1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
Nějakou EXC 300 a je to. Na čtyřtaktech toho je víc a pokud to pojede, tak to prostě bude chtít nějaký starání. Myšlenka, že se motorka se sportovními díly nebude moc servisovat je mimo.
To co ale popisuješ, DRZ a podobně, to jsou motorky spíš hobby. Ty ti celkem vydrží na lesních cestách, protože moc nejedou. Jak to vezmeš výhradně na MX trať, tak to bude oničem . Jsou postavený jako univerzály i na silnici, ne jako MX speciály. Pravděpodobně při 100% nasazení v terénu tam ten rozpad nastane taky brzo, zvlášť u ojetin.
Na to není řešení, pokud tomu budeš dávat po kulích a nebudeš se starat, tak se to rozloží velmi záhy. Nakonec nejlíp to snese právě dobře připravená ostrá dvoudobá motorka...
A jinak, ten panelák, to znám... Jak nemáš místo, kde to umeješ wapkou a vyfoukáš a ošetříš po každým ježdění, tak to bude pohroma vždycky. Do roka dokurvíš i novou. Jezdit terén bez péče o techniku nejde. A mejt to na pumpě je nesmysl, to jednou zkusíš a uvidíš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
Kafoholik píše: Tak si kup dvoutakt, když nechceš moc servisovat...
Nějakou EXC 300 a je to. Na čtyřtaktech toho je víc a pokud to pojede, tak to prostě bude chtít nějaký starání. Myšlenka, že se motorka se sportovními díly nebude moc servisovat je mimo.
To co ale popisuješ, DRZ a podobně, to jsou motorky spíš hobby. Ty ti celkem vydrží na lesních cestách, protože moc nejedou. Jak to vezmeš výhradně na MX trať, tak to bude oničem . Jsou postavený jako univerzály i na silnici, ne jako MX speciály. Pravděpodobně při 100% nasazení v terénu tam ten rozpad nastane taky brzo, zvlášť u ojetin.
Na to není řešení, pokud tomu budeš dávat po kulích a nebudeš se starat, tak se to rozloží velmi záhy. Nakonec nejlíp to snese právě dobře připravená ostrá dvoudobá motorka...
A jinak, ten panelák, to znám... Jak nemáš místo, kde to umeješ wapkou a vyfoukáš a ošetříš po každým ježdění, tak to bude pohroma vždycky. Do roka dokurvíš i novou. Jezdit terén bez péče o techniku nejde. A mejt to na pumpě je nesmysl, to jednou zkusíš a uvidíš...
... co uvidi?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
jak vysoko budou skákat
1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
Naposledy editováno 15.04.2020 16:46:01
to se dost zásadně liší nejen v údržbě i v tom co to umí a jak to jezdí
z toho co jsi psal je to spíš k dualsportům s civilním provozem (tj. hodě kilometrů a né motohodiny) ale ty nelze porovnávat s endury - ty mají lepší podvozek, nižší váhu, ostřejší motor
WR250R - není jich moc, slušné komponenty - a díky tomu vyšší cena, asi nejsilnější z tupých 250
CRF450L - hodně specifická kombinace - podvozek blízko k ostrým, ale udušený motor - ale např,. výměna oleje po cca 1000 km, dá se řešit jinou jednotkou pak mtoor ožije, ale cenově, protože jde o novou motorku je to už výš
DRZ400 - podobné 250R ale starší technika, větší buchar víc na pohodovou jízdu, není jich už moc, třeba hledat slušný kus
690/701 - dualsport se vším všudy, výkon slušný i na silnici, těžší, ale přesto v terénu schopné na svou kategorii - snaha porovnávat s exc stojí velké úsilí pilota a hodně peněz za opravy
výše zmíněné AJPčka nebo KLX by také mohla být finančně dostupná cesta, aby sis ujasnil co vlastně chceš
jinak jsi nezmínil kolik vidíš tu rozumnou cenu - u popsaných motorek se ceny liší o víc jak 100 000 kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
Tady na bazaru je pár adeptů, dvě 250 dvoudobý Husquarny, někdo prodává závodní a treningovku, bral bych tu závodní, bude v lepším stavu... A ještě tam je EXC 300 s málo hodinama...
Na dvoutaktech se dělá hlavně píst a spojka. Při vyšší úrovni pak ojnice a ložiska, nikasil. Na závodních 2T nebývá starter,baterka, a podobný pakárny. Motorka má 100 kilo a vyloženě to jede.
