Téma: Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07
ta exc 500 je už prý braná jako skoro dual,Ale vysoká jak svině, 96 cm,Váha 106 kg Suchá.
Nebo vzít CRF 300 L a dát jinej podvozek..,výška sedla je 88 cm,142kg pohotovostní
Jsou to samozřejmě rozdílný motorky.Záleží jak seš náročnej a kolik do toho chceš dát?
koukám Swm má taky výšku 96cm,váha 116kg suchá
Naposledy editováno 21.10.2022 22:09:07
Nebo vzít CRF 300 L a dát jinej podvozek..,výška sedla je 88 cm,142kg pohotovostní
Jsou to samozřejmě rozdílný motorky.Záleží jak seš náročnej a kolik do toho chceš dát?
koukám Swm má taky výšku 96cm,váha 116kg suchá
Naposledy editováno 21.10.2022 22:09:07
Tupé enduro s takovou hmotností a dostatečným výkonem ani neznám.
Tady je zajímavá anketa: https://www.motorkari.cz/tema/?t=128146
Jinak jsem četl, že někdo jel dost velkou výpravu na EXC 450 a v podstatě jen furt měnil olej (ale hádám že si předtím udělal GO).
Tady je zajímavá anketa: https://www.motorkari.cz/tema/?t=128146
Jinak jsem četl, že někdo jel dost velkou výpravu na EXC 450 a v podstatě jen furt měnil olej (ale hádám že si předtím udělal GO).
Che, tak moje je vysoká 97, váha 200 naložená včetně všeho, takže bych vejšku absolutně neřešil.
Vydechlej stroj s 30 koněma už nemůžu. Navíc ho za 150 koupit a hned ještě měnit podvozek. To mi přijde jako silný psycho. CRF, AJP PR5 a podobný stroje nepřipadají v úvahu. Co jsem přesedlal na 701-ku tak bez výkonu by mě to nebavilo na silnici, navíc těch 75 koní je tak akorát když se předjíždí a v terénu mi to vůbec nevadí, nějaký tahání za ruce nepozoruju. ALe nejezdím agresivně, takže možná proto. Možná to je tím, že když mi na severu trochu zmrzly ruce a upadly, tak jsem si nechal přišít medvědí tlapy a je to mnohem lepší. jen ty drápy občas vadí.
50 koní považuju za naprostý minimum pro cestování po asfaltu na lehkým stroji (120 kilo) sólo s nákladem. Mám to jako jedinou motorku, takže chci, aby to taky trochu jezdilo.
Ta anketa nic neřekne, neřeší se tam cestování.
Měnit olej častěji než 3000km bych asi nedal. To by bylo peklo a generálkovat každej rok taky nechci.
Cenu zatím nebudeme řešit, jinak se nikam nedostaneme.
Naposledy editováno 21.10.2022 22:08:41
Vydechlej stroj s 30 koněma už nemůžu. Navíc ho za 150 koupit a hned ještě měnit podvozek. To mi přijde jako silný psycho. CRF, AJP PR5 a podobný stroje nepřipadají v úvahu. Co jsem přesedlal na 701-ku tak bez výkonu by mě to nebavilo na silnici, navíc těch 75 koní je tak akorát když se předjíždí a v terénu mi to vůbec nevadí, nějaký tahání za ruce nepozoruju. ALe nejezdím agresivně, takže možná proto. Možná to je tím, že když mi na severu trochu zmrzly ruce a upadly, tak jsem si nechal přišít medvědí tlapy a je to mnohem lepší. jen ty drápy občas vadí.
50 koní považuju za naprostý minimum pro cestování po asfaltu na lehkým stroji (120 kilo) sólo s nákladem. Mám to jako jedinou motorku, takže chci, aby to taky trochu jezdilo.
Ta anketa nic neřekne, neřeší se tam cestování.
Měnit olej častěji než 3000km bych asi nedal. To by bylo peklo a generálkovat každej rok taky nechci.
Cenu zatím nebudeme řešit, jinak se nikam nedostaneme.
Naposledy editováno 21.10.2022 22:08:41
a kdyby tam nedal buzna štítek, tak byl ještě o několik kilo lehčí
a ten tankvak, to je zoufalost pro jízdu v terénu, to v žádným případě
a ten mosko systém je děsně těžkej, má to sám Nihilista a 70 litrovej váží 6 kilo, můj ocelovej nosič a motovaky explorer váží dohromady 7 kilo ! takže to je špatně u lehký motorky
Naposledy editováno 21.10.2022 23:51:36
a ten tankvak, to je zoufalost pro jízdu v terénu, to v žádným případě
a ten mosko systém je děsně těžkej, má to sám Nihilista a 70 litrovej váží 6 kilo, můj ocelovej nosič a motovaky explorer váží dohromady 7 kilo ! takže to je špatně u lehký motorky
Naposledy editováno 21.10.2022 23:51:36
Riemann na exc500 menil olej po tuším 2000km. V rámci eurőpy je tento interval postačujúci. Na tripe do Albánie by sa olej menil len raz. Ale ja osobne som v albánii exc nepotreboval - to netvrdím, že tam na to podmienky nie sú, len že bežný advenčurák ako ja ich normálne nestretne. To už treba fakt hľadať divočinu.
Každopádne sólo jazdec je zas iná kapusta...
Každopádne sólo jazdec je zas iná kapusta...
exc500 by se teda v albányji hodilo, vzpomeň si na ty noční výjezdy, vono to de i se 690 ale je to docela namáhavý a risklantní
takhle by sis drkotal a vůbec se nevzrušoval a na severu už vůbec, tam by to byla balada
Naposledy editováno 22.10.2022 00:15:54
takhle by sis drkotal a vůbec se nevzrušoval a na severu už vůbec, tam by to byla balada
Naposledy editováno 22.10.2022 00:15:54
2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
jenže exc 500 je jen o 36 kilo lehčí
ZdendaZB> Tak si něco postav, ne? V době globalizace to bude všechno stejně na jedno brdo - rám kvůli papírům z civilní, motor s managementem kvůli intervalům také z civilní, ale podvozek z ostré.
U Hondy šlo kdysi dělat kouzla s jednobuchy XR, XL, NX, stejně tak s dvouvály TA, XRV. Fůra věci záměnných
U Hondy šlo kdysi dělat kouzla s jednobuchy XR, XL, NX, stejně tak s dvouvály TA, XRV. Fůra věci záměnných
Hele nevymejšlejte stavění motorky.
Mimochodem, jsem se chtěl podívat ze strany dynama co je pod tím plastovým šroubem na velkej imbus a normálně z toho začal týct volej. Jaktože je dynamo ve volejový lázni ? Docela mě to překvapilo, jsem se lekl, že mi prasklo nějaký gufero v motoru a nateklo to tam omylem, ale na videu tam mají taky olej.
3:40
Naposledy editováno 22.10.2022 00:59:01
Mimochodem, jsem se chtěl podívat ze strany dynama co je pod tím plastovým šroubem na velkej imbus a normálně z toho začal týct volej. Jaktože je dynamo ve volejový lázni ? Docela mě to překvapilo, jsem se lekl, že mi prasklo nějaký gufero v motoru a nateklo to tam omylem, ale na videu tam mají taky olej.
3:40
Naposledy editováno 22.10.2022 00:59:01
Tohle by te mohlo zajimat ohledne EXC. Typek na tom dal pri tvem zpusobu cestovani 44tkm aniz by musel sahat na motor. Delal jen 2x ventily a samozrejme olej (tech cca co 3tkm by slo). Tuším, že podobné by to mohl byt i s tim SWM. Na oboje se navíc daji sehnat Rally kity, větší nádrže a prostě věci co yo více přiblíží cestaku (něco z toho má popsáno i na kanále)
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Menit olej po 1000km? To jako ze někdy bych vyjel ráno s čerstvým olejem a odpoledne uz bych ho musel měnit?
A jinak k tématu - taková motorka proste neexistuje a hotovo.
Me se kdysi hodne líbila XT 660 Tenere - ale ta byla zbytečně vysoka. Tehdy uz jsem jezdil na XT600 a tam me srala reletivne malá nádrž.
Potom jsem dlouhé roky hledal něco ideálního a pokaždé to byl nějaký kompromis mezi výkonem, vahou, nádrží, spotřebou, spolehlivosti atd.
Ja sam bohuzel jezdim straszne moc po dalnicich, także jednovalec uz jsem nechtěl a spise jsem potřeboval trosku větší motorku s velkou nádrží atd.
Ted jezdim na okufrovane Africe a je to pro me pro cestování po asfaltu ideal.
Sam ale někdy přemýšlím o tom, ze bych se rad vrátil na něco s menším objemem, aby to melo menší váhu a aby si to člověk vice uzil na špatných cestách.
Jenomze nez tam clovek dojede, tak se bude trápit tisice km po dalnicich na nejakem malem jednovalci.....
