globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
 
11.5.2008 v 08:59
Pochlubte se jak kdo řadáte na vyšší kvalt, jak nejlépe řadit...
Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

19.5.2008 v 22:39 | Nahoru | #331
karf: Ano, sebevědomí hlupáci manuály nečtou, protože žijí v přesvědčení, že oni přece vědí všechno nejlíp. A své názory vycucané z prstu vydávají za univerzální pravdu.
Kde jinde by to měl výrobce napsat, než do manuálu, který je povinen přiložit ke každému výrobku?

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

19.5.2008 v 23:45 | Nahoru | #332
1100Virago> I když napíšeš, že po rozbalení jakýhokoliv výrobku jako první otevřeš manuál ti to neuvěřím lol

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 00:55 | Nahoru | #333
karf> promiň, ale tvá odpověď je jaksi mimo. Já jsem nechtěl svým příkladem demonstrovat co vše má a nebo nemá být v manuálu, o to mi vůbec nešlo. Reagoval jsem jen na tvůj příspěvěk, kde jsi spojoval do souvislostí věci, které spolu nesouvisí. K nějakému pálení gum, či ježdění po zadním se nebudu vyjadřovat, to je off topic. Zastávám názor od 1100Virago a zatím mě zde nikdo nedonutil svými "argumenty" přesvědčit o opaku.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 02:34 | Nahoru | #334
Argumenty jsou stejny jako kdyz clovek podrazuje ve vyssich otackach nez je 5000 uvedenych v manualu. Proste se deje houby zle.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 07:38 | Nahoru | #335
Když jedu pilu nahoru 4-5-6 řadím bez spojky.
Ale s plným vědomím, že to pro životnost nemusí být to nejlepší.

Tuhle jsem v knihkupectví náhodou narazil na knihu "dokonalá jízda na motocyklu" napsanou redakcí německého Motorradu. Protože pravidelně čtu testy apod. na www.motorradonline.de hned jsem si jí koupil. Musím říct, že je to perfektní kniha, kde každej najde zajímavý informace. např. mentální trénink, ideální stopy, jízda s blokujícím se předním kolem...atd. atd.

Proč to sem píšu? protože o řazení bez spojky tam není ani čárka

Naposledy editováno 20.05.2008 07:40:14

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 07:43 | Nahoru | #336

orgovany>Včera jsem byl na sprintu v Jindřicháči a ptal jsem se na řazení se spojkou nebo bez. 1. 6 jezdců řadí zásasadně bez spojky , ostatních jsem se neptal. Dokonce i kaskadér Aleš Polák řadí bez....



tak na závodech bych to ještě chápal, tam asi člověk obětuje něco z živostnosti motorky na úkor dobrého výsledku v závodě, ale v běžném provozu mi to přijde jako pitmost

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 10:48 | Nahoru | #337
Bubrak ZX10R> Přečti si co jsem psal v předešlé odpovědi a pak reaguj. Nebavíme se tu o otáčkách a jiných, ale o spojce. Právě jsem nechtěl zabřednout do toho, že to budeme rozvádět a nějak nafukovat k věcem, které se s tématem nesouvisí.

Lada.S: s tímhle souhlasím, to zní rozumně.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 10:48 | Nahoru | #338
Bubrak ZX10R> Přečti si co jsem psal v předešlé odpovědi a pak reaguj. Nebavíme se tu o otáčkách a jiných, ale o spojce. Právě jsem nechtěl zabřednout do toho, že to budeme rozvádět a nějak nafukovat k věcem, které se s tématem nesouvisí.

Lada.S: s tímhle souhlasím, to zní rozumně.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 10:57 | Nahoru | #339
Ulv.: Ale ale, vzdyt se o tom bavime. Bavime se o tom co je v manualu, proc to tam je, proc to je/neni ptakovina, ci do jake miry je to ptakovina. Ze zni rozumne 'radit bez spojky v provozu je pitomost' je stejne prichlebovaci vyjadreni jako jich tu uz zaznelo asi milion.

V manualu jsou veci napsane tak, aby byla rezerva i pro zacatecniky. U ZX10 vyslovene razeni se spojkou vyzadovano neni (jako je to u te Yamahy), i kdyz je tam samozrejme napsano jak se ma radit - ubrat uplne plyn (coz je taky prehnana zbytecnost), vymacknout spojku, preradit, pustit spojku a pridat plyn.