Čtyřtakt který pojede aspoň přibližně jako ten dvoutakt a při podobný váze, bude nákladnější na servis a bude ho potřebovat častěji, nebo to pak hrozí drahým průserem.
V moderních výkonných čtyřtaktech je extrémně namáhaný všechno . Dvoutakt nemá žádný ventily, vačky, rozvodový řetězy, olejový pump... A svýho výkonu dosahuje s menším namáháním, nejsou tam takový tlaky a vibrace - pálí každou otáčku, zjednodušeně řečeno jeden důvod za všechny.... Občas dáš píst, to máš za dvě hoďky udělaný, a je pokoj na dlouho.
Ostatní věci na podvozku jsou stejný, ale pokud se to čistí, tak to celkem drží a hobíkovi v pohodě vydrží celou sezonu.
1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
Závodní motorky bych se nebál, osobně mám spíš odpor k těm hobby, o které se není důvod starat jako o tu závodní.
Kdo ten sport dělá, nemůže to neřešit, motka na které se závodímusí být v maximální možné kondici na každý start, jinak to celé nemá smysl.
Často se taky prodávají na nejetych podvozcich a dalších dílech, které se sundaly a typek jezdil na lepších.
Ale tam počítej tak rok až dva stáří a cca 60% ceny nové, podle stavu.
A pak to rozhodnutí jestli dvoutaktní nebo 4T to je těžký. Ekonomika je spíš pro dvoutakt. Ale někomu vadí agresivnější styl který na dvoutakt musíš praktikovat. Čtyřtakt umí i volnější svezení a proto ho hobici maji radši.
Cvrknou tam u pumpy nejakej benzin, nemusi míchat... Ale to se už nebavime o motokrosu, ale o prcání po okolí.
Já osobně ve svých 46 , 75 kilo a nevalné kondici mám nejraději dvoudobou 125. Motorka 90 kilo, výkonu dost... Krosku. Enduro na spz bych volil 2takt 300 ccm ideál, odladěnou na střední pásmo otáček , nebo čtyřtakt mírnějšího ražení. Ale to je vyloženě subjektivní věc.
PetrRepeter píše: no takhle, pokud bude motorka schůdná za 70k bude to super, pokud ale bude fakt lepsi si priplatit nez jit do neceho stareho, klidne 200k... nebranim se funglovce, ale zase kdyz to neni nutne tak bych koupil klidne jetou, zase otazka jestli se to vyplati, to by asi musela byt v dobrem stavu. Byl jsem se i podivat na Husaberga 550FE, ale to zase mi uz prislo moc silny, bude to moje druha motorka... takze nova Honda nebo neco ojetyho ? Prave nevm, navic ani nevim jestli jsem objevil vsechny dual sporty... Nasel jsem i Betu 430 RRS, ale to se tady neda koupit...
Proč 430RRS a ne 430RR?
https://www.motorkari.cz/tema/?t=215918
1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport
To, že WR250R nejede je blbost... Projdi si tenhle youtube kanál, týpek přešel ze 950 SER na WR250R, právě kvůli její váze a obratnosti
https://www.youtube.com/user/cong156/videos
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
Jo takhle... tak to zobni tu Hondu XR650 co je na bazaru a jsi vysmátej... Má to oboje kola, jede to , váha je taky celkem ok a motorka držák. https://www.motorka...r-650-r-1532169.html
A lidi na tom i cestují, podsedlovka snese přiměřený kufry a prodává se na to větší nádrž od Accerbis... Úplně v klidu se na tom dá jet na vejlet do Rumunska když na to přijde. A úplně v klidu se na motardech dá blbnout kolem a jezdit do práce...
Ta motorka v podstatě nemá chybu.
Cena je jaká je, dvoje kola... ale tuhle motorku vždycky prodáš, myslím si. Za mě to má smysl, sám o tom uvažuju, ale jako druhá motorka k DL650 se mi to už trochu nevchází do rozpočtu.
Naposledy editováno 16.04.2020 11:30:15
JiriBN píše: Ještě řada TT od Yamahy. To, že WR250R nejede je blbost... Projdi si tenhle youtube kanál, týpek přešel ze 950 SER na WR250R, právě kvůli její váze a obratnosti https://www.youtube...ng156/videos [/quote]
kolik máš na WRRku najeto? já martina znám, měl jsem 950Advíka i WRRko takže mám dost jasné srovnání - ano je to nejvýkonnější tupá 250 , ale pořád je to 250 a na to aby jela to musíš držet pod krkem a na silnici to už je trápení - prostě civilní 250 to skutečně s výkonem nepřehání, ty váhody jsou jinde, váha, obratnost, průjezdnost nikoliv výkon - a to mám tyhle lehké 250 rád a projel jsem na nich kus světa
Naposledy editováno 16.04.2020 11:51:48
To je v úrovni blbosti hned za půjčkou na dovolenou nebo vánoční dárky...
