Co řeším: Jezdil jsem řadu let na skútru Yamaha Majesty 250. Vloni jsem si koupil funglovku Kawasaki Versys 650 . Zajel jsem na ni do Rakouska, pojezdil kolem Ostravy.
Budu se stěhovat a čeká mě denní dojíždění do práce 60 km převážně po dálnici + jízda po Ostravě . O víkendu se rád sem tam projedu a párkrát do roka vyrazím s báglama někam u nás i do zahraničí. Versyska je na dlouhé cestování pohodlná, v pohodě motorka. Na každodenní dojíždění, jízdu po městě a projížďky po okreskách mi ale přijde zbytečně velká, těžká (217 kg) a trochu neohrabaná . Uvažuju, že bych ji prodal a koupil si něco menšího, s lepší spotřebou a zábavnějšího. Ale co?
Líbí se mi třeba Tracer 700, Leoncino 500 Trail, KTM 390 Adventure a taky naháče, hlavně ty s kulatým světlem jako je SV650 , nebo CB 650R . Vím, že jsou to dost odlišné motorky. Proto jsem tady a proto bych se rád zeptal vás. Věřím, že spousta lidí tu řešilo podobnou situaci a vybírali. Budu moc rád za vaše postřehy, rady, tipy... Předem díky a pěkný den.
PS: Ještě dodám, že jezdím bez baťůžku . A možná taky to, že mi na Versys 650 trochu vadí, že docela cuká - hlavně při podřezování a brždění motorem.
Naposledy editováno 05.02.2021 17:56:46
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
- spotřeba skoro 5 litrů/100 km
- náklady na gumy brutální
- servis každých 6 tisíc km
- ....
Prostě nejlepší motorka na dojíždění mi nakonec vyšla Suzuki. Tedy - Suzuki Swift (nepatrně vyšší spotřeba, výrazně nižší další provozní náklady).
A motorka do práce jela jen párkrát za rok, když bylo fakt krásně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
FatBoy105th. píše: 650ccm> Presne tak , jak pisu uz driv nejlepsi na takove dojizdeni je auto
To možná platí při dojíždění někde na venkově, mezi vesnicemi a pro někoho, kdo jezdí na motocyklu nerad, ale na dojíždění z vesnice do města (nemusí to být velkoměsto, stačí Olomouc) je skutečně lepší motocykl, auto není v centru města kde zaparkovat, bezplatně už vůbec ne a cesta z práce, během dopravní špičky je v autě čiré utrpení díky vemenům, co jezdí ve městě maximální rychlostí 25 km/h a z křižovatek zrychlují jako kilometr dlouhý nákladní vlak s parní lokomotivou.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
Jinak je celkem zvláštní, číst na motorkářském diskuzním fóru, když se někdo ptá, jakou motorku na dojíždění do práce, odpovědi typu, fiat panda. Asi jinej gang, no.
Jinak sám jsem jezdil do práce 30 km na VFR800 několik měsíců ročně několik let. Teď teda se přešlo na HO, ale snad se to od května umoudří. Takže loni jen 4 měsíce. Ale je fakt, že nehákuju v kolbence od 6, ale mám pružnou pracovní dobu
Naposledy editováno 10.02.2021 18:30:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
Naposledy editováno 10.02.2021 19:52:17
Naposledy editováno 11.02.2021 18:33:03
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
Maxipes_Fík píše: To možná platí při dojíždění někde na venkově, mezi vesnicemi a pro někoho, kdo jezdí na motocyklu nerad, ale na dojíždění z vesnice do města (nemusí to být velkoměsto, stačí Olomouc) je skutečně lepší motocykl, auto není v centru města kde zaparkovat, bezplatně už vůbec ne a cesta z práce, během dopravní špičky je v autě čiré utrpení díky vemenům, co jezdí ve městě maximální rychlostí 25 km/h a z křižovatek zrychlují jako kilometr dlouhý nákladní vlak s parní lokomotivou.
Když si začneš podrobně cestu měřit čas dojetí, tak vemena která jedou 25km/h tě sice hrozně štvou, ale na čas dojetí je to marginální rozdíl. Více méně, dokud se hýbeš, tak nabíráš jen minuty. Průser je, že v autě nikdy nevíš, kdy se zastavíš a 1 km ti pak trvá 10 minut. Každá minuta v zácpě je minuta k času dojezdu. Někdy se v autě zácpám vyhnu, někdy mě to dožene, motorka je pro mě pojistka, že v zácpě nikdy neuvíznu a tak i když mám něco domluveného, stačí mi jen minimální rezerva.
Nakoniec, do práce jazdí motorkou pomerne málo ľudí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
jincom píše: Codo> o NC 750X jsem uvažoval i vloni, ... Seděl jsem na CB 500X. Malá, příjemná, akorát do ruky, pocitově podobná jako KTM 390 Adventure. NC 750X o poznání delší, ale pořád docela přijemne nízká. Tracer 700 něco mezi tím a vím, že má pod kapotou. Až bude počasí, chtěl bych to všechno projet. Mazec, kolik tím vybírání člověk ztratí času, ale vlastně mě to hrozně baví. Taky to tak máte? ?
To je jedna z nejpříjemnějších motorkářskejch činností, řekl bych
Mimochodem k tomu posedu - na motosalónu jsem si oseděl všechny hondice a pod prdelí mi byla nejpříjemnější 750. Tam se to lámalo.. Proto ji mám nakonec doma, že Je to moc příjemná motorka.
Naposledy editováno 11.02.2021 14:33:14
2 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
Codo píše: Mimochodem k tomu posedu - na motosalónu jsem si oseděl všechny hondice a pod prdelí mi byla nejpříjemnější 750. Tam se to lámalo.. Proto ji mám nakonec doma, že Je to moc příjemná motorka.
Ono si to treba vyskúšať aj počas jazdy - ja som raz mal možnosť porovnať Africu a NC750X a hoci mala NC pohodlnejšiu sedačku (Africa v tomto moc nevyniká), na rozbitej ceste sa zasa prejavilo pruženie. Vo všeobecnosti, aspoň čo sa týka cestovných endúr, rozdiel v odpružení a podvozku medzi 600/700 a 800+ zodpovedá rozdielu v cene, aký majú, teda 200-225 a 300+.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
Naposledy editováno 11.02.2021 18:02:33
Metric píše: Ono si to treba vyskúšať aj počas jazdy - ja som raz mal možnosť porovnať Africu a NC750X a hoci mala NC pohodlnejšiu sedačku (Africa v tomto moc nevyniká), na rozbitej ceste sa zasa prejavilo pruženie. Vo všeobecnosti, aspoň čo sa týka cestovných endúr, rozdiel v odpružení a podvozku medzi 600/700 a 800+ zodpovedá rozdielu v cene, aký majú, teda 200-225 a 300+.
Je to tak. NC není motorka na tankodrom. Jezdím na verzi S, teda silniční, a na normálních silnicích je odpružení úplně v pohodě. Myslím, že i pro verzi X platí totéž. Opravdový cenduro to podle mě není. "Zadání" od autora vlákna ale je "po městě a na dálnici"
Jinak jestli má Africa horší sedlo než enco, tak už fakt nevim, co v tý hondě vyváděj?! Origo na NC je tak do dvou set km, pak už nic moc. Vyhodil jsem proto to origo sedlo do prdele a koupil od SHADu, je to určitě lepší.
Naposledy editováno 11.02.2021 18:05:50
Mr.Dreamer píše: Když si začneš podrobně cestu měřit čas dojetí, tak vemena která jedou 25km/h tě sice hrozně štvou, ale na čas dojetí je to marginální rozdíl. Více méně, dokud se hýbeš, tak nabíráš jen minuty. Průser je, že v autě nikdy nevíš, kdy se zastavíš a 1 km ti pak trvá 10 minut. Každá minuta v zácpě je minuta k času dojezdu. Někdy se v autě zácpám vyhnu, někdy mě to dožene, motorka je pro mě pojistka, že v zácpě nikdy neuvíznu a tak i když mám něco domluveného, stačí mi jen minimální rezerva.
O pár minut mě nejde, mám to 19 km, ale dost mě sere, když nějaké bezohledné hovado, které má dojem, že silnice jsou jeho vlastnictví, bezdůvodně pomalou jízdou omezuje plynulost provozu, zdržuje ostatní řidiče, kteří by jinak jeli normálně, asi to vnímám jako určitou formu omezování osobní svobody, hlavně když se to vemeno v klobouku a s platem vajíček za zadním oknem nedá kvůli hustému provozu v protisměru předjet.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
Ráno kosa, pokud se jezdí na 6tou a ještě delší vzdálenosti na jaře a na podzim tma.
Než na moto celej rok tak radši to nejblbější auto, nebo změnit zaměstnání.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
větrný štít / dunění v helmě [1, 2] Yamaha MT-07 | Andloc | 38 | 28.5.2024 v 17:53 JAVR |
Výfuk Yamaha MT-07 2024 [1, 2] Yamaha MT-07 | Hekryd | 39 | 28.5.2024 v 13:27 Hekryd |
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 5 | 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf |