Téma: Zpět k moto po 20ti letech přestávky
3.1.2021 v 11:36
Zdar, dokola omilané, plánuji se vrátit k motorce na projižďky po jihočeském kraji, možná i dále. Je mi 45let opravneni full A. merim 185 a 85 kg, svuj moto zivot jsem zakoncil na ČZ180 před 20ti lety. Zamilovlal jsem si znacku Royal Enfield a model Interceptor 650 Twin. Mam rad retro a motor musi byt videt a nejlepe strbrny :) Tu moto vzhledove miluji :) Myslite, ze tato kubatura je vhodna pro navrat? po tech letech se tak nejak povazuji za zacatecnika, bojim se vahy motocyklu a tak nejak se bojim bouracek :) ale trocha sebereflexe u moto neuskodi ne :) Mam dve deti a nechci aby kvuli me moto prisli o tatu. Ale to preci meni pravidlo a zivot mi muze pokazit uplne neco jineho. Vim kazdej rekne tak to rovnou zabal :) Je to dano tim ze proste clovek jak na tom dlouho nesedel a tak nejak zapomel jaky to je to pocit jet treba 90 :) Mozna ze to prvnim otocenim plynu hned opadne. Taky se mi libi R. Enfield meteor 350, ktery ma v tomto roce prijit. Jasne asi by byl dobry na seznameni, je lehci. Ale jak kazdej rika ten vykon te brzo omrzi a budes chtit vic, na silnejsim se da jet pomalu a s rozmyslem vzdy, obracene uz to nejde. Rozpocet mam 200tis i s hadrama.
Co myslite? Trchu se ubtoho Enfieldu bojim servisu nejblissi je 150km daleko tak vubec nevim jak se to resi, nebo i bezny servis muze delat kdejaka firma co moto trochu rozumi, nebo vsichni co si nedelate servis sami jezdite do autorizaku? Pod fichtlem a ČZ clovek musel se sroubovakem skoro porad. 15let jsem delal ser. technika v jinem oboru a pri pohledu na sroubovak je mi uz spatne, jsem linej, nemam rad problemy chci mit beztarostny zivot a proto preferuji novy stroj.
Mimo jine nevite kdo rozumi RE v jih. kraji nebo v ČB?


Naposledy editováno 03.01.2021 12:16:38

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

16.1.2021 v 12:58 | Nahoru | #241

Bicista píše: Zarazejici je, ze indu je miliarda, stovky videi na YT o RE, ale ani jediny video o pokusu o zapojeni indikatoru rychlosti (krom tedy jednoho co si k tomu vyrobil i jednotku).
Urcite se da bez toho zit, ale tak jsem si rikal, ze by to mohlo byt zajimave to mit, kdyz jsem to pred tim nikdy nemel :) a dalo by se to treba poridit za par drobnych. Stejne tak jako si moto doplnim o hodiny, USB a tak :)



Já to nikdy na moto neměl, a jak sem to na jednu dal, tak od té doby to chci na každé. Ono když střídáš víc motorek, tak tím spíš je to dobrý.

Určitě je rychlejšíí vidět číslo 6, než řešit rychlost vs. otáčky nebo na to přijít pokusem o zařazení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

16.1.2021 v 13:36 | Nahoru | #242

PetrL3 píše: Demagie je to co píšeš ty. Odsuzuješ ukazatel kvaltu a vzápětí přiznáš, taky zkoušíš řadit sedmičku.



Jasně. Stane se. A taky občas nedořadím, kopnu tam falešnej neutrál a pak si nadávám, že sem prase. Nicméně, nepovažuju to za nějakej problém.

Hele, mě jde o něco jiného, jestli to k Bicistovi vyznělo nějak negativně, tak se omlouvám, tak to myšlené nebylo.
Jen mě zaráží, že tady radíte začátečníkovi, jak má co kde ustřihnout a napojit, místo toho, aby zaznělo "nejdřív se nauč pořádně řadit, a až to budeš umět tak dokonale, že se budeš potřebovat posunout dál, namontuj si tam nějakej forichtung". Toť celé.

To Bicista: třeba proto, že ho doposud nikdo nepotřeboval? copak indikátor rychlostí, ale zkus si najít něco k tlumiči řízení.

Naposledy editováno 16.01.2021 13:44:00

2 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

16.1.2021 v 14:04 | Nahoru | #243
Zas nejsem zacatecnik, takovych 20tis jsem v zivote najel :) Technika rezeni a rozjezdu mi fakt problem nedela, jen mi prislo ze 6 rychlosti v rade muze byt na palicu co tam clovek ma, nebo i pri podrazeni a tak. Tak v aute se taky na fofr klacek nedivam. Ale kdz uz, je tam nejaka viualni kontrola. Jo s tou 6tkou se mi to obcas stava i v aute :)
Jasne tlacham tu pac jsem na to nove moto poradne nesednul, takze vlastne ani nevim zda 6 kvaltu bude nebo nebude na bednu.

Naposledy editováno 16.01.2021 14:09:58

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

16.1.2021 v 14:19 | Nahoru | #244
V klidu Uzij si to cekani, je to hezky. A budes mit krasny jaro

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

16.1.2021 v 14:44 | Nahoru | #245
Na ali jsem jeden našel přímo pro royal enfield a nic o stříhání tam nebylo prý to má fungovat přes izolaci

https://www.aliexpre...02_,searchweb201603_

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

16.1.2021 v 15:03 | Nahoru | #246

alpel píše: Na ali jsem jeden našel přímo pro royal enfield a nic o stříhání tam nebylo prý to má fungovat přes izolaci

https://www.aliexpre...chweb201603_ [/quote]

Tam bude asi toto:

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

16.1.2021 v 15:14 | Nahoru | #247
presne to, kousne se to do dratu. Celkem prasarna, ale na R6R mam takhle zakousnuty 2 draty uz peknejch par let, a zatim ok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 07:30 | Nahoru | #248
Bicista> čau, trošku som toto tu čítal, debatu o ukazovateli zaradenej rýchlosti. Ono je to tak, nesmieš sa pri jazde kochať , ako ten pán doktor vo filme : Vesničko má středisková. On sa kochal a potom stále niekam nadrbal. Ja som mal niekedy Suzuki GS 750 a tam je namontovaný ukazovateľ zaradenej rýchlosti v sérii. V sérii a to je motorka z roku pána 1980. Svietili tam na červeno obrovské cca. jeden cm vysoké číslice. napriek tomu som tam šupol a nie raz namiesto štvorky dvojku. A prečo? Lebo som sa kochal. To sa mi stalo aj na Inazume 750 tiež som sa kochal. A tú šestku tam hocikedy zabudnem zaradiť. Dokonca sa mi stalo pri jazde do práce , že som to už hnal na 180 km/hod a to som nezaradil ani štvorku. Mám , ale poľahčujúcu okolnosť , som ešte napoli spal. ( Som sa ponáhľal do práce, aby nevychlastali všetko bezo mňa.) Pri jazde na endure sa mi to nestáva, tam sa nekochám, lebo na tom sedím ako na metle.Tie kvalty dávam opačne, lebo JAWA. Takže ponaučenie , vieš, múdry sa učí na chybách iných, ponaučenie je jednoduché: NEKOCHAŤ SA. Ono keď tam nehodíš tú šestku, alebo tam strkáš sedmičku to je ešte OK, ale keď tam drbneš namiesto štvorky dvojku , ojojoj, keby tá motorka mala nohy tak mi rozkope riť.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 08:37 | Nahoru | #249
SuperSic58> člověče, zrovna na NC mě zvuk laďáku fakt příjemně překvapil - nízkootáčkovej dvouvál si bručel jak americká kára a to nekecám, fakt to znělo dobře.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 09:37 | Nahoru | #250
krokoš> tak na prerazeni z velke ryxhlosti neadekvatni nizsi rychlost ma moje moto antihoping spojku, ta by mela asi vypnout, aby nedoslo k blokaci kola nebo neadekvatnim silam. Jeste ze tak :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 11:26 | Nahoru | #251
sardel> hele né každá motorka potřebuje mít tlumič řízení dokonce bych řekl že na některých to je tak trochu i k h....
než že ti odlehčí starosti

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 11:26 | Nahoru | #252
Teraz trocha podpichnem zasa ja:
Všade sa tvrdí,že vraj RE650 je jednoduchá motorka bez zbytočností. A ono to má antihop . U tejto motorky asi zbytočný. Mal som takú motorku,ale rozdiel som nepoznal. Robil som niekde chybu?

Naposledy editováno 17.01.2021 11:35:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 11:35 | Nahoru | #253
zatr> to je samozřejmě pravda. dokonce je možný, že u INT bude tak trochu k h.... ale mám takovou teorii a tu si neověřím, dokud to nezkusím.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 11:51 | Nahoru | #254
Ty zařezávací spojky nedoporučuju. Stalo semi, že se asi po dvou měsících ten drát uklepal, ale ne tak docela. Výsledek byl, že šlo nastartovat, rozjet se, no a pak při předjíždění kamionu, v 7 tisících otáčkách, motor zdechl. Fakt sranda k popukání. Domů jsem teda pak dojel, protože se to zas chytilo, ale jak se roztočil motor, tak to vibrace přerušily zas. Pak jsem to nahradil hliníkovou krimpovací spojkou a to je nafurt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 16:56 | Nahoru | #255

PetrL3 píše: Demagie je to co píšeš ty. Odsuzuješ ukazatel kvaltu a vzápětí přiznáš, taky zkoušíš řadit sedmičku.



Asi věc názoru, já ukazatel také odsuzuji, přestože občas sedmičku hledám...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 17:47 | Nahoru | #256
dva_hrnce> A podložíš to i nějakým argumentem, čím je jízda s ním horší nebo čemu vadí? Nebo problém spočívá v tom, že bez něj bys tu sedmičku nehledal a to považuješ za ochuzení o zážitek?

Otáčkoměr taky odsuzuješ? Přelepils ho lepenkou, aby tě nerozptyloval?

Naposledy editováno 17.01.2021 17:50:14

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 18:16 | Nahoru | #257
PetrL3> nechci se vám do toho míchat, pánové, jen bych podotknul, aby nedošlo k mýlce, že já nijak "nedsuzuzoval" ukazatel kvaltů jako takovej, jen ho v tomhle konkrétní případě a situaci považuju za nesmysl.

a ted prosím pokračujte, ring volný.

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 18:28 | Nahoru | #258
Tak já taky neříkám, že kdyby to nebyla blbost za pár korun, nebavilo mě bastlení a celkově mi to nepřišlo zajímavý mít tu možnost si to dodělat, že bych to musel mít. Na řazení sedmičky se neumírá.

Ale když to někdo chce, mám pro to pochopení.

Naposledy editováno 17.01.2021 20:51:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 18:33 | Nahoru | #259

sardel píše: zatr> to je samozřejmě pravda. dokonce je možný, že u INT bude tak trochu k h.... ale mám takovou teorii a tu si neověřím, dokud to nezkusím.


To jako že koupíš namontuješ a zjistíš že se nic nezměnilo ,hele asi bych se o tohle zajímal pokud by mu motorka trajdala pod rukama a nebo bych se koukal kdo tu motorku má a zda osadil ponevač už to odzkoušel ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 19:13 | Nahoru | #260
PetrL3> á propos, tvůj opakovaný argument s otáčkoměrem je poněkud mimózní. Protože na tý motorce už prostě je z výroby. Takže nemá cenu řešit, jestli ano nebo ne. Něco jinýho by bylo, kdyby ho motorka neměla a někdo si nevěděl rady třeba s rozjezdem. Jak moc má otočit heftem. Čekal bych, že se mu dostane rady, jak pracovat se spojkou a plynem. Kdyby mu všichni začali tvrdit, že nejdůležitější je nabastlit na motorku otáčkoměr, taky bych řekl, že to je kravina.

Nicméně, já se tu nechci hádat, toho mám dost v práci. Jdu se juknout vedle do fotohádanky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 19:20 | Nahoru | #261
zatr> "že koupíš namontuješ a zjistíš že se nic nezměnilo" to se samozřejmě může stát.

"koukal kdo tu motorku má a zda osadil ponevač už to odzkoušel" - a to je právě ten problém! INT se prodává krátce. Jako jo, na netu už ho pár lidí zkoušelo namontovat. Ale furt je to trochu průkopnická činost. Takže ten, kdo "kdo tu motorku má a zda osadil ponevač už to odzkoušel" budu holt u nás já. Aneb Cimrmanova teorie slepých uliček.
To by bylo na delší elaborát a nechci to tu zasírat OT.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 19:56 | Nahoru | #262
sardel> a tobě při jízdě rajtujou Rudla když jedeš nebo to dělá nějaké neřesti ?pokud ano tak chápu tvé ladění a snahu tomu předcházet ale pokud se chová mašina i v zatáčkách stabilně a drží jak má tak nevím co by tě mělo nutit tam cokoli dávat hlavně pak v pomalém provozu a kličkování to je zas trochu na tahání rukama unavující ale samozřejmě pokud na štelování dosáhneš a můžeš ladit během jízdy tak ok ale na některých mašinách na to za jízdy moc nesahneš ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 19:56 | Nahoru | #263
PetrL3> Mám to stejně jako hrnek. Taky občas řadím sedmičku ale myslím že by mi ukazatel v ničem nepomohl - pokud se na přístrojovku podívám tak poznám co tam mám i bez něj (porovnáním otáček a rychlosti), a pokud se nepodívám tak neuvidím ani ukazatel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 21:05 | Nahoru | #264
stráťa> Ale mně je přeci jedno, komu nepomůže v identifikaci kvaltu ani letmý pohled na segmentový displej.
Většina lidí zaregistruje líp jedno číslo než rafičky, zvlášť, když máš víc motorek, jak už sem psal.
Samozřejmě, že vždycky bude někdo, kdo bude tvrdit, že je stejně přehledný mrknout na otáčkoměr a tacho. Ten ať si to nemontuje.

Naposledy editováno 17.01.2021 21:06:48

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 21:31 | Nahoru | #265

sardel píše: PetrL3> á propos, tvůj opakovaný argument s otáčkoměrem je poněkud mimózní. Protože na tý motorce už prostě je z výroby. Takže nemá cenu řešit, jestli ano nebo ne..



Vždyť si psal sám o čumění do budíků, to byl tvůj argument. Tak buď je to na škodu, protože kvůli tomu nečumí před sebe, pak by mělo logiku odstranit vše, co není potřeba... Ale vlastně pak si napsal, že mrkneš na tacho vs ot a vidíš hned co máš za kvalt. Ale u druhýho ne, ten se nemá rozptýlit ani jednou cifrou

Ne promiň, to s tím odečtem z rychlosti a otáček si nepsal ty, to beru zpět.

Naposledy editováno 17.01.2021 21:36:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 21:34 | Nahoru | #266
PetrL3> já to beru trochu z pohledu učitele autoškoly, kdy to šéf namontovat na motorky.
A protože to ukazuje dle rychlost vs. otáčky, tak to např. nefunguje pokud zmacknes spojku a podřizuje o víc kvaltu..
Dokud tu spojku nepustis, neukazuje to nic protože se to nemá čeho chytit.
A žáci jsou z toho pak zmatený a vysvětluje tohle blondýna který je 45 let a není technický typ.
To bych prostě byl raději kdyby to tam nebylo vůbec.
Možná už se ze mě stává zapšklej staroch, ale když vezmu auto, tak ze všech dnešních pomocníků uznávám ABS a boční zrcátko které pohlida mrtvý úhel. Zbytek všech asistentů dělá z lidí horší řidiče, protože na to spolehaj a nepřemýšlí.

Takže ať si klidně kazdej vyhodí čtyři litry za krabičku která ukazuje čísla, ale za mě pokud není člověk hluchej a blbej, tak nepotřebuje ani ten otáčkoměr..
A že jednou za čas úplně zbytečně zmáčknu spojku a tuknu špičkou zespodu do řadicky, to mě vážně netrápí, zas tak často se to neděje.
A v sezóně stridam vpodstate 4 motorky kazdej den, víc než absence ukazatele od gipra mě štve třeba to, že má jedna Honda blinkr pod klaksonem a druhá nad ním. Pak jsem za blba když místo blikání troubím

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 21:37 | Nahoru | #267
A sorry za překlepy, foun už dosluhuje a nechce se mi to editovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 21:39 | Nahoru | #268
dva_hrnce> došel jsem jen k ty autoškole a tam sem skončil, promiň, neber to jako neúctu.

Tazatel není kluk co vylezl z autoškoly . Něco na odjeto, vypadá dospěle a nemám důvod si o něm myslet, že neumí řídit motorku.

Jo ale zahlidl sem něco o 4 litrech, no, to bych za to taky nedal. Ale to je jako se vším. Já bych nedal ani za hodinky 4 litry.

S těma preklepama to nám stejný, telefony pitomý.

Naposledy editováno 17.01.2021 21:42:09

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 21:50 | Nahoru | #269
PetrL3> v pohodě..
Lidi jako tazatel máme kazdej rok několik a řeší to dost lidí.
Někdo uzná že je to zbytečný, někdo zas že to na své musí mít.
Každého věc, já osobně nemusím.

Taky mám auto v automatu a s tempomatem a je to pohodlí, to ne že ne..
Ale nedělá mi problém skočit do Trabanta a jet s tím.
Pak potkávám v mlze lidi co jedou na denní svícení protože jsou zvyklí nastavovat a o víc se nestarat. A hlavně nemyslet.. Asi to bolí

Naposledy editováno 17.01.2021 21:51:17

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

17.1.2021 v 22:54 | Nahoru | #270
Jo, taky mám automat i manuál, jedno je svižný svezení, druhý je víc o pohodlí, ani jedno vyloženě nepreferuju ani neodsuzuju, každý na svoje...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist