mám na Vás dotaz. Včera jsem položil skútr a nejsem schopný dojít k zavěru proč.
Abych vysvětlil:
- jel jsem rovně
- za dne
- bez kolejí
- za sucha
- neviděl jsem písek, štěrk nebo tak něco, což ale neznamená, že tam nebyl.
Chtěl jsem přibrzdit, cítím, že težiště jde dopředu a pak už se vezu po boku.
Normalně, když jde kolo do smyku, tak to cítím a pustím brzdu. Tentokrát jsem ale nestihl vůbec zareagovat.
Navíc jsem ani tak moc nebrzdil.
Jinak, je to čína 125, vzal jsem ho, abych se rozjezdil. Mám ho 3 roky a 10tis. km.
Už se to někomu stalo? Může jít o závadu na brzdě? Jak se jezdí s ABS? Bavíme se i o mašině, ne jen o skútru.
Dík za info.
WildOne píše: Kdo si jednou zvykne na ABS, nemůže už nikdy vlézt na motorku bez něho ... jinak zítřka nedožije.
Kdo se naučil brzdit bez ABS může vlézt a koupit cokoliv
Gahan37 píše: Kdo se naučil brzdit bez ABS může vlézt a koupit cokoliv
To říkej těm instruktorům z autoškol, kteří učí žáky nechat za sebe pracovat techniku, tj. zahamtnout a držet. Prostě cestou nejmenšího odporu, aby prolezl cvičákem.
A předělávat jednou získané reflexy, to je těžké (pokud to vůbec jde) ...
WildOne píše: To říkej těm instruktorům z autoškol, kteří učí žáky nechat za sebe pracovat techniku, tj. zahamtnout a držet. Prostě cestou nejmenšího odporu, aby prolezl cvičákem.
A předělávat jednou získané reflexy, to je těžké (pokud to vůbec jde) ...
Já teda naštěstí znám jen lidi z autoškol co umí
kerut píše: Gahan37> kdyz to tak ctu, jeste ze ani autoskolu ani abs nemam
Tak já si pořad myslím že schopnosti řídit motorová vozidla má každý nějak daný na určité úrovni….což si zrovna u motorky a sebe myslím že nemam nijak vysoký takže je dobrý znát schopny lidi na trénink a občas mít i ABS i když většina motorek co jsem jezdil byla bez
krokoš píše: (...) cestnú vytiahnem na druhý víkend, lebo musím prepláchnuť karburátory.(jazdou) . Keď nebude hnusne. Síce je tam 100 oktán E 5, ale radšej to stále aspoň raz za tri týždne prebehnem, nech je v karbcoch nejaký pohyb paliva. (...)
Mám síce vstrekovanie, tiež som na zimu dal E5. Vždy cez zimnú prestávku mám pridaný stabilizátor paliva a verím, že by si nemal na jar s karburátormi problém.
marna píše: Zerog - tvoj počiatočný dotaz ako si si ustlal na skútri je ako cez kopirák, čo mi známy asi pred 5 rokmi líčil... Skútre majú vrodené zlé jazdné vlastnosti a s ohľadom na to je potrebné s nimi zaobchádzať, ideálne si žiaden nekupovať
Mám síce vstrekovanie, tiež som na zimu dal E5. Vždy cez zimnú prestávku mám pridaný stabilizátor paliva a verím, že by si nemal na jar s karburátormi problém.
čau, som kecal, nevytiahol som ju je furt hnusne, síce som jazdil , ale na endure, na cestnú neostal čas. enduro mám striekačku. Zas prší. Je to v riti, ešte k tomu musím do práce na poobednú. Fuj, to je hnus .....
- asi spatna pneu (menil jsem zadni, predni nevim co tam byla)
- sral jsem na tlak
- byla kosa
- zadni bubnova brzda na te cinske potvore je jen na okrasu, brzdi tak 2x po serizeni
- byla zima
No a jeste jsem na to moc hnapl
Jinak uplnej ideal je stridat jizdni kolo se skutrem. Asi na kole ty packy otocim ..tak uvidime kdy si rozbiju hubu na kole
Naposledy editováno 13.02.2024 01:05:20
PS: Ponaučenie, človek z motorky spadne preto, lebo nevie jazdiť. Kto nepadá, jazdí pod svoje možnosti.
Naposledy editováno 13.02.2024 09:31:20
problém způsobí 10 let stará kapalina v tlumičích, v černém oleji se vodící-kluzná pouzdra ohoblují a vzniklou vůli jezdec snadno pozná při řízení, navíc dochází l opotřebení vnitřní části trubky tlumiče, která následně rychleji ničí povrch nových kluzných pouzder
brzdy snad každý zná
Naposledy editováno 13.02.2024 13:09:53
NUTELIER> jop, jak rikas. Kouknu na to. Rizeni a tlumice, to je asi jedina vec co jsem zatim nemel na Beverly rozdelane
s tlumiči je to horší, ta kluzné trubičky se nedají sehnat , navíc pokud vyšroubuješ ze spodní části trubky vnější šroub, kvůli vyčištěn, uvolníš tím vnitřní trubku , při zpětné montáži jí musíš zafixovat velkým dlouhým imbusem, v horní části má vnitřní šestihran a když tam nevrazíš přípravek kterým jí zafixuješ proti otáčení bude se protáčet a spodní šroub neutáhneš..sral jsem se s tím několik hodin, dnes bych 10x propláchnul novým olejem a spodek bych nerozdělával....ale progresivní pružiny tam dát můžeš, jízda je pak lepší
https://www.motorkari.cz/forum/?act=nastenka