Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....
Bubraku co CZ retezovka? Kdyz jsem dones retezovku na vymenu do servisu tak se me hned ptali jestli to neni CZ pry jestli jo tak ze mi ho montovat nebudou...
Kaspery>Bornys> Nj jenze pro mou masinu tento typ neni. Jak koukam tak je to pro litry a vyse.
Bubraku co CZ retezovka? Kdyz jsem dones retezovku na vymenu do servisu tak se me hned ptali jestli to neni CZ pry jestli jo tak ze mi ho montovat nebudou...
Ja zatim nemuzu srovnavat. Na ty retezovce na ZX9 oddelal mechanik nytovacku, tak mi ted rikal, ze jestli ji zas oddela, tak ze mu ji zaplatim, ale nestalo se. Asi nejaka nahoda predtim. Na ZX9 jsem ji mel 5tis km (pak sem moto prodal), napinal sem jen asi 3x prvnich 1tis, nez si sedla. Stejne to ted vypada na ZX10, na ni mam od minuly stredy 2000km a vypadalo to na napinani po 500km, ale to sem menil zrovna gumu a po nazuti kola se to dokonce muselo povolit. Ted uz ji mam ale volnou zas. Prijde mi to stejny jako na ty na ZX9, proste si to seda chvili. Nevim co to vydrzi. Z motoretezy.cz mi psal typek, ze na Varaderu mu vydrzela 18tis a DID 27tis, pritom dle tabulek ma CZ lepsi parametry. Tak uvidim, potom zkusim DID treba (tam je jen typ 525 VM tusim). Co jsem tak patral nez sem to nazul na ZX9, tak celkem spokojenost. Drive se na CZ nadavalo, ale to byly jeste nejaky asi starsi typy retezu. Loni nazul bracha retez BURATTI a napinal ho kazdych 200km, po 3tis dokonce kazdych 50km. Od toho kazdyho odrazuju. Hned sme to pak sundali (to bylo po dovoleny) a dali CZ (530SDZ). Ted je spokojenej, ale zase nema jeste moc najeto a navic ma mozna trochu jety kola od toho BURATTI. Ale snad moc ne.
edit: kdyz o tom premejslim tak tu nytovacku oddelal na tej brachove CZ, ne na moji, u me nemoh povolit matku na hnacim kolecku a zlomil si momentovej klic, pak musel navarit orech na 2m tyc a s tou to nakonec po velkym usili povolilo (montovali to predtim v podoli v DK).
Naposledy editováno 16.05.2008 19:18:32
I když u synchroní převodovky je zbytečné trápit synchrony řazením bez spojky.
U nesynchroní převodovky,kde bylo nutné dvojího sešlápnutí spojky a při řazení dolů i meziplynu řazením bez spojky a různejch pazvuků bylo hned poznat profesionála. lol lol lol
Poslední nesynchroní převodovka byla v naklaďákách použita Praga 190 "slavná devítka"
Na běžné motorce to je zbytečné akorát můžeš ohnout vidličku nebo poškodit jiné věci beztak kvůli šetření už takhle dost na hraně unosnosti vyráběné.
S tim co pisou vyrobvci bych se zase tak moc netrapil. Viz nesuste kocky v mikrovlnce a podobne. Dovedete si predstavit, ze by tam napsali ze je mozny radit nahoru bez spojky?
Čikus: s tema razama chapu jak to myslis, ale nevim jestli pochopils ty me. Pri razeni bez spojky prave nesmi dochazet k prenaseni vykonu mezi hnaci a hnanou hrideli, v tom to prave je, to umoznuje to hladky prerazeni v podstate "ve vuli". K zadnymu pohaneni motoru od kola pri tomhle razeni nedochazi protoze v momente kdy zaradis okamzite pridavas. Pokles otacek motoru po ubrani je dost rychlej, teda aspon u SS. Spojka da se rict plni funkci zvyseni tolerance otacek pro zarazeni, ale pokud nejses necitlivy hovado a nenarves to tam silou (ani nevim jestli to poradne de) tak ty otacky tefis naprosto presne a ten kvalt tam proste zapadne..
Chce to proste vyzkouset, netvrdim ze se to podari na poprve, clovek z toho ma nejdriv takovej divnej pocit
Jde o to,že řazení bez spojky je díky absenci synchronů umožněno až v případě vhodného poměru otáček motoru a hřídelí vzhledem k rychlostnímu stupni.Proto k zařazení dochází bez rázů,nejsou tam rozdílné rychlosti.Bohužel při řazení se spojkou lze zařadit kdykoliv.Stačí zmáčknout spojku a zařadit.Co se děje v případě nevhodného zařazení po puštění spojky víme všichni...
Anti>Pointa je v tom,že většina odpůrců vychází ze "zažitých klišé",aniž by zkusili přijít dané věci na kloub...
Jde o to,že řazení bez spojky je díky absenci synchronů umožněno až v případě vhodného poměru otáček motoru a hřídelí vzhledem k rychlostnímu stupni.Proto k zařazení dochází bez rázů,nejsou tam rozdílné rychlosti.Bohužel při řazení se spojkou lze zařadit kdykoliv.Stačí zmáčknout spojku a zařadit.Co se děje v případě nevhodného zařazení po puštění spojky víme všichni...
pokud řadíš (=měníš převodový poměr) tak tam budou rozdílné rychlosti vždy a je jedno, jestli točíš 1000 rpm, 9000 rpm nebo 300.000 rpm
Anti>Pointa je v tom,že většina odpůrců vychází ze "zažitých klišé",aniž by zkusili přijít dané věci na kloub...
Jde o to,že řazení bez spojky je díky absenci synchronů umožněno až v případě vhodného poměru otáček motoru a hřídelí vzhledem k rychlostnímu stupni.Proto k zařazení dochází bez rázů,nejsou tam rozdílné rychlosti.Bohužel při řazení se spojkou lze zařadit kdykoliv.Stačí zmáčknout spojku a zařadit.Co se děje v případě nevhodného zařazení po puštění spojky víme všichni...
Ano v tomhle s tebou souhlasím. Pokud je poměr otáček stejný nebo podobný tak je v podstatě jedno jestli se zařadí bez spojky nebo se spojkou. Ale problém nastane pokud bez spojky řadí "blbec" který to neumí, kope to tam jak se mu zachce a myslí si jak je to super protože mu to poradili na foru Tak pak převodovka dost trpí... Proto je tam ta spojka díky které zařadí i nýmand ketrý má obě ruce levé....
Naposledy editováno 17.05.2008 13:00:14
Lada.s>Ano v tomhle s tebou souhlasím. Pokud je poměr otáček stejný tak je v podstatě jedno jesli se zařadí bez spojky nebo se spojkou. Ale problém nastane pokud bez spojky řadí "blbec" který to neumí, kope to tam jak se mu zachce a myslí si jak je to super protože mu to poradili na foru Tak pak převodovka dost trpí... Proto je tam ta spojka díky které zařadí i nýmand ketrý má obě ruce levé....
to snad nemyslíš vážně? ... no jako jo, pokud by byl poměr otáček stejný, tak by bez spojky šlo zařadit bez rázů ... ovšem musel bys řadit např z jedné dvojky na druhou dvojku (a nevím, k čemu by takové řazení bylo, krom dokázání teorie "že lze zařadit bez spojky bez rázů)"
Naposledy editováno 17.05.2008 13:06:14
Naposledy editováno 18.05.2008 07:10:50
Lada.s>Číkus> jsem to asi blbě napsal, s těma otáčkama jsem to myslel tak aby prostě hřídele nebyli v záběru....chcěl jsem jen říct když to člověk umí tak to je míň škodlivější než když bez spojky řadí kopyto. Jinak já teda bez spojky neřadím, přijde mě to naprosto zbytečné.
pokud před řazením není v záběru, tak změnou převodového poměru se do něj zaručeně dostane
Anti>Vždyť se ty rychlosti překrývají,a pokud máš vhodný poměr otáček motoru a hřídelí,tak ten poměr změníš.Dnešní vysokootáčkové stroje dokáží na 1 i víc jak sto dvacet,ale to neznamená že 2 začíná právě na tech sto dvaceti...
no samozřejmě ale ne na stejný otáčky proboha
Pojedu na své oblíbené Kawě KLR.Na druhý rychlostní stupeň při 3250otáčkách a 42Km/h se rozhodnu přeřadit na trojku.Pustím plyn,a v okamžiku kdy otáčky spadnou na 2600ot. ,můžu tu trojku klidně zařadit protože v tom okamžiku vytváří ten převodový stejnou rychlost a hřídele jsou tudíž bez zátěže.
Číkus>Lada.s>Číkus> jsem to asi blbě napsal, s těma otáčkama jsem to myslel tak aby prostě hřídele nebyli v záběru....chcěl jsem jen říct když to člověk umí tak to je míň škodlivější než když bez spojky řadí kopyto. Jinak já teda bez spojky neřadím, přijde mě to naprosto zbytečné.
pokud před řazením není v záběru, tak změnou převodového poměru se do něj zaručeně dostane
...že není v záběru je myšleno že se nepřenáší žádné síly od motoru ke kolům a taktéž obráceně