Naposledy editováno 03.04.2021 20:45:39
2 reakcí na tento příspěvek Jak to bude s emisemi
na stk se emise nemeri u motorek...
do 60 tisic novou motorku nekoupis tak proc resis co se vyrabi a co ne?
1 reakcí na tento příspěvek Jak to bude s emisemi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak to bude s emisemi
WHTRDR píše: nejak tomu nerozumim, ptas se jestli zakazou jezdit na starych motorkach?
na stk se emise nemeri u motorek...
do 60 tisic novou motorku nekoupis tak proc resis co se vyrabi a co ne?
Tak to jsem nevěděl. Tak potom není co řešit, pokud je motorka v technickém stavu. Mne zmátlo to, že na té stránce se píše, že výrobce musel měnit parametry kvůli hlukovým a emisním normám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak to bude s emisemi
Borntobewild píše: Emise se na motorkách neměří. Auta musí splňovat parametry, se kterými byla vyrobena. Z tohoto pohledu je lepší vlastnit starší stroj, který musí plnit méně přísnou normu.
Tak to je pro mne dost podstatná informace. Že motorka musí splňovat parametry, se kterými byla vyrobena. Jak jinak by u nás mohly jezdit v průměru skoro 40ti leté motocykly.
Motorku by jsi měl vybírat podle tělesné výšky (bezpečné došlápnutí) a fyzické kondice. U staršího stroje je také dobré trochu té technické šikovnosti, občas se něco pokazí protože stárnutí materiálu atd.
Asi bych nešel do stroje staršího 20 let, tedy pokud budeš jezdit a ne jen leštit. Zkus se podívat třeba na Transalpa nebo zmiňované BMW.
Přeji šťastnou ruku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak to bude s emisemi
WHTRDR píše: nejak tomu nerozumim, ptas se jestli zakazou jezdit na starych motorkach?
na stk se emise nemeri u motorek...
do 60 tisic novou motorku nekoupis tak proc resis co se vyrabi a co ne?
To jsi asi popletl. Já nechci kupovat novou motorku. Zatím starší jednoválec 650ccm. Pokud nebudou problémy, poohlédnul bych se po něčem jiném. Ale za 60-70 tisíc se dá vybrat dost modelů, proto se ptám. Jestli koupit za 40 tisíc starý model v dobrém stavu a nebo raději přidat dvacet a koupit novější. Oba splní stejný účel. Všichni lidé přeci neprodávají moto aby se ho zbavili, že je to šrot, ale taky, že chtějí přejít na něco silnějšího. Tak to levně střelí.
nostalgik píše: To jsi asi popletl. Já nechci kupovat novou motorku. Zatím starší jednoválec 650ccm. Pokud nebudou problémy, poohlédnul bych se po něčem jiném. Ale za 60-70 tisíc se dá vybrat dost modelů, proto se ptám. Jestli koupit za 40 tisíc starý model v dobrém stavu a nebo raději přidat dvacet a koupit novější. Oba splní stejný účel. Všichni lidé přeci neprodávají moto aby se ho zbavili, že je to šrot, ale taky, že chtějí přejít na něco silnějšího. Tak to levně střelí.
Čau, teda trošku ti uberiem toho tvojho optimizmu. Prej, citujem: Všichni lidé přeci neprodávají moto, aby se ho zbavili , že je to šrot........ale je to šrot a hnusný šrot , hlavne enduro aké ty chceš tie sú najhnusnejšie šroty . Nevieš si predstaaviť čím tie úbohé motorky prešli, hlavne keď ich v rukách mali už naši, teda myslím naši český a slovenský kutil je hrôza. A po ničení po poliach a lúkach bez oleju , bez výmeny filtrov všetko rozjebané. Také vraky čo chceš ty si môže dovoliť taký čo to vie opraviť . Ja si tak kúpil Yamahu XT 600 Z Téneré. Som chodobný , kúpil som si to ako druhú motorku a skladal cca 2 roky. Pozor na Pegasá, dovozy z Talianska, kilometre na tacho sú aké sú. Radšej si dolož a pozri nejaké BMW 650 vyrábali sa aj s predným kolesom 21, keď to chceš do lesa, hlavne dolož prachy keď máš a nekupuj nejaký vrak lebo sa potom pri tom ......nechcem byť vulgárny. A hlavne kúp striekačku nie karbec. A aby to malo štartér . A motorku choď vyberať s takým človekom čo ti ju bude opravovať Ináč mám 61 rokov a také vraky som presne opravoval čo ty chceš kúpiť. Pri kúpe hlavne dbaj na origo stav , kvôli STK , pozor na výfuky kryt reťaze osvetlenie odrazky orezané blatníky a pneumatiky. Ako už písali predo mnou STK sa robí podľa toho v akom roku je to vyrobené . Pri dovoze , keď si neznalý veci tak ponúkajú aj prihlásenie na tvoje meno priplatíš si , ale máš pokoj . A ešte som zabudol, z vlastnej skúsenosti, tei endurá sú dosť vysoké a pri lezení na to moje začínam padať pri zliezaní aj pri vyliezaní. Vieš, staroba je sviňa. Minulý týždeň som sa zdrbal z endura dva krát , raz , keď som prišiel z trate domov a som z toho zliezal. Potom doma na dvore, som bol nasratý na seba a svoju šmatlavosť tak som na to liezol v šlapkách a znovu som drbol. Ešte šťastie, že žena videl, len ako som to dvíhal, že: spadla ti motorka???Hehehe. Tak si najprv skús na nejakú vyliezť a potom rozmýšľaj o endure. Ja som teda pri kúpe svojho endura ani neskúšal na to liezť, len doma bez svedkov a to stále neviem pochopiť ako sa na to vyštverám, sedlo mám kúsok pod pupkom, výška 180 cm , ale mám krátke nožičky a som starý, ojojoj starý šmatlák+mrzák .Hlavne držím palce pri výbere + kúpe a hlavne pri jazdení. Dúfam, že som ťa neodradil motorka je paráda a frajerina.
1 reakcí na tento příspěvek Jak to bude s emisemi
Já už určitou dobu nalézám a slézám jen přes stupačku
Nostalgik, ten Transalp je paráda, len si tu poštuduj na fóre témy a zisti si majiteľov kto to má, nech ti napíšu na čo si dávať pozor okrem dobíjania. A nie len vyliezť na to , ešte si vyskúšaj uhly nôh, ja mám na cestu Suzuki GSX 750 Inazuma, na tú vyleziem v pohode, ale zas som zistil, že mi nejak opuchlo koleno pravé, mám potrhané väzy predný aj zadný skrížený a vadí mi ostrý uhol ako mám zohnuté kolená. Normálne, keď si obujem vojenské kanady stačí o 1 cm vyššia podrážka a už mi tŕpnu nohy. To koleno mi zas vadí v kožených gatiach a to aj v čižmách. Gate sú úzke na kolene.
Ten bicykel je dosť potrebný na potrénovanie ja zas nejazdím na bicykli , lebo som tučné lenivé prasa, dokonca už som nejazdil ani na žiadnej motorke ani v piatok, ani v sobotu a ani dnes a hanba mi dokonca som ani nechlastal, to by som mal poľahčujúcu okolnosť. Zas je vonku hnusná kosa a fúka vietor.
PS: už viem, prečo nejazdím na bicykli, pre tú vydrbanú coronu sú zavreté krčmy a tam som šlapal , alebo som jazdil s vnúčikom , ten tu už tiež nebol osem mesiacov.
Naposledy editováno 04.04.2021 13:54:54
1 reakcí na tento příspěvek Jak to bude s emisemi
Naposledy editováno 04.04.2021 16:21:45
Všimni si, na tej XT 600 je znížené sedlo. Dosiahneš z toho lepšie na zem, ale zas sa z toho ťažšie dvíha prdel, keď sa chceš, teda potrebuješ postaviť do stúpačiek pri jazde v teréne. Aj to máš širšie , vyššie sedlo je hore užšie . To znížené je pohodlnejšie aj krajšie , ale ako som napísal., má to svoje nevýhody. Ešte pozor na gumy , keby si to chcel na drapáky obuť tak domino má vzadu 17 tku koleso a nemá haltery. V teréne jazdíš na mäkkých gumách a bez halterov ti utrhne ventilky. Idem popozeerať tie inzeráty.
Naposledy editováno 04.04.2021 22:42:09
Naposledy editováno 04.04.2021 23:00:38
1 reakcí na tento příspěvek Jak to bude s emisemi
nostalgik píše: Že motorka musí splňovat parametry, se kterými byla vyrobena.
Ani to nemusí. Zhoda s euro normami sa robí pri typovej homologácii a testujú sa nové a potom s pár tisícmi (presné číslo neviem, ale proste pár tisíc, možno 10 000, ale viac asi nie, to musí udržať parametre dané normou) - ak prejdú, je typ schválený a smie sa tu predávať. Až kým nepríde nová norma s prísnejšími parametrami, potom sa nové predávať už nesmú.Na emisie v ČR motorky nechodia a u áut sa meria len, koľko to dymí, takže by si mohol namontovať do výfuku zariadenie, čo Ti tam bude primiešavať čistý oxid uhoľnatý a prešiel by si.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak to bude s emisemi
PS: a vlákna sa majú pleveliť , keď sa píše o niečom niekto niečo múdre môže poradiť. Tiež som takto náhodou prišiel na poruchu bŕzd u mojej motorky. A motorky už 3 roky neopravujem, lebo som sa presťahoval a mám malý domček bez garážu, tak nemám kde robiť.
Naposledy editováno 08.04.2021 21:22:57