Zdravím vás pánové. Zima byla dlouhá a tak jsem se pustil do několika uprav,které jsem už delší dobu plánoval. Začal jsem už vlastně vloni v létě, kdy jsem u jednoho zdejšího člena nechal přetryskovat karburátor s následným odladěním s dodatečně namontovanou lambdasondou tak aby byly opravdu hodnoty, jaké mají být a né asi dobrý. Už po tomhle zásahu byl nárůst výkonu opravdu výrazný. Dostal jsem i pár rad jak pokračovat dál k ještě lepšímu výsledku. Začal jsem tedy sáním. Je dobré ho demontovat a upravit ostré hrany uvnitř sacího potrubí a zabroušením dosedacích ploch a novýma gumičkami k perfektnímu utěsnění a zabránění případnému přisávání falešného vzduchu. Když už jsem měl sundanou nádrž tak mě delší dobu trápilo, že při studeném startu jsem měl občas nepříjemné zvuky (klepání). Po delším laborování a neustálém seřizování ventilu jsem zjistil, že problém je v hydroštelech. Protože orig. Hydra od Yamahy stojí raketu dopátral jsem se, že tam pasují hydry z V8 Chraysleru. Objednal jsem si je v USA a vyšli mě všechny 4 i s poštovným za cenu jednoho od Yamahy. Po výměně je start jako šepot lučního kvítí . Na US stránkách jsem se také dozvěděl, že u Wildstru je problém s praskajícím pohonem olej čerpadla a následnou destrukcí vaček,hydroštelu a když člověk nezastaví tak i motoru. Yamaha o tomto problému ví, ale nezařadila ho do servisní akce jako problém s převodovkou. Doporučuji ho vyměnit, hlavně kdo má najeto přes 50tisíc km a víc. Kolečko stojí sice 2000kč+těsnění500kč,ale případná oprava po prasknutí se vyšplhá do 10 tisíců. Je to práce tak na 3-4hodky a zvládne ji každý trochu zručný motorkář. Roadstar 1700 už měl kolo zesílené a tam problém nebyl. A protože Wilda nemá žádnou informaci o mazání tak jsem se rozhod vyrobit držák s manometrem, abych věděl, jestli Wilda maže. Protože jsem koupil Wildu od majitele, který byl tak trochu prase a opravil zadní prasknutý blatník svářečkou a nastříkal černým sprejem tak jsem sundal zad blatník pořádně vystužil a nechal nastříkat u lakýrníka tak jak to má být. Po nandání blatníku jsem zjistil, že motorka bez sedačky batůžku vypadá parádně, tak jsem sehnal zadní nosič nechal udělat u kamaráda strojaře držáky na blatník a madlo místo opěrky spolujezdce. Výsledek si myslím, že je parádní. Ještě mám v plánu vyvést ovládání šroubu bohatosti pod vzruch filtr. Je to kvůli případnému ladění. Problém je v tom, že když chce člověk štelovat bohatost musí sundat vzduchoví filtr s karburátoru a výsledek pak je jiný, když filtr vrátí zpátky. Komponenty mám připravený, jen čekám na novou trysku, abych jí mohl upravit. Musím říct, že po přetiskování a úpravě sání s pořádným utěsněním je výkon Wildy opravdu famozní. Prostě se to se sériovou motorkou nedá vůbec srovnávat. Možná jsem dal někomu inspiraci nebo typ na předejití případného problému, možná vás to nezajímá, ale chtěl jsem se s vámi podělit o mé zkušenosti. Přeji příjemnou sezonu 2016 a hlavně se všichni vraťte pořádku domu. Radek
Pár fotek