1 reakcí na tento příspěvek Hodí 6v zapalování přes 12v indukční cívku jiskru
Proč jsou asi cívky 6 a 12V?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hodí 6v zapalování přes 12v indukční cívku jiskru
to Pako_345 - Pokud to bude mít stejnou indukčnost primáru (6V mívaly 6-8mH) a podobnej převodní poměr mezi primáním a sekundárním vinutím (běžně se dělá 1:50) tak to bude fungovat. Jinak to bude buď slabý nebo naopak bude docházet k nadměrnýmu opalu kladívka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hodí 6v zapalování přes 12v indukční cívku jiskru
Na co jich vyrábět více druhů natož např. 6 a 12V, pravda.
Pokud chceš "stejnou jiskru", dej tam to, co tam patří, čili 6V.
Neexperimentoval bych.
https://www.motokram...ukcni-civka-6v-dovoz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hodí 6v zapalování přes 12v indukční cívku jiskru
Gazda4 píše: combust> máš pravdu, stačí jedna cívka pro všechny typy vozidel, od fichtla až po lambo...
Na co jich vyrábět více druhů natož např. 6 a 12V, pravda.
Nic takovýho jsem nenapsal. Chtěl jsem vědět v kterém parametru se liší.
On totiž ten údaj o napětí udává něco poněkud jiného než si většina lidí myslí a pokud se použije cívka označená 12V s podobnými parametry jako původní 6V jak jsem popsal výše tak to fungovat bude.
Takovým tím experimentováním typu CDD (Co Dům Dá) jsem si už dávno taky prošel a většinou z toho nebylo nikdy nic dobrého.
Údaj o napětí na cívce deklaruje na jaký ss napětí může být dotyčná cívka připojena po definovanou dobu (bejvala to ČSN a bylo to v řádu hodin). Svýho času to zaručovalo že se nezničí/nezahoří pokud někdo zapomene vypnout zapalování a odejde od stroje. Cívky s vyšším napětím jsou tak bezpečně použitelné u strojů s nižším napětím. Naopak to není možné doporučit.
Ovšem to co má vliv na výslednou energii jiskry je indukčnost + odpor vinutí. Může být že nějaká cívka pro 12V bude mít tyhle parametry podobný jako nějaká pro 6V a bude fungovat v pohodě jenže je taky běžný že se cívky v těch parametrech liší i když jsou určený na stejný napětí protože je to optimalizovaný na otáčky, "dwell time", parametry kladívka a nároky na energii jiskry (jednou jsem porovnával cívky pro wartburg, několik z trabanta, jawy a pařeza, všecko 6V ale každá jiná v těch dalších parametrech). Takže originál nebo něco parametricky shodnýho bývá optimální volba.
No, u socialistickýho dvoutaktu se to nakonec moc nepozná, při těch kompresních poměrech a bohatosti směsi to nemá extrémní nároky na energii jiskry. Zapalování je většinou navržený s dostatečnou rezervou ale u výkonnějších strojů už to může být znát (ono se to viditelně neprojeví ale např. nižší energie způsobí zkrácení doby hoření oblouku jiskry a to pak může zvyšovat spotřebu např ve vysokých otáčkách i když to jinak bude fungovat OK).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ | Hery22 | 14 | 21.4.2024 v 11:54 krokoš |
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 | yagi | 14 | 5.3.2024 v 16:52 Deadman |
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 | Jezdíííík | 5 | 24.12.2023 v 04:19 Hybrš |
ČZ 175 450 ČZ 175/450 | Matejj12 | 3 | 15.9.2023 v 19:24 Benda1 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |