pokud má někdo z vás nabíječku z Lídlu, nebo podobnou, tak jak dlouho se vám nabíjí baterka?
Právě, že mám takovou divnou zkušenost.
Když dám nabíjet baterku z jiné motorky, tak ty 4 čtverečky na displeji (v ikonce baterky) naskočí docela rychle, třeba za 5 až 20 vteřin (předpokládám, že ty 4 dílky jsou kapacita baterky). Pak ty volty začnou ukazovat méně (to si zas myslím, že je tím, že se nabíjecí proud přepne z vyššího nabíjecího proudu na nižší udržovací a tím pádem kleslo i napětí, tedy pokud se nepletu).
No a když dám nabíjet baterku Yuasa YTX12-BS, kterou jsem před lety koupil do V-Stromu 650, tak mi ty dílky naskakují za mnohonásobně delší čas, nejdříve svítí jen ten první
2.dílek naskočil skoro za hodinu
3.dílek se objevil mnohem později (za 5 hodin tam ještě nebyl, pak jsem šel spát)
4.dílek naskočil ještě později. Ráno, tedy po 15 hodinách, tam byl, takže naskočil někdy v rozmemí 6-15 hod.
Přitom takto to mám už déle, takto to ta baterka dělala už po koupi první zimu a je to každou zimu. Přitom v sezóně, když jsem Stromu jezdil, tak nikdy nebyl problém nastartovat.
Otázka - je to normální, nebo je ta baterka trochu divná? Když jiné dvě baterky z jiných 2 motorek ukážou ty 4 dílky hned, brzo (za 5 až 20 vteřin).
(obrázek nabíječky jsem si tady vypůjčil)
No a když už jsem tu napsal, tak 2.dotaz - jak často nabíjíte?
Já jednou za 1 nebo 2 měsíce přes zimu.
Baterku si na zimu odnesu domů, v garáži může být možná i pod nulou.
Naposledy editováno 20.11.2022 10:29:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Pro mě je to u tehle nabijecek pro uživatele prašť jako uhoď, ja bych pro tenhle účel bral klidne lidlovku. Sam mam nejakou optimate, ale použil jsem ji jen kdyz jsem měřil a testoval jeji ruzne nabíjecí režimy. Jinak nabijim pomerne komplikovanou nabijeckou, ale vetsinou jen kdyz skladam nove lifepo4 baterie. Ve svých motorkach baterie nenabijim, v podstate neni duvod…
Naposledy editováno 20.11.2022 12:16:50
e: ok dík. Takže dle parametrů ta Noco genius5 bude stejná jako ta Boschka? Nebo lepší? Jde mi o to nejšetrnější k baterce.
Naposledy editováno 20.11.2022 12:32:46
2 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Párkrát sem totiž zaslech, že si někdo nechával "přem?řit" baterku v servisu, OK prej a za chvilu šel stejně pro novou.. Já mám s tym měřenim bohaté zkušenosti, to se sotva nastartuje, tak se jede do autorizáku na záruku, vyleze mechanik s měřákem jak krava a řekne že je to OK.. Další den znova a znova a až se baterka zesypala uplně.. Problém byl v tom, že se do toho servisu jelo a baterka se trochu dobila, měřák, patrně jen nasimuluje velkej odběr, start, pak nic neobvyklího neukáže, protože v momentě měření má baterka 14V! Takže mě pak se servisama napříč evropou došla trpělivost.. Po každodení rutině startu přes káble nebo vozejk sem dojel do servisu, chcípl a nechal všecko svítit a běžet dokud nekleslo napětí pod úroveň nabití a pak šel do kanclu pro mechanika s tym jejich zázračným přístrojem.. Voala, vždycky hned napoprvý nová baterka Pravda dycky jen jedna, no ale za měsíc dva sem si jel pro druhou.. Tohle sem řešil na desítkách aut za posledních 15let..
Takže na měřák jen s "uleženou" baterkou
Mám holt na ty měřáky a celkově servisy specifickej pohled
Nejšetrnější bude nabíjet jen alternátorem po startu a baterku nijak jinak nezatěžovat a nevybíjet Tedy žádný vyhřívaný sicny po startu, žádný leaving home světla ani žádný rádio v garáži než se přehoděj gumy Ono takový zapomenutý obrysovky přes noc tu baterku zrychtujou tak, že to ani Noco nabíječkou nesrovnáš
Naposledy editováno 20.11.2022 12:54:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Naposledy editováno 20.11.2022 13:31:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
MartasUS píše: assassin> čichám čichám další zápas ale kašlu na to. Je mi to jedno. Mám tu boschku skoro 10 let a maká to, ale postavit přede mne dvě identicky vypadající nabíječky a na jedné je BOSCH 1200,- Kč a na druhé LÍDL 600,-Kč tak koupím prostě tu boschku Která nabíječka je super nebo třeba hodně dobrá bali nejlepší, ale zase trochu kompaktní jako jsou tyhle nabíječky? Žádné velké bedny.
Ty chceš zase vyvolat flame, ze?
Jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Roman2bk píše: Exide jsem měl taky a nevím, jestli jsem měl smůlu na vadný kus, ale nevydržela mi dlouho (asi 3 roky). Oproti tomu orginální baterka (ta první od výrobce) nebo i jiná Yuasa vydržely 5 až 7 let.
Před třemi léty jsem koupil Exide a vydržela v motorce 1 a kus sezóny, normální "olova" vždy tak 5-7 let. Takže jsem se vrátil ke klasice Banner.
2 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Hele a co to máš s tym autem? Nemáš tam špatnej režim dobíjení či co si to tam nastavoval? Jestli to nabíjíš na nižší napětí, nemáš pak takovej srartovací proud a obráceně. Taky si lidi kupujou levný baterky s velikou kapacitou ale nízkým startovacím proudem, pak to sotva točí, viz třeba řady od Varty..
Třeba tata má Grand Dink 250 a od začátku špatný starty.. Nová baterka, nový káble, starter zkouklej, pořát hu hu hu.. pak dal autobaterku a na brnk, tak zkusil dvě baterky za sebe a taky OK, no tak šel a koupil "pořádnou" a bylo
Kontakty a kabeláž sou základ
Pak dej věděj jak si nabil, po vánocích teda asi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Baterky s fantastickejma parametrama vzhledem ke sve velikosti jsou casto pomerne nachylne na zachazeni. Ty vysoke kapacity a proudy vychazi z velke plochy desek - desky jsou tenke a jsou nachylne na deformace a nasledne praskani v dusledku nespravneho pouzivani. Coz muze byt i treba jen vetsi vybiti baterky - delsi stani auta nebo zimni vytapeni bufikem. Staci tu baterku vybit na pulku a uz hrozi poskozeni, tyhle baterky jsou proste stavene jako baterie co jsou neustale nabite. Setreni na materialech a ekologie (snizovani obsahu olova) jsou dalsim hrebickem do rakve. Da se rict, ze moderni agm baterie jsou uz podobne choulostive na zachazeni jako lithium.
No a jako tresnicka na dortu jsou moderni auta co baterie inteligentne dobiji - vyssi napeti kvuli start-stopu, dobijeni v dobe kdy auto brzdi motorem pomerne vysokymi proudy a nedobijeni v jinych rezimech kvuli spotrebe …
Je potreba se smirit s tim, ze je baterie spotrebak a s jeji kratkou zivotnosti v modernim aute nejde prilis udelat…
Naposledy editováno 20.11.2022 15:30:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
V létě se mi stalo, že auto (dodávka) nechytla a řidič za Frankfurtem tak sem mu řekl ať startovacíma kabelama spojí motor s kastlí a bylo po problému. Na garáži sem udělal novou kostru a vše v poho. Kostra je základ
Naposledy editováno 20.11.2022 16:12:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
assassin píše: Jinak k tematu, ze jedna baterka je nabitá hned a druhe to trva - to bude asi tim, ze jedna je více vybita.
....…
Jenže ta baterka to dělá od začátku a během sezóny s ni nikdy nebyl problém.
Proto je mi divné, že se oproti jiným dvoum, co jsem zkusil, nabíjí tak dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
JiB píše: Před třemi léty jsem koupil Exide a vydržela v motorce 1 a kus sezóny, normální "olova" vždy tak 5-7 let. Takže jsem se vrátil ke klasice Banner.
No tak udělal jsem to samé,
Jen s tím, že jsem měl předtím Yuasu, tak jsem se vrátil k Yuase.
1 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Každá baterie jiný vnitřní odpor........dokonce i když pořídíš baterky ze stejné serie a se stejnou šarží..........takže jen pozoruješ práci balanceru. Jednou to více krmí jednu, podruhé druhou.......při vybíjení podobně, ale bez nějaké vztahové logiky.
Takže nabíječku alespoň takovou, která umí krátkodobě vyšší napětí pro srovnání článků
Typ akumulátoru Udržovací napětí Absorpční napětí Vyrovnávací napětí
Standardní nalévané (Sb/Sb) 13,2 V 14,5 V 15,5 V
Nalévací nízkoúdržbové (Sb/Ca) 13,2 V 14,4 V 15,8 V
Mokré bezúdržbové (Ca/Ca) 13,2 V 14,8 V 15,8 V
AGM SLA (deskové) 13,6 V 14,3 V 15,6 V
AGM SLA (válcové) 13,6 V 14,6 V -
Gelové SLA (Ca/Ca) 13,2/13,8 V 14,1/14,4 V -
Jak je z tabulky zřejmé, pro správné nabití by bylo potřeba napětí alespoň 15,5V..........tím by se částečně provedla desulfatace. A nebo zapojit desulfátor.........což je zařízení, které má v sobě kondenzátor, který se po nabití "vystřelí - vybije" do baterky a tím "očistí" zasulfátované desky.
V auto/moto bateriích je ale dnes místo čistého olova "kde co", takže toto většinou aplikuji jen u průmyslové baterie.............auto/moto baterie je spotřebák. Nelze díky zavaření ani proměřit jednotlivé články, takže max. pro záchranu na chvilku připojit desulfátor, zvednout napětí a chvíli to tam nechat. Když to nepomůže, tak sběrné suroviny.
https://www.ceskatel...1081102/cast/943471/ .
Naposledy editováno 20.11.2022 19:14:04
1 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho se vám nabíjí baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
MartasUS píše: Prouza88> Před lety když sem pracoval v MKD (řidič a pozděj PHMák a technik) . Měli jsme kolem 150 Actrosů. Tam byl velký problém jen v tom, že to hlásilo moc brzo pokles napětí a muselo se pořád startovat, ale ve skutečnosti nemuselo. Třeba už po hodině stání. Jen nějaká SW záležitost. Jezdili jsme do mercedesu pořád a u nich vždy taky všechno v pohodě. Přehráli SW a pak to někdy i zmizelo. Spíše se to stávalo v zimě kdy se zapne večer bufík a ten jede do rána + hudba + TV a jiné blbosti. Když sem tam začínal jezdit tak po roce sem dostal funglovku a tam to začalo prakticky hned od novoty. Stačilo to jen ignorovat a dodržet cca 10 hodin bufíku a pak na hoďku nastartovat. Baterky v Actrosech celkem držej dobře, ale taky samozřejmě záleželo na kusu a i na řidiči jestli to byl ocas nebo ne.
Není nad Volvo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
MartasUS píše: assassin> ..... jen jsem si odpojl start/stop. U baterky je na to přímo konektor který stačí odpojit a je to. Jsem jeden z těch co si myslí že to spíše škodí když auto pořád chcípá a startuje. Auto to jako .....
Svatá prostoto. O pár řádků výš, píšeš o nutnosti "nakodovat" novou baterii, aby auto "šetrně" nabíjelo novou baterku. Potom odpojíš konektor, který se vlastně stará o celý ten powermanagement. To, že nefunguje start-stop, je jenom vedlejší efekt toho odpojeného konektoru (auto prostě neví v jakém stavu je baterie a jaka je pozadovana zatež). Vyřazení start-stopu, se dělá uplne jinym zpusobem. Navic zcela jistě bude v RJ zapsana chyba v gateway.
Naposledy editováno 21.11.2022 10:10:43
Plně nabitý akumulátor se zaplavenou elektrodou má hustotu
elektrolytu 1,28 g/cm3
a ke ztuhnutí elektrolytu dochází až při
teplotě –68°C. Z poloviny vybitý akumulátor s hustotou elektrolytu
1,15g/cm3
zamrzá při teplotě –15°C, vybitý akumulátor s hustotou
elektrolytu 1,1 g/cm3
zamrzá při teplotě –7°C a hluboce vybitý
akumulátor zamrzá při teplotě těsně pod 0°C.
Samovybíjením akumulátoru se spotřebovává kyselina sírová na
sulfataci elektrod, čímž klesá hustota elektrolytu z 1,28 k 1,0 g/cm3
.
Hustota čisté vody je 1,0 g/cm3
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblecenie k V-stromu pre zaciatocnika Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 28 | Včera v 21:49 abgx1 |
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom | NoAngel | 16 | 30.10.2024 v 17:23 Peppi |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 16 | 22.10.2024 v 19:58 abgx1 |
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |