Téma: Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
18.8.2021 v 23:05
Ahoj,sháním někoho,kdo by mi dokázal seřídit motor na TL 1000R-hůř startuje za studena.A ještě na druhé motorce TL 1000S-ta zase při jízdě lehce cuká při přidání plynu.Jsem od Čáslavi ale přijel bych kamkoliv.Předem díky Honza.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Asi te nepotesim, ale u obojiho je to v podstate vlastnost… startovani za studena u tlr jde trochu vylepsit obohacenim, ale pak to na volnobeh za tepla dost smrdi po benzinu z vyfuku.
U TLS jde cukani trosku polecit peclivym serizenim - podtlaky, tps. Pak trochu pomuze obvod odstranujici retardaci predstihu na prvnich nekolik rychlosti (ATRE) a posledni krok je doladeni paliva.
U TLS jde cukani trosku polecit peclivym serizenim - podtlaky, tps. Pak trochu pomuze obvod odstranujici retardaci predstihu na prvnich nekolik rychlosti (ATRE) a posledni krok je doladeni paliva.
Přifrařím se abych nemusel zakládat nové téma:
Mám stejné problémy. Cukání asi nepůjde odstranit, je to typické chování prvních stříkaček. Co mě ale dost vytáčí, jsou studené starty. Předevčírem ráno jsem se pokusil o start. Přesto že baterie točila obstojně, motorka nechytla. Verdikt jednoduchý-ulité svíčky. Tak jsem je vyměnil a nastartoval. A včera ráno se situace opakovala.
I po úspěšném startu motorka hulí a smrdí nepáleným benzínem. Za tepla je to cajk a starty na otočení. Dá se s tím něco dělat? předpokládám vadné čidlo teploty, ale jestli je to vlastnost tak potěš koště...
Ještě mně napadla jednotka z V-Stroma. Ví někdo (assasine ) esli to má stejnou výzbroj(snímače)? Jako TL?
Mám stejné problémy. Cukání asi nepůjde odstranit, je to typické chování prvních stříkaček. Co mě ale dost vytáčí, jsou studené starty. Předevčírem ráno jsem se pokusil o start. Přesto že baterie točila obstojně, motorka nechytla. Verdikt jednoduchý-ulité svíčky. Tak jsem je vyměnil a nastartoval. A včera ráno se situace opakovala.
I po úspěšném startu motorka hulí a smrdí nepáleným benzínem. Za tepla je to cajk a starty na otočení. Dá se s tím něco dělat? předpokládám vadné čidlo teploty, ale jestli je to vlastnost tak potěš koště...
Ještě mně napadla jednotka z V-Stroma. Ví někdo (assasine ) esli to má stejnou výzbroj(snímače)? Jako TL?
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
JENDA426 mohli bychom se domluvit na seřízení ale musel bys to přivézt do Orlové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
milor> Díky za nabídku,ale to mám k Tobě dost z ruky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
JENDA426>Jsem od Čáslavi ale přijel bych kamkoliv. Jezdí ke mě z Prahy na otočku a ty máš problém. Nevadí, tvoje volba.
Naposledy editováno 19.08.2021 07:38:58
Naposledy editováno 19.08.2021 07:38:58
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Anti: Pokud je to zas studena tak strašně bohaté, zkus při startování pootevřít plyn. Pustíš tam víc vzduchu a tím to vykompenzuješ. Není to správné řešení, jen možná berlička jak problém trochu obejít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
1100Virago> Předpokládal jsem že toto řeší ten mechanický sytič co tam je. Ten nadzvedává klapku...
Možná to bude chtít pořešit jak na Ignitechu,ten nebere teplotu vzduchu v potaz. Tak zkusím pevný odpor na 20 stupňů a bude.
Možná to bude chtít pořešit jak na Ignitechu,ten nebere teplotu vzduchu v potaz. Tak zkusím pevný odpor na 20 stupňů a bude.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Je to Navigator- TL1000S. Není v tom Ignitech,zatím...
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Vstřikování u TL je opravdu z pravěku. Před časem jsem dělal Cagivu Navigator, v podtlakových hadicích jsou škrticí trysky, zřejmě aby to pomalé snímače nebo jednotka dokázaly přečíst, no to jsem ještě jinde neviděl. Zapojit se to dalo několikera způsoby, samozřejmě někdo v minulosti zvolil ten špatný. Nakonec s pomocí manuálů Suzuki se podařilo motorku obstojně rozchodit. A vzpomínám, že dost výrazně reagovala na ladění Yoshimura boxem, jen si Italové vymysleli svou vlastní 10-pin zástrčku, tak jsem dost bádal s přechodem z 8-pinové Suzuki.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Jo u TLR mě taky sraly studený starty, jak to napočtvrté nechytlo, tak to bylo na dvě cíga a znova... U TLS celkem pohoda, chytá dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
dewwil> Co tam máš za svíčky? Já po čtvrtém neúspěšném startu vyhazuju svíčky...
Já to TLRko natočím studený jen tak,že malinko pootevřu plyn,začnu startovat,nechám ho tak pětkrát otočit v tu chvíly uberu plyn a motor chytne.Někdy to musím opakovat i třikrát.Jiným způsobem jí ani zaboha nenatočím.Teplá chytne na brnk.A to moje TLSko mi přijde ,jak když vynechá jeden válec při přidání plynu,ale je to chvilkový tak 1-2 vteřiny.Chtělo by to seřídit,už jem jí tak koupil,měla jít na díly,ale bylo mi jí líto.
Anti píše: dewwil> Co tam máš za svíčky? Já po čtvrtém neúspěšném startu vyhazuju svíčky...
dříve to byly Brisk AR10S a pak Denso u TLR. V TLS mám teď Denso a fungovalo i s Briskama. U eRka bych řekl, že je nějakej problém se vstřikováním, ty dva vstřiky na válec nedělají dobrotu, když je to studený.... cukání u TLs může zlepšit již zmiňované ATRE, je to celkem znát, ale stejně si občas cukne.. po koupi TLs jsem měl stejný problém s dlouhými studenými starty. Probíral jsem s Assasinem konektor na relátku (často vypálený) a výsledek je, že jsem jeden pin úplně zrušil a natáhl ho přímo na baterku přes pojistku, taky jsem zrušil konektor na mínusu co jde do svazku a natáhl jsem drát přímo na baterku. Výsledkem je start vetšinou na první okulení, nejhůř druhý, když už je teplota pod deseti stupni.. Určitě je potřeba mít dobře seřízené vstřikování (synchro, tps..)
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Tak mě první TLS startovalo teplý/studený na drc... Teď co mám druhý, tak tomu se studený taky moc nechce. Lépe řečeno chytne, ale hned chcípne, tak na podruhý/potřetí se udrží, podle teploty... Myslel jsem, že je blbě seštělovanej ten "sytič" a ono je to normální... Svíčky NGK CR8EK.
Case píše: ... Svíčky NGK CR8EK.
Tak tyhle tam byly, úplně nový. Už jsou ve šrotu. Bohužel v tomhle provedení( závit M10) je to veskrze jedno. Mám podobný typ ve svém stroji, už jsem tam odrovnal Brisky i Densa. Největší odolnost proti uchlastání vykazují původní Championy. Ty stačí letlampou vypálit a jedou dál.
Naposledy editováno 20.08.2021 10:34:12
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Cr8ek jezdím leta, na prvních jsem najel asi 30tis, pak zacal vynechavat zadni valec - byla upálena elektroda, sklepl jsem odtrh a jely dal. Kvuli kabelu/fajfce jsem prijel asi 15km na jeden valec a svíčka pak normalne fungovala. Me se v TL tyhle NGK nikdy uchlastat nepodařilo. Uprav co trochu vylepsi chod/startovani je fůra.
Me TL jede docela plynule, město 50km/h na trojku v poho.
Jenda: ja bych to seridit dokazal, ale je u me problem s časem a místem, nezivi me motorky, nemam dílnu a do garáže se mi dve motorky navic nevejdou. Pokud nesezenes nikoho jineho, tak můžem zkusit neco vymyslet, ale snazim se uz nic nikomu naslibovat, mam toho dost jeste z minulého roku :D
Me TL jede docela plynule, město 50km/h na trojku v poho.
Jenda: ja bych to seridit dokazal, ale je u me problem s časem a místem, nezivi me motorky, nemam dílnu a do garáže se mi dve motorky navic nevejdou. Pokud nesezenes nikoho jineho, tak můžem zkusit neco vymyslet, ale snazim se uz nic nikomu naslibovat, mam toho dost jeste z minulého roku :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Anti píše: Je to Navigator- TL1000S. Není v tom Ignitech,zatím...
Jaj Navi , zapomeň na jakoukoliv "pravou" jednotku Suzuk-nefunguje. Máš na výběr citovanou Ignitech (ovšem najít do ní mapu na netu to chce "pana IT", anebo ladiče s brzdou který si s tím pohraje a stejně to ...) , anebo jednotku z Cagivy Raptor 1000. Stejnou cestou jsem šel i já+kompletní rozborka kapot, vyčištění klapek a sacích hrdel a vyladění TPS. Od té doby jezdím, ale chce to jemně na plyn, je to holt Včko v litru. Hodně jsem toho načetl na francouzských stránkách http://cagivaonline.free.fr/ a někde tady na fóru se k Navimu ,samozřejmě mimo hlavní téma stejně jako zde (takže to nedohledám) , vyjadřoval borec, že jakýkoliv start Navigatora absolutně bez plynu, buď sytič nebo bez, ale nehrabat na plyn, že je to známá slabina Naviho s ulitím svíček.
Naposledy editováno 25.08.2021 22:33:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Son> Díky za přínosné info. Každopádně by mě zajímalo, proč by jednotka Suzuki neměla fungovat? Hardware je stejné... V případě jednotky z V-Stromu by to samozřejmě chtělo i se vstřikováním. Co se týká Ignitechu, je to taky cesta, ale stejně bych začal jinými vstřikovači. Navíc, Ignitech mě naposled trochu zklamal, už rok s nimi řeším lehkou dysfunkci jejich jednotky na svém stroji. Ano, je to V2 v litru, ale kupříkladu ten V-Strom je jemný v celém průběhu, tenhle motor taky není žádný zabiják, jen holt ty přechody ze zavřeno-otevřeno.
Já si zatím pomohl úpravou elektrické instalace, která je z mého pohledu vyřešena dost debilně. Takže Navigátor dobíjí jak má a nemá úbytky v hlavním okruhu napájení. Starty zatím dobrý. Přes zimu dojde na zbytek.
Já si zatím pomohl úpravou elektrické instalace, která je z mého pohledu vyřešena dost debilně. Takže Navigátor dobíjí jak má a nemá úbytky v hlavním okruhu napájení. Starty zatím dobrý. Přes zimu dojde na zbytek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl1000S
Anti> Nejsem z "oboru" takže následující ber z rezervou a klidně mě kdokoliv opravte: Suza TL, Raptor 1000+Navi = první evoluce stříkaček u Suzuki, vše co následovalo dál V-Strom, SV je vychytanější (a teď budu vařit úplně z vody- víc a jiných čidel-vstupních hodnot pro lepší práci ECU ??), samozřejmě pokud by se předrátovalo a instalovala na Naviho daná čidla daného modelu, pak možná ... (ale ta práce s tím).
Co ale vím:
- origo jednotka Naviho je na 5. a 6.ku škrcena, což jednotka Raptora NENÍ a palivové mapy nejsou stejné, tzn. že možná při krutém zacházení s Navi osazeným ECU z Raptora může kleknout (co jsem ale kde na různých fórech četl, nikomu se to nestalo a vše funguje-což potvrzuji i já)
-s borcem, který mi Raptor ECU prodával jsem byl domluvený na předání mimo domov, tudíž tam jsem jel s Navi ECU, domů již s Raptor ECU a už je odjezd po přehození ECU byla zcela jiná káva
Vstřikovač -velice zajímavé téma, když jsem x-let zpět pročítal téma zdejších guru přes TL" Big Bore 1120" nějak jsem tam nepostřehl změnu vstřikovačů a ať mi nikdo netvrdí, že v tomto segmentu se u moto nic od r. 2000 nezměnilo a stále jsou k mání jen vstřiky " dvouotvorové" a pokud jsou víceotvorové, že to po přehození nejde poznat. Muže se tu PLS k tématu změna MOTO vstřikovačů kdokoliv vyjádřit ? Předem DÍKY
Co ale vím:
- origo jednotka Naviho je na 5. a 6.ku škrcena, což jednotka Raptora NENÍ a palivové mapy nejsou stejné, tzn. že možná při krutém zacházení s Navi osazeným ECU z Raptora může kleknout (co jsem ale kde na různých fórech četl, nikomu se to nestalo a vše funguje-což potvrzuji i já)
-s borcem, který mi Raptor ECU prodával jsem byl domluvený na předání mimo domov, tudíž tam jsem jel s Navi ECU, domů již s Raptor ECU a už je odjezd po přehození ECU byla zcela jiná káva
Vstřikovač -velice zajímavé téma, když jsem x-let zpět pročítal téma zdejších guru přes TL" Big Bore 1120" nějak jsem tam nepostřehl změnu vstřikovačů a ať mi nikdo netvrdí, že v tomto segmentu se u moto nic od r. 2000 nezměnilo a stále jsou k mání jen vstřiky " dvouotvorové" a pokud jsou víceotvorové, že to po přehození nejde poznat. Muže se tu PLS k tématu změna MOTO vstřikovačů kdokoliv vyjádřit ? Předem DÍKY
Son> U vstřikovačů půjde spíš o kosmetiku-více děr a optimalizace rozprachu především pro lepší prohoření-menší spotřebu. Lišit se můžou průtokem. U mého stroje byla první generace vstřikovačů "štěrbinová", další používá klasické dírky. Rozdíl je pět koníku ve prospěch novější verze. Nakolik se do toho promítla změna vstřikovačů netuším.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... | Wanislav | 4 | 29.7.2023 v 19:16 assassin |
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R | Wanislav | 35 | 7.5.2023 v 16:09 assassin |
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | dewwil | 39 | 15.4.2023 v 19:21 dewwil |
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | Rolda89 | 2 | 23.10.2022 v 09:06 Rolda89 |
Přestavba na hydrauliku Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | Anti | 10 | 12.8.2021 v 21:08 Anti |