Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=186030
Copyright © Motorkari.cz
1. nevím kde se bere pořád ta teze mám XYZ cm a XXX kg, jakou motorku?
Já se svejma 194cm sedlal pincka, mustanga, CZ175, Jawu 350, CB600S, CBR900, transalpa, betku a 125 skutra. Na vše jsem se vždycky vlezl a nejpohodlnější mi připadá právě ten 125 skútr Yamaha Nmax, takže si můžeš udělat obrázek sám.
2. My co jsme zažili 90 léta, tak máme tak nějak zakořeněno, že než mít vlastní Japonsku/Italskou mašinu, to už je dostupnější mít vlastní vesmírný program. Jinými slovy byl neuvěřitelný problém vůbec nějakou motorku koupit a podle toho jsme s nimi jezdili => opatrně a bezpečně, což nutně nemusí znamenat pomalu. Takže kupovat motorku s tím že spadne je 100% píčovina, to je lepší nekupovat motorku žádnou. Ano může se to stát, proto taky investujes do hader, helmy, rukavic a padácích protektorů na motorku, ale vybírat si motorku podle toho abych ji mohl upustit do škarpy je přece nesmysl.
k tématu: Ačkoliv s tím vnitřně nesouhlasím, dnes se za dobrý start považuje "střední" kubatura 600. Je zde gigantický výběr nových i ojetých, ty motorky jsou pro výrobce obvykle jejich hlavní produkty=> jsou maximálně vychytane tak aby vyhověly skoro každýmu, jsou už kurevsky výkonné a přitom ještě dostatečně lehké do zatáček a většinou s velmi předimenzovanými brzdami. Takže když si vezmeš jakoukoliv 600 od velký čtyřky tak neslapnes vedle. Jinak je dobrý nekupovat hned novou, protože stejně po dvou, třech sezónách zjistíš co tě skutečně baví a tak na 90% půjde mašina z domu, tak ať nemáš zbytečně velikou ztrátu peněz
Jinak přesně jak říkáš. Nevybírá si motorku podle toho abych ji mohl někde položit. Vím ze se to stát muže, ale rozhodne to nechci :D
Úplně novou motorku bych nechtel ani na ni nejsou peníze. Tím se dostávám k tomu jak moc je důležitý nájezd u motorek? Říkal jsem si ze bych šel maximálně do 7let staré motorky. Je to blbost? Za tebe teda vybrat nějaký 600 a neměl bych šlápnout vedle. Takže třeba cb 650 f?
....Sedímv hospod?. Václav se opět přihlásil, ukrajina, z vagónu skočím 38 tun a kw jsme niky nepočítali...
Prostě v hlavě, barák projedu, ale nesmí to mít sklep. to s neviděl, takovej pařez, ta moje potvora, hrabe do země, osádka pak přivazuje trámek mezi pásy... .
Prostě je to v hlavě.
Nedávej/nepřijímej/ si nesplnitelné cíle a dozajista to bude cajk.
No a umřít ma Hybuse ma pajonýrovi co se týká náhrobku tak jasná volba.
Já třeba toho Horneta koupil svého času v roce 2009, byl 8 let starý měl najeto typicky českých 35 000km a dle stavu motoru to tak +/- odpovídalo. Za celou dobu co jsem to měl nebyl jediný problém=> asi bych si nedával žádný limit na věk, ani na kilometry ale šel čistě jen po stavu, což se lehce řekne, ale mnohem hůř dělá. Do motoru nevidíš, tak alespoň věci jako brzdové kotouče, desky, řetězovka atd... aby byly jakž takž v pořádku, protože i ty dokážou nákup a první servis citelně prodražit.
Z toho co jsi psal bych bral za sebe Hondu to jsou asi nejvíc na pohodu motorky do začátku, i když mimo těch CB600 a CBR900 a transalpa jsem na žádné jiné Honde už neseděl.
a jestli V4 nebo V2. Je to asi o nátuře člověka a časem si uděláš vlastní preferenci. V2 je takový hutnější a nahoře slabý, V4 graduje výkon postupně. Myslím že začátečníkovi může trochu lépe sedět V4 díky jemnějšímu dávkování výkonu, pakliže to není něco ve stylu třeba staré Suzuki Bandit, kde do 5000 nic a pak se z toho stala skoro raketa. To třeba Hornet byl víc jak auto a dalo se s tím jet klidně od nějakých 2500 ot. Ale úplně stejně dobře mi seděl i transalp což by V2 do vé. takže opět platí že je to asi jedno a ber co se ti líbí, co se máme v dobrém stavu a úplně neřeš jestli to zrovna bude 2 nebo 4 vál starý tolik a tolik let
Jinak ano, příspěvek jsem tady jednou mel, ale z určitých důvodu jsem si moto nemohl pořídit. Proto jsem příspěvek obnovil. Nevěděl jsem ze to muže byt nějaký problém
Dělal jsem si tenkrát řidičák zároveň s autem v te době to bylo do 25kw, ale pak to zvýšili na těch 35kw. Vím ze by bylo nejlepší si udělat neomezenou a neřešit výběr, ale chtěl bych rok jezdit s něčím priskrcenym a po roce to otevřít. V hlavě to mám srovnáný, ale proste bych mel strach.
Ano uznávám ze toho o motorkách moc nevim. Recenze/ názory si ctu, ale po nějaké technické stránce tomu nerozumím. Nejsem mechanik, ale instalater. Ikdyby to melo dopadnout jak píšeš ze motorku budu chtít za rok prodat to chci zkusit. Jak jsem psal je to můj sen.
1 reakcí na tento příspěvek První moto 35kw/70kw
Jo, to tvrdí každej, pak si koupí jako první moto tu Z900 nebo nějakou ninju nebo podobnou mrchu a v lepším případě se na tom bojí, v horším případě se na tom nebojí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto 35kw/70kw
Z900 neni urcite stroj na klidnou a kochaci jizdu. Na takovou jizdu jsou choppery nebo Kawasaki W650/800, Enfield a podobne
Nejvetsi chyba je myslet si, ze si kupujes jen jednu motorku, ze se rovnou trefis a budes to mit na cely zivot. S takovym pristupem se zhusta stava, ze si clovek sice koupi sen, ale pak nevi jak se ho rychle zbavit, protoze absolutne nesedl. To uz je lepsi kazdy rok koupit nejakou ojetinu z uplne jine kategorie stroju a najit co ti vyhovuje. Ja treba tim, ze jsem jezdil i v Lednu a Unoru bych zcela jiste uz nechtel jako hlavni stroj neco bez kapot (at uz sportovni nebo cestovni)