Téma: Skútr 125, denní nájezd 70km
29.8.2022 v 21:24
Ahoj lidi mám na vás dotaz... Sice je to trochu dopředu ale uvažuji že na příští sezónu koupím na ježdění do práce skútra páč s dnešní cenou nafty je to mazec a když si vezmu spotřebu u skútra cca 3l/100km tak jen na naftě bych měl úsporu víc jak 500kč týdně... A teď k věci jakej skútr koupit... Jezdil bych 50/50 město okresky... Rozpočet do 25k což není moc tudíž co jsem se díval tak buď Čína nebo KYMCO... Jde mi hlavně o to že budu jezdit 70km denně což je něco přes 1000km měsíčně takže docela dost na skútr.... Četl jsem že Čína většinou hrůza ale zase levné náhradní díly a nebál bych se tolik si víc věcí udělat sám a mohl bych koupit něco novějšího s menším nájezdem oproti tomu za ty prachy by bylo starší KYMCO s větším nájezdem kterej u mě bude docela dost nabývat a tím pádem větší opotřebení dílů plus asi dražší díly oproti Číně.... Vím že tady na fóru je podobných dotazů hodně a hodně jsem jich přečetl ale většinou doporučujete Hondu ale na tu asi nedosáhnu a když jo tak bude jedna z nejlevnějších a asi né úplně v dobré kondici...budu rád za každý postřeh a radu díky
1 reakcí na tento příspěvek Skútr 125, denní nájezd 70km
Za 25tis... Koupíš akorát jebku, do který teprve budeš sypat. Přihoď pár peněz s kup značkového...
Ono 70km denně není málo.
Naposledy editováno 29.08.2022 21:40:32
Ono 70km denně není málo.
Naposledy editováno 29.08.2022 21:40:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
_Michal> já vím že to není málo proto sem píšu já bych rád přihodil ale to víš hypotéka, dvě malé děti a žena na mateřské to se pak přihazuje špatně kor v dnešní době plus ještě počítám něco na začátek na základní servis popřípadě opravy plus přepisy a pojistka...
Naposledy editováno 29.08.2022 21:52:03
Naposledy editováno 29.08.2022 21:52:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
c4mel> chudacku... Uz ses vybrecel? Za 25 koupis tak akorad mrdk...u co do ni budes jen a jen sypat penize. A to pak fakt usetris
Naposledy editováno 30.08.2022 07:03:16
Naposledy editováno 30.08.2022 07:03:16
1 reakcí na tento příspěvek Skútr 125, denní nájezd 70km
Při tomhle nájezdu, 125ccm a ještě za 25tCZK... řekl bych že to nemá řešení, který bude pokrývat tvůj problém. Resp.ještě tě vyhodí z práce, protože budeš mít dvě tři Áčka měsíčně...a z měsíce budeš muset min týden dva jezdit autem, autobusem protože budeš hledat závady.
Já mám střep, Satelis 250 a dojíždět s tím 70km denně by bylo asi ok, jen bych na tomhle stroji nechtěl riskovat že mě to někde cestou do práce nechá. S 125kou to bude fakt vopruz na hraně možnosti...evidentně tvých veskerých...
Já mám střep, Satelis 250 a dojíždět s tím 70km denně by bylo asi ok, jen bych na tomhle stroji nechtěl riskovat že mě to někde cestou do práce nechá. S 125kou to bude fakt vopruz na hraně možnosti...evidentně tvých veskerých...
1 reakcí na tento příspěvek Skútr 125, denní nájezd 70km
ty chceš slyšet, kup si ojeté Kymco za 25 tis a budeš v klidu, ale nebudeš, budeš mít s tím více problémů, holt 70 km denně je hodně, navíc to bude dosti v zápřahu, takže ti poradím to, co ostatní a co nechceš slyšet, přihoď a kup si staršího držáka nebo si udělej papíry a kup si nějakou 500/600, co se dá koupit taky levně a bude to pro tebe i pro moto příjemnější
t_freedom> přesně proto jsem tu psal jestli ten rozpočet bude stačit nebo za ty prachy to bude na 99% šrot... Nemám papíry na moto a ani je neplanuju proto jen 125ka... Když to pojede aspoň 80 tak mi to udělá max 10min navíc což není tak hrozné nebo proč myslíš na hraně možností?
..píšeš, že se nebojíš leccos udělat sám.. být tebou, tak koupím tento zánovní držák a přes zimu si ho doladím k dokonalosti
https://www.motorkar...ess-110-1777359.html
https://www.motorkar...ess-110-1777359.html
1 reakcí na tento příspěvek Skútr 125, denní nájezd 70km
Možná ukecas na 50 https://www.sym-mot...y-125-ccm/mask-125i/ a nebo ještě lépe Honda Vision 110 a jinak bych asi o ničem jiném neuvazoval. Čína kdyby za jejich ceny no
3 reakcí na tento příspěvek Skútr 125, denní nájezd 70km
Z hlediska úspor to nedává žádný smysl. Počítej se mnou - i kdybys koupil za 25t Kč + k tomu základní výdaje (pojistka, nějakej servis, možná helma atd.), tak budeš klidně na 35t Kč. U nás v práci většina lidí jezdí na skůtrech v období květen - září, tj. 5 měsíců. Z toho počítej tak 1/5 že je hnusně, nebo se ti to nehodí a pak nějaké 2 až 3 týdny sežere dovolená. Reálně tak za rok v průměru jedeš do práce cca. 65x. Když si vezme skůtr 3l/100km, tak při ceně 40,52Kč/l to vychází na 5 530 Kč. Auto si vezme řekněme 5,6l/100km a při ceně 44,80Kč/l to samé odjezdí za 11 415Kč. Rozdíl ve prospěch skůtru je 5 885 Kč/rok. Ostatní provozní náklady jsou pak téměř srovnatelné, beru dle sebe, kdy (překvapivě) náklady na olej a gumy jsou u auta i skůtru téměř stejné (gumy na skůtra o něco víc). Jedině pojistka vychází pro skůtra výrazně lépe, ale skůtr auto nenahrazuje a jedná se o paušální výdaj, takže vlastnictvím skůtra v tomto případě neušetříš na pojistce zhola nic.
Můžeš tedy vidět, že když uděláš počáteční investici 25 + 10, což bude odpovídat nějaké vraždě, tak její návratnost bude stejně nejdříve až po cca. 5 letech provozu - to se teprve srovná. O nějaké úspoře nemůže být ani řeč. Jinými slovy kupovat skůtra v českých podmínkách jen na ježdění do práce a jen za účelem úspory financí je nereálné. Skůtr dostává smysl až tehdy, pokud:
- lze na něm ušetřit prosti autu výrazný čas (typicky jízdy po velkých městech)
- je to zároveň tvé hobby - to bys ale nekoukal na čínské vraždy a přemýšlel v dané kategorii minimálně nad nmax/PCX, lépe pak xmax/Forza. Na tom už pak kromě práce jezdíš i na nákupy/výlety a kromě praktické stránky to plní i funkci koníčka, takže se ty finanční náklady začínají více rozprostírat
Jinak píšeš 50/50 město a mimo město. Můj nmax má 9,6kW a vodou chlazený motor a dokážu na něm udržet reálně 90 až 100 km/h mimo město, což je v pohodě a s provozem umím více méně splynout, ale výkon už není žádný nazbyt, tj. toto za sebe považuji za použitelné minimum. Ty číny mají většinou vzduchem chlazený motor někde kolem 6 nebo 7 kW a upřímně si nedovedu představit jak to jezdí a také by mě zajímalo, kolik to žere, když pojedeš těch 90. To může být rázem ze 3 litrů třeba 5 a ekonomika provozu jde do prdele.
Takže na tvém místě bych myšlenku skůtra za 25 jen do práce za účelem úspory úplně zavrhl a buď to chceš i jako moto koníčka, pak přišetřit až někde k 75 tisicům a tady už vybíráš z top japonské a italské produkce, kde ty skůtry opravdu dobře fungují, nebo se na to vykašlat.
Můžeš tedy vidět, že když uděláš počáteční investici 25 + 10, což bude odpovídat nějaké vraždě, tak její návratnost bude stejně nejdříve až po cca. 5 letech provozu - to se teprve srovná. O nějaké úspoře nemůže být ani řeč. Jinými slovy kupovat skůtra v českých podmínkách jen na ježdění do práce a jen za účelem úspory financí je nereálné. Skůtr dostává smysl až tehdy, pokud:
- lze na něm ušetřit prosti autu výrazný čas (typicky jízdy po velkých městech)
- je to zároveň tvé hobby - to bys ale nekoukal na čínské vraždy a přemýšlel v dané kategorii minimálně nad nmax/PCX, lépe pak xmax/Forza. Na tom už pak kromě práce jezdíš i na nákupy/výlety a kromě praktické stránky to plní i funkci koníčka, takže se ty finanční náklady začínají více rozprostírat
Jinak píšeš 50/50 město a mimo město. Můj nmax má 9,6kW a vodou chlazený motor a dokážu na něm udržet reálně 90 až 100 km/h mimo město, což je v pohodě a s provozem umím více méně splynout, ale výkon už není žádný nazbyt, tj. toto za sebe považuji za použitelné minimum. Ty číny mají většinou vzduchem chlazený motor někde kolem 6 nebo 7 kW a upřímně si nedovedu představit jak to jezdí a také by mě zajímalo, kolik to žere, když pojedeš těch 90. To může být rázem ze 3 litrů třeba 5 a ekonomika provozu jde do prdele.
Takže na tvém místě bych myšlenku skůtra za 25 jen do práce za účelem úspory úplně zavrhl a buď to chceš i jako moto koníčka, pak přišetřit až někde k 75 tisicům a tady už vybíráš z top japonské a italské produkce, kde ty skůtry opravdu dobře fungují, nebo se na to vykašlat.
1 reakcí na tento příspěvek Skútr 125, denní nájezd 70km
za 25 jsem před prázndinama nechával kámošovi pantheona 125 4t 2006ku se 26ti najetejma, má za měsíc a půl 900km. Pokud Ti nevadí dojebaný plasty tak se do 30ti dá sehnat leccos, i třeba x-max první x8 taky, symy joyride i gts, downtown první atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
Johny_Servis> jakože zc toho stroje po 5ti letech bude 0? to snad ne, při současnym trendu přesně naopak....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
Johny_Servis> Me teda provozni naklady auta vychazi o dost vic… ale taky bych asi ve skutru nevidel zpusob jak zasadne usetrit…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
Johny_Servis> dík za vyčerpávající komentář akorát když to vezmeš tak jezdit se dá od března klidně do listopadu záleží na počasí a teplotě což máš už další 4 měsíce navíc ale samozřejmě jak píšeš nejezdíš každý den... Pak spotřebu u auta mám 6,5 a gumy stojej 10 až 12 na celé auto a většinou je mám na 2 max 3 sezóny... Jak píšeš nedá a ani nepočítám že by se mi to za rok vrátilo to vůbec...
U té Číny mě právě odrazuje hlavně ten malý výkon a jak píšeš když pojedeš pořád plný tak spotřeba bude úplně někde jinde...
U té Číny mě právě odrazuje hlavně ten malý výkon a jak píšeš když pojedeš pořád plný tak spotřeba bude úplně někde jinde...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
neznamyScooterD> když ty plasty nebudou chybět nebo nebudou popraskaný tak mi to je jedno bude to jen pracant a přibližovadlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
neznamyScooterD> tak u skútrů za 25 přesně toto očekávám, nebo si snad myslíš že se Čína nějak zhodnotí, pokud těch 5 let vůbec přežije?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
assassin> Srovnávám, kdy jsem koupil nové auto i nový skůtr. U auta mám do posledního haléře spočítáno že za 104 000km mě stálo na údržbě, doplňcích a pojištění/dálniční známce atd. přesně 135 724 Kč, tj. 1,3 Kč/km. U skůtra mám za 14 500km náklady 14 640 Kč, tj. 1,009 Kč/km (opět údržba, doplňky, pojištění). V obou případech si dělám vše sám na autě i motorce. Na skůtru mě teď pomalu čekají gumy a možná řemen variátoru a to už se mi s autem srovná.
Jako netvrdím, když nekoupím žádné doplňky, budu mít jen povinné, gumy co nejlacinější a ojíždět až do hladka, variátor ojíždět až skoro do zničení atd... tak skůtr to auto asi v nákladech porazí, ale to by tě bavilo jezdit na takovým vehiklu ?
Jako netvrdím, když nekoupím žádné doplňky, budu mít jen povinné, gumy co nejlacinější a ojíždět až do hladka, variátor ojíždět až skoro do zničení atd... tak skůtr to auto asi v nákladech porazí, ale to by tě bavilo jezdit na takovým vehiklu ?
Johny_Servis> nevěděl jsem, že píšeš o číně... pro značkový stroj je tvé očekávání zcela mimo a ta situace nyní je přesně opačná... stroje co jsem před 4mi-5ti lety prodával za 25-30tis se nyní prodávají za 30-35.... tedy počítat obecně návratnost investice s předpokladem, že hodnota skútru bude za 5 let 0 je blbost. A ikdyž koupíš hodně blbě nebudeš v této kategorii tratit moc. Navíc teď přijdou chudší léta takže ten tlak v téhle cenové relaci bude nejspíš odpovídat současnému trendu... Tedy hodně zjednodušeně, ta investice se začne vracet vteřinu po tom, co na ten stroj sedneš...
c4mel> ano vím, že se dá jezdit od března do konce listopadu - já tak jezdím, ale jsem od nás z práce jediný. Prakticky pak březen až květen a pak říjen, listopad už mám celé stání pro moto pro sebe. Takže dokud jsi to nevyzkoušel, tak nevíš a právě z vlastní zkušenosti vím, že to většina lidí nedá. Když to tak budeš používat, tak bonus pro tebe. Jinak gumy... údaj na kolik sezón je pro počítání nákladů nesmyslný, jediné správné srovnání jsou ujeté kilometry. Já auto obuju i s prací na celoroční micheliny za nějakých 8500 Kč a ujedu na tom v pohodě 60 000km. Skůtra obuju do Dunlopů za nějaké 3 litry a výdrž kolem 20 000km, takže na gumách je to srovnatelné. Ale jak píšu, ty gumy nedojíždím úplně do mrtě, to by se na nich dalo udělat víc a pak by ta mtematika vycházela třeba trošku jinak.
c4mel píše: neznamyScooterD> když ty plasty nebudou chybět nebo nebudou popraskaný tak mi to je jedno bude to jen pracant a přibližovadlo
to seš moc náročnej na to, kolik máš peněz... praskliny jsou v týhle cenovce skoro vždycky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 125, denní nájezd 70km
Johny_Servis> úplně tě chápu jak to myslíš já to tak mám s autem... Nikdy bych nemoh jezdit v nějaké fabce a tomu podobném autě...to bych nedal ale jak jsem psal tohle bude fakt jen přibližovadlo do práce, nákupy a ježdění na hledačku takže polní cesty atd
2 reakcí na tento příspěvek Skútr 125, denní nájezd 70km
nechápu proč by něco takovýho nemohlo posloužit
https://www.motorkar...log-125-1781022.html
https://www.motorkar...ner-125-1782989.html
https://www.motorkar...sty-125-1739305.html
https://www.motorkar...ity-125-1783929.html
Naposledy editováno 30.08.2022 13:11:53
https://www.motorkar...log-125-1781022.html
https://www.motorkar...ner-125-1782989.html
https://www.motorkar...sty-125-1739305.html
https://www.motorkar...ity-125-1783929.html
Naposledy editováno 30.08.2022 13:11:53
c4mel> kup si co chceš, klidně čínskou mrdku...na 40 kilometru z těch 70 zjistíš, že je na tom zima, že to má malá
kola a drncá to...další den přijdeš na to , že to nemá výkon, točí to 7 tisíc ale nechce se to rozjet a ty nejsi schopen bezpečně předjet autobus...po týdnu bude pro tebe těch 70 km každodenním utrpením.... .
Naposledy editováno 30.08.2022 13:22:35
kola a drncá to...další den přijdeš na to , že to nemá výkon, točí to 7 tisíc ale nechce se to rozjet a ty nejsi schopen bezpečně předjet autobus...po týdnu bude pro tebe těch 70 km každodenním utrpením.... .
Naposledy editováno 30.08.2022 13:22:35
c4mel píše: Johny_Servis> .
U té Číny mě právě odrazuje hlavně ten malý výkon a jak píšeš když pojedeš pořád plný tak spotřeba bude úplně někde jinde...
právě sis odpověděl na otázku cos mi položil... plus... ten motor prostě pojede furt v maximu = u 25titisícový vraždy je to je otázka nedlouhýho času, kdy ho uděláš...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nastartuje Čína Motorro Skútr | Ezmo | 1 | 4.1.2024 v 22:02 ja1 |
Nastartuje Čína Motorro Skútr | Ezmo | 3 | 4.1.2024 v 19:50 Ezmo |
Diplomová práce na téma el skútr Motorro Skútr | nemecfilip | 17 | 16.12.2023 v 22:42 Kohlstein |
Yamaha Versity Motorro Skútr | Kalut | 2 | 30.8.2023 v 09:58 Kalut |
Piaggio x9 250 evolution Motorro Skútr | scarver | 1 | 5.8.2022 v 10:08 citron666 |