Teď jezdím na naháči Aprilia Dorsoduro 750, která je úplně super na ježdění kolem komína, ale ne pro delší cesty
Výška 183 cm, váha kolem 80 kg
Základní požadavky
- Polokapotáž rozumná ochrana při jízdě na dálnici + proti počasí
- Možnost připevnění kufrů ideálně pomocí rychlonácvaků (bez pomocného rámu - ten se mi moc nelíbí)
- Měla by bavit v zatáčkách, mít trochu sportovního ducha, nejen hltač kilometrů bez emocí
- Musí zvládnout horší (český) asfalt
- Terén + šotoliny: Nevyžaduju, nemám partu se kterou bych offroad jezdil. Do terénu preferuju lehčí stroje. Pokud by stroj s opatrností zvládl rumunskou vesnickou asfaltku, tak budu rád (asi zvládne i R1 :-b). Nebráním se ani cestovnímu enduru, ani ho nijak nepreferuju - bude s ním trochu menší zábava v zatáčkách.
- Rozumný komfort pro spolujezdce (manželka se mnou na Dorsoduru nechce jezdit a chápu proč)
- Cestovatelský komfort uvítám, vše není nutnou podmínkou (stavitelné plexi, blastry na ruce, vyhřívané rukojeti, USB zásuvka, možnost změny výšky sedla, rychlonácvaky na kufry, quickshifter...)
Využití:
- Cesty kolem komína, denní vyjížďky 80%
- Víkendové vyjížďky 2-3 dny 10%
- Cesty ve dvou 5%
- Vícedenní dálkové cesty do zahraničí 5% (bez spolujezdce)
Největší dilema mám mezi Tracer 900GT a Multistrada 900 (hodně se mi líbí design, ale trochu odrazuje hmotnost)
Díky za vaše REÁLNÉ zkušenosti s tímto typem motorek. Klidně mi napište, co jste si koupili a proč. Co jste testovali, co se vám líbilo a co ne.
Naposledy editováno 01.09.2021 13:25:33
Givi nosiče PL... a PLR... sú rýchloupínacie, čiže ak budú pasovať na moto, máš to bez lešenia, ak kufre nepotrebuješ /alebo jedine originál kufre/.
KTM 790 Adventure, jsem jel ale jen krátce a je to dle mého více do terénu a to i verze S, má to kola 18 a 21 a užší pneu, srovnání Tracer 900 GT je vhodný 99% na silnici, ale KTM 790 Adventure S je i verzi S vhodnější do lehčího terénu ve srovnání s Tracerem 900 GT.
Mrkni na KTM 1190 SA raději než 790A, 1190 a také i 1290 jsou spíše vhodné na silnici při hmotnosti cca 250 kg anebo by to do terénu chtělo lepšího bikera než jsem já.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
Doufám, že se ozve i nějaký majitel Multistrady 950 a majitelé KTM Adventure 790 - na KTM se spousta lidí svezlo, ale nikdo si ji nekoupil.
Chtěl bych se vejít do 250 tis Kč, u hmotnosti dokážu přimhouřit oko.
Větší KTM 1090, 1190, 1290 - jak jsou na tom tyhle stroje se spolehlivostí (poruchy, žraní oleje) a servisem - hodně jsem slyšel, že to chce poctivý značkový servis a průběžnou kontrolu oleje, jinak prý dokážou dost zlobit. Jak jsou na tom tyhle KTM se spotřebou
BMW GS 800 je fajn motorka, ale když jsem se na ní svezl, tak je to už moc enduro a na silnící tomu chybí výkon. Navíc si drží cenu a pak mají hooodně najeto
Triuph Tiger 800 - hezká pohodlná motorka, ale chyběl mi trochu výkon
Sem tam se dá sehnat za 250 tis i Honda Afrika 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
Ohledně spolehlivosti / poruchovosti KTM 1290 - klidně se mrkni na můj deník motorky, mám aktuálně najeto 23K km a nevezme si ani kapku oleje a měl jsem vadný palivoměr, toť vše.
Olej kontroluji každých 1K km, vždy když čistím a mažu řetěz, ale to jsem dělal na každé motorce, mám takové návyky. Za ujetých 3x 7K jsem nedolil ani kapku a motor mi nesežral ani kapku, teď budu měnit olej opět sám jako v 8K, asi příští týden po najatých dalších cca 7,5K a v 15K jsem byl v SHIVě v Uhříněvsi
Servis a závady:
1) v 1K po zajetí servis v KTM
2) okolo 2,5K začal blbnout palivoměr, tak mi ho v záruce měnili
3) okolo 8K - měnil jsem olej a filtr a čistil sítka
4) v 15K servis KTM
5) a teď ve 23K - si udělám opět olej sám
Spotřeba, tak to je horší, já jezdím za 5,8-6,5, ale jezdím , pokud jedu s někým a jedu jeho tempem, tak jsem tankoval i pod 5,5, ale to není můj standard.
Kamarád má 1190 a najeto asi 65K km a na motoru neměl žádný problém a olej mu to taky nežere. On kritizoval pouze plast nádrže, že za ty roky má to asi 7r, je nádrž taková matně šedá a nová byla z černého plastu. Teď mluvil o problému s elektrikou - světly, ale nechával si dodělat přídavná světla, tak si nebyl jistý zda to není tím.
Nejsem ani majitel firmy KTM a ani nemám jejich akcie, mám pouze jednu KTM 1290 SAS takže pokud by se to sralo, tak to klidně napíšu a poběžím si koupit nějakého japonce.
Jezdím do servisu KTM Shiva Uhříněves a jsou fajn.
Můj osobní názor, KTM 1290 a i 1190 (celodenní jízda na kamarádově) mi více vyhovuje než Yamaha Tracer 900 GT píšu o tom v deníku.
(reakce na) Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
Díky za nabídku. mrknu na tvůj profil + až budu mít chvilku tak se ozvu a zastavím se.
KTM se mi taky líbí, díval jsem se v minulosti na SMT 990 a tam se údržba a olej řešily více
Chápu, že KTM 1290 SAS strčí Tracera 900 do kapsy ve všem, jedná se však o jinou cenovou, technickou a hmotnostní kategorii - mrknu se na inzeráty těch větších KTM cestovních endur. Původně velká cestovní endura vyloučil kvůli ceně (a hmotnosti)
Je KTM 1290 zábavná pro krátkou odpolední vyjížďku, případně na cestu do práce?
Největší motorku, kterou jsem jel na větší vzdálenost byla Afrika 1100 - asi bych si zvykl, ale spíše mám rád lehčí motorky. Na dvoudenní cestu byla fajn
1 reakcí na tento příspěvek Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
Je 1290 vhodnější na sranda projížďku kolem, já za sebe říkám ANO. Mám rád silnici Dolní Břežany - Točná - Zbraslav anebo Tisem u Neveklova a tam já na této velké a těžké koze jedu výrazně rychleji než na Traceru, prostě mě KTM 1290 sedí, ale není to jen o rychlosti, prostě si to více užívám.
Je úplně jedno zda to bude Yamaha nebo KTM nebo Ducati anebo něco jiného, pokud Ty budeš spokojený.
Já teď musím rychle utratit peníze za něco rozumného, protože mě napadají blbosti upgradovat mojí KTMku na model 2021, protože tu mou chce koupit kamarád, který má 1190.
Držím palce abys dobře koupil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
Za kolik bude kamarád prodávat 1190?
Asi by mi stačila i KTM 1090 - akorát nevím, jestli KTM umí rychlonacvakávací kufry bez toho lešení vzadu
Naposledy editováno 03.09.2021 17:05:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
Vlastně já jsem lepší než syn, mám model 2019, nekoupil a ani jsem nechtěl model 2020, který je až na barvu úplně stejný jako 2019, ale teď uvažuji o modelu 2021
Mám slíbené vyzkoušení modelu 2021, ale čekám na volný víkend, potom se rozhodnu.
Jinak jak psal FOXDIVE, že umí rychlonacvakávací kufry, tak bych mu věřil, protože on měl 1190.
Já mám na 1290 hliníkové kufry na rámech, ale nosiče originálních plastových kufrů KTM, tam jsou už z výroby, byl to takový "plovoucí" mechanismus a na motorce to ani nebylo vidět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
(reakce na) Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
KTMka je prostě divná motorka, je mi 54 a jsem docela v pohodě, ale sednu na to a "chytnou ve mě i saze", prostě mě něco nutí tomu nakládat, asi kombinace výkonu motoru, podvozku který podrží a brzd, které dobře brzdí, fakt nevím ... ? Svezl jsem na kamarádově Kawasaki Versys 1000 a nic, jel jsem jako důchodce, huba od ucha k uchu do rohlíku jen při nastartovaní "krásný šepot 4-válce" ve srovnání s tím "žentourem" od KTM, ale podvozek je horší, brzdy hůře brzdí (moje subjektivní pocity), ale hlavně měl jsem pocit, že je ta motorka o 50 kg těžší než moje, jen manipulace na místě byla lepší, protože řidítka jsou asi níže než na KTMce a pro mých 178 cm je každý cm dobrý. Vyzkoušel jsem i Hondu AT 1100 DCT a není to pro mě, ale krásných a dobrých je tolik, že se to nedá vše vyzkoušet, takže v zimě budu s připravenými penězi čekat na dobrou nabídku, preferuji novou, ale pokud mě někde zaujme i něco lehce ojetého (třeba se najde někdo, kdo bude nutně potřebovat finance ), tak uvidím a až na jaře budu řešit případný prodej té své.
Prostě přes zimu musím vyresetovat hlavu do nějakého "pohoda nastavení", napsat poslední vůli a na jaře opět vyrazit do provozu. Jedno je jisté, že druhá motorka nebude jelikož teď řeším fotovoltaiku a ta za 200K nebude, takže i příští rok budu jezdit jen na jedné motorce. Především jsem si dal závazek, že s pokusím dožít 60-tky
KTM 1190 Adventure - borec, co ji prodával ji nebyl schopný díky vybité baterce půlhoďky nastartovat. Nakonec se ji podařilo oživit a já jsem se svezl, ale jen ve městě. Rychlý pocit: Velká pocitově těžká cestovní motorka, nohy dost od sebe Dole celkem hodná, vršek jsem ve městě moc neotestoval. Elektronika na všechno, takový pojízdý počítač (začínám mít averzi)
KTM 990 SMT - když jsem ji viděl naživo, tak na ni byl vidět rok výroby 2010. Je na ni celkem dost levných detailů, kde KTM šetřila a použila komponenty z krosek, nelakové plast a podobně (Aprilia Dorsoduro je modelka, která je dělaná hodně na oko - fakt ji mám rád i když jen stojí v garáži a jezdí taky super)
Jízda? Úplně super, takové silnější Dorsoduro. Motor je dost 0 nebo 1. Jede to jak čert a při ubrání plynu dost brzdí motorem. Velmi zábavná na vyblnutí a únavná na delší jízdy - člověk musí dávat pořád bacha (Dorso má turistickou a Rain mapu, takže člověk může zvolnit, když už toho á dost)
Je to fakt dobrá motorka, ale odradilo mě to, že bych si po italské modelce pořídil obyč starší motorku
A pak jsem ještě 2 motorky vyzkoušel nasucho, jen jsem je měl možnost prohlídnout a zkusit si sednout:
KTM 1090 - Přišla mi celkem široká v oblasti nádrže. Z testů vím, že je to super motorka a je i hezky postavená. Snad budu mít příležitost se svézt (mimo město)
Multistrada 950 - I když váží cca stejně jako KTM 1090, tak mi pocitově přišla lehčí (možná méně benzínu v nádrži). Kdysi jsem na ní jel, jede rychle a je celkem hodná a plynulá. Vzhledově je ta motorka víc udělaná na na oko a na design než KTM 1090
Vzhledem k tomu, že jsem jako teenager strávil hodně času nad plakátem Ducati 916, tak mě to táhne více k té Multistradě.
Snad se mi podaří do jara něco vybrat a koupit (nejraději bych si koupil Multistradu 950 a k tomu nějakou KTM 690 Rallye )
1 reakcí na tento příspěvek Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...
Další možnost je dokoupit nějakou hezkou sadu kufrů k Dorsu a nasadit ji jen na dovolenou
Přiznám se, že mě láká i pohodlí modernějších motorek (stavitelný plexištít, možnost změnit výšku sedla, vyhřívané rukojeti....)
Překvapuje mě, že tady na foru se žadný majitel Multistrady neozval. Většinou se tady řeší, jestli si mají koupit jetou MS1200 nebo novou MS950...
To isté platí, že či bude mať vpredu 17, alebo 19, alebo neviem koľko palcov. Na čo na asfalt potrebuješ vpredu 19-tku? Myslíš, že keď občas zíjdeš na šotolinku, tak tá 19 ti výrazne pomôže? Tú šotolinku dáš v pohode aj na 16-tke. Zas si dávaš zbytočný limit.
Vrchol somariny je, že cesty vo dvojici budú len 5%. To by zadné sedlo malo byť len 5%-tné? Hoc manželku naložíš len 2x ročne, bude chcieť a potrebovať takmer 100% pohodlie.
Ser na výbery. Kúp si motorku, ktorá sa ti páči a má potenciál jazdy pre dvoch. A fakt nerieš, že ak budeš mať vpredu 19-tku, tak máš enduro motorku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Defekty pneumatiky Honda CB 500X, Honda CB 650F, Yamaha Tracer 9 / 900,... | Metzler | 30 | 19.9.2024 v 20:38 MrZman |
Výlet 219 - 249 Yamaha Tracer 9 / 900 | Kouk23 | 2 | 15.9.2024 v 21:59 Kouk23 |
KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km... [1, 2, 3, 4] KTM 790 Adventure | JeckyllHydova | 116 | 12.9.2024 v 19:01 ZdendaZB |
Indukcni drzak telefonu KTM 790 Adventure | vitovec | 19 | 12.7.2024 v 15:56 Kratas14 |
“Kevlarové” kalhoty Yamaha Tracer 9 / 900 | Kouk23 | 30 | 14.6.2024 v 17:46 standicz |