globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
20.11.2022 v 10:49
Ahoj,
jen abych něco nezanedbal, tak se chci zeptat, jestli to mám u BMW udělat s baterkou stejně, jak jsem to dělal u japonských motorek, tzn. odnesl baterku na zimu domů (v garáži by mohlo mrznout) a doma jednou za měsíc nebo za 2 měsíce napojil na nabíječku z Lídlu.
Nebo je u BMW v něčem rozdíl?

Zatím, co jsem tak viděl, tak rozdíl vidím jen v tom, že šrouby jsou torxy, že místo gumy přes baterku je plech (asi aby to lépe drželo v terénu) a v návodě vidím, že až na jaře baterku do motorky dám, tak kromě času se musí nastavit i datum.
Nebo je tam i jiný rozdíl?
díky

Jo a můžu použít tu normální elektronickou nabíječku z Lídlu (v návodě samozřejmě mluví o nabíječce BMW....)

S tím souvisí i dotaz, jestli je lepší mít baterku doma, v místnosti kde je třeba 19-20°C, nebo v garáži, kde je v zimě teplota k nule a třeba může klesnout i pod nulu ?

edit: Možná jsem tento příspěvek mohl taky vzít tak, jestli se BMW F850 zazimovává stejně nějak jinak, než běžné japonské motorky.

------------------
Přikládám návod, co jsem našel
na BMW F850 GS Adventure z r.2019







Naposledy editováno 20.11.2022 11:52:12
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 09:05 | Nahoru | #31
Milos1> Ptal jestli má baterku vyndávat a jak dobíjet... Baterka má ideální skladovací podmínky 15°a sucho. Samozřejmě pokud rád chodí na druhý konec města do vymrzlé garáže kontrolovat stav baterky - jeho volba. Já nikdy nevybírám jako prvotní řešení to komplikované...Jak a kdy dobíjet je širší diskuze s jednoduchou odpovědí. Závislost kapacity na napětí (samozřejmě jen orientačně) a je toho plný web.
Pokud jde baterka obtížně vyndat nebo její absence rozhodí nastavení různých pomocníků, tak bych měl být natolik svéprávný, abych zhodnotil jestli mi to stojí za to. Z tazatelovi nerozhodnosti vyplývá, že potřebuje slyšet jeden správný názor, protože je z toho bíemdabljů volaký zmetený.

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 19:23 | Nahoru | #32
V_i_c_i> nene to není pravda. nejlepsi je nabíjet 1.10 když se znovu sjednotila říše. To mají prý nabíječky největší sílu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 19:42 | Nahoru | #33
rousini>Co třeba tohle? www.portalridice.cz/clanek/skladovani-baterie-jak-nejlepe-skladovat-baterie Souvislost mezi napětím a kapacitou není žádná. Jo, to tahle kapacita a nabíjecí proud, to je jiná káva. Nic méně, dnes, v době chytrých nabíječek je to jedno. Taková věc trochu vybitou baterku nenabije trochu, ale tak jak má být. Jak prosté

Naposledy editováno 22.11.2022 19:54:41

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 20:42 | Nahoru | #34
Souvislost mezi napětím a kapacitou je, ale musíš tam dát třetí proměnnou a tou je tvrdost zdroje. Holt někdo se spokojí s tím, že na něj zabliká dioda na chytré nabíječce. Ale nejsem tu proto, abych se dohadoval. Pokud nechápeš význam malý pokles napětí a trochu dobít, tak jsi asi jinak než chytře nenabíjel...

BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 21:03 | Nahoru | #35
vyberat baterku z bawora je za trest. takze bud to ked je cas preveziem a inak cca raz za mesiac/6 tyzdnov hodim na lidl nabijacku. baterka je Motobatt

BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 21:08 | Nahoru | #36
Zima je tu

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 21:10 | Nahoru | #37
rousini>To víš, že jo, seš majitel absolutní pravdy. O akumulátotech sice nevíš celkem nic, ale jinak budeš úžasnej kuliferda. Význam malého poklesu napětí sice můžu chápat, ale nemá to smysl. Kdybys napsal konkrétní hodnotu, pod kterou by napětí baterky nemělo klesnout, tak by lo by to jiné kafčo. Trochu dobít také smysl nedává. Baterie se dobíjí tak jak se dobíjet má. "Trochu dobití" ji moc neprospívívá. Vztah napětí, proudu a vnitřního odporu si doplň o nějakou proměnnou. Kdysi jsme měli na chemii paní profesorku a té vybouchnul kippův přístroj. Nebyla to ségra? Jinak tvůj úvodní příspěvek, na který jsem reagoval, byl opravdu přínosný pro každého. Jediné co tam konkrétní bylo, že zametáš sníh před vratama. Toho se tedy drž. Tím bych s tebou diskuzi ukončil. Není to tu chat a je to o motorkách a ne o leštění ega.

Naposledy editováno 22.11.2022 21:26:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 21:29 | Nahoru | #38

Milos1 píše: rousini>Co třeba tohle? www.portalridice.cz/clanek/skladovani-baterie-jak-nejlepe-skladovat-baterie ....



Díky za odkaz
Je tam tato věta: "Optimálním místem pro uložení autobaterie je třeba nevytápěná garáž, kde je teplota nad pět stupňů."

Je to NAD 5°C a ne pod 5, jak někdo psal.
Takže není to tak, že těch 18-19°C stálých stupňů může být lepších, než garáž v mrazu, kde může být třeba i -10 nebo -20°C ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 21:57 | Nahoru | #39
Roman2bk> Jukni na to, co říká pán ve videu pod článkem. On to tam vysvětluje.

BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 22:05 | Nahoru | #40
Hele kuliferdo... Kdybych napsal konkrétní hodnotu pod kterou by napětí nemělo klesnout, tak nebudu mluvit o péči o baterku, ale o zanedbávání péče, protože když baterku, která není před smrtí jednou měsíčně změřím, tak tam budou měsíční úbytky do 0,1V, což je z funkční baterky (12,9 V) do doporučovaného nabíjení 12,4V celá zima.
Ale jestli ti jde o peskování a puntičkaření na všeobecně známých 3,14čovinách, tak jsi vyhrál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

24.11.2022 v 16:40 | Nahoru | #41
Hnilda> To jsem měl v úmyslu, zapojit a nechat udržovat. Roční baterie šla k buckum, a v BMW jsem byl za joudu. Tak z toho důvodu moje dilema trvá

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

25.11.2022 v 19:09 | Nahoru | #42
maški>Optej se přímo Rousiniho. To je přes baterky machr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

3.1.2023 v 19:52 | Nahoru | #43
Milos1> Podíval jsem se na to video a vidím, že je to zase jinak

takže v textu - teplota nad 5°C

ve videu - nejdříve mluví o teplotě 10°C
dále pokud je teplota 20°C, je to špatně, životnost se zkrátí na polovinu a při teplotě 30°C o další polovinu, tedy na čtvrtinu z původní.
a naopak, že zima nevadí, pokud je baterka nabitá na 50% tak při -10°C nezamrzne
a pokud je plně nabitá, nezamrzne ani při -50°C
pokud je baterka v dobrém stavu

A to mě hned napadlo, že v tom může být háček, protože pokud baterka není v dobrém (nebo 100%) stavu, tak pak je otázka, jestli ten mráz baterce neuškodí. To ale ve videu není.

Takže závěr - po přečtení textu a poslechnutí videa si myslím, že nejlepší teplota bude asi kolem 5 nebo max 10°C
Tak by to mohlo být, ne?

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

3.1.2023 v 21:21 | Nahoru | #44
Roman2bk> Na zdejších diskuzích je úžasné, že i ti, kteří o problému nevědi takřka nic, někde nečím zmoudří a pak to prezentují a dělají vědu z trusu. A teď k baterce: je to prostě chemie a živá věc. Čím menší teplota, tím víc se chemický proces v baterce zpomaluje. Pokud je baterka před odpisem, nevím, proč řešit její způsob uskladnění. Má se prostě zahodit a před začátkem sezony koupit jiná, aby během sezony s ní nebyly zbytečné problémy. Pokud je už před zimou "nemocná", jakýkoliv způsob uskladnění jí neuzdraví. Ono je to paradox. Překvapivě baterce víc vadí teplo, než zima. Jenomže to, že je v konečníku se projeví právě v zimě a ne v teple.

Naposledy editováno 04.01.2023 08:40:51

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

7.1.2023 v 11:26 | Nahoru | #45
No, nevím jestli byla před odpisem, prostě na podzim normálně jezdila, nechal jsem jí v motorce (kdysi dávno) a na jaře, tedy po 5-6 měsících byla mrtvá, už nešla nabít. Tak jsem si myslel, že jí neudělaly dobře ty mrazy.
No a teď po tom videu si říkám, že baterka není jen dobrá na 100% a jen špatná na 0%, ale mezi tím může být kdekoliv a špatným uskladněním přes zimu by člověk mohl urychlit její smrt. Je to tak?
No a i deální teplota je tedy těch 5 až 10°C, když člověk neví, v jakém stavu baterka je (na kolik %) ?

-

Jinak to "v konečníku" v poslední větě, to je překlep, nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

7.1.2023 v 13:16 | Nahoru | #46
Roman2bk>Nevím, jestli mrazy. Některé motorky (ty nové skoro všechny) mají některé elektrické obvody, které žerou proud i při vypnutém zapalovaní. Různé bezpečnostní okruhy, alarmy....., teď už si nepamatuju u které to bylo, ale žrala stále elektriku řídící jednotka. On ten odběr je maličký, ale za nějaký měsíc nezbude v baterce nic. Když se baterka v motorce necháva před dlouhodobou odstavkou, je dobré odpojit z baterky (-) pól. Napětí by nemělo dlouhodobě klesnou u 12V baterie pod 10,2 V. Pak začne sulfátovat. Sulfát "zkamení", nabijením se už nerozpustí a baterka to tím pádem už nerozchodí. Tím, že je v konečníku, jsem slušně chtěl vyjádřit, že je v prdeli

Naposledy editováno 07.01.2023 13:17:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

7.1.2023 v 13:26 | Nahoru | #47
Hlavní zásada je mít baterii neustále nabitou. Baterie v motorkách jsou většinou baterie typu AGM a nabitá baterie AGM má 12,8V . Nabitá baterie v našich podmínkách nezamrzne, takže mít ji v nevytápěné garáži nevadí. Takže kontrolovat napětí a dobíjet vhodnou nabíječkou, která umí AGM.

Naposledy editováno 07.01.2023 13:29:23

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

7.1.2023 v 15:44 | Nahoru | #48
FORDKUGA>

2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

7.1.2023 v 18:29 | Nahoru | #49
Takže je dobré tedy mít dobrý voltmetr a měřit si to.

Jo a co znamená baterka typu AGM? To je ta "gelovka"?

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

7.1.2023 v 19:43 | Nahoru | #50

BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

7.1.2023 v 20:06 | Nahoru | #51
Venku 12 stupňů a vy tu řešíte zazimování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

8.1.2023 v 17:47 | Nahoru | #52

Roman2bk píše: Takže je dobré tedy mít dobrý voltmetr a měřit si to.

Jo a co znamená baterka typu AGM? To je ta "gelovka"?



to sa tak skuseny jazdec a cestovatel ako ty fakt pyta vazne?

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

9.1.2023 v 21:46 | Nahoru | #53
Komorerth> promiň, ale fakt jsem to nevěděl. Teď jsem to našel, že to jsou rozdílné baterie, přečetl si rozdíly a napadlo mě více otázek, než odpovědí..... no, radši jsem se neměl ptá a zajímat.....
Jinak počet najetých kilometrů nemusí znamenat, že se člověk v něčem vyzná.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 2 27.4.2024 v 09:10 Woodpec
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure Roman2bk 77 14.7.2023 v 21:45 Navrcc
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... ulw-czech-s.r.o. 1 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim


TOPlist