zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
Fic6: Tak to máš sakra kliku, o 4 měsíce dříve a prakticky na začátku sezóny . To je paráda, tak ať slouží!
Jinak v žilách mé levé šavle už koluje SAE 15W. Jízdně ještě neozkoušeno, ale pohmatem na místě to poznat je. Taky jsem si při tom rovnou oměřil vnitřní průměr trubky, který je 39. Buď v idilně nechám vyrobit tedy podložku D38 vhodné síly ( pro SAG 25 % cca 10-12 mm), nebo koupím kus hliníkové trubky 36x7,5 a tu obrobím, tím podložím strunu a měl bych mít předek v cajku
Naposledy editováno 23.04.2021 21:18:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Beranidlo píše: Tak jsem dneska vysmrknul 300km po okrese Kroměříž a přilehlém okolí. Za 11 hodin.
E - kdyby někoho zajímalo, odkud to je, tak tady na mapách .
Tama jsem už určitě taky jel na enduru. Celou zimu jsem projížděl celý okres. A mezi Holešovem, Hulínem a Chropyní taky dost jezdím, taky kolem železnice
Ale teď už se otepluje, teď budu víc na silnici
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10239186
Edit - Spíš teda body na mapě, trasu volím pokud možno legálně mimo silnice.
Naposledy editováno 23.04.2021 22:06:24
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Dneska projížďka s upraveným tlumením předku a za mě dobrý . Dokonce ani nevím, jestli mám šahat na tu strunu nebo ne. Statický SAG mám 15,4 % a dynamický 30 %. Ten statický by mohl být menší, ale šel by s ním i ten dynamický, což v tomto případě asi není žádoucí.
Jinak si lze ještě pohrát s hladinou oleje v šavli, resp. s tím souvisejícím množstvím vzduchu. Ta levá šavle krom tlumení vlastně funguje částečně i jako pneumatická pružina, kterou lze upravovat právě tou výškou hladiny.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vrbátecký dub u č.14
Naposledy editováno 24.04.2021 22:16:09
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: tyjo všichni řešej podvozek už od novoty, laděj, laborujou Já teda nemam s podvozkem vubec problém, jsem s ním maximálně spokojenej už od novoty v roce 2013
Včera super odpoledne v lese na čajna dirtbikes
To je 110ccm motor kopírující Hondu Cub 90? Ta stavba motoru je dost ikonická.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Začnu u DR-Z – motorka je dělaná více do terénu než CRF, působí na mě robusněji a tak nějak víc nerozbitně. Sedadlo má vyšší a oběma nohama dosáhnu na zem pouze špičkama. Trojúhelník sedlo – stupačky – řídítka mi přijde skoro na stejno, akorát se mi na CRF zdají řídítka níž a blíže k tělu (na DR-Z jsem měl zvýšené řídítka, tak už si úplně nepamatuji polohu s originálními, ale i tak bych řekl, že se mi na něm s origo řídítky jezdilo líp). Sedlo je na DR-Z sice měkčí, ale o dost užší, takže zde vyhrává CRF (včera 4h v sedle s dvěma 5m přestávkami a nemůžu říct, že bych nějak trpěl). V terénu jezdím dost ve stoje.
Největší + má DR-Z v podvozku. Na něm jsem jezdil ve stylu jezdím kde chci, jak chci a jakoukoli rychlostí a tlumiče s tím nemají vůbec problém. Tohle na CRF s originálními tlumiči nejde (nebo jde, ale už to je spíš o ničení tlumičů). CRF mi ohledně tuhosti tlumičů hodně připomíná Kawu KLE 500. Při pohodové jízdě po polňačce jsou zhuruba stejně měkké a pohodlné. CRF, ovšem prohrává i oproti KLE, protože má na zadku slabý útlumu, a po projetí nějaké vlny se ještě dvakrát i třikrát zhoupne. Předpětí pružiny na tlumiči jsem už měl samozřejmě na max.
CRF působí pocitově o dost lehčí a taková hravější což je trochu dáno menší váhou, ale taky tím, že je nižší a má menší rozvor. Na zem dosáhnu oběma celýma nohama (po našponování pružiny centrálu mám paty cca 2 cm nad zemí).
Výkon zatím nemůžu hodnotit, protože ještě zajíždím a nemůžu ji vytočit, ale nějaký náznak slušného výkonu tam byl, když jsem ji jednou trochu vytočil asi k 6 tisícům.
Plusy DR-Z – podvozek, zřejmě silnější motor, poloha za řídítky, hodně rozšířená motorka – dobrá dostupnost doplňků a náhradních dílů
Plusy CRF – lepší sedlo, velmi lehký chod spojky, 6 ° převodovka, pěkný tacháč skoro se vším potřebuji (chybí teploměr), je to nová motorka
Zapomněl jsem na brzdy, ale k nim nic nemám a budou asi srovnatelné. Zadek na CRF je zatím slabší, ale myslím si, že chce ještě zajet. Od ABS jsem nevěděl, co mám čekat, protože offroad motorku s ním jsem ještě neměl, ale funguje dobře i v terénu, a pokud člověk nechce dělat zadkem smyky, tak je asi zbytečné ho vypínat.
Závěrem bych řekl, že CRF je v základu dobrá motorka na pohodové ježdění v terénu a samozřejmě i mimo něj. Pro moje potřeby, abych se přiblížil k vlastnostem DR-Z a svým potřebám, tak musím ještě investovat cca 20 – 30 tis. Kč. Co bych chtěl pořídit – lepší tlumiče, kryt motoru, zvýšení řídítek, jiné řídítka, chrániče páček, nějaký nosič na brašny.
Parametry jezdce 88 kg bez oblečení, 182 cm, trochu kratší nohy.
Momentálně mám najeto 320 km a z toho asi 40 km v terénu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Pocit lehkosti CRF nebude ani tak ve váze, která je srovnatelná, ale v nižším těžišti. DR-Z je vysoká „koza“.
Na DR-Z mně nejvíce vadí 5° převodovka, resp. její rozsah. Pro delší silniční přesuny je pětka příliš krátká. Změna sekundárního převodu není řešení, neboť pak je zas moc dlouhá jednička pro techničtější pasáže v terénu. Pro znalé o „kitu DRZ wide ratio gears“ vím, ale zatím mi to zato nestojí.
Každopádně díky za porovnání, neboť kdybych měl nyní vybírat novou motorku asi bych šel do CRF 300. Doufám, že později po zajetí doplníš jak si stojí v oblasti výkonu.
Naposledy editováno 26.04.2021 11:32:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Už máš vybranej centrál?
Naposledy editováno 26.04.2021 13:51:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jezdím 3,5 - 5 tis otáček a máš pravdu že pod čtyři se tomu nechce a dost vibruje. Na plný výkon se těším jak malý Jarda, už aby to bylo zajeté
Značku jsem zvolil nakonec Nitron a objednával jsem přímo z UK. Není to tady moc rozšířená značka, ale přesvědčilo mě ta kvalita zpracování (podle obrázku ), ale fakt se mi líbí a věřím, že nebudu zklamanej. Případně se k tomu dá ještě doplnit ten hydraulickej štelovák předpětí, což bych ocenil při jízdě ve dvou. Hyperpro, YSS, Ohlins tu má každej ferda . Ale klidně běž do toho plně stavitelného hyperpra, ať je možné to pak porovnávat
Naposledy editováno 26.04.2021 14:46:01
Fic6 píše: CB600> Lepší možná nebo srovnatelná bude, protože je nová. Uvidíme jak se bude chovat s temi novými tlumiči. Sada Hyperpro vychází na cca 16000 s emulzním tlumičem, který má pouze stavitelné předpětí pružiny a odskok (ještě jsem poptal u dalšího prodejce, tak se možná dostanu cenově níž). Plně stavitelný tlumič od hyperpro cca 21000. A ptal jsem se na Ohlins zdejšího bývalého majitele CRF 250L, sada s plně stavitelným centrálem vč. montáže 33000 a to už je strašně moc v porovnání s cenou motorky, takže nad ohlinsem ani nebudu uvažovat.
Jezdím 3,5 - 5 tis otáček a máš pravdu že pod čtyři se tomu nechce a dost vibruje. Na plný výkon se těším jak malý Jarda, už aby to bylo zajeté
Ten výkon v nízkých otáčkách je trochu zklamání, v terénu se většinou držím kus nad volnoběhem, i na výjezdu raději použiju spojku, než abych dal nižší stupeň, kvůli udržení trakce. Je to chování v nízkých otáčkách horší než 250L nebo stejné? Co v porovnání s KLX 250? Je mi jasné, že to nebude mít dole krouťák jako AJP, ale když jsem viděl nárůst maximálního krouťáku, doufal jsem, že se to dostane v nízkých otáčkách minimálně na úroveň toho KLX...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
K tomu zadnímu tlumiči - do terénu bude emulzní tlumič špatně. Ovšem Nitron nic takového nepíše, má to normálně stlačený plyn, jen je bez zásobníku. Jen se trochu obávám, že anglicky se tvářící firma vyrábí akorát nálepky na zboží z aliexpressu. Sledoval jsem, jak Sardel nakupoval u hezky se tvářící britské firmy TEC a nakonec stejně skončil u YSS . Nakonec jeho resumé . Hledal bych na ten Nitron co nejvíc referencí.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Nitron se používá i v ASBK a na zahranicnich forech si ho taky pochvalují. Tak to asi takovej aušus jako TEC nebude. Navíc, že je TEC čajna musí být každému jasné už podle ceny .
Ještě dám odkazy na jednotlivé produkty, rozdíl v ceně a zpracování je vidět na první pohled:
https://www.nitron.c...--ntr-r3-twin-shocks
https://www.tecbikep...able-length-feature/
Spíš bych řekl, že chtěl sardel ušetřit za každou cenu...
Naposledy editováno 26.04.2021 18:51:03
https://www.nitron.c...ch/unique-technology
Beranidlo>
CB600>
Já se v těch tlumičích neorientuju, takže jsem jen opisoval název emulzní s tím že vůbec nevím co to znamená. Teď po lehké studii už trošku vím co to znamená. Hyperpro má taky verzi tlumiče s oddělovacím pístem olej/vzduch.
Musím si udělat větší průzkum, abych se neunáhlil a pak nebyl smutný že jsem vybral špatně.
CB600>
Ten nitro vypadá dobře za ty peníze. Na kolik vyjde s poštovným a DPH a CLO??
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Fic6, no já si myslím, že ani s tím Hyperpro, pokud se pro něj rozhodneš, chybu neuděláš a v reálném světě ty tlumiče budou fungovat prakticky stejně. Jak už jsem psal, Nitrona jsem vybral na základě dobrého zpracování a toho, že se mi celkově líbil. A ta modrá struna snad bude ladit s tou světle modrou na kapotách .
Nitron mě zatím vyšel na necelých 14 za tlumič samotný a dopravu. DPH a clo ukáže čas. Cena za dopravu teda byla relativně vysoká (45 L), moc jsem z toho nepochopil, jestli už v tom náhodou něco z toho není. . Každopádně si nemyslím, že bych ještě doplácel víc než nějaké 2 - 3 tisíce.... Takže to vlastně vychází hodně podobně jako ten Hyperpro.
Na druhou stranu ten Nitron se bude určitě hůř servisovat, protože u nás to nikdo nedělá.
Mě trochu zaráží že je u těch tlumičů uvedeno silniční použití.
Dneska ještě zajedu za jedním známým to probrat a pak se rozhodnu.
Asi mi začíná dávat smysl i ten plně stavitelný s oddělenou nádobou, když jezdím dost v terénu. Nerad bych koupil ten základní, abych po namontování zjistil, že mi taky nesedí a stejně bych musel koupit ten lepší.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |