potřeboval bych vaše zkušené rady.
Bydlím nedaleko Prahy a řeším primárně dojíždění do práce, tj. 30 km.
Bohužel spoje MHD jsou nevyhovující a doprava autem ve špičce zabere cca hodinu.
Sázím na to, že průjezdnost na motorce bude rychlejší, standardně cesta mimo špičku trvá cca 30 minut. Zároveň mě to svým způsobem láká.
Bohužel mám aktuálně pouze skupinu B. Prohledával jsem fórum a moc možností není.
Dostačující motorky s automatem, např. zmiňovaná Gilera DNA 125 je prakticky nedostupná.
Potřebuji stroj, který zvládne přejezd přes dálnici, Pražský okruh a Jižní spojku.
Vychází mi to tedy tak, že mi nezbude nic jiného než si udělat řidičák na motorku, předpokládám, že skupina A1 by měla být plně dostačující.
Autoškoly se předpokládám třeba není třeba bát, je tak? Na motorce jsem nikdy neseděl.
• Jaký stroj lze do začátku doporučit? Počítám, že něco, co by mi stačilo pro mé potřeby v rámci skupiny B dosažitelné není.
• Co všechno je spojeno s počáteční investicí?
• Autoškola bude předpokládám k tomu, aby mě naučila základní dovednosti
Jaký je váš obecný pohled? Máte vlastní zkušenosti s průjezdem Prahy na motorce? Jsou řidiči ohleduplní? Přeci jen mám trochu obavu, protože v autě je člověk více chráněný…
Díky za váš názor/zkušenost.
Automobilista
Naposledy editováno 12.06.2022 18:11:20
Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
Shrnu to. Nastává léto, lidi vymýšlí. Na motorku je počasí 4 měsíce v roce, mínus dva týdny dovolená. Těch zbylých 15 týdnů má 75 pracovních dní. Každý druhý den prší, má pršet, nebo je po dešti. Při velké snaze a tvrďácké povaze zůstane 35-40 dní, kdy se vykoná cesta do práce na motorce. Osmý den tě někdo sejme a do vánoc se z toho budeš vykřesávat. Zůstal bych u toho auta.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
Ariete píše: 2x 30km každý den ...
Shrnu to. Nastává léto, lidi vymýšlí. Na motorku je počasí 4 měsíce v roce, mínus dva týdny dovolená. Těch zbylých 15 týdnů má 75 pracovních dní. Každý druhý den prší, má pršet, nebo je po dešti. Při velké snaze a tvrďácké povaze zůstane 35-40 dní, kdy se vykoná cesta do práce na motorce. Osmý den tě někdo sejme a do vánoc se z toho budeš vykřesávat. Zůstal bych u toho auta.
Deka na ochranu nohou a spodní části torsa, dobrá bunda, sloní uši a vyhřívané hefty a zima není problém. Sníh je pár dní v roce, jinak můžeš vesele jezdit. Ta sůl tomu dává zabrat, ale proto jezdíš na levném skútru a i ta moje Suzuki se překvapivě drží, jen svody dostávají zabrat, zbytek má jen mírnou lišku.
(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
automobilista píše: A jaký skutr na ježdění přes dálnici? Ta Honda PBX nevypadá zle. To je předpokládám automat a stačí mi řidičák na B. Otázka je to, co to jede...
Jakákoli japonská dváca. I když na kawu bych se asi vykašlal, to je hrozný neotesánek, ale Honda, Yamaha i Suzuki mají dobrý výběr a s ničím z toho chybu neuděláš. Vybíral bych podle toho, kdo má autorizovaný servis na tvé cestě do práce, servisovat můžeš kdekoli, ale je dobré, když máš možnost si něco vyzvednout cestou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
3 reakcí na tento příspěvek Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
Jinými slovy já bych si do začátku mohl pořídit jakýkoliv skůtr 11 kW s automatem a pokud by mě to chytlo, tak časem mohu přejít na motorku (když si udělám A).
Problém je, že ty skůtry moc nevypadaj :/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
automobilista píše: ... Problém je, že ty skůtry moc nevypadaj :/
Může si být jistý, že vohoz pilota ani vzhled skútru vůbec nikoho nezajímají, a jestli tím chceš zapůsobit na nějakou samičku, tak tudy cesta rozhodně nevede.
Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
1. ochrana nohou za deště (tam se normální motorka prostě vůbec nechyta a vygoogli si třeba Jawu "nanuk", což byl pokus udělat 350 kyvacku pro každodenní ježdění)
2. automat (v okamžiku pojíždění mezi kolonami a ve velmi hustém provozu je to prostě proti běžné převodovce a spojce 1000x pohodlnější)
Ohledně kubatury: no 125 skútrem (ať už zmiňovaná PCX nebo třeba Yamaha Nmax) budeš na jižní spojce hodně zranitelný cíl. Jako na občasné přejetí se to dá ale jezdit takto denně? Já bych na Pražský okruh rozhodně volil kubaturu kolem 300 , třeba Hondu Forzu => nutnost udělat si větší papíry, ideálně rovnou neomezené.
Jinak já jezdím do práce 20km po silnicích 3. třídy na 125 yamaze Nmax prakticky od začátku března do minimálně konce října za každého počasí. Hlavní práci odvádí ochrana nohou, vysoké plexi a blastry na riditkach. Co se výkonu týká, tak na silnicích 2. a 3. třídy jseš v podstatě král, na 1. třídě už to občas příjemné není, ale krok s provozem více méně udrzis a dálnice je peklo
(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
Ariete píše: Mr.Dreamer> Nemám tucha, odkud, kam a kudy jedeš, ale pokud je to dobrá cesta pro skútr, bude nejspíš dobrá i pro auto.
Ano, je to dobrá cesta pro 30 minut na skútru a hodinu v autě. Navíc na skútru mám kombinovanou spotřebu dálnice/město 2.4l/100km, v autě je to kolem 5l. A ještě navíc je údržba levnější a tak snadná, že ji zvládnu dělat sám. Jen musím častěji přezouvat, ale zase je snadné přezout si sám, což u auta není.
automobilista píše: Ještě jsem našel tip na Honzu Forza.
Jinými slovy já bych si do začátku mohl pořídit jakýkoliv skůtr 11 kW s automatem a pokud by mě to chytlo, tak časem mohu přejít na motorku (když si udělám A).
Problém je, že ty skůtry moc nevypadaj :/
Forza je z těch 125ccm asi nejrychlejší, ale jen nepatrně. Jak to vypadá je jedno, když na tom sedíš, tak vidíš maximálně přístrojovku a když to někde zaparkuješ, nikdo se nebude zastavovat a obdivovat tvůj skútr. Spíš řeš, na čem se ti dobře sedí, s čím se ti dobře brzdí, zatáčí. A zvaž kurz, motorka se ovládá o dost jinak než auto, v autoškole tě většinou moc nenaučí a při jízdě mezi pruhy musíš být schopný reagovat okamžitě a správně. U Prahy mohu doporučit Matyho v Kolíně.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
Naposledy editováno 12.06.2022 22:06:15
Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
rozumná (japonská a italská) 125 jede v maximu stovkou, ty nejsilnější 110...ca do 80-90 to i rozumně zrychuje. lze trochu poladit (o ca 10-15 km/h), ale to si raději zjisti na skůtrfóru
zkrátka jsi rychlejší než náklaďák a pomalejší než osobák. jižní spojka a cokoli mimo dálnice = budeš platit mezi rychlejší. dálnice...budeš trochu trpět.
ale fakt bych to neřešil koupil 125 skůtr
kdybys chtěl dělat noty na motorku, pak rovnou plné áčko...a skůtr ca 250-400 (250 jedou 120 -130, 400 kolem 140-150)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
Naposledy editováno 13.06.2022 07:42:49
Piaggio Medley S. Je to fantastický skútr. Hlavně má výkon plných 11kw ostatní skútry a myslí. Že i Honda PCX mají jen 9,2kw. Má bezkonkurenční úložný prostor pod sedlem a ještě malý pod řídítky. Za mě je to takový nekorunovaný král skútrů B kategorie. Hlavně to i nějak vypadá.
Výkon - mám 85kg, 180cm. Bez problémů kopec nekopec vždy hezky táhne na 80-90. Na rovince je maximálka 112-113 pak je cítít že vynecháva variátor. Ale to neznamená, že by ses k té rychlosti nějak dotrapil. Vůbec, vezmeš plyn skoro hned máš 80 a za pár vteřin 110. Úplně běžné jsem na okruhu, tedy vlastně dálnici jezdil a naprosto v pohodě. Na okruhu bez problémů, vlastně auta předjíždís. Do města ideál, do těch 50-60 je zrychlení fakt super.
Autoškola - rozhodně rovnou na celé A, navíc to snad stojí i stejně a stejně budeš jezdit na nějaké 600 motorce..ALE nechci ti brát iluze, pokud si na moto neseděl, autoškola je již poměrně těžší. Schopnosti ovládání motorky, které musíš předvést na cvičáků než SÁM vyjedes, jsou poměrně náročné. Doporučuji ti koupit si nějakého skútra, trochu se rozjezdit a k tomu plynule dělat autoškolu.
Takže pokud po dálnici, potřebuješ něco s max. tak kolem 150km/h, aby to bylo bezpečné...........bezpečně totiž dnes znamená SPLYNOUT........budeš-li rychlejší - špatně, budeš-li pomalejší - ještě horší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
automobilista píše: Ještě jsem našel tip na Honzu Forza.
Jinými slovy já bych si do začátku mohl pořídit jakýkoliv skůtr 11 kW s automatem a pokud by mě to chytlo, tak časem mohu přejít na motorku (když si udělám A).
Problém je, že ty skůtry moc nevypadaj :/
Forza určitě dobrá volba. Jestli řešíš Prahu a příměstský provoz, tak nic lepšího nebude. Nikam nespěchej, kup nějaký 125ccm skútr, třeba zrovna tu Forzu, a uvidíš, jak se ti s tím bude žít a denně fungovat.
Dodělat A-čko v nějaké podobě můžeš vždycky.
Jezdím často v podstatě to samé. Ten tip na skútr 125 do začátku není špatný! Pokud nepáchneš na okruh nebo na dálnici, je to ideální volba. A stačí ti i ten B řidičák. Kdyby tě to chytlo, prodáš a pokračuješ výše. Ne vždy je takové dojíždění radost! Ale rozumné náklady na začátek. A pokud budeš pokračovat, udělej si rovnou plné A. Pokud na okruh/dálnici musíš/chceš... tak to chce alespoň těch 300-400 kubíků. A to už jseš na dostřel univerzálům jako jsou A2 motorky typu Honda 500, Kawasaki 400, které nemají vyšší spotřebu než ten skútr, ale mají spojku, což na proplétání kolonou bude vždy horší! Ale jednoho a skromnou dvojici odvezou i na konec Evropy...
Řidičák bych udělal rovnou A. Uděláš ho jednou a do budoucna už to nebudeš muset řešit. Praktický rozdíl v autoškole je jen o něco větší váha motorky.
Nechá se i 11kW 125ccm skůtr. Tam ale počítej maximálku kolem 110km/h stylem heft pořád nadoraz - na dálnici to není dobré a třeba předjetí náklaďáku na okresce je taky vcelku problém.
S B řidičákem se ještě nechají řídit tříkolky s brzdovým pedálem jako MP3 400/500, Metropolis 400, Tricity 300… Zaplatíš ale za to cenou a hmotností.
Mám teď skůtr mrtvý, tak jezdím na Stelviu a značka ideál to teda není. Jednak na to musíš dát kufr, jinak nemáš ani kam dát helmu a bundu, natož třeba nákup. Když narveš 60l topcase třeba na Duke 390, tak to bude vypadat ještě hůř, než ten skůtr. Když je horko, tak je to ve městě labůžo s rozpáleným motorem pod sebou. Chytneš déšť a nohy máš mokrý durch. Deku na nohy na motorku taky nedáš.
Takže do práce jezdím jen občas a pro radost, že pak rovnou z práce se jedu někam sklouznout.
Naposledy editováno 13.06.2022 13:30:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...
Johny_Servis píše: jandaxx> je fakt že jsem kluk z vesnice a přes Jižní spojku jsem jel akorát jednou ve špičce a bylo to celkem utrpení, asi se dá zvyknout. Kde ale jezdím častěji je poslední sjezd na D35 před Olomouci, když jedu do OL. Zbývá tak cca kilometr po dálnici, kde je na půlce rychlost omezená na 70, ale dodnes jsem si na to nezvyknul. Ta auta tam lítají prostě rychleji a hodně my chybí akcelerace. Ta co ji má 125 je tam málo
Já to mám přesně naopak, ucpaná jižní spojka a ještě spíš vnitřní Praha je například na mé ADV trápení. Má to široká řídítka a vejít se mezi auta je o hubu. Výhodou je dobrý rejd a odpružení, kdy můžu v pohodě přes tramvajový pás, hupnout na chodník přes velký obrubník, etc. Na ninje se už jezdí lépe, je to mnohem užší, ale když musím třeba objet 5 míst, neustále mačkání spojky mě začíná štvát, někdy tam prostě nechám 2 nebo 3 a neřadím. Nevýhoda je, že má malý rejd, takže změnit pruh v zácpě není snadné a ty blbé předělovače mezi pruhem pro auta a tramvaje jsou při přejetí šikmo dost o hubu.
No a pak je tu skútr, uzoučký, velký rejd, krátký (takže o to lepší vytočení) a lehoučký, takže když má s překážkou problémy, prostě mu pomůžu. Řadit nemusím, řídit to jde jednou rukou, do města a na jižní spojku dokonalé, na dálnici jakš takš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
chlazeni Gilera DNA 50 Gilera DNA 50, Gilera DNA 125, Gilera DNA 180 | kokoška. | 4 | 26.7.2024 v 19:16 kokoška. |
Gilera DNA 125 Gilera DNA 125 | Broud | 12 | 19.8.2021 v 21:25 Alan |
Gilera DNA Gilera DNA 125 | Ellion | 7 | 26.11.2020 v 17:07 Massakra |
125ccm 11kw, automat Gilera DNA 125 | JohnyObr | 7 | 5.12.2019 v 21:05 Kohlstein |
kde sehnat gilera dna 125 Gilera DNA 125 | Kertézs | 1 | 13.10.2018 v 21:02 LenaGD |