A to všechno rikam jako někdo, kdo na 40ti konovem XTcku najel 174 tis. km a většinou jsem jezdil 80-90km/h. Stačilo to? Stačilo.
Když se na to všechno zpětné dívám po 20ti letech ježdění na motorkách, tak bych ted určitě výkon vyměnil na spolehlivost a jednoduchost konstrukce.
Na XT600 jsem mel stesti, ze me cestou do dalekých zemi žádné vážnější poruchy nepotkaly. Na Africe během 70 tisíc km mi jenom jednou odešla pojistka, jinak nic.
Jasne, me se taky libi 1290 adventure, ale nikdy si ji nekoupim.
A jinak k tématu - taková motorka proste neexistuje a hotovo.
Me se kdysi hodne líbila XT 660 Tenere - ale ta byla zbytečně vysoka. Tehdy uz jsem jezdil na XT600 a tam me srala reletivne malá nádrž.
Potom jsem dlouhé roky hledal něco ideálního a pokaždé to byl nějaký kompromis mezi výkonem, vahou, nádrží, spotřebou, spolehlivosti atd.
Ja sam bohuzel jezdim straszne moc po dalnicich, także jednovalec uz jsem nechtěl a spise jsem potřeboval trosku větší motorku s velkou nádrží atd.
Ted jezdim na okufrovane Africe a je to pro me pro cestování po asfaltu ideal.
Sam ale někdy přemýšlím o tom, ze bych se rad vrátil na něco s menším objemem, aby to melo menší váhu a aby si to člověk vice uzil na špatných cestách.
Jenomze nez tam clovek dojede, tak se bude trápit tisice km po dalnicich na nejakem malem jednovalci.....
A to všechno rikam jako někdo, kdo na 40ti konovem XTcku najel 174 tis. km a většinou jsem jezdil 80-90km/h. Stačilo to? Stačilo.
Když se na to všechno zpětné dívám po 20ti letech ježdění na motorkách, tak bych ted určitě výkon vyměnil na spolehlivost a jednoduchost konstrukce.
Na XT600 jsem mel stesti, ze me cestou do dalekých zemi žádné vážnější poruchy nepotkaly. Na Africe během 70 tisíc km mi jenom jednou odešla pojistka, jinak nic.
Jasne, me se taky libi 1290 adventure, ale nikdy si ji nekoupim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
yeuop> pri všetkej úcte k tvojim najazdeným kilometrom, hovoriť tu ale o asfalte, tak to si sa riadne sekol ohľadom témy.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Tak holt na přejezd dát motorku na káru a pak v pohodě dát expedici. Kdysi jsem také EXC převážel na káře.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Hledas neco, co (uz) neexistuje. Mozna Fantic XEF 450 Rally , ale netusim, jaky to ma servisni interval. A taky hadam, ze pul mice za to nebudes chtit dat. No a kdyz se Ti to nekde tramtarii vysere, bude sranda resit ND.
Holt budes muset v nejakych parametrech slevit. Ja tteba hledal neco mezi adv a dualsportem, kolem 30-35kw, servisnim intervalem minimalne 5t Km a vahou do cca 150 Kg. V podstate mi to vychazelo na DRZ400, jenze ta uz se do EU nedovazi. Tak jsem si vybral vydechlou kozu, nacpal do ni dalsich 30t Kc, krome toho vykonu na dalnici (kde ale nejezdim) jsem spokojenej.
Naposledy editováno 22.10.2022 08:40:54
Holt budes muset v nejakych parametrech slevit. Ja tteba hledal neco mezi adv a dualsportem, kolem 30-35kw, servisnim intervalem minimalne 5t Km a vahou do cca 150 Kg. V podstate mi to vychazelo na DRZ400, jenze ta uz se do EU nedovazi. Tak jsem si vybral vydechlou kozu, nacpal do ni dalsich 30t Kc, krome toho vykonu na dalnici (kde ale nejezdim) jsem spokojenej.
Naposledy editováno 22.10.2022 08:40:54
[quote=ZdendaZB ta swm500 je spolehlivá oproti ktm ? nebo tam jsou nějaký problémy, slabší výkon by mi nevadil, ale výměna oleje teda aspoň 3 tisíce, má to náplň 1,8 litru, proč to měnit tak často, když ktm 690 má ofiko 10 tisíc ? /quote]
K tým intervalom výmeny, 690 má v návode, že interval je 10 000 km, alebo po každom závode.
