Jelikož vzhledem k časovému vytížení, rodinnému životu i dalším koníčkům již netrávím motocestováním zdaleka tolik času co dříve, dozrálo ve mě rozhodnutí vyměnit moje BMW GS 1200 za něco vhodnějšího pro moje potřeby. Místo spolehlivého hltače kilometrů po jakékoli cestě bych rád něco zábavného na krátké projížky, nerad bych však ztratil možnost vyrazit s nabalenou motorkou “kamkoli”, užít si alpské zatáčky, zpestřit si výlet lesní cestou....něco spolehlivého, výkonného a lehkého na silnici a zároveň schopného cestovat cestou necestou, když bude potřeba. Dlouho jsem myslel, že taková motorka neexistuje a pak jsem zabrousil na KTM 890 Adventure R - a přijde mi, že by mohla vyhovovat. Máte s ní někdo zkušenost, porovnání s čímkoli jaká je na silnici, co zatáčky v Alpách. Jsou nějaké alternativy (850 GS, nebo multistradu jako alternativu moc neberu, to mi přijde jako čistě onroad motorky). Taky jsem gs mimo asfalt netahal, přijde mi že na to moc není, ale kdyby se objevila moto, která to mimo silniční zábavnost zvládne - něco jako multistrada na silnici a huska 701 enduro v terénu, bylo by to super. Splňuje to trochu tahle ktm? Díky za názory a zkušenosti.
2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
KTM trošku (690, 950, 990, 1190, 1290) znám a dokonce jsem se kousek svezl i na 790. To je úžasná bejby motorka. 890R je nástupcem 9x0 S/R Advíka a ten fungoval doooost slušně a byl asi váhově limitní co do offu. Cokoli těžšího je jako tahat náš repelent do Norska - nefunguje to a nasere tě to. Jo jsou i tací co ve škole neposlouchali a dělají na tom věci co se nesmí a odporují našim i přírodním zákonům a tím narušují náš klid
Až váhově u tý 890 dosáhnou, nebo se aspoň přiblíží k prvnímu 2V motoru co okopírovalo KTM a byl to předchůdce Advíka tak to bude supr
Tady je z té doby trochu muziky
https://www.motorcyc...d_950_v2_outback.htm
a i trocha technického počtení
https://www.motorcyc...d_950_v2_outback.htm
Naposledy editováno 28.05.2021 02:41:17
2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
foxdive píše: Trivalec do offu?díky už sem měl možnost
Když někomu není dáno, tak není důležitý ani počet válců
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
DavR1 píše: KTM 890 R za 380t. je snad nejvíc předražená motorka , hroznej nesmysl vzhledem k nulové výbavě ... navíc asi největší propad ceny už i u malého nájezdu.
Skoro všechny KTM mají výrazný popad ceny. A to už i u nové, stačí chvíli po uvedení počkat a jsou často levnější. Tohle je třeba teď krásně vidět v DE. Stačí kouknout za co jsou tam 790R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Palomoto píše: Skoro všechny KTM mají výrazný popad ceny. A to už i u nové, stačí chvíli po uvedení počkat a jsou často levnější. Tohle je třeba teď krásně vidět v DE. Stačí kouknout za co jsou tam 790R
jde vidět že vůbec nevíš o čem mluvíš1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
DavR1 píše: Palomoto> vyšší obsahy u KTM od 990 sice na začátku něco spadnou, ale pak si už cenu drží dost dlouho ... ovšem kupovat 690, 790 či 890 úplně novou je fakt finanční úlet jen pro bohaté.
neodovedels na mou otázku1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Palomoto píše: Když někomu není dáno, tak není důležitý ani počet válců
tak pokud jezdíš jenom oběma kolama na zemi v offu tak věřím že ti trivalec vyhovuje2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
DavR1 píše: KTM 890 R za 380t. je snad nejvíc předražená motorka , hroznej nesmysl vzhledem k nulové výbavě ... navíc asi největší propad ceny už i u malého nájezdu.
Souhlasím, že je drahá - proto taky stále váhám. Ale zahraniční ojetiny jsem nějaký viděl a nepřijde mi to na obří propad ceny - proto zvažuju novou.
Když na to koukám optikou aktuální ceny nové exc, tak se popravdě ani nelze divit.
Takže pokud KTM z toho nic podobného nepoužila a tím i dost ušetřila, nechápu proč to stojí takovou raketu.
Stejně tak všechny jejich endura řady EXC každý rok neadekvátně zdražují, přičemž změny jsou pouze kosmetické.
Dělají z toho motorky pro smetánku, normální hobby jezdec nemá šanci si novou pořídit, pokud nechce ojebat a zadlužit rodinu ... koupí si pak za 200t.dva roky starou 300 EXC s pocitem, co nemá za super stroj a ono se mu to při druhé jízdě rozsype a dělá generálku ...
Prostě za mě je to předražená motorka s průměrnou spolehlivostí.
Osobně bych udělal jako vždy projížďku na pár hodin všech strojů které jsou v kategorii a pak se rozhodl co opravdu reálně má pro mně jaké plusy a mínusy. Na druhou stranu je potřeba aby byli i borci co se rozhodují na doporučení druhých a podle testů na YT Aspoň je pak na bazaru z čeho vybírat
Na Tenere cekacka půl roku a kdoví jestli a za co prý budou, Tiger Rally Pro mne v Brně tvrdili že je taky vyprodaný a fabrika už nedodává a když jo tak +7%. Tak ono asi nic jiného než KTM v té třídě stejně není dostupný A pokud chceš jen zkusit cenduro a jak tě na tom bude bavit off, tak můžeš vzít třeba v DE pod 250 dva roky starou 790R a tam už určitě neprodělaš.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
ArmyMoto píše: podle mého názoru je 790 lepší než 890. Hlavně díky tomu že 890 je o hodně těžší a má vyšší spotřebu. Těch pár koníků navíc je k ničemu. Jediný konkurent je Afrika, ale ta váží už skoro jako BMW f 1200, takže za mě KTM 790 nemá konkurenci nikde.
890 je pouze inovovaná 790 zbavená různých dětských nemocí. 790 už se neprodává.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Je to ošklivá obluda, podivného designu by Kiska, ale když otočím plynem, tak se směju jako debil
Kamarád má najeto více než 60K km a NEměl žádný problém, projel na KTM 1190 SA celou Evropu a nikdy nic neřešil. Pokud se ho zeptám na závady, tak si stěžuje jen ošoupaný plast (matný) nádrže.
Takže taková je ta špatná kvalita KTM a vysoká cena, tak to je další blábol lidí, kteří KTMku nikdy neměli.
KTM 890 Adventure R je pecka, super motor, fun faktor, výbava a kvalitní komponenty, jasně Yamaha Tenere 700 to není, ale to je jen a jen dobře, Yamahu jsem vždycky miloval, ale nová Tenerka by měla být motorka do terénu, přesto měkké ráfky, NEvýkon motoru a i docela nadváha (tak to mám s Tenerkou společné), ale co já o tom vím, vždyť ani v terénu jezdit neumím...
Pro mě je motorka zábava, motorka mě MUSÍ bavit !!!
A KTMka mě baví, pokud se někdo baví na Hondě, tak já rozhodně nebudu psát nějaké nesmysly o Hondě, každý máme jiné preference a potřeby, vždyť by to byla velká nuda, kdybychom všichni měli KOPII jedné stejné krásné sexy a inteligentní ženy, manželky, přítelkyně a nebo milenky jako třeba Sharon Stone anebo jiné sexy kočky ... takže sláva a hurá různorodosti.
Klidně mi to nandejte, ale mě nerozhodíte, já jsem happy, včera jsem se vrátil ze Slovinska a Rakouska, kde jsem si užil zatáček a zatáček a lepších silnic než u nás, bylo sluníčko, byla i voda , ale užil jsem si každý kilometr, vlastně i každý ujetý metr
Kup KTM 890 Adventure R a bav se ....
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Oproti 1150 GS je lehčí, obratnější, výkonnější, dravější ale méně pohodlná. Ale to je prostě velikostí sedla GS, plexi, relativně měkkým teleleverem atd. Na 890 ADV mi vadí malé plexi pro dlouhé cesty. Při mých 185 cm mi jde vzduch přes plexi přesně na čelo, což znamená buď se skrčit (bolest/ztuhnutí při delší cestě) nebo akceptovat hluk a tlak vzduchu.
Oproti Dukovi - no když pominu 60 koní a 50 kilo navíc, musím říct, že obratností a ovladatelností to není tak velký rozdíl, jak jsem čekal. Naopak, vzhledem k tomu, že DUKE má stejný displej a ovládání a skoro i posed, cítil jsem se jako doma a s motorkou se mi jelo bez problémů i při prvních zkušebních pomalých jízdách po dvoře, otáčení na místě, rozjezdech a zastavení, rozjezdech do 180 stupňů atd.
Jsem zaujatý, ano, ale 890 je prostě skvělá - má hromadu síly ve všech otáčkách, ráda a vesele zrychluje. Mám 890 ADV (bez R) a jsou na ní de facto silniční AVON Trailrider pneumatiky - na silnici jsou boží, drží, motorka se snadno sklápí, ve vlhku a mokru na silnici naprosto bez problémů, rychle se zahřívají. Pokud jde o cestu mimo asfalt - na lesních cestách, polních cestách atd. projedeš, ale nemůžeš prostě čekat tolik gripu. Rády kloužou na mokrém nepevném povrchu (mokrá tráva, bahno na lesní cestě), protože se nemají o co opřít na vzorku a prostě sklouznou. Pokud chceš Adv R, tak se tě tenhle problém samozřejmě netýká, na Rko dávají terénější Metzelery. Každopádně tyhle Avony mají mít pevnější boky atd. aby při cestě mimo silnici měly větší odolnost než běžná silniční pneu.
Samotná motorka je v "terénu" bez problémů, snadno se mi na ní stojí a mám za co se koleny chytit. Offroad mód (bezpříplatkový) povolí motorce méně výkonu (je vlažnější na pokyny plynu) a uvolní kontrolu trakce, ABS je už v základu vypínatelné (nemusíš přikupovat žádný packet).
Ale vzhledem k tomu, že mám 890 Adv (bez R) není to prostě terénní motorka jako je ADV Rko. Na druhou stranu, já vím, že 95% cest mám na silnici a na chalupu se po lesních a polních cestách s touhle motorkou dostanu bez problémů, není to pro mne problém. Ano, nemám nastavitelnou přední vidli a vysoko posazený přední blatník a motocrosové sedlo. Ale zkoušel jsem je obě, silniční verze mi úplně stačila, pro mé "terénní" ježdění úplně v pohodě.
U obou (jel jsem obě) je stejný skvělý motor - silný kdekoliv v otáčkách, s odpichem, bez výkonových děr, slušným zvukem (na tovární výfuk), přímo tě nutí vytáčet a řadit nahoru. Někde okolo 5500-6000 otáček mi přijde že motorka se nadechne a vyrazí s ještě větší silou na dalších cca 1500 otáček. Budu teď kupovat remus koncovku (orig příslušenství) a mělo by to zlepšit i zvuk. Nejel jsem zatím víc než 190, ale do téhle rychlosti neměla motorka problém zrychlovat a necítil jsem žádné významné polevy v akceleraci, ani na šestku. Ta je (ADV bez R, nevim R) hodně dlouhá, v podstatě ji nemá cenu řadit pokud jedeš pod 100-110 km/h.
Motorka se lehce vodí i při pomalé jízdě, spojka je přiměřeně citlivá stejně jako brzdy. Páčky jsou nastavitelné. Řazení je bez problémů, jen několikrát jsem ze začátku nepřeřadil nahoru, ale to je zvykem nohy z GS, už se mi to nestává. Neutrál se dá najít bez problémů, ale několikrát se mi stalo, že ho převodovka nechtěla zařadit (když jsem skončil na dvojku stát na křižovatce a hledal jsem neutrál dolu, řadilo to pořád jedničku a nahoru dvojku, musel jsem jemně popustit spojku do záběru a potom se neutrál objevil). Quickshifter je na cestě spolu s koncovkou a ostatními pakety, uvidím jak to půjde s ním.
I nenastavitelná vidlice drží dobře, neměl jsem problém s nejistotou, odskakováním nebo skákáním přední vidle nebo zadku (ten je nastavitelný - doraz a předpětíú. Rko s nastavitelnou půjde logicky nastavit líp.
Brzdy brzdí dobře, přední i zadní. ABS a kontrola trakce fungují citlivě, dají se vypnout. Hluk je přijatelný, pneumatiky (AVON) jsou tiché, Metzelery byly hlučnější. Světla svítí jako blázen, potmě na cestu vidíš, a motorka je dobře vidět i ve dne díky dvěma denním LEDkám.
V motorce není skoro žádné místo na ukládání věcí - snad jediné je držák na mobil pod zadní sedlovkou (890 ADV bez R nevim jak v Rku).
Přivítal bych gripy s větším průměrem, ale to u všech motorek, mám asi velký ruce?
Koupě nelituju ani v nejmenším, naopak, jsem z motorky nadšený, ve srovnání s GS 850 a Triumphem nechci říkat že je lepší, ale prostě mi sedla a bavila mě víc (a jsem fanda oranžové, tudíž byly vážky hned nahnuté).
Naposledy editováno 14.07.2021 10:51:19
2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 890 adventure/r Vadné vačky [1, 2] KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure | konva158 | 37 | 2.9.2024 v 09:17 MedWed |
Pneumatiky KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure | Davelc2 | 12 | 30.7.2024 v 13:13 nippon72 |
Erzberg Hammer KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure | Kohlstein | 8 | 18.7.2024 v 23:38 Kohlstein |
Cukání plynu KTM 890 Adventure R | Pizzy1 | 7 | 15.4.2024 v 17:08 crestik |
offroad v Albánsku KTM 890 Adventure R | Destroyer | 13 | 30.3.2024 v 12:50 Deadman |