Nebudu to opakovat, praxe mi ukazala, ze razeni bez spojky neni zadny problem, at v extremu (sprinty, wheelie), tak v normalnim provozu.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 11:00 | Nahoru | #340
Ulv.> Totéž ale můžu tvrdit taky. Prostě mě žádný argument nepřesvědčil o větší škodlivosti řazení bez spojky než se spojkou. Vycházím z osobní zkušenosti, že řazení bez spojky se projevuje výrazně menšíma rázama od zadního kola přes řetěz do převodovky.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 12:18 | Nahoru | #341
ohledně mamlosu, bylo by zajímavé rozdělit na doporučení a příkaz/zákaz
češi jsou vyhlášení tím že čtou manuál až když tu věc zku*ví (někteří jedinci i vícekráte za sebou a stejně si ho nepřečtou)

zázy nejsou jediná věc a probůh jak vůbec řadíte se spojkou že mlátíte do zadního kola?

rychlost řazení se spojkou a bez spojky je u mě stejná, já tak nějak používám obě rucena tuhletu přenáročnou operaci. rozdíl by byl pokud bych měl přerušovač zapalování kde by zmmizela prodleva ubrání a přidání plynu jel bych trvale na fulgas, jenže takovou ptákovinu nemám tak nevymejšlím ptákoviny.

zlatý starý časy, kladívko a karboš nikde žádná elektrika, to člověk musel umět řídit a ne jak dnes kontrola trakce, abs, stabilizace, automat na řazení, to už nejsou závody, to jsou závody computerů co řídí motorku

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 14:12 | Nahoru | #342
Bubrak ZX10R, Kafr> Stejně, každý si to bude dělat po svém, tak to asi nemá cenu řešit. Podle mě jsou v manuálu napsané věci pro všechny, bez rozdílu začátečník nebo vyjetý borec. Ale podle tebe prostě japonští inženýři, kteří tu motorku staví, mají přehnané požadavky na stroj, který sami staví a (co především) testují.

Nejlepší by bylo udělat nějaký test, ale aby probíhal za striktních podmínek. Třeba 50000km, s tím, že by na jedne mašině jezdec spojku používal a na druhé ne. Dle mého, by tohle byl dobrý reprezentativní vzorek, i když by se mělo testovat více kusů.

David900:

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 14:31 | Nahoru | #343
ulv.: Jak jsem psal, v manualu mam napsano, ze se ma podrazovat az klesnou otacky pod 5000 ot/min. Podle me je to prehnany pozadavek na stroj, ktery sami stavi a (co predevsim) testuji.

Jinak s tim testem na 50tis km mas samozrejme pravdu.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 15:36 | Nahoru | #344
Bubrak ZX10R> to je ale rozdíl "má" a "musí"

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 15:46 | Nahoru | #345

David_900SS>Bubrak ZX10R> to je ale rozdíl "má" a "musí"



Dobre, tohle beru. Ale ze se to musi ma v manualu jen Yamaha. Co s tim?

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 15:47 | Nahoru | #346
Pořád tu chybí vyloženě negativní zkušenost s řazením bez spojky.
Ano,určitě tam dochází k nějakým rázům,ale pokud jsou kola správně zasunuté,tak by to zas neměl být problém.Stejné rázy zažívá například primární převod,na takovém jednobuchu to musí být rázy solidní.A taky se nevysype.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 17:47 | Nahoru | #347
Bubrak ZX10R> Jo, jo, ten testík by nebyl vůbec špatný , ale jelikož takové žádné výsledky nejsou, tak se tady můžeme pořád vyvracet v názorech... a už mě to nebaví. Žádný absolutní verdikt není možný a tak už to asi nebudeme řešit, ni?

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 18:22 | Nahoru | #348
Ulv.> zejtra bysme možná ještě mohli. pak už bude hezky lol lol lol

btw: kdyby měl někdo uložené testy z lpx tak bysme mohli kouknout jak hodnotili převodovky.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

20.5.2008 v 23:23 | Nahoru | #349
karf> no doufejme, že bude hezky. Teď v minulých dvou týdnech jsem seděl doma na prdeli, protože hold je to zkouškové období...a jak bylo krásně. A nyní když mám trochu více času, tak pořád prší.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 08:37 | Nahoru | #350

Anti>Pořád tu chybí vyloženě negativní zkušenost s řazením bez spojky.
Ano,určitě tam dochází k nějakým rázům,ale pokud jsou kola správně zasunuté,tak by to zas neměl být problém.Stejné rázy zažívá například primární převod,na takovém jednobuchu to musí být rázy solidní.A taky se nevysype.



ještě jednou a pomalu , zázy nejsou to nejhorší a dají se dost liminovat laborování s plynem, někteří neumí řadit ani se spojkou a ozývají se rány jako nastavbě

horší je pak upálená řadící vidlička, vydřená kulisa a ohoblovaný zuby , vybroušený tak že na sobě pd zatížením nedrží a sjednou , kdy následně začnou vyskakovat kvalty, nejdou zařadit , nejdou vyřadit , celkově nepřesný řazení , každej kvalt se řadí jinak v závislosti na zničení jednotlivých dílů

(s Jawkou či čízou se dá rozjet na volnoběh bez spojky , jen šaltrpákou)

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 08:49 | Nahoru | #351

Bubrak ZX10R>David_900SS>Bubrak ZX10R> to je ale rozdíl "má" a "musí"

Dobre, tohle beru. Ale ze se to musi ma v manualu jen Yamaha. Co s tim?



nejezdit na yamaze

nebo zkusit prozkoumat více manuálů a optat se spíše opravdo dobrých mechaniků kolik že těch koleček v převodovce vymění za rok a jestli náhodou nekupují každej rok novou motorku na závodění

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 10:23 | Nahoru | #352
David_900SS> já na CB500 nepociťoval zhoršení nebo nepřesný řazení. najel jsem na něm 30 tisíc. teď tam je namotáno podle tachometru 44.
souhlas, že ty vidličky můžou při řazení bez spojky víc trpět (hlavně pokud někdo přitlačí na řadičku víc a pak ubere) ale zbytek bych tipoval spíš na to necitlivý řazení se spojkou.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 11:57 | Nahoru | #353
karf>
při posunu zubů po sobě při řazení dochází k oděru, a čím větši silou jsou k sobě tlačeny tím více se odírají. je jedno jestli jsou zuby na sebe tlačeny akcelerací či decellerací motoru, najít moment kdy se dají snadno shodit zuby jednoho kvaltu by ještě šlo, ale na druhém kvaltu jsou rozdílné rychlosti hřídelí tak že zase jedna žene druhou, a když spojkou odpojíš motor neroztáčíš motor ale jen tu hřídelku na kterou pak stačí vyvinout mnohem menší tlak a energii aby se roztočila na stejnou rychlost jako ta druhá. k roztáčení na stejnou rychlost dochází když po sobě zuby nejdou celou plochou a proto se taky zakulacují a pak vyskakují kvalty. při špatném používání spojky je to to samý.

no a druhá věc je vidličky, která rychle roztočené kolečko pere na druhé které nemá stejnou obvodovou rychlost a než ho tam protlačí tak se pěkně upálí a ubrousí. už jsem viděl vidličku , která byla z půlky upálená celá fialová pozohýbaná a kupodivu ještě řadila. kulisa ktrerá ovládá vidličky taky není štěstím bez sebe, vem si navíc ty síly co tam působí přes tu brutální páku a ještě tlačíš nohou ve které je malinko menší cit než v ruce , navíc při té rychlosti

má další motorka bude červená a nová a co má pod litr není motorka (1098 a navíc R ) tak ať si každej řadí jak uzná za vhodné, pokud nebudu mít na novou budu jezdit jen na své staré, navíc v čr nehodlám kupovat žádný vrak

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 12:01 | Nahoru | #354
David_900SS> v převodovce při řazení jde samozřejmě o úhlové rychlosti a ne o obvodové

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 13:07 | Nahoru | #355

Číkus>David_900SS> v převodovce při řazení jde samozřejmě o úhlové rychlosti a ne o obvodové



chtěl jsem ukázat na to, že v převodovce jsou kolečka každý jinak velký , že z "dvojky" neřadíš zase "dvojku" (co se týče převodovýho poměru)

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 13:26 | Nahoru | #356
David_900SS> nechápu co tím chceš říct

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 14:07 | Nahoru | #357
při konstantní rychlosti má motor různé otáčky na dva různé kvalty

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 14:23 | Nahoru | #358
David_900SS> no to je celkem samozřejmý

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 17:01 | Nahoru | #359

David_900SS>Anti>Pořád tu chybí vyloženě negativní zkušenost s řazením bez spojky.
Ano,určitě tam dochází k nějakým rázům,ale pokud jsou kola správně zasunuté,tak by to zas neměl být problém.Stejné rázy zažívá například primární převod,na takovém jednobuchu to musí být rázy solidní.A taky se nevysype.

ještě jednou a pomalu , zázy nejsou to nejhorší a dají se dost liminovat laborování s plynem, někteří neumí řadit ani se spojkou a ozývají se rány jako nastavbě

horší je pak upálená řadící vidlička, vydřená kulisa a ohoblovaný zuby , vybroušený tak že na sobě pd zatížením nedrží a sjednou , kdy následně začnou vyskakovat kvalty, nejdou zařadit , nejdou vyřadit , celkově nepřesný řazení , každej kvalt se řadí jinak v závislosti na zničení jednotlivých dílů

(s Jawkou či čízou se dá rozjet na volnoběh bez spojky , jen šaltrpákou)



Co z toho plyne?
Bavíme se o řazení bez spojky.Ale o dobrém řazení,ne o "šlapání nohou".To,co jsi popsal znám důvěrně z Jawiček.Tam to nebylo způsobeno nepoužíváním spojky,ani v podstatě až tak nešetrným řazením,jako špatným dimenzováním převodovky a samozřejmě stářím.My se ale bavíme o hladkém přesném řazení bez spojky.A já sem napsal,že se tu neozval nikdo,kdo by napsal že tímto způsobem odrovnal převodovku.
S Jawkou a Čízou se dá rozjet na volnoběh se dvou důvodů:
1)Mají poloautomat
2)A neskutečně těžký klikový hřídel,díky kterému mají slušný krouťák už od volnoběhu...Starý dobrý nízkootáčkový stroje...

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

21.5.2008 v 17:16 | Nahoru | #360
Sem ještě amater,řadim se spojkou....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist