Téma: Albánie a Černá hora 2021 na endurech
- XT600, KTM690, HQ701 s vaky a brašnami
- 4000 km za 16 dní
- 3 dny po asfaltu během přesunu po dálnici, ale to jsou nezajímavé úseky nehodné komentářů
- 13 dní cesty-necesty, které již byly mnohem zajímavější
- spaní výhradně venku, grilování a vaření též
- celou dobu se jenom jezdilo a navštívilo se pár zajímavějších objektů a míst
- památky:0, město jen pro nákup jídla a benzínu a hned zase pryč, do hor
Naposledy editováno 06.10.2021 11:44:08
- 4000 km za 16 dní
- 3 dny po asfaltu během přesunu po dálnici, ale to jsou nezajímavé úseky nehodné komentářů
- 13 dní cesty-necesty, které již byly mnohem zajímavější
- spaní výhradně venku, grilování a vaření též
- celou dobu se jenom jezdilo a navštívilo se pár zajímavějších objektů a míst
- památky:0, město jen pro nákup jídla a benzínu a hned zase pryč, do hor
Naposledy editováno 06.10.2021 11:44:08
Blokovaní uživatelé: kerut
2 reakcí na tento příspěvek Albánie a Černá hora 2021 na endurech
Hele musel bys vidět video jak jsme tam trpěli. Bylo to čirý zoufalství.
Nejprve přesun po dálnici, denně 300 kiláků a už jsem nemohl. Drsný dal teda první den 900 na 690-ce, Trialista snad ještě víc na Xt-éčku. První nocování u rábu, druhý v srbsku, tam jsem prorazil zadní kolo protože sem jel chvíli ve stupačkách a moc rychle, když jsme hledali místo na zakempování a třetí noc už konečně v albánii. Ale jen tak tak. Na géesu bych tam byl za jeden den. 1400 km je na něm o ničem, navíc má autopilota a po dálnici se můžeš vyspat. A na kufry bych ještě naložil další dva 40-litrový vaky. Hlavně bych vypadal jako ten správnej manekýn a né chudej beduín na rohatým kozlovi. Uvezl bych místo 80-ti litrů takovejch 200 litrů a tam by se mi vešly i taneční boty se smokingem a mohl bych tam zajít na ples sbalit nějaký místní beduínky. Navíc bysme mohli vzít stolek, židličky, nafukovací plavací matraci na raftování, skládací gril, nafukovací vanu a nějaký oblečení do města, abysme zapadli mezi místní vidláky a další bezbytnosti.
Pak ty drsný brody, chyběl nám aktivní vystřelovací podvozek na přeskakování řečišť a metrovejch klád baobabů v pralese. Drsný pořád nadával, že mu hrozně chybí boční kufry a přední válce, aby snížil těžiště. Ten jeho smeťák byl takovej nestabilní, což by se v origo bmw kufrech nemohlo stát. Navíc se jeho 690-ka tak nějak vlnila, když skákal 50-ti metrový lavice na albánský mx trati.
Trialista zase naříkal, že jede do výjezdů hrozně pomalu, musí u toho sedět a zahrabává se do kamení. Se svým geesem by to projel rychle a ve stupačkách jako nic. Ani by si prej nevšiml, že tam nějaký kamení a vymletý koleje byly. Automatickej podvozek by to udělal sám, za něj. V kopci by nemusel pracně otáčet motorku, ale hodil by jí na bok, na válec jak se učí v těch nejlepších advenčuckejch kurzech ježdění v hustým terénu, a přes ten válec by jí votočil o 180 stupňů a vrátil se nazpátek bez sebemenší únavy. A díky nespočetnejm doplňkům, plechům a dalším kravinám od teku, lichtu a dalších, by se mu jeho stroj při tom padání a zahazování ani nevodřel. Spíš by se tím ještě vyleštil lak na bocích.
Prostě když super těžkej terén (mizerný cesty) tak určtě doporučuju gééso, nebo superadvenčůrera, protože nám docela chyběl výkon. 75 koní je fakt málo, kdežto 150, to už by bylo jiný žůžo. To hrabající zadní kolo, kameny lítající 100 metrů za motorku, gejzíry bláta až do mraků, zvuk dvouválce, širokánský nádrže, sedadla, po kterejch se nemůžeš posouvat dopředu a dozadu, no už mi tečou sliny, když si to představím. Ale hlavně, o 100 kilo těžší motorky, což znamená stabilita ve velkejch rychlostech když se na plnej kotel ve stupačkách řítíš po albánskejch rozmlácenejch cestách plnejch zatáček a kamení, to prostě chybělo.
Pak lesní bahnitý cesty, široký gumy, trčící válce do boku v koleji po traktoru, hele to je balada, všem doporučuju.
Takže asi tak, bylo to fakt zničující a jen kvůli chybný volbě strojů.
Naposledy editováno 06.10.2021 13:30:54
Nejprve přesun po dálnici, denně 300 kiláků a už jsem nemohl. Drsný dal teda první den 900 na 690-ce, Trialista snad ještě víc na Xt-éčku. První nocování u rábu, druhý v srbsku, tam jsem prorazil zadní kolo protože sem jel chvíli ve stupačkách a moc rychle, když jsme hledali místo na zakempování a třetí noc už konečně v albánii. Ale jen tak tak. Na géesu bych tam byl za jeden den. 1400 km je na něm o ničem, navíc má autopilota a po dálnici se můžeš vyspat. A na kufry bych ještě naložil další dva 40-litrový vaky. Hlavně bych vypadal jako ten správnej manekýn a né chudej beduín na rohatým kozlovi. Uvezl bych místo 80-ti litrů takovejch 200 litrů a tam by se mi vešly i taneční boty se smokingem a mohl bych tam zajít na ples sbalit nějaký místní beduínky. Navíc bysme mohli vzít stolek, židličky, nafukovací plavací matraci na raftování, skládací gril, nafukovací vanu a nějaký oblečení do města, abysme zapadli mezi místní vidláky a další bezbytnosti.
