvalitní, bytelnej, obrovskej.

Problém je, že kufr se musí přišroubovat napevno. Pro mě limitující nepraktičnost, kterou jsem si dopředu neuvědomil. Koupil jsem tedy zase kvůli ceně levnej plastovej Shad SH46 za zhruba 3200,-. Je i s plotnou. Plně funkční dostatečně velikej. Problém je ale v síle plastu a obecně u mnoha plastových kufrů nelogické dělení spodní části a hloubky víka kufru. Věci dovnitř musíte dávat tolik nad okraj kufru, aby efektivně vyplnily i hluboké víko kufru. V mém případě Shadu to bylo asi 2/3 ku 1/3 víko. Jednu třetinu věcí musíte skládat v otevřeném kufru do výšky nad hranu spodní části kufru. V tomhle jsou výrobci plastových kufrů poměrně dost nepraktičtí.

Nakonec jsem ideální řešení stejně dohledal teprve u hliníkového topcase a stálo to nadbytečnou energii a starší kufry jsem samozřejmě prodával se ztrátou. Konečný řešení vyšlo na 4000,- za plotnu, zato bytelnou a 8500,- za kufr 48 litrovej Kapa a příslušenství (síťka, zámek pro předělání na origo BMW klíč od motorky). Kappa je kvalitní, díly jsou totožné s kufry Givi, jen Givi je trošku dražší. Zámek lze upravit pro klíč od BMW motorky, takže mi pasuje ke všemu jeden, kufr lze během okamžiku sundat.

Ještě poznámka k různým textilním taškám. I tu jsem si pořídil. Ale ochrana samotné tašky i věcí v ní je trochu problematická. Při první jízdě s taškou jsem si zastavil pro pivko ve Vimperku u Tesca. Zrovna se v okolí pohybovaly osoby podivného vzezření. Málem jsem si kvůli strachu o svoje snadno přístupný věci pivo nekoupil.
Přeju šťastnou ruku, i výběr kufru může bejt docela alchymie.

Shad tr 40 zkušenosti, postřehy, alternativy

28.1.2023 v 21:04 | Nahoru | #5
Provedení Vario kufrů v hliníku by bylo řešení variability, kterou běžné kufry používané i mimo asfalt nemají, ale počítám že proto, aby si to zachovalo i výhody v pevnosti a opravitelnosti kufrů, by to muselo být hodně masivní a tím i těžké a nejspíš i drahé.
Givi Trekker jsou hezký kufry, ale mám za to, že i ten nejmenší má cca kolem 25cm na šířku a to bych podle mých představ bral jako ten větší. Proto jsem spíš uvažoval o AluMilánek, než jsem se začal dívat i po brašnách.
Ano, bezpečnost proti debilům a ochrana toho co je vevnitř, bude největší u alu kufrů, ale právě typ TR40 má zamykání i pro přezky. Zase kdokoli s nožem se dovnitř dostane hned, ale už musí vynaložit alespoň nějaké úsilí. Třeba když to bude chtít otevřít na tom parkovišti ve Vimperku, už bude víc nápadný s nožem v ruce, ale to vlastně cikán kolem motorky i bez nože a proto bych se nebál a šel na nákup. Podle toho, co jsem našel, jsou brašny bezpečnější pro nohy při manipulaci a pádech mimo asfalt. Nejvíc by mě zajímala právě zkušenost z pádů a poškození věcí vevnitř.

Shad tr 40 zkušenosti, postřehy, alternativy

25.2.2023 v 18:40 | Nahoru | #6
Tak abych podal info z výběru pro někoho, kdo bude řešit podobnou otázku. Koupil jsem na konec ty TR40, ono s podobnými parametry toho v nabídce moc není a je to docela levný. LoneRider bude určitě po všech stránkách lepší, ale taky je někde úplně jinde s cenou. Nosiče 4P vypadají dobře, jsou trubkové, tak by na ně snad měly jít v případě potřeby dodělat alu kufry, ale mají průměr trubky 20mm, většina ostatních používá 18mm. Montáž byla na chvíli. Brašny samotné úplně posoudit nemůžu, protože nemám srovnání zpracování a materiálů s jinými, ale mě se líbí. Jedna strana se trochu hůř zamyká, ale to se, doufám, ještě ochodí a taky to chce grif. Integrálka se dovnitř vejde, ale nejdou zamknout přezky, takže když budete chtít nechat helmu na motorce, stejně budete potřebovat topcase. Taky je třeba počítat s tím, že je na nich spousta záhybů, kde se bude držet prach, to bude většině jedno, ale proti kufrům s tím asi nějaká práce bude. Mě se to na endurech líbí víc než alu kufry, ale to je podle vkusu každého soudruha.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist