Téma: Výběr moto - KTM 890 Adventure R
13.5.2021 v 19:28
Ahoj kolegové.
Jelikož vzhledem k časovému vytížení, rodinnému životu i dalším koníčkům již netrávím motocestováním zdaleka tolik času co dříve, dozrálo ve mě rozhodnutí vyměnit moje BMW GS 1200 za něco vhodnějšího pro moje potřeby. Místo spolehlivého hltače kilometrů po jakékoli cestě bych rád něco zábavného na krátké projížky, nerad bych však ztratil možnost vyrazit s nabalenou motorkou “kamkoli”, užít si alpské zatáčky, zpestřit si výlet lesní cestou....něco spolehlivého, výkonného a lehkého na silnici a zároveň schopného cestovat cestou necestou, když bude potřeba. Dlouho jsem myslel, že taková motorka neexistuje a pak jsem zabrousil na KTM 890 Adventure R - a přijde mi, že by mohla vyhovovat. Máte s ní někdo zkušenost, porovnání s čímkoli jaká je na silnici, co zatáčky v Alpách. Jsou nějaké alternativy (850 GS, nebo multistradu jako alternativu moc neberu, to mi přijde jako čistě onroad motorky). Taky jsem gs mimo asfalt netahal, přijde mi že na to moc není, ale kdyby se objevila moto, která to mimo silniční zábavnost zvládne - něco jako multistrada na silnici a huska 701 enduro v terénu, bylo by to super. Splňuje to trochu tahle ktm? Díky za názory a zkušenosti.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R

16.5.2021 v 12:27 | Nahoru | #31
Trivalec do offu?díky už sem měl možnost

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 02:29 | Nahoru | #32
Pro to co popisuješ to bude nej volba. Nedávno jsem zkoušel 701 a Ty tlumiče a kila
KTM trošku (690, 950, 990, 1190, 1290) znám a dokonce jsem se kousek svezl i na 790. To je úžasná bejby motorka. 890R je nástupcem 9x0 S/R Advíka a ten fungoval doooost slušně a byl asi váhově limitní co do offu. Cokoli těžšího je jako tahat náš repelent do Norska - nefunguje to a nasere tě to. Jo jsou i tací co ve škole neposlouchali a dělají na tom věci co se nesmí a odporují našim i přírodním zákonům a tím narušují náš klid
Až váhově u tý 890 dosáhnou, nebo se aspoň přiblíží k prvnímu 2V motoru co okopírovalo KTM a byl to předchůdce Advíka tak to bude supr
Tady je z té doby trochu muziky
https://www.motorcyc...d_950_v2_outback.htm
a i trocha technického počtení
https://www.motorcyc...d_950_v2_outback.htm

Naposledy editováno 28.05.2021 02:41:17

(reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 07:36 | Nahoru | #33

foxdive píše: Trivalec do offu?díky už sem měl možnost



2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 19:15 | Nahoru | #34
KTM 890 R za 380t. je snad nejvíc předražená motorka , hroznej nesmysl vzhledem k nulové výbavě ... navíc asi největší propad ceny už i u malého nájezdu.

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 19:46 | Nahoru | #35
Nulovou výbavou myslíš co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 19:52 | Nahoru | #36

foxdive píše: Trivalec do offu?díky už sem měl možnost


Když někomu není dáno, tak není důležitý ani počet válců

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 19:57 | Nahoru | #37

DavR1 píše: KTM 890 R za 380t. je snad nejvíc předražená motorka , hroznej nesmysl vzhledem k nulové výbavě ... navíc asi největší propad ceny už i u malého nájezdu.


Skoro všechny KTM mají výrazný popad ceny. A to už i u nové, stačí chvíli po uvedení počkat a jsou často levnější. Tohle je třeba teď krásně vidět v DE. Stačí kouknout za co jsou tam 790R

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 20:33 | Nahoru | #38
Palomoto> vyšší obsahy u KTM od 990 sice na začátku něco spadnou, ale pak si už cenu drží dost dlouho ... ovšem kupovat 690, 790 či 890 úplně novou je fakt finanční úlet jen pro bohaté.

(reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 21:22 | Nahoru | #39

Palomoto píše: Skoro všechny KTM mají výrazný popad ceny. A to už i u nové, stačí chvíli po uvedení počkat a jsou často levnější. Tohle je třeba teď krásně vidět v DE. Stačí kouknout za co jsou tam 790R

jde vidět že vůbec nevíš o čem mluvíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 21:23 | Nahoru | #40

DavR1 píše: Palomoto> vyšší obsahy u KTM od 990 sice na začátku něco spadnou, ale pak si už cenu drží dost dlouho ... ovšem kupovat 690, 790 či 890 úplně novou je fakt finanční úlet jen pro bohaté.

neodovedels na mou otázku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 21:24 | Nahoru | #41

Palomoto píše: Když někomu není dáno, tak není důležitý ani počet válců

tak pokud jezdíš jenom oběma kolama na zemi v offu tak věřím že ti trivalec vyhovuje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 22:20 | Nahoru | #42

DavR1 píše: KTM 890 R za 380t. je snad nejvíc předražená motorka , hroznej nesmysl vzhledem k nulové výbavě ... navíc asi největší propad ceny už i u malého nájezdu.


Souhlasím, že je drahá - proto taky stále váhám. Ale zahraniční ojetiny jsem nějaký viděl a nepřijde mi to na obří propad ceny - proto zvažuju novou.
Když na to koukám optikou aktuální ceny nové exc, tak se popravdě ani nelze divit.

(reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

28.5.2021 v 22:45 | Nahoru | #43
foxdive> vem si kolik věcí je narvané na jiné motorce která stojí skoro 400t., když vezmu různou elektroniku podvozku, tak i další doplňkové věci, které sice nejsou u offroadu podstatné, každopádně tam prostě za tu cenu jsou ...
Takže pokud KTM z toho nic podobného nepoužila a tím i dost ušetřila, nechápu proč to stojí takovou raketu.
Stejně tak všechny jejich endura řady EXC každý rok neadekvátně zdražují, přičemž změny jsou pouze kosmetické.
Dělají z toho motorky pro smetánku, normální hobby jezdec nemá šanci si novou pořídit, pokud nechce ojebat a zadlužit rodinu ... koupí si pak za 200t.dva roky starou 300 EXC s pocitem, co nemá za super stroj a ono se mu to při druhé jízdě rozsype a dělá generálku ...
Prostě za mě je to předražená motorka s průměrnou spolehlivostí.

(reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

29.5.2021 v 08:36 | Nahoru | #44
Dave81> koukni kokik stala nová 790R v roce 2019 a kolik stojí v DE teď. Propad cca 30%
Pro srovnání Tenere za stejné období propad ani ne 10%

(reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

29.5.2021 v 08:39 | Nahoru | #45

foxdive píše: tak pokud jezdíš jenom oběma kolama na zemi v offu tak věřím že ti trivalec vyhovuje


Víš že jsi ve vlákně kde se řeší cestovní enduro na občasné projetí off?

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

29.5.2021 v 08:56 | Nahoru | #46
Chápu že pro lidi co mají větší ambice a rádi zatahaji a nebojí se lítat kilo a víc v offu s 220kg motorkou má KTM v základu asi nejlepší podvozek. Ale ......
Osobně bych udělal jako vždy projížďku na pár hodin všech strojů které jsou v kategorii a pak se rozhodl co opravdu reálně má pro mně jaké plusy a mínusy. Na druhou stranu je potřeba aby byli i borci co se rozhodují na doporučení druhých a podle testů na YT Aspoň je pak na bazaru z čeho vybírat

(reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

29.5.2021 v 09:01 | Nahoru | #47
Dave81> fakt je ten, že pokud chceš novou, tak moc neváhej. Ono je všeho spíš málo a vše jde nahoru. Tak pokud jsou finance a chuť, tak jdi do toho
Na Tenere cekacka půl roku a kdoví jestli a za co prý budou, Tiger Rally Pro mne v Brně tvrdili že je taky vyprodaný a fabrika už nedodává a když jo tak +7%. Tak ono asi nic jiného než KTM v té třídě stejně není dostupný A pokud chceš jen zkusit cenduro a jak tě na tom bude bavit off, tak můžeš vzít třeba v DE pod 250 dva roky starou 790R a tam už určitě neprodělaš.