Čo je jeden závod? 1000, 2000 km? Takže civilné použitie predĺži interval aj 5x?
Ak má ostré enduro interval 1000km, prečo by pri jeho civilnom použití nemohol byť interval 3000km?
Je mi jasné, že piest v ostrom endure nebude asi tak dobre "tesniť" ako piest v civilnej motorke a aj jeho podmienky práce vzhľadom na jeho geometriu budú oproti civilnému motoru iné. Ale osobne si myslím, že 3000 km na civilné použitie môže byť reálna hodnota.
K tým intervalom výmeny, 690 má v návode, že interval je 10 000 km, alebo po každom závode.
Čo je jeden závod? 1000, 2000 km? Takže civilné použitie predĺži interval aj 5x?
Ak má ostré enduro interval 1000km, prečo by pri jeho civilnom použití nemohol byť interval 3000km?
Je mi jasné, že piest v ostrom endure nebude asi tak dobre "tesniť" ako piest v civilnej motorke a aj jeho podmienky práce vzhľadom na jeho geometriu budú oproti civilnému motoru iné. Ale osobne si myslím, že 3000 km na civilné použitie môže byť reálna hodnota.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
FJRPEPA píše: Tak holt na přejezd dát motorku na káru a pak v pohodě dát expedici. Kdysi jsem také EXC převážel na káře.
A tam ja spejem aj so 690...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
jaro27> neboj, mongolsko a jine tadzikistany uz mam take za sebou...
A jinak kdybych ted vybíral ještě jednou motorku pro sebe, byla by to Yamaha T7. Deficit výkonu na dálnici bych nějak přežil, je ale mnohem lehci než afrika.
A take je dost levnejsi.
A jinak kdybych ted vybíral ještě jednou motorku pro sebe, byla by to Yamaha T7. Deficit výkonu na dálnici bych nějak přežil, je ale mnohem lehci než afrika.
A take je dost levnejsi.
2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Na ADVRider vím minimálně o dvou lidech, který provozujou EXC 500 ve tvým režimu (cesta kolem světa s minimem asfaltu).
Vzhledem k tomu, že mě s touhle radou stejně pošleš do prdele, jako vždycky všechny, ti tady už nechám jen odkazy a kdyžtak si počti.
https://rtwpaul.com/ktm-500-exc-build/
https://www.advpulse...ld-on-a-ktm-500-exc/
Vzhledem k tomu, že mě s touhle radou stejně pošleš do prdele, jako vždycky všechny, ti tady už nechám jen odkazy a kdyžtak si počti.
https://rtwpaul.com/ktm-500-exc-build/
https://www.advpulse...ld-on-a-ktm-500-exc/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
yeuop> asi si nepostrehol, ze Zdenda vlastni 150kg motorku a hlada nieco este lahsie. A tak sa vola aj tema, Lahke enduro na expedicie.
T7 ma k lahkemu enduru minimalne 65 kg nadvahu. Ak nevies kolko je to 65 kg, tak to je 65 kg.
Pepa Srseň tvrdí, že najlapšia motorka na svete je 1250 GS o hmotnosti 249kg.
Strčte si tie svoje najdokonalejšie motorky do riti a ak nemate k teme čo povedať, tak ju maximalne len sledujte. Potom sa čudujete, že Zdendove temy končia tak ako končia.
Téma je o tom, ako by sa dalo ľahke enduro ( to jest do cca 120kg) použiť na dlhšie tripy.
S asfaltom chodte do riti tiež
T7 ma k lahkemu enduru minimalne 65 kg nadvahu. Ak nevies kolko je to 65 kg, tak to je 65 kg.
Pepa Srseň tvrdí, že najlapšia motorka na svete je 1250 GS o hmotnosti 249kg.
Strčte si tie svoje najdokonalejšie motorky do riti a ak nemate k teme čo povedať, tak ju maximalne len sledujte. Potom sa čudujete, že Zdendove temy končia tak ako končia.
Téma je o tom, ako by sa dalo ľahke enduro ( to jest do cca 120kg) použiť na dlhšie tripy.
S asfaltom chodte do riti tiež
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace Yamaha WR 250F, KTM EXC 500 F | ZdendaZB | 4 | 22.10.2024 v 16:49 ZdendaZB |
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F | Propiska7 | 13 | 22.10.2024 v 13:48 ZdendaZB |
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days | Eso_Rimmer | 392 | 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB |
TET Srbsko KTM EXC 500 F | erbe | 5 | 6.10.2024 v 09:43 erbe |
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 132 | 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB |