sardel píše: ......možná je to tím, že jsem testoval vždy veterány a ne nějaký dvousetkoňový bmw z devadesátejch.
Já tomu co píšeš/te rozumím, ale prostě zákonem je dané co je a není veterán. Tohle je jen Tvůj/Váš pohled na věc a osobní názor. I číslo na rámu lze řešit úředně, funguje to dodnes (oficiálně) nebo varianta II, ty raznice (nechávám na posouzení každého). Na druhou stranu i u Tvého/Vašeho moto Saroléa byl použit na rámu komaxit a dolepování rezu a umělé zestaření, které také není 100% původní,.takže... .
Já jako stavebník musím také reflektovat změny staveního zákona a po každém zjednodušení (asi pátém za 6 let) musím dokládat 6 dalších lejster a vyjadřovaček navíc! Nářek je faj, ale úplně napikaču,..to že sem dělal stavební povolení na RD v roce 1999 za 6000 a dnes stojí 130000 je bohužel realita.
Tím jako nic nehejtuju, jen že brečení je nějaký náš národní symbol nebo co....
No a pokud vezmu poznámku kolegy výše: 3) model nebo typ vozidla se již nevyrábí.
Každé moto i ten V-max (2EN, 2LT, VP031, 2WE,..) nebo i ostatní,.namátkou ....nevím,...Yamaha XJ900 mají modelové označení - 31A, 58L, 4BB....takže se už ani ten nevyrábí,....ne jako V-Max ale jako model!
Peace a hezký den borci!!!
Milan1963 píše: Jsem testačním komisařem. Mám něco předválečného, něco poválečného. Třeba péráka. Mám i panelku, je jí 60 let, ale jako veterána ji moc neberu. Je jich na každém srazu XY...prostě něco mi brání uznávat 60. léta a pozdější jako plnohodnotné veterány. Co je před válkou, to je úplně jiné. To jsou ti praví veteráni. Vím, tento můj pohled není podle FIVy, ale je můj...
Když testujeme vozidlo z 80. a 90. let, jsem přísný. Musí být jako z fabriky, žádné změny, prostě historická původnost na 100 %. Setkáváme se totiž čím dál častěji s "vyčuránky", kteří mají úplně jiný zájem, než mít z auta/mota z roku 1991 čistě veterána. Pokud testujeme třeba Tatru 12 nebo Ariela 557, maličkosti odpustíme. Třeba jeden neopletený kabel, když ostatní opletené jsou.
O veterány se zajímám a mám je přes 40 let. O žádných bossech nebo "lepších" veteránistech nevím. Faktem je, že testuje se čím dál hůř. Přibývají nutné fotky, vše jen přes internet...
A denní ježdění ? Je to nekontrolovatelné, ale když otestujeme Zetora 25 a potom ho vidím jak pracuje v lese tak majiteli rovnou říkám, aby o přetestaci ani nežádal. Otestovaný veterán neslouží k dennímu provozu, práci či podnikání. To je snad pochopitelné a pokud si někdo nechá vozidlo otestovat jen 30 let mladé a potom s ním běžně jezdí, nemá s veteránismem asi moc společného.
Tak tolik...
Nemám problém s veteránem ze 60. let nebo i novějším, ale nesmí to být něco čeho pořád jezdí stovky nebo i tisíce na běžných značkách.
Milan1963 píše: Jsem testačním komisařem. Mám něco předválečného, něco poválečného. Třeba péráka. Mám i panelku, je jí 60 let, ale jako veterána ji moc neberu. Je jich na každém srazu XY...prostě něco mi brání uznávat 60. léta a pozdější jako plnohodnotné veterány. Co je před válkou, to je úplně jiné. To jsou ti praví veteráni. Vím, tento můj pohled není podle FIVy, ale je můj......
To je právě proto, že si ročník 63 a pamatuješ ty stroje 60.léta+ z běžného provozu.
Já jsem mladší ročník, takže mně auta a motorky ze 70-80. let přijdou jako veterány, protože jsem je v běžném provozu prakticky už nezažil.
Naposledy editováno 09.04.2022 17:34:24
1 reakcí na tento příspěvek motoveterán
Mám ale auto, jen o málo mladší než rok 1926, má běžnou bílou SPZ. Jezdím s ním pouze na srazy, jinak už vůbec. Vše po ose. Třeba 200 km. To je ale jiná - dnes už i na silnici III. třídy je provoz, o němž se nám před 40 lety kdy jsem auto kupoval ( tehdy k dennímu ježdění ) ani nezdálo. Samozřejmě se za mnou co chvíli tvoří kolona, neb auto tak snadno jako motorku nepředjedeš, zvlášt' na užší silnici II. či III. třídy. Tam to vybržd'ování, troubení a světelné problikávání je naprosto běžné. Musím ho prostě ignorovat, jinak bych neustále kvůli rychlejším zastavoval, uhýbal a nikam nedojel. Správně píšeš, že řidiči moderních aut ani profesionální kamionisté nemají představu, jak se řídí skoro 90leté auto...
A omluva za odbočku k autům.
Když někdo bude chtít denně jezdit na třeba 40 let starém , otestovaném motocyklu s "véčky " o výkonu 80 koní, at' jezdí. Ono by to tak být nemělo, ale uhlídat to nejde - takže co s tím...
1 reakcí na tento příspěvek motoveterán
https://zpravy.aktua...1eca0d8ac1f6b220ee8/
Byť nepopírám, že zrovna v tý Opavě to teda přímo vyvracelo co říkám, ale to je fakt výjimka.
Mám třeba w123CE, je to veterán? Taky řeším dilema, jestli na bílý, nebo zelený, zatím to vidím spíš na bílý, protože bejt odkázanej na libovůli nějakýho kokota co má názory blbě nesu. Na normální STK na něj člověk může narazit taky, ale těch je skoro jako čerpaček, takže není důvod ho vidět podruhý.
Naposledy editováno 11.04.2022 10:02:35
jak už psali předřečníci, resp. předpísmáci, veterán, teda jako fakt veterán, má prostě svá specifika. jiné jízdní vlastnosti, ale třeba i jiný způsob "evidence". jsou dokonce takové značky, jako např. ducati, která zhruba prvních 20 let rámy vůbec nesignovala!
a teď se na tyhle stroje aplikují stejný požadavky jako na prakticky soudobé. a proč? kvůli tomu neštěstí, že z alláhvíproč se pláclo třicet let. ano, v některých, zdůrazňuju některých výjimečných případech to může dávat smysl. jenže se to kapánek zvrhlo. na "véčka" se dnes snaží narvat kdekodo kdejakou ojetinu. i za cenu falzifikace výrobáků, typů atd.
nemusíme chodit daleko. vyvstala potřeba muscle biku. neřeším proč, krize středního věku, machrování před školkou, to už je na vkusu toho kterého soudruha. takže třeba diavel. kolik že stojí? aha... tak nic... a hele, tady je vojetej v-max bez papírů. a za pár drobnejch! to by šlo, jebnem ho na véčka.
tak to bohužel chodí. a jak jsem psal výše, v dnešní době, kdy je vše "onlajn", si už nikdo netroufne jen tak dát štempl na takovou mrchu. takže se utahujou šrouby (ten medvědův duševní průjem výše nemá smysl komentovat) a s tím utahováním to odserou i majitelé skutečných veteránů, na který jsou kladeny čím dál větší byrokratický požadavky, který jsou už ze svý podstaty nesmyslný. a navíc stejně nic neřeší, jen se vykazuje činnost, aby se mohlo demonstrovat, jak se FKHV snaží.
ale jak jsem už psal, dá se to pochopit. když se takový v-max prožene 200 km/h skrz ves a dostane se to na hovinky.cz, jeden den tam plebs bude psát o dárcích orgánů, že benga měli střelce sejmout atd., ale druhej den po kauze neštěkne pes. řidič se "vyčíkusí" a všichni budou hépy. a teď si představme stejnou situaci, jen v-max má veteránský číslo. výsledek si snad každej domyslí.
véčka si vydupaly kluby - a tím netvrdím, že je vše svatý - pro svý členy, aby mohli dostat na silnici vozidla, ke kterým se nedochovaly doklady. od toho by se mělo vše odvíjet. i požadavky na testaci, kde jsou mnohdy kraviny.
ano, legislativně asi jde v-max přihlásit na zelený, ale "morálně"?
tímto se ale nijak nenavážím do kolegy vibrace, neznám ho. třeba s v-maxem opravdu chce vstoupit do veterán klubu a přihlásit se na zbraslav - jíloviště.
Asi chápu, ce chce říci sardel. Ono nejde jen o věk, ale o to, jak se k veteránismu člověk postaví morálně. A tady to má každý jinak. Když nikdy neuznám, že Jawa 350 / 639 je echt veteránem, je to můj postoj. Pro jiného to echt veterán je. A vo tom to je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán
FiffiQ píše: U těch tuctovek docela zarážející ceny i na dnešní dobu,..
https://zpravy.aktua...c1f6b220ee8/ [/quote]
Dát za Pařeza 107K, to bych musel být úplně potroublej.
1 reakcí na tento příspěvek motoveterán
U w115 mám normálně bílý, značky, u w123 to zvažuju přesně s ohledem na co nejmenší pozdější buzeraci. Ale těžko se to předvídá, když to ty kokoti pořád upravujou.
Mimochodem taková filozofická, mám ty w115 2, jedna je v nic moc stavu, ale docela by mě lákalo jí udělat ne jako veterána, ale povařit jí jako dřív žigula, dát tam místo toho 220D nějakou modernější techniku, aby to mohlo na dálnici a normálně s tím jezdit. Což je tady u nás vlhkej sen, leda bych tam nacpal elektriku, ta je teď posvátná. Myslím, že je to pořád lepší varianta než to dát do šrotu.
Naposledy editováno 11.04.2022 15:26:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán
tady je prostě nějakej status q a my ho sotva změníme. akorát, už z principu, by veteránský papíry měly zohledňovat veteránský specifika. což už začíná být problém. právě kvůli těm posraným třiceti rokům. neptej se mne však proč zrovna 30. proč ne 20 nebo 40. já to nenavrhoval a nikdy jsem to nepochopil. za mne, když teda jakože veterán, tak dejme tomu do šedesátých let. i to je na mne zbytečně moc, ale jsem tolerantní. se skřípěním zubů do sedmdesátých let. tím by se zároveň automaticky vyřešily tyhle vyjebávky s ojetinama na véčka.
jasně, je blbý, když se dotažená starší motorka nedá normálním způsobem přihlásit, ovšem zneužívat k tomu veteránský čísla je taky špatně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán
sardel píše: milonovo> co bych navrhoval já je celkem irelevantní. mě by se taky líbilo, kdyby nebyly technický, kdyby šel přihlásit dovezenej v-max, kdyby šla lidsky zlegalizovat vlastní stavba, kdyby nebyl vopruz s testacema, kdyby... ale znáš to. kdyby byly v prdeli ryby....
tady je prostě nějakej status q a my ho sotva změníme. akorát, už z principu, by veteránský papíry měly zohledňovat veteránský specifika. což už začíná být problém. právě kvůli těm posraným třiceti rokům. neptej se mne však proč zrovna 30. proč ne 20 nebo 40. já to nenavrhoval a nikdy jsem to nepochopil. za mne, když teda jakože veterán, tak dejme tomu do šedesátých let. i to je na mne zbytečně moc, ale jsem tolerantní. se skřípěním zubů do sedmdesátých let. tím by se zároveň automaticky vyřešily tyhle vyjebávky s ojetinama na véčka.
jasně, je blbý, když se dotažená starší motorka nedá normálním způsobem přihlásit, ovšem zneužívat k tomu veteránský čísla je taky špatně.
Nezlob se na mě, ale z Tebe čiší samolibej pohled na svý veterány. Existence veteránů nemá asi primárně sloužit k pobavení Sardelů, ale k zachování hmatatelného dědictví - kulturního a technického svědka doby minulé. A tam samozřejmě patří i úplně obyčejná, lidová vozítka, jako Brouk, nebo třeba ta proklínaná kývačka, nebo dokonce 638. Dokonce si dovolím tvrdit, že do kategorie kulturně technického dědictví v NAŠÍ KOTLINĚ patří mnohem více ten stadion, nebo stodvacítka, než ty Tvoje Saroléa. Z toho plyne, že taky musí být v rovnováze zákonné normy tlačící lidi k obnově vozového parku kvůli ekologii, technickému stavu a ekonomice na jedné straně a normy sloužící k zachování kulturně technického dědictví - veteránů na straně druhé. A to číslo, o kterém Ty nevíš kde se vzalo, bude nejspíš výsledek analýzy statistik, kolik aut/motorek se zachová v dané věkové hranici a předpokladu, kolik se jich ještě časem ztratí, to vše vztažené na socioekonomickou situaci v ČR v danou dobu. A asi je vcelku pochopitelné, že není možné nastavovat různá kritéria pro špeky typu Ferrarri a lidovku Brouka nebo stodvácu. Tak se prostě udělá rozumný kompromis, který zajistí přežití veteránů ze všech skupin i za cenu, že občas někdo přihlášku na véčka zneužije, nebo naopak se tím pomůže nějakému vesničanovi dojet si pro nákup Favoritem i s platem pohůnka z JZD.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán
Je jen zajímavé, jak jinde na foru brečí jiní "znalci", že jsou všude českoslovesnké k-ndy a že japonci a angláni (kvalitní motorky, bohužel zde bez tradice,...) 60-80 let málo . Tu čtu že "...jedině do roku 1950!"....jinak jsou to auta a motorky pro zapšklé muže s krizí středního věku, či pedofily u školy
Já to neřeším, je mi to obecně úplně volné (mám moto z roku 1930, kupu péráků a kývaček i Japonskou V4 1200), jen je to humorné, opravdu!
Celkově je smrt systému už hodně patrná....ve všem...
Peace! Ať to jezdí!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán
FJRPEPA píše: DrDNA01> Podle mě by to fungovalo i kdyby žádná veteránská čísla nebyla, funguje to tak i v jiných zemích a veteránů tam mají dostatek.
No jo, jenze v jinych zemich je taky normalni prihlasit odhlasene vozidlo zpatky do registru. Pak by to jiste mohlo fungovat i u nas.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
problémy a bolístky V max Yamaha V-MAX | rg250 | 0 | 20.5.2024 v 20:28 rg250 |
Najde se někdo kdo da dohromady vmaxe Yamaha V-MAX | ridethebest | 12 | 1.4.2024 v 21:48 docent |
Bílé pneu Yamaha V-MAX | Indy1312 | 1 | 5.1.2024 v 14:21 PlusOne |
Vmax 1200 zadni rameno Yamaha V MAX | ridethebest | 2 | 10.7.2023 v 14:08 VMAXconte |
V max 1200 typ motoru - výkon Yamaha V MAX | ridethebest | 2 | 10.7.2023 v 14:07 VMAXconte |