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

31.5.2021 v 15:24 | Nahoru | #48
1250gs offroad? tu je potom užitočné video. toto budeš robiť často

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

1.6.2021 v 00:38 | Nahoru | #49
Tady se člověk dozví fůru moudrých názorů, jako třeba přímé porovnání 1250GSA vs. 890R

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

1.6.2021 v 10:40 | Nahoru | #50
To víš, když se tu sejdeme my, odborníci, není to problém

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R

12.7.2021 v 15:08 | Nahoru | #51
podle mého názoru je 790 lepší než 890. Hlavně díky tomu že 890 je o hodně těžší a má vyšší spotřebu. Těch pár koníků navíc je k ničemu. Jediný konkurent je Afrika, ale ta váží už skoro jako BMW f 1200, takže za mě KTM 790 nemá konkurenci nikde.

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

12.7.2021 v 15:12 | Nahoru | #52
S motorkama to je stejné jako se ženskejma... Koukneš, testneš a pak se rozhodneš, nemá smysl si nechat radit od někoho cizího.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

13.7.2021 v 12:19 | Nahoru | #53

ArmyMoto píše: podle mého názoru je 790 lepší než 890. Hlavně díky tomu že 890 je o hodně těžší a má vyšší spotřebu. Těch pár koníků navíc je k ničemu. Jediný konkurent je Afrika, ale ta váží už skoro jako BMW f 1200, takže za mě KTM 790 nemá konkurenci nikde.



890 je pouze inovovaná 790 zbavená různých dětských nemocí. 790 už se neprodává.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

13.7.2021 v 12:43 | Nahoru | #54
ThomasDRZ> Inovovaná? Podle mě to není nic jiného, než marketingový trik jak jich prodat více., Inovovaná velmi špatně, má kratší dojezd, je o 12kg těžší a ta váha navíc není v motoru. Myslím, že borci v KTM zase šetřili a některé odlehčené duralové díly nahradily ocelovými. podobně jako KTM 950 z roku 2004 a pak novější modely. 790 se dá samo sebou sehnat nová, nebo opravdu lehce jetá. a dětských nemocí se zbaví snadno.

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

13.7.2021 v 14:13 | Nahoru | #55
Ještě je topic aktuální? Já jestli mám psát bo 890 Adv mám...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R

13.7.2021 v 17:04 | Nahoru | #56
Ahoj, roky jsem neznal nic jiného než japonské motorky a od roku 95 jsem jich měl několik, první ojeté a později nové, ale bylo to takové "japonské", opravdu rád se koukám na Ducati, MW Agusta a rád si pohrávám s myšlenkou, že se jednou koupím divokou Italku a anebo nějakého Baworáka, ale svezl jsem se na rakouské oranžádě a koupil novou KTM 1290 SAS.
Je to ošklivá obluda, podivného designu by Kiska, ale když otočím plynem, tak se směju jako debil
Kamarád má najeto více než 60K km a NEměl žádný problém, projel na KTM 1190 SA celou Evropu a nikdy nic neřešil. Pokud se ho zeptám na závady, tak si stěžuje jen ošoupaný plast (matný) nádrže.
Takže taková je ta špatná kvalita KTM a vysoká cena, tak to je další blábol lidí, kteří KTMku nikdy neměli.
KTM 890 Adventure R je pecka, super motor, fun faktor, výbava a kvalitní komponenty, jasně Yamaha Tenere 700 to není, ale to je jen a jen dobře, Yamahu jsem vždycky miloval, ale nová Tenerka by měla být motorka do terénu, přesto měkké ráfky, NEvýkon motoru a i docela nadváha (tak to mám s Tenerkou společné), ale co já o tom vím, vždyť ani v terénu jezdit neumím...

Pro mě je motorka zábava, motorka mě MUSÍ bavit !!!
A KTMka mě baví, pokud se někdo baví na Hondě, tak já rozhodně nebudu psát nějaké nesmysly o Hondě, každý máme jiné preference a potřeby, vždyť by to byla velká nuda, kdybychom všichni měli KOPII jedné stejné krásné sexy a inteligentní ženy, manželky, přítelkyně a nebo milenky jako třeba Sharon Stone anebo jiné sexy kočky ... takže sláva a hurá různorodosti.
Klidně mi to nandejte, ale mě nerozhodíte, já jsem happy, včera jsem se vrátil ze Slovinska a Rakouska, kde jsem si užil zatáček a zatáček a lepších silnic než u nás, bylo sluníčko, byla i voda , ale užil jsem si každý kilometr, vlastně i každý ujetý metr

Kup KTM 890 Adventure R a bav se ....

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R

13.7.2021 v 17:24 | Nahoru | #57
Že Sharon Stone

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R

13.7.2021 v 19:35 | Nahoru | #58
ArmyMoto> Měl jsem GS800 najel jsem cca 30t, nyní mám T700 najel jsem 20t, vyzkoušel jsem na pár kilometrů po šotolině KTM 790R a musím říct, že papírově vypadají skoro stejně kromě rozdílů výkonu, tak musím říct, že BMW, když jsem se na něm znovu svezl mě připadal jak z doby kamenné - tlumiče jak žvýkačka, průběh motoru takový nijaký a připadlo mě to strašně těžký a neohrabaný.

Výběr moto - KTM 890 Adventure R

14.7.2021 v 10:47 | Nahoru | #59
Jak píší shora, s 890 je sranda. Přesedlal jsem na ni z 1150 GS a 390 Duka.

Oproti 1150 GS je lehčí, obratnější, výkonnější, dravější ale méně pohodlná. Ale to je prostě velikostí sedla GS, plexi, relativně měkkým teleleverem atd. Na 890 ADV mi vadí malé plexi pro dlouhé cesty. Při mých 185 cm mi jde vzduch přes plexi přesně na čelo, což znamená buď se skrčit (bolest/ztuhnutí při delší cestě) nebo akceptovat hluk a tlak vzduchu.

Oproti Dukovi - no když pominu 60 koní a 50 kilo navíc, musím říct, že obratností a ovladatelností to není tak velký rozdíl, jak jsem čekal. Naopak, vzhledem k tomu, že DUKE má stejný displej a ovládání a skoro i posed, cítil jsem se jako doma a s motorkou se mi jelo bez problémů i při prvních zkušebních pomalých jízdách po dvoře, otáčení na místě, rozjezdech a zastavení, rozjezdech do 180 stupňů atd.

Jsem zaujatý, ano, ale 890 je prostě skvělá - má hromadu síly ve všech otáčkách, ráda a vesele zrychluje. Mám 890 ADV (bez R) a jsou na ní de facto silniční AVON Trailrider pneumatiky - na silnici jsou boží, drží, motorka se snadno sklápí, ve vlhku a mokru na silnici naprosto bez problémů, rychle se zahřívají. Pokud jde o cestu mimo asfalt - na lesních cestách, polních cestách atd. projedeš, ale nemůžeš prostě čekat tolik gripu. Rády kloužou na mokrém nepevném povrchu (mokrá tráva, bahno na lesní cestě), protože se nemají o co opřít na vzorku a prostě sklouznou. Pokud chceš Adv R, tak se tě tenhle problém samozřejmě netýká, na Rko dávají terénější Metzelery. Každopádně tyhle Avony mají mít pevnější boky atd. aby při cestě mimo silnici měly větší odolnost než běžná silniční pneu.

Samotná motorka je v "terénu" bez problémů, snadno se mi na ní stojí a mám za co se koleny chytit. Offroad mód (bezpříplatkový) povolí motorce méně výkonu (je vlažnější na pokyny plynu) a uvolní kontrolu trakce, ABS je už v základu vypínatelné (nemusíš přikupovat žádný packet).

Ale vzhledem k tomu, že mám 890 Adv (bez R) není to prostě terénní motorka jako je ADV Rko. Na druhou stranu, já vím, že 95% cest mám na silnici a na chalupu se po lesních a polních cestách s touhle motorkou dostanu bez problémů, není to pro mne problém. Ano, nemám nastavitelnou přední vidli a vysoko posazený přední blatník a motocrosové sedlo. Ale zkoušel jsem je obě, silniční verze mi úplně stačila, pro mé "terénní" ježdění úplně v pohodě.

U obou (jel jsem obě) je stejný skvělý motor - silný kdekoliv v otáčkách, s odpichem, bez výkonových děr, slušným zvukem (na tovární výfuk), přímo tě nutí vytáčet a řadit nahoru. Někde okolo 5500-6000 otáček mi přijde že motorka se nadechne a vyrazí s ještě větší silou na dalších cca 1500 otáček. Budu teď kupovat remus koncovku (orig příslušenství) a mělo by to zlepšit i zvuk. Nejel jsem zatím víc než 190, ale do téhle rychlosti neměla motorka problém zrychlovat a necítil jsem žádné významné polevy v akceleraci, ani na šestku. Ta je (ADV bez R, nevim R) hodně dlouhá, v podstatě ji nemá cenu řadit pokud jedeš pod 100-110 km/h.

Motorka se lehce vodí i při pomalé jízdě, spojka je přiměřeně citlivá stejně jako brzdy. Páčky jsou nastavitelné. Řazení je bez problémů, jen několikrát jsem ze začátku nepřeřadil nahoru, ale to je zvykem nohy z GS, už se mi to nestává. Neutrál se dá najít bez problémů, ale několikrát se mi stalo, že ho převodovka nechtěla zařadit (když jsem skončil na dvojku stát na křižovatce a hledal jsem neutrál dolu, řadilo to pořád jedničku a nahoru dvojku, musel jsem jemně popustit spojku do záběru a potom se neutrál objevil). Quickshifter je na cestě spolu s koncovkou a ostatními pakety, uvidím jak to půjde s ním.

I nenastavitelná vidlice drží dobře, neměl jsem problém s nejistotou, odskakováním nebo skákáním přední vidle nebo zadku (ten je nastavitelný - doraz a předpětíú. Rko s nastavitelnou půjde logicky nastavit líp.

Brzdy brzdí dobře, přední i zadní. ABS a kontrola trakce fungují citlivě, dají se vypnout. Hluk je přijatelný, pneumatiky (AVON) jsou tiché, Metzelery byly hlučnější. Světla svítí jako blázen, potmě na cestu vidíš, a motorka je dobře vidět i ve dne díky dvěma denním LEDkám.

V motorce není skoro žádné místo na ukládání věcí - snad jediné je držák na mobil pod zadní sedlovkou (890 ADV bez R nevim jak v Rku).

Přivítal bych gripy s větším průměrem, ale to u všech motorek, mám asi velký ruce?

Koupě nelituju ani v nejmenším, naopak, jsem z motorky nadšený, ve srovnání s GS 850 a Triumphem nechci říkat že je lepší, ale prostě mi sedla a bavila mě víc (a jsem fanda oranžové, tudíž byly vážky hned nahnuté).

Naposledy editováno 14.07.2021 10:51:19

2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R

14.7.2021 v 11:55 | Nahoru | #60
890 už nemá odkládací schránky v zadních bocnicich?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 890 adventure/r Vadné vačky [1, 2] KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure konva158 37 2.9.2024 v 09:17 MedWed
Pneumatiky KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure Davelc2 12 30.7.2024 v 13:13 nippon72
Erzberg Hammer KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure Kohlstein 8 18.7.2024 v 23:38 Kohlstein
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik
offroad v Albánsku KTM 890 Adventure R Destroyer 13 30.3.2024 v 12:50 Deadman


TOPlist