Ale přijde mi že na tyhle účely co si napsal - levná nenáročná motorka na lesní cesty se značkama Kawasaki KLX 230 -
https://www.autosalo...klu-kawasaki-klx-230
A kdo chce víc muziky a má víc peněz tak Honda CRF450L...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
No nevím. Než se vysypat za 110 do 20 let staré XR, to už bych raději sáhnul po novém SWM....
XR je sice ikona...ale už taky vykopávka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
Tank píše: Kafoholik>
No nevím. Než se vysypat za 110 do 20 let staré XR, to už bych raději sáhnul po novém SWM....
XR je sice ikona...ale už taky vykopávka.
jj, například toto podle mně vypadá zajímavě... Má to stejný motor jako AJP a to už je poměrně cestovatelsky ověřené...
Především proti zmiňovaným endurum jako AJP, tohle fakt jede a fakt to vydrží nesmysl. Stačí používat olej co tam patří a nenechat do toho hrabat kutily.
Je to asi jediná motorka, která má výkon i váhu a přitom vydrží a je i v rámci kategorie příjemná až pohodlná, když se jede po cestě.
Když to vezmu, tak u těch mladších je vždycky nějaký ale... Nejčastěji odolnost. Uškrcene jednovalce moc nejedou , navíc se vyskytují v malých kubaturách spíš. A ty výkonné zase žerou díly za ranec.
Nejbližší k té XR650 z novějších jsou endura od KTM, LC4, případně Husqvarny 701 a podobně . Ale při srovnatelné ceně nákupu to nebudou motorky se srovnatelnou odolností ani univerzálností... Jen výkon a váha bude podobná.
Levnější spolehlivá alternativa je TT od Yamahy, ale ta je koncepčně o 15 let starší, rozhodně tak nejede a podvozkem je taky horší.
Případně modifikovat podvozek u té XR neni problém. Cokoliv včera vyrobeného tam bude pasovat, když by někomu nestačil. Ale je celkem slušný, servisovatelny, pro hoblíky neni důvod.
Naposledy editováno 17.04.2020 07:21:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
Wenca24 píše: jj, například toto podle mně vypadá zajímavě... Má to stejný motor jako AJP a to už je poměrně cestovatelsky ověřené...
Tak, když si to dám vedle sebe, SWM novou a tu vykopávku od Hondy, tak i čísla potvrzují že nekecám: https://www.motorka...mp;y%5B1784%5D=78939
Krom hmotnosti a výkonu i krouťáku pro Hondu hraje i kompresní poměr, kde je 10:1 u XR a 12:1 u SWM. To je hodnota která má značný vliv na výdrž všeho v motoru, od kliky až po starter . A taky hodnota , která může rychlým pohledem značit, že XR pojede líp v nízkých a nebude tolik vibrovat...
A pak těch 18 kilo rozdíl v mokrý váze... u endura hrozná cifra ( ale u XR je to o tom že je braná verze bez starteru, takže u starterové to nebude tolik )
Naposledy editováno 17.04.2020 07:58:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Kafoholik> Moc nevím jak ten motor jede v tom SWM (jel jsem na tom jenom kousek), ale jsem si poměrně jistej že v AJP PR7 to jede mnohem líp než v tom XR (má cca 65 koní), nevibruje to a má to spodek. Samozřejmě je ale za jiný peníze, tak ji autorovi nenavrhuju, ale dvacet let starý XR rozhodně bezúdržbový nebude
Čau, Tom
Tak, bezúdržbový není nic, o tom žádná. Spíš aby se to moc nesralo, což ty AJP a podobně moc nezničitelné nejsou... Já na tý hondě něco najel, chce to zkusit osobně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | Dnes v 07:29 ZdendaZB |
Na sever do tajgy a tundry Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 6 | Dnes v 07:23 ZdendaZB |
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 277, 278] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8316 | 28.5.2024 v 08:56 Deadman |
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 2 | 27.5.2024 v 13:09 ZdendaZB |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 29 | 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB |