Téma: Bouchnutý píst
29.9.2020 v 10:19
Zdar borci, kontroloval jsem píst na svojí RX 125 a nedopatřením mi upadnul na zem. Všude v garáži jsou linolea ale jako na sviňu padnul zrovna na železnou nohu stojanu. Malinko se bouchnul a udělala se na něm promáčklina. Můžu to rovnou vyhodit nebo je to ještě vpohodě? Fakt bych nechtěl kupovat novej píst, tenhle až na to zakarbonování je ještě relativně v pohodě i ty kroužky. Díky za názory!



Naposledy editováno 29.09.2020 10:19:54
Předchozí
1 2
Následující

Bouchnutý píst

29.9.2020 v 10:49 | Nahoru | #1
Já bych volil jemný pilník, zarovnat a poté vylešti smirkem. Kroužky pečlivě zalepit elektrikářskou páskou.

2 reakcí na tento příspěvek Bouchnutý píst

29.9.2020 v 11:00 | Nahoru | #2
Nejdriv si ty ruce skripni do sveraku a pak to jen z boku orovnej ten nahrnutej material pilnikem. Na smirek uz bych se pak vykaslal. Ani bych nic nelepil a rovnou ho cely umyl a vycistil. Drazka pod krouzkama zasrana neni?

Bouchnutý píst

29.9.2020 v 11:14 | Nahoru | #3
Jemný pilník a pak přeliznout smirkem. Neleštit...lesklý povrch blbě maže. A samozřejmě to potom umýt, nejlépe teplou jarovou vodu a kartáčem aby ti tam nikde nezustala třiska.

(reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 11:17 | Nahoru | #4
V_i_c_i> Souhlas, opilovat pilníkek tu bouli na obvodě, radši o pár setin víc než míň, aby se to v tom místě nekouslo.

Bouchnutý píst

29.9.2020 v 11:23 | Nahoru | #5
Jasny, udelam to tak, trosku to zpiluju a bude diky moc kluci! :) @V_i_c_i - jojo ty bych skripnout mel :D

1 reakcí na tento příspěvek Bouchnutý píst

29.9.2020 v 12:15 | Nahoru | #6
Trochu OT, ale nedá mi to. Ptáš se na naprostou banalitu. To je v poho, každej nemůže všechno vědět, mít zkušenosti... Pak mě ale překvapuje poněkud suverénní tvrzení, že kroužky (a píst) jsou pohodě. Měřil jsi vůli v drážkách? I s tím karbonem? Vůli v zámcích bez sundání kroužů z pístu? O vůli pístu ve válci a ovalitě válce samotného nemluvě....

2 reakcí na tento příspěvek Bouchnutý píst

29.9.2020 v 12:19 | Nahoru | #7
Na píst se smirkem nesahá!!! Smirek jedině do válce. Píst jen pilníkem.

Naposledy editováno 29.09.2020 12:20:05

(reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 12:27 | Nahoru | #8
sardel> tak, tvoje otázka je úplně relevantní, neměřil jsem zatím ani kroužky ani ovalitu. V pohodě je to "pohledově" a s kamaradem mechanikem, se kterým jsem to dělal (taky mi říkal že to bouchnutí bude ok, ale říkal jsem si že se zeptám ještě tady na víc názorů) je to pocitově v lepsim stavu než na jeho pístu na kterém to měřil, samozřejmě že až to změřím tak uvidím na jistotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 12:28 | Nahoru | #9
PetrL3> můžu se zeptat proč nesahat smirkem na píst? Jak mám třeba odstraní ten karbon na vrchní části? Nechat namočené v něčem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 12:34 | Nahoru | #10
PetrL3> Taky se zeptám, proč smirkem ne. Nechci z tebe dělat vola, blbce nebo tak něco. Taky nejsem zastánce přílišného smirkování, ale nikdy jsem s tím neměl problém. Třeba se dozvím něco nového.

(reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 12:34 | Nahoru | #11
pretis> ten korund nebo z čeho je to abrazivum se ze šmirgli vmačká do pístu a bude brousit válec. Musíš použít něco, co nevmačká tyhle malý částečky do povrchu (třeba krtáč do vrtačky/brusky). Dobrej je hydroxid (krtek) anebo prostě smíchej obyčejnej jar s jedlou sodou.

Jar+soda:



Naposledy editováno 29.09.2020 12:38:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 12:36 | Nahoru | #12

Folby píše: PetrL3> Taky se zeptám, proč smirkem ne. Nechci z tebe dělat vola, blbce nebo tak něco. Taky nejsem zastánce přílišného smirkování, ale nikdy jsem s tím neměl problém. Třeba se dozvím něco nového.



Ono to ani nemusíš poznat, že ti tam něco vydírá válec, resp. když se něco stane, tak vlastně nevíš, že to zapříčinilo/urychlilo tohle.
Je to starý pravidlo už z dob odstraňování prasátek na pístech fichtlů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 12:58 | Nahoru | #13
PetrL3> Ahaaa, diky moc za radu. Ten jar se sodou zkusim! Normálně prostě udělám tu směs a nechám to v tom namočené?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 13:05 | Nahoru | #14
V_i_c_i> Drážka - z hlavy si to teď nepamatuju,kouknu jak dojdu z práce, co znamená, pokud by byla zasrana?

(reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 13:23 | Nahoru | #15

pretis píše: PetrL3> Ahaaa, diky moc za radu. Ten jar se sodou zkusim! Normálně prostě udělám tu směs a nechám to v tom namočené?



Přesně tak. Někdo radí ocet + soda (to se zneutralizuje, přesto to krásně čistí), jar + soda bude zásada, ale mírná, píst to nesežere. Udělej to podle oka, spíš silnější a nech klidně celej den. Pak teprve kartáček a hadr, nenadřeš se.

Naposledy editováno 29.09.2020 13:24:38

(reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 13:26 | Nahoru | #16

pretis píše: V_i_c_i> Drážka - z hlavy si to teď nepamatuju,kouknu jak dojdu z práce, co znamená, pokud by byla zasrana?



Že se to může přidírat. Kroužek musí mít možnost propružit, jak se mění průměr válce při pohybu nahoru dolu vlivem opotřebení.

1 reakcí na tento příspěvek Bouchnutý píst

29.9.2020 v 13:33 | Nahoru | #17
Když se nakousl ten karbon, čím to mažeš a kolik, že máš plášť pístu tak černý? Protože normální FC nebo FD oleje naopak čistí píst, nekarbonují. Nebo je to nějaký teflon na plášti pod kroužkama?

1 reakcí na tento příspěvek Bouchnutý píst

29.9.2020 v 14:28 | Nahoru | #18
PetrL3> ještě jednou díky za rady, vyzkouším a ten kroužek zkontroluju
Kohlstein> popravdě nevím, je to ještě od předchozího majitele a nepamatuju si, že by mi říkal co tam dává. Ještě jsem do toho ani nenalil vlastní namíchanou směs, moto šlo rovnou na rozebrání. Já dával do všech dvoutaktů co jsem zatím měl (Yamaha DT125 a Honda CR125) klasicky Motul 710 tedy plnou syntetiku. DT si přimíchávalo samo, takže poměr nevím, do CR jsem to dával 1:33. Tady plánuju dávat o něco míň oleje, třeba 1:40.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 15:10 | Nahoru | #19
pretis> Řekl bych složit to, namazat do benzínu pořádně tou 710 a karbon sleze sám. Myslím, že 1:33 je pro ten Rotax správně, nemá cenu šetřit na poměru, to radši koupit levnější olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 15:51 | Nahoru | #20

Kohlstein píše: pretis> Řekl bych složit to, namazat do benzínu pořádně tou 710 a karbon sleze sám. Myslím, že 1:33 je pro ten Rotax správně, nemá cenu šetřit na poměru, to radši koupit levnější olej.



Postříkej WD40 a nech to. Pak se to setře. ( existuje i průmyslová verze na namočení, ale myslím že se nedá běžně koupit).
Existuje dekarbon, ale to je svinstvo.
Existují chemické cesty na bázi louhu a pak kyseliny, ale ubírají matroš. Což zvětší vůle v drážkách hlavně.

Klepanec na dně pístu neřeš, šmirgl taky nevadí, položit na stůl a pístem přejet... nebo šábr, pilník. Tam kde to máš je to v klidu, ale aby pod tím nebyla deformovaná drážka, strč tam měrku dokola a kdyžtak jehlovým pilníkem uvolni v tom místě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 16:16 | Nahoru | #21
Kafoholik> Dobře, díky za radu, nenapadlo mě že může být i zdeforovaná drážka. Zkontroluju to, ale snad nebude je tam mezi tím dost materiálu.

(reakce na) Bouchnutý píst

29.9.2020 v 20:49 | Nahoru | #22

pretis píše: Kafoholik> Dobře, díky za radu, nenapadlo mě že může být i zdeforovaná drážka. Zkontroluju to, ale snad nebude je tam mezi tím dost materiálu.



Nebude. Na to to nemohla byt dost velka rana. Je jen nahrnuty ten roh. Ale muze v ni byt karbon pokud ho mas tolik na pistu. A to umi udelat bordel.

(reakce na) Bouchnutý píst

30.9.2020 v 15:55 | Nahoru | #23
Kohlstein> Co se tyka karbonu, tak takhle vypada pist Simsona po 2500km, Motul 510, 1:50, spise kratke trasy. A to ma 510 Jaso FD.








Bouchnutý píst

30.9.2020 v 16:33 | Nahoru | #24
Osobně mám zatím jako nejlepší olej vyzkoušený MOTUL Kart Grand Prix 2T.

Bouchnutý píst

1.10.2020 v 10:56 | Nahoru | #25
Já bych použil normální šábr neboli škrabák a opatrně seřízl grot vzniklý nárazem a pak stačí vyfouknout a namontovat. Dělali jsme je starých trojúhelníkových pilníků,dneska se možná něco podobného dá koupit v obchech s nářadím.

1 reakcí na tento příspěvek Bouchnutý píst

1.10.2020 v 10:57 | Nahoru | #26
Já bych použil normální šábr neboli škrabák a opatrně seřízl grot vzniklý nárazem a pak stačí vyfouknout a namontovat. Dělali jsme je starých trojúhelníkových pilníků,dneska se možná něco podobného dá koupit v obchech s nářadím.

(reakce na) Bouchnutý píst

1.10.2020 v 12:33 | Nahoru | #27
D

Naposledy editováno 04.10.2020 21:50:54

Bouchnutý píst

1.10.2020 v 12:35 | Nahoru | #28
Krevní trubice cévy a trativod drén.

3 reakcí na tento příspěvek Bouchnutý píst

1.10.2020 v 13:29 | Nahoru | #29
nemoc šílených krav je BSA, polívkový knedlíček je nok, roztavená hmota je tav a směs koření by mělo být kari

1 reakcí na tento příspěvek Bouchnutý píst

1.10.2020 v 13:45 | Nahoru | #30
you made my day, guys
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Víko na rotax 123 Aprilia RX 125 Marekkkkkk 1 10.5.2024 v 21:40 Kohlstein
Víko na rotax 123 Aprilia RX 125 Marekkkkkk 0 10.5.2024 v 19:01 Marekkkkkk
Prasklá nakopávačka na aprillia rx ... Aprilia RX 125 Marekkkkkk 10 8.4.2024 v 18:47 Marekkkkkk
Aprilia RX 125 Aprilia RX 125 virusek 5 30.4.2023 v 19:26 krokoš
Aprilia RX nejde do otáček Aprilia RX 125 Apriliarx125 2 16.9.2022 v 21:19 Apriliarx125

TOPlist