Pak ty drsný brody, chyběl nám aktivní vystřelovací podvozek na přeskakování řečišť a metrovejch klád baobabů v pralese. Drsný pořád nadával, že mu hrozně chybí boční kufry a přední válce, aby snížil těžiště. Ten jeho smeťák byl takovej nestabilní, což by se v origo bmw kufrech nemohlo stát. Navíc se jeho 690-ka tak nějak vlnila, když skákal 50-ti metrový lavice na albánský mx trati.
Trialista zase naříkal, že jede do výjezdů hrozně pomalu, musí u toho sedět a zahrabává se do kamení. Se svým geesem by to projel rychle a ve stupačkách jako nic. Ani by si prej nevšiml, že tam nějaký kamení a vymletý koleje byly. Automatickej podvozek by to udělal sám, za něj. V kopci by nemusel pracně otáčet motorku, ale hodil by jí na bok, na válec jak se učí v těch nejlepších advenčuckejch kurzech ježdění v hustým terénu, a přes ten válec by jí votočil o 180 stupňů a vrátil se nazpátek bez sebemenší únavy. A díky nespočetnejm doplňkům, plechům a dalším kravinám od teku, lichtu a dalších, by se mu jeho stroj při tom padání a zahazování ani nevodřel. Spíš by se tím ještě vyleštil lak na bocích.
Prostě když super těžkej terén (mizerný cesty) tak určtě doporučuju gééso, nebo superadvenčůrera, protože nám docela chyběl výkon. 75 koní je fakt málo, kdežto 150, to už by bylo jiný žůžo. To hrabající zadní kolo, kameny lítající 100 metrů za motorku, gejzíry bláta až do mraků, zvuk dvouválce, širokánský nádrže, sedadla, po kterejch se nemůžeš posouvat dopředu a dozadu, no už mi tečou sliny, když si to představím. Ale hlavně, o 100 kilo těžší motorky, což znamená stabilita ve velkejch rychlostech když se na plnej kotel ve stupačkách řítíš po albánskejch rozmlácenejch cestách plnejch zatáček a kamení, to prostě chybělo.
Pak lesní bahnitý cesty, široký gumy, trčící válce do boku v koleji po traktoru, hele to je balada, všem doporučuju.
Takže asi tak, bylo to fakt zničující a jen kvůli chybný volbě strojů.
Naposledy editováno 06.10.2021 13:30:54
ZdendaZB> Dobrý den, pane Zdeněk, mohl by jste mi poskytnou alespoň zhruba nějakou úplně podrobnou trasu
kudy jste cestovali,? Rádi by jsme si taky takovou štramáci s mojí manželkou příští rok sjeli.
A nebojte se, GSo nemám, ... já mám Super Yamahu a manželka NC750S teda s DCT, ale to snad nevadí.
Tak předem děkuji a nezlobte se, že otravuji...
..A opravdu jste nás zaujal a vaše cesty a tak vůbec i ty příspěvky a temata co pořád zakládáte
a ptáte se na věci, které přitom víte všechny nejlíp jsou moc pěkné a spousta nápadů a dobrých rad,
...taky.
Tak děkuji, pat
kudy jste cestovali,? Rádi by jsme si taky takovou štramáci s mojí manželkou příští rok sjeli.
A nebojte se, GSo nemám, ... já mám Super Yamahu a manželka NC750S teda s DCT, ale to snad nevadí.
Tak předem děkuji a nezlobte se, že otravuji...
..A opravdu jste nás zaujal a vaše cesty a tak vůbec i ty příspěvky a temata co pořád zakládáte
a ptáte se na věci, které přitom víte všechny nejlíp jsou moc pěkné a spousta nápadů a dobrých rad,
...taky.
Tak děkuji, pat
Tak tak milý Pate, kdo se moc ptá, moc se dozví a proto jsem tak chytrý, moudrý a poučený a díky radám místních odborníků mám navíc i mnoho zkušeností
Mohl bych navrhnout i nějakou zajímavou trasu pro Multistrádu na špuntech, aby se hoši nenudili
Naposledy editováno 06.10.2021 14:56:17
Mohl bych navrhnout i nějakou zajímavou trasu pro Multistrádu na špuntech, aby se hoši nenudili
Naposledy editováno 06.10.2021 14:56:17
Bylo to parádní, dobře se jezdilo, dokonce i docela obtížnej onroud. Ledasčemu jsem se priučil od zkušenějších a drsnějších starších. Pršelo jen trošku a většinou přes noc. Navíc bylo přes den fakt teplo,kromě návratu přes sinjajevinu, ale mimo asfalt je teplo vždycky
Horský cesty opuštěný, provoz minimální. Turisti defakto žádný, potkali jsme za celou dobu jen 2 motorky a to jeli zrovna z thetu. Takže masňáci-kempaři, ale tam kde jsme jezdili my, touristi většinou nebejvají. V jedný vesnici nám holka, u který jsme brali vodu řekla, že tam turistu ještě nikdo nikdy neviděl. Ale uměla anglicky a tím se celej zážitek tak trochu znehodnotil ))
Jednou se v křoví schovával medvěd, když jsme drkotali v noci po opuštěný cestě-medvědí dálnici, což dokládaly koláčky nového i staršího data, pak zase funěl kolegovi za stanem, až z toho nemohl do rána usnout, viděli jsme i vlčí stopy. Přebíhající jezevce, lišky, plno veverek a tak podobně. Dokonce jsme párkrát naháněli po planině pastevecký psy až z toho chytali hrůzu z prchali. Nočních jízd jsme také užili dosytosti, cesty byly potom obtížnější a dobrodružnější, navíc když nám před tím zapršelo a všude byly kaluže a místy dokonce i kluzká hlína.
Pak jsme navštívili důl na bauxit, za plného provozu, viděli opancéřovanej monstr, celej vobouchanej jak vyjel ze štoly, prolezl jsem dobrej kilometr a půl důlní štolou na chrom a podívali se do starejch bunkrů ve skále. Dalo se koupat v řekách i jezerech, protože ještě nebyl na hladině led, takže ani špínou jsme nestrádali.
No plno kulturních zážitků nás potkalo během cesty.
Hlady jsme taky netrpěli, ba naopak, po 17 denním každodenním grilování, někdy i dvakrát denně, fuj a cpaní se sladkým mi doma tak nějak nechutná
Navíc někteří z nás získali druhý a jeden nejdrsnější dokonce i třetí stupeň čestného vozemboucha. Mě osobně se skácela motorka jen jednou a to,když jsem ji tlačil a dělal kraviny, což dokládá docela vtipný video. Jinak moje kombinace jízdy s tlačením a couváním ušetřila mě i stroj havárie. Ale je fakt, že tlačení není in a proto jej někteří zásadně neprovozují. Ani při otáčení v místech, kde to v sedle moc nejde a nadřou se přitom mnohonásobně více, než kdyby sestoupili, ale to je pro drsného opravdová potupa, ješě že nepatřím mezi drsné. Ale ono to částečně způsobuje i moje sedlo 96 centimetrů vysoko nad zemí
Návrat neměl chybu, sluníčko, 25 stupňů na dálnici. U nás teda jen 18, ale to je pořád taškent.
Ale byla tady i vyjímka u jednoho pilota, který to trochu s návratem uspěchal a tak trochu zmokl a zmrzl. Ale dát 1300 kilometrů za 22 hodin a z toho 400 mimo dálnici si zasluhuje obdiv šíleného odvážlivce, na to se skládají verše a pějou oslavné ódym, hlavně když to přežil ve zdraví. Navíc vyrazit do noci a za mrholení. Brrr. Až mě z toho zamrazilo. Ale prej už to nikdy nezopakuje. Prej to jednou za život stačilo, ale zase má o čem až do daleké smrti vyprávět
A kromě albánie se dá všude platit kreditkou, všude jsou supermarkety a benzínky, v albánii to chce mít i keš, protože benzíny berou jen u větších měst a i některé větší markety kartu nechtějí. Ale u těch je to spíš vyjímka. Jinak ve fastfoodu - ty sou většinou hnusný, nebo picerii - ta je skoro vždycky dobrá, karty neberou defakto vůbec. Ale v lepší restaurací jsem nikdy nebyl a do volezlý bych ani nešel. Takže tam nevím.
Naposledy editováno 06.10.2021 18:49:49
Horský cesty opuštěný, provoz minimální. Turisti defakto žádný, potkali jsme za celou dobu jen 2 motorky a to jeli zrovna z thetu. Takže masňáci-kempaři, ale tam kde jsme jezdili my, touristi většinou nebejvají. V jedný vesnici nám holka, u který jsme brali vodu řekla, že tam turistu ještě nikdo nikdy neviděl. Ale uměla anglicky a tím se celej zážitek tak trochu znehodnotil ))
Jednou se v křoví schovával medvěd, když jsme drkotali v noci po opuštěný cestě-medvědí dálnici, což dokládaly koláčky nového i staršího data, pak zase funěl kolegovi za stanem, až z toho nemohl do rána usnout, viděli jsme i vlčí stopy. Přebíhající jezevce, lišky, plno veverek a tak podobně. Dokonce jsme párkrát naháněli po planině pastevecký psy až z toho chytali hrůzu z prchali. Nočních jízd jsme také užili dosytosti, cesty byly potom obtížnější a dobrodružnější, navíc když nám před tím zapršelo a všude byly kaluže a místy dokonce i kluzká hlína.
Pak jsme navštívili důl na bauxit, za plného provozu, viděli opancéřovanej monstr, celej vobouchanej jak vyjel ze štoly, prolezl jsem dobrej kilometr a půl důlní štolou na chrom a podívali se do starejch bunkrů ve skále. Dalo se koupat v řekách i jezerech, protože ještě nebyl na hladině led, takže ani špínou jsme nestrádali.
No plno kulturních zážitků nás potkalo během cesty.
Hlady jsme taky netrpěli, ba naopak, po 17 denním každodenním grilování, někdy i dvakrát denně, fuj a cpaní se sladkým mi doma tak nějak nechutná
Navíc někteří z nás získali druhý a jeden nejdrsnější dokonce i třetí stupeň čestného vozemboucha. Mě osobně se skácela motorka jen jednou a to,když jsem ji tlačil a dělal kraviny, což dokládá docela vtipný video. Jinak moje kombinace jízdy s tlačením a couváním ušetřila mě i stroj havárie. Ale je fakt, že tlačení není in a proto jej někteří zásadně neprovozují. Ani při otáčení v místech, kde to v sedle moc nejde a nadřou se přitom mnohonásobně více, než kdyby sestoupili, ale to je pro drsného opravdová potupa, ješě že nepatřím mezi drsné. Ale ono to částečně způsobuje i moje sedlo 96 centimetrů vysoko nad zemí
Návrat neměl chybu, sluníčko, 25 stupňů na dálnici. U nás teda jen 18, ale to je pořád taškent.
Ale byla tady i vyjímka u jednoho pilota, který to trochu s návratem uspěchal a tak trochu zmokl a zmrzl. Ale dát 1300 kilometrů za 22 hodin a z toho 400 mimo dálnici si zasluhuje obdiv šíleného odvážlivce, na to se skládají verše a pějou oslavné ódym, hlavně když to přežil ve zdraví. Navíc vyrazit do noci a za mrholení. Brrr. Až mě z toho zamrazilo. Ale prej už to nikdy nezopakuje. Prej to jednou za život stačilo, ale zase má o čem až do daleké smrti vyprávět
A kromě albánie se dá všude platit kreditkou, všude jsou supermarkety a benzínky, v albánii to chce mít i keš, protože benzíny berou jen u větších měst a i některé větší markety kartu nechtějí. Ale u těch je to spíš vyjímka. Jinak ve fastfoodu - ty sou většinou hnusný, nebo picerii - ta je skoro vždycky dobrá, karty neberou defakto vůbec. Ale v lepší restaurací jsem nikdy nebyl a do volezlý bych ani nešel. Takže tam nevím.
Naposledy editováno 06.10.2021 18:49:49
Jinak většina albánskýho i černohorskýho tetu je o ničem, (samozřejmě, že jsou i zajímavý úseky, ale těch moc nejni), samý vesnice, žádné interesantní výjezdy nebo sjezdy, prostě takový vobyčejný cesty který se dají celkem dobře projet i ve dvou na jednom stroji (moje vlastní zkušenost z minulýho a letošního roku). Kdo chce vidět něco víc a něco zajímavějšího tak musi pořádně studovat mapu, jet na stroji sám a zajíždět pokud možno do míst,kde je vesnic minimum. Ale kvalita cest tomu pak odpovídá a ideální na takovou jízdu je nějakej lehčí jednoválec. Musí se počítat s občasným zahrabáním, vracením se a hledáním další cesty. Jo a stoprocentně univerzální špunty v dobrým stavu vepředu i vzadu, kdyby náhodou zapršelo. Bahenní drapák do těchhle podmínek nemá moc smysl, protože drtivá většina cest je samý kamení a skála. Ale je fakt, že poslední dva dny tak nějak pršelo, jezdil jsem po lese, když jsem hledal cestu a tam by se hodil, ale ono to nakonec šlo i na mt21, jen jsem musel pomaleji a opatrněji.
Jak jsem se tam všichni shodli - bývalí i současní majitelé velkých a těžkých verglů jako je xtz660, tigr800, gs boxer - samozřejmě vokufrovanej se směťákem a transalp, tak tyhle stroje je lepší nechat doma a vzít fakt menší a lehčí stroj, protože tranzit sice sežere pár hodin navíc, ale to se mnohonásobně vrátí ježděním po onroudu. Taky jsme se shodli, že relý maska je v těchhle podmínkách úplně k ničemu, protože není pořádně vidět před přední kolo, což se leckdy hodí a kdyby bylo nejhůř, tak se ani neulomí ty zbytečný plasty kolem světla a nádrže co k relý čumáku patří. Stejně v reálu ničemu nepomáhají. Ale je fakt, že kdo jede po módním dizajnu, tak se bez toho neobejde, ale podle svejch zkušeností se shodneme, že to je fakt na nic. Takže kdo to nemáte, tak si to tam ani nedávejte, jen taková malá rada, aby fórum nestálo
Další rada je ohledně světla, koho baví jezdit i v noci po mizernejch cestách (na místním fóru se tomu říká extrém, náročnej offroad atp.) tak pouvažujte o pořádným led osvětlení, nebo o přídavnejch 60/55W halogenech, protože h4 60/55 co se standardně dává do těchhle malejch motorek vůbec nesvítí. Osobně mám potkávací + dálkový led = 2x 33W 4000lm a v noci se s tím jezdí jako ve dne. I ten nejhorší humus, kamení a bláto se dá. Svítí to fakt suprově. Trialista pořád naříkal na svoje seriový světlo s halogenem H4 a je fakt že jezdil skoro potmě oproti mně. Ještě přemejšlím o přídavným "pracovním" světle, který by bylo tak 40-50W led ale s velkým rozptylem pro osvícení těsně před motorkou a do stran. Což by bylo o relý masky nezbytný, protože tam se světlo neotáčí. Vida, další mínus týhle zbytečnosti.
( Nejlepší je samozřejmě legendární oranžová smrt 690KTM, ale tam se každej den něco spravuje a generálkuje, aby nebyl den bez opravy. Pak samozřejmě 701ka s motorem ze sekačky na trávu, tam se taky vopravuje, ale né už tak často, no a kdo vezme starý xtéčko, nebo drko, nebo nějakej podobnej stroj pro holky, jako měl třeba Drsný trialista, tak na tom bude asi nejlíp. Bez oprav, bez obav a každodeního ranního zaříkání a vyzývání všech bohů, aby stroj chytil a dalo se aspoň několik dalších hodin jet bez poruchy Sice nebude mít dokonalý odpružení, ale, ale, ta spolehlivost to zaplatí )
Naposledy editováno 06.10.2021 19:15:40
Jak jsem se tam všichni shodli - bývalí i současní majitelé velkých a těžkých verglů jako je xtz660, tigr800, gs boxer - samozřejmě vokufrovanej se směťákem a transalp, tak tyhle stroje je lepší nechat doma a vzít fakt menší a lehčí stroj, protože tranzit sice sežere pár hodin navíc, ale to se mnohonásobně vrátí ježděním po onroudu. Taky jsme se shodli, že relý maska je v těchhle podmínkách úplně k ničemu, protože není pořádně vidět před přední kolo, což se leckdy hodí a kdyby bylo nejhůř, tak se ani neulomí ty zbytečný plasty kolem světla a nádrže co k relý čumáku patří. Stejně v reálu ničemu nepomáhají. Ale je fakt, že kdo jede po módním dizajnu, tak se bez toho neobejde, ale podle svejch zkušeností se shodneme, že to je fakt na nic. Takže kdo to nemáte, tak si to tam ani nedávejte, jen taková malá rada, aby fórum nestálo
Další rada je ohledně světla, koho baví jezdit i v noci po mizernejch cestách (na místním fóru se tomu říká extrém, náročnej offroad atp.) tak pouvažujte o pořádným led osvětlení, nebo o přídavnejch 60/55W halogenech, protože h4 60/55 co se standardně dává do těchhle malejch motorek vůbec nesvítí. Osobně mám potkávací + dálkový led = 2x 33W 4000lm a v noci se s tím jezdí jako ve dne. I ten nejhorší humus, kamení a bláto se dá. Svítí to fakt suprově. Trialista pořád naříkal na svoje seriový světlo s halogenem H4 a je fakt že jezdil skoro potmě oproti mně. Ještě přemejšlím o přídavným "pracovním" světle, který by bylo tak 40-50W led ale s velkým rozptylem pro osvícení těsně před motorkou a do stran. Což by bylo o relý masky nezbytný, protože tam se světlo neotáčí. Vida, další mínus týhle zbytečnosti.
( Nejlepší je samozřejmě legendární oranžová smrt 690KTM, ale tam se každej den něco spravuje a generálkuje, aby nebyl den bez opravy. Pak samozřejmě 701ka s motorem ze sekačky na trávu, tam se taky vopravuje, ale né už tak často, no a kdo vezme starý xtéčko, nebo drko, nebo nějakej podobnej stroj pro holky, jako měl třeba Drsný trialista, tak na tom bude asi nejlíp. Bez oprav, bez obav a každodeního ranního zaříkání a vyzývání všech bohů, aby stroj chytil a dalo se aspoň několik dalších hodin jet bez poruchy Sice nebude mít dokonalý odpružení, ale, ale, ta spolehlivost to zaplatí )
Naposledy editováno 06.10.2021 19:15:40
A eště jedna důležitá rada ohledně kempingovacího vybavení. Jak to pozoruju tak většina lidí co znám má vopravdový a nefalšovaný dreky. To myslím bez urážky.
Než si ten stan vezmete, postavte ho na zahradě přes noc když prší a vlezte si tam, abyste pak nezjistili, třeba až v albánii, že je na vás krátkej, nebo že vnitřní stan je z neprodyšnýho materiálu a všechna pára kondenzuje uvnitř stanu, místo na vnějším plášti. Taky si neberte jednoplášť, další chyba.
Určitě vyzkoušenou a osvědčenou karymatku, protože jeden účastník zájezdu, nebudu jmenovat ji měl pořád vyfouklou, přestože jsme ji zalepili. Spacák, zase pozor. I novej spacák se může za tři dny celej rozpárat, opět nebudu jmenovat. Teplotní údaje na vobyčejnejch levnejch spacákách jsou čistě lživý a neplatí, také ověřeno na lidech, kteří nejsou zrovna zimomřiví jako já. Podívejte se na spacák dobrý značky a porovnejte s tím vaším, hmotnost, typ náplně, hmotnost náplně a uvidíte kde je realita.
V noci může jít teplota i k nule, přestože je přes den klidně ke 30°C. a pak zmrznete , nevyspíte se a celá akce jde dvůli tomu do háje.
A nebojte se péřáku když spíte ve stanu a budete si ho trochu hlídat. Má poloviční objem než duťák, je minimálně o třetinu až polovinu lehčí a vydrží mnohonásobně více použití než se slehne. Navíc se dá vyprat a peří načechrat. To se s vláknem nepovede.
Jo a další ověřená rada, než sebou někam plácněte, pořádně rukou prošmátrejte to místo, ať tam není trn, nějakej drát, tvrdej bodlák nebo ostrej šutr. I kvalitní karymatky se celkem lehce propíchnou. A další věc, hlídejte si, ať nemáte pod zády hrbol, jinak se zalomíte i na nafukovačce a opět se blbě vyspíte. O bolení zad druhej den netřeba mluvit. Takže raději déle hledat místo, pak jej chvíli čistit než ihned stavět stan a pak se nevyspat.
Naposledy editováno 06.10.2021 19:28:48
Než si ten stan vezmete, postavte ho na zahradě přes noc když prší a vlezte si tam, abyste pak nezjistili, třeba až v albánii, že je na vás krátkej, nebo že vnitřní stan je z neprodyšnýho materiálu a všechna pára kondenzuje uvnitř stanu, místo na vnějším plášti. Taky si neberte jednoplášť, další chyba.
Určitě vyzkoušenou a osvědčenou karymatku, protože jeden účastník zájezdu, nebudu jmenovat ji měl pořád vyfouklou, přestože jsme ji zalepili. Spacák, zase pozor. I novej spacák se může za tři dny celej rozpárat, opět nebudu jmenovat. Teplotní údaje na vobyčejnejch levnejch spacákách jsou čistě lživý a neplatí, také ověřeno na lidech, kteří nejsou zrovna zimomřiví jako já. Podívejte se na spacák dobrý značky a porovnejte s tím vaším, hmotnost, typ náplně, hmotnost náplně a uvidíte kde je realita.
V noci může jít teplota i k nule, přestože je přes den klidně ke 30°C. a pak zmrznete , nevyspíte se a celá akce jde dvůli tomu do háje.
A nebojte se péřáku když spíte ve stanu a budete si ho trochu hlídat. Má poloviční objem než duťák, je minimálně o třetinu až polovinu lehčí a vydrží mnohonásobně více použití než se slehne. Navíc se dá vyprat a peří načechrat. To se s vláknem nepovede.
Jo a další ověřená rada, než sebou někam plácněte, pořádně rukou prošmátrejte to místo, ať tam není trn, nějakej drát, tvrdej bodlák nebo ostrej šutr. I kvalitní karymatky se celkem lehce propíchnou. A další věc, hlídejte si, ať nemáte pod zády hrbol, jinak se zalomíte i na nafukovačce a opět se blbě vyspíte. O bolení zad druhej den netřeba mluvit. Takže raději déle hledat místo, pak jej chvíli čistit než ihned stavět stan a pak se nevyspat.
Naposledy editováno 06.10.2021 19:28:48
A kam ten cestopis asi tak dám, tady sem se dozvěděl že se cestopisy normálně nedají vkládat, páč admini kvli tomu buzerujou a terorizujou a nejsem zvědavej na to, aby mi někdo něco upravoval.
Navíc je to nuda, žádný hotely, žádný restaurace, ani kempy, prostitutky taky ne, ani pokuty neplatíme, navíc jezdím bez kufrů a nálepek. Chápeš, jsme out.
Navíc je to nuda, žádný hotely, žádný restaurace, ani kempy, prostitutky taky ne, ani pokuty neplatíme, navíc jezdím bez kufrů a nálepek. Chápeš, jsme out.
Kdyz tu prosel bez uprav i ten s Vespou do Norska, tak by se mozna uvolili k dalsi vyjimce hehe Ale jasny, clovek ma tohle hlavne v hlave a s kamosema ne pak jeste psat knihu nad kterou bude pulka brblat Ted mne zabavi procitani tvych temat stejne
Nepotřebuju, aby se někdo uvoloval zveřejnit drsnej cestopis s drsnýma pilotama, se kterým se budu mořit. Kde to sme. To už se i z tohodle webu stala moderní fraška ?
Takový cestopisy stejně člověk píše hlavně kvůli sobě, aby se mohl za čas pobavit nad počteníčkem, fotkama a shlédnout nějaký psychovideo co tam kdesi ve vidlákově vytvořil Stejně tomu ostatní lůza nebude rozumnět. Chudáci navíc neumějí hodovat, takže ani večerní grilování a hodování jim nic neřeknou...
Určitě bych ale nepsal něco seriózního a nudnýho jako jsou ostatní cestopisy. Těch je plnej web a kvanta nezáživnejch popisnejch videí na joutůbe, to je ztráta času a ještě tam vypisovat přesný souřadnice kde jsem byl a co jsem přesně dělal a kde je jakej mostek nebo stará kaplička, případně, nějakej suprvýhled z turisticky ohavnýho místa. To určitě...
Naposledy editováno 06.10.2021 22:56:04
Takový cestopisy stejně člověk píše hlavně kvůli sobě, aby se mohl za čas pobavit nad počteníčkem, fotkama a shlédnout nějaký psychovideo co tam kdesi ve vidlákově vytvořil Stejně tomu ostatní lůza nebude rozumnět. Chudáci navíc neumějí hodovat, takže ani večerní grilování a hodování jim nic neřeknou...
Určitě bych ale nepsal něco seriózního a nudnýho jako jsou ostatní cestopisy. Těch je plnej web a kvanta nezáživnejch popisnejch videí na joutůbe, to je ztráta času a ještě tam vypisovat přesný souřadnice kde jsem byl a co jsem přesně dělal a kde je jakej mostek nebo stará kaplička, případně, nějakej suprvýhled z turisticky ohavnýho místa. To určitě...
Naposledy editováno 06.10.2021 22:56:04
"Jinak většina albánskýho i černohorskýho tetu je o ničem, (samozřejmě, že jsou i zajímavý úseky, ale těch moc nejni)"MNE TET by som z tejto vety vyhodil. Veď ten ide cez tie najkrajšie miesta a jednou líniou sa to ani lepšie nedá prejsť. Albánsko sa dá určite lepšie vyskladať ako ísť ako ovca po čiare TETu.
Celkom sa Vás nazbieralo a užili to v zdraví
Naposledy editováno 07.10.2021 08:26:31
Celkom sa Vás nazbieralo a užili to v zdraví
Naposledy editováno 07.10.2021 08:26:31
albánie je většinou fakt nesmyslně navržená, samý vesnice, přitom to jde táhnout "pustejma" místama kde to je fakt zajímavý, hlavně že to táhnout kus potokem když vedle vedou silnice, to je úplně na hlavu
černá hora vede až moc po asfaltu a ty některý polní zkratky mezi silnicema jsou úplně zbytečný, vynechali dvoje vysoký hory, kde se dá projet, sinjajevina mezi kolašinem a žabákem tam nejni a i další interesantní místa tam chybí, je to fakt takový odfláklý, dalo se to udělat mnohem zajímavější. A proč se to má táhnout po lince, to je další nesmysl. Ta cesta se musí klikatit aby pokryla to opravdu zajímavý. Nebo udělat variantu dlouhou - hodně zajímavou a krátkou - takovou pro nenáročný, co jsou poprvý v životě na balkáně.
když už k tomu mají takovej hogofogo web a děsně se tím chlubí co to je za super trasy, tak to snad udělám pořádně, ne.
Jo a srbsko, tam to je naprostá zoufalost, tam ani nemá cenu ty trasy zkoušet, stačí se podívat do mapy kudy to vede.
Naposledy editováno 07.10.2021 11:32:10
černá hora vede až moc po asfaltu a ty některý polní zkratky mezi silnicema jsou úplně zbytečný, vynechali dvoje vysoký hory, kde se dá projet, sinjajevina mezi kolašinem a žabákem tam nejni a i další interesantní místa tam chybí, je to fakt takový odfláklý, dalo se to udělat mnohem zajímavější. A proč se to má táhnout po lince, to je další nesmysl. Ta cesta se musí klikatit aby pokryla to opravdu zajímavý. Nebo udělat variantu dlouhou - hodně zajímavou a krátkou - takovou pro nenáročný, co jsou poprvý v životě na balkáně.
když už k tomu mají takovej hogofogo web a děsně se tím chlubí co to je za super trasy, tak to snad udělám pořádně, ne.
Jo a srbsko, tam to je naprostá zoufalost, tam ani nemá cenu ty trasy zkoušet, stačí se podívat do mapy kudy to vede.
Naposledy editováno 07.10.2021 11:32:10
Tak to sme šli každým iným TET ,lebo okrem krátkeho úseku cez Durmitor a za kaňonom Nevidio tam veľa asvaltu nebolo. Ísť oboma planinami naraz ktoré sú navzájom rovnobezne sa tiež nedá . Buď alebo ,pre každého je niečo iné zaujímavé
Tak já teda podle toho oficiálního tetu jel a asfaltu bylo plno. Zbytečný vesnice a podivný zkratky úplně k ničemu.
A proč nemůžou projet obě rovnoběžný planiny, stačí trochu zapřemejšlet a cestu zaklikatit a máš to. V hoře je to tak malý, že by to ničemu nevadilo. Cest je na planinách víc, takže by se člověk nevracel nikdy po stejný.
Jinak jeden z největších eklhaftů je ten most přes potok u žabáku, kde sou stánky jak na václaváku a je to celý vobsypaný touristama na těch správnejch edvenčr strojích, který jinde než na asfaltu neuvidíš. Navíc výhled celkem o ničem. A to tam z toho mají všichni úplný vánoce a fotí jak kdyby přistáli na marzu. Albánskej thét je proti tomu divočina
Naposledy editováno 07.10.2021 11:38:08
A proč nemůžou projet obě rovnoběžný planiny, stačí trochu zapřemejšlet a cestu zaklikatit a máš to. V hoře je to tak malý, že by to ničemu nevadilo. Cest je na planinách víc, takže by se člověk nevracel nikdy po stejný.
Jinak jeden z největších eklhaftů je ten most přes potok u žabáku, kde sou stánky jak na václaváku a je to celý vobsypaný touristama na těch správnejch edvenčr strojích, který jinde než na asfaltu neuvidíš. Navíc výhled celkem o ničem. A to tam z toho mají všichni úplný vánoce a fotí jak kdyby přistáli na marzu. Albánskej thét je proti tomu divočina
Naposledy editováno 07.10.2021 11:38:08
Pekna cesta v AL je z SH75 za Leskovik 3km severne doprava, pres vrchol Maja Shëndelliut, minete Delvinë a vyjede se pred Petran. Nebo alternativne uhnout na termaly Banjat e Benjës. Jeli jsme jednu trasu tam a druhou zpet na nalozenych mastodontech GSA1250 a ST1200 a super. Fotka je z cedule u silnice pro lehci vyhledavani. Zbytek nahraju sem do deniku, az budu na lepsi konektivite.
1 reakcí na tento příspěvek Albánie a Černá hora 2021 na endurech
Doufám, že jste měli kufry
ZdendaZB píše: Doufám, že jste měli kufry
jasne, ja teda jenom dva original plastaky s drsnym alu designem. Ale kamos samozrejme v plny nalozi i s brasnama na vikach Nicmene on ma najezdeno na krosce i lehkym enduru, takze mu to nedelalo problem... Akorat jednou trochu rohem trefil skalku... tak to je správný, když velká motorka tak bez kufrů ani ránu a vaky ještě nahoru, aby byl smeťák kompletní
problém nedělalo, ale trefil skalku
jako bez provokace, co všechno vozíte v těch kufrech + vakách + tankavkách + ještě baťoh na záda
mě se všechno vejde do dvou brašen o objemu 60-80 litrů, včetně bundy a kalhot, páč když je horko jedu v síťovanejch a bez bundy. Když to tam intelignentě nahážu a to počítám s mrazem, deště a spaním výhradně venku, plus vezu vaření a jídlo, teplej spacák, nafukovačka, dokonce mám i malej polštář nafukovací
Naposledy editováno 08.10.2021 21:47:13
problém nedělalo, ale trefil skalku
jako bez provokace, co všechno vozíte v těch kufrech + vakách + tankavkách + ještě baťoh na záda
mě se všechno vejde do dvou brašen o objemu 60-80 litrů, včetně bundy a kalhot, páč když je horko jedu v síťovanejch a bez bundy. Když to tam intelignentě nahážu a to počítám s mrazem, deště a spaním výhradně venku, plus vezu vaření a jídlo, teplej spacák, nafukovačka, dokonce mám i malej polštář nafukovací
Naposledy editováno 08.10.2021 21:47:13
V levým kufru trocha oblečení, ručník a plavky, kosmetika (včetně mejdla na praní) a léky, spacák a boty.
V pravým nářadí, kompresor a lepení na pneu, kurtna a provaz, nasapásku, Fiskars sekyrka a pilka, ešus a varič, jedna pohotovostní konzerva a čaje, nemoky, sandály. Na zádech camelbag. A na nosiči jsem měl prázdnej složenej 60L vak (pro případ nouze, kdybych urval kufr) a plachtu na motorku (ta se hodí, když někam jdeme pěšky, helmu a oblečení lankem zamknu k motorce a boty položím na sedlo, hodím přes to plachtu a jdu).
Jo a zapomněl jsem doma kolíčky na prádlo Origo kufry mají dohromady ani ne 70L...
Jinak ujeli jsme přes 4000km za 9 dní...
Naposledy editováno 08.10.2021 22:50:14
V pravým nářadí, kompresor a lepení na pneu, kurtna a provaz, nasapásku, Fiskars sekyrka a pilka, ešus a varič, jedna pohotovostní konzerva a čaje, nemoky, sandály. Na zádech camelbag. A na nosiči jsem měl prázdnej složenej 60L vak (pro případ nouze, kdybych urval kufr) a plachtu na motorku (ta se hodí, když někam jdeme pěšky, helmu a oblečení lankem zamknu k motorce a boty položím na sedlo, hodím přes to plachtu a jdu).
Jo a zapomněl jsem doma kolíčky na prádlo Origo kufry mají dohromady ani ne 70L...
Jinak ujeli jsme přes 4000km za 9 dní...
Naposledy editováno 08.10.2021 22:50:14
dobrý, silniční motorka vyžaduje kufry, to chápu a gumy určitě hladký, aby se motorka moc nezabahnila a nepoškrábala odletující hlínou a kamením
teda kurtna a provaz, sekera, pilka, sandály, plachtu na motorku, to je jak na budování tábora u bobří řeky
plno nářadí a kompresor, ten nemám ani doma, to je teda pojízdnej autoservis
a mejdlo na praní, tak tohle bych už teda neuvezl, evidentně vozím nějak moc oblečení a eště když tam dám 2-3 kila jídla tak jsem plnej
a co stan ?
teda kurtna a provaz, sekera, pilka, sandály, plachtu na motorku, to je jak na budování tábora u bobří řeky
plno nářadí a kompresor, ten nemám ani doma, to je teda pojízdnej autoservis
a mejdlo na praní, tak tohle bych už teda neuvezl, evidentně vozím nějak moc oblečení a eště když tam dám 2-3 kila jídla tak jsem plnej
a co stan ?
Nahodou sekyrka uz se predloni v Rumunsku hodila. Po nocni bource jsme po skoro na konci cesty pres Cerny udoli dojeli je spadlymu dubu a vracet se nam nechtelo (to jsem jeste jel na Dakaru). Objet to neslo, takze jsme si prosekali cestu. Sekyrka a pilka vazi dohromady asi 1.5kg.
Kompresor (mam ten malej Xiaomi) nebo pumpicka je nutnost, tu snad vozis taky...
Stany jsme tentokrat nebrali, vzdycky jsme sjeli nekam do udoli nebo k mori, kde se ubytovani snadno sehnalo. Ale vetsinou je bereme s sebou (stan Ferrino a malou nafukovaci karimatku).
Objemove jsem mel min zavazadel nez ty...
Kompresor (mam ten malej Xiaomi) nebo pumpicka je nutnost, tu snad vozis taky...
Stany jsme tentokrat nebrali, vzdycky jsme sjeli nekam do udoli nebo k mori, kde se ubytovani snadno sehnalo. Ale vetsinou je bereme s sebou (stan Ferrino a malou nafukovaci karimatku).
Objemove jsem mel min zavazadel nez ty...
tak to vidíš a já už nevím co vyhodit, abych ještě víc minimalizoval a ty vozíš sekeru, pilu a kompresor
sekerku vozím jen do tajgy, jinak jsem ji nikdy a nikde nepoužil, vždycky to nějak šlo objet
kompresor nevozím, je těžkej, jen pumpičku na kolo, malou, ale docela místa zabere jídlo a ta teplá bunda s kalhotama
a kdybych to tam neházel volně, nedával tam když je teplo kalhoty a bundu a tak nějak to zmáčkl tak bych se asi vešel do 60 litrů odhaduju, hodně místa zabere taky spacák, protože ho nelisuju, aby se zbytečně neničil
sekerku vozím jen do tajgy, jinak jsem ji nikdy a nikde nepoužil, vždycky to nějak šlo objet
kompresor nevozím, je těžkej, jen pumpičku na kolo, malou, ale docela místa zabere jídlo a ta teplá bunda s kalhotama
a kdybych to tam neházel volně, nedával tam když je teplo kalhoty a bundu a tak nějak to zmáčkl tak bych se asi vešel do 60 litrů odhaduju, hodně místa zabere taky spacák, protože ho nelisuju, aby se zbytečně neničil
Ja zase nevozim jidlo, jen tu jednu konzervu a pak svacinu pres den v tankvaku. Tam mam treba plechacek, vlhceny ubrousky a powerbanku napojenou na USB, pouzivam ji jako rozdvojku. Tankvak mam i na maly nakupy, velky hodim do prazdnyho vaku za sebe misto sedla spolujezdce.
Takovejhle setup se mi osvedcil. Pradlo se snazim minimalizovat tim, ze beru snadno pratelny tricka, spodary a ponozky (jen 3 sady, ktery jednou nebo 2x premachnu v jelenovi). Pak lehky teplaky a mikinu a na podzim i softshell bundu, kdybych zmokl a bylo chladno. Ta uz je ale navic, priste ji mozna nahradim sustakovou plastenkou na kolo a usporim dalsi litry.
Takovejhle setup se mi osvedcil. Pradlo se snazim minimalizovat tim, ze beru snadno pratelny tricka, spodary a ponozky (jen 3 sady, ktery jednou nebo 2x premachnu v jelenovi). Pak lehky teplaky a mikinu a na podzim i softshell bundu, kdybych zmokl a bylo chladno. Ta uz je ale navic, priste ji mozna nahradim sustakovou plastenkou na kolo a usporim dalsi litry.
jídlo je nezbytný protože v horách nic nekoupíš, kromě nějakýho místního koloniálu kde stejně nic pořádnýho nemají a ještě je to tam drahý, nejlepší je bejt tak 2-3 dny mimo města a dolů sjet jen kvůli zásobám a benzínu, kličkovat mezi vesnicema a městama vůbec
takže nevozíš nevaříš ani vařič, čajník apod. to taky zabere celkem dost místa, i když to je relativně malý
powerbanku nemám, protože nabíjím přímo z motorky 1x za den tablet, fotak a kameru a to většinou večer a ráno
a asi budu mít trochu víc oblečení, protože spím ve stanu za každýho počasí i podmínek, takže se nemůžu spolehnout na sušení večer v hotelu, to asmý spacák teplej, do mrazu, v horách se hodí i vo prázdninách
zkoušel sem to a všechno by se mi vešlo do 60 litrový podkovy co používají na endurech, kdybych tam nedal teda bundu a nevozil tak objemný jídlo (jako velkej bílej chleba, půl kila baklavy v medu a další pochoutky
třeba bez nepromokavý kombinézy, pevný váží skoro kilo a půl, bych nejel, páč když tě chytnou deště, tak lehký pláštěnky tak nejak nefungujou, teda když sou nový tak možná, ale docela rychle se trhají a začnou propouštět, navíc když fakt jezdíš mimo dobý cesty, tam to můžeš i lehce prorvat
Naposledy editováno 09.10.2021 15:12:37
takže nevozíš nevaříš ani vařič, čajník apod. to taky zabere celkem dost místa, i když to je relativně malý
powerbanku nemám, protože nabíjím přímo z motorky 1x za den tablet, fotak a kameru a to většinou večer a ráno
a asi budu mít trochu víc oblečení, protože spím ve stanu za každýho počasí i podmínek, takže se nemůžu spolehnout na sušení večer v hotelu, to asmý spacák teplej, do mrazu, v horách se hodí i vo prázdninách
zkoušel sem to a všechno by se mi vešlo do 60 litrový podkovy co používají na endurech, kdybych tam nedal teda bundu a nevozil tak objemný jídlo (jako velkej bílej chleba, půl kila baklavy v medu a další pochoutky
třeba bez nepromokavý kombinézy, pevný váží skoro kilo a půl, bych nejel, páč když tě chytnou deště, tak lehký pláštěnky tak nejak nefungujou, teda když sou nový tak možná, ale docela rychle se trhají a začnou propouštět, navíc když fakt jezdíš mimo dobý cesty, tam to můžeš i lehce prorvat
Naposledy editováno 09.10.2021 15:12:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.