Vyhledávání příspěvků ve fóru
Nalezeno 64 záznamů

  • Alu kufry domaci vyroby

    11.02.2019 09:25

    Ároš píše: Jiri_V> můžeš poskytnout detaily toho nýtování ? Nějaké fotky zblízka a co to je za podložky ? Možná letos spíchnu topcase.


    Ahoj, našel jsem nějaký nákres z doby, kdy jsem s tím laboroval, je to řez bočnicí s víkem, víko je v konečné podobě jednodušší, viz. foto, udělal jsem vyšší tu výztuhu z plocháče po obvodu otvoru kufru a mezeru mezí ním a víkem takovou, že mám jedno "U" těsnění zdola na plocháči - výztuze a ještě jedno ploché těsnění doprotivky nalepené ve uvnitř víku, to na fotce ještě není. Řešení s tou přilepenou a přinýtovanou výztuhou po obvodu to dělá dosti pracnější, ale mně se nelíbilo provedení obvodu pouze na tloušťku samotného plechu..., jak někdo dělá.
    Pozor však při otvírání na pantech, nutno prověřit, já jsem nakonec šel do oboustranných uzávěrů na každém kufru, snadné snímání směrem nahoru, a taky protože by mi s panty při otevírání zavazel topcase. Ješte jedna fotka nýtování, lepší detail nemám a čalounické podložky jsou tyto, vytvoří hladší přechod kolem vnitřní hlavy nýtu.
    https://www.zbozi.cz...3%A9%20podlo%C5%BEky

  • Záměna origo stupaček Tenere 660 2013

    31.01.2019 12:45
    Já jsem koupil na ebay "čínské" nerezové, v porovnání s výše uvedenými za babku, pár ca 500,- Kč. Jo, musel jsem převrtat otvor v nerezi z 8mm na průměr 10 mm, aby tam šel čep z Tenerky a ještě jednu drobnou úpravu kvůli optimálnímu úhlu jejich opření v držáku, nemají sice gumu, ale jinak super. Jejich délka je 8,5 cm, respektive 11,5 až k čepu, šířka,... zkrátka koukni se na odkaz a prolistuj si to celé až dolů.
    https://www.ebay.de/...Swa~BYa27l:rk:8:pf:0

  • Centrování klikové hřídele

    24.01.2019 18:51
    Za mne se rovnaly lisované kliky na Jawky také paličkou z měkkého materiálu, to byla ještě doba kdy to bylo řemeslo. Vyrovnání stálo 1550,- Kč. 50,- bylo za ten úder tou paličkou, zbytek 1500, za to že věděl kam...
    No, abyste si nemysleli, že je to poklepávání kliky něco až tak exotického, tak ještě než byla zrušena v brněnské Zbrojovce výroba loveckých zbraní, tak poslední výrobní operací u hlavní brokovnic bylo rovnání, taky se rovnaly poklepem. To uměli vybraní machři. Kouknul se proti světlu do laufu a potom na několika místech dle dlouholetých zkušeností na hlaveň klepnul a byla srovnaná...
    Teď, když něco neudělá pořádně NC-čko, tak to jde do šmelcu…, řemeslo zaniká...

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    21.01.2019 21:02

    brazel píše: zamak7 , ale autor témy hľadá pružiny do XT 660 Z , nie 600 , no a pre XT660Z firma YSS pružiny nedodáva .

    A pre tie Teneré 600-vky sú od YSS dve dĺžky , podľa ročníkov , 620 (1986/87) a 632 mm (1988/91), takže aj tam sa človek môže oje..ť (zle objednať ) , už len tým , že ročník prvého prihlásenia nemusí byť aj rok výroby .


    Opravdu, kouknul jsem na YSS web a dodávají pouze pro verze XT 660 R a X, pro Z Tenere nedělají...

    Některý z dodavatelů (teď nevím zda Wirth, nebo Wilbers) je má údajně vinuté ze silnějšího drátu 5,25 oproti 5,0 mm u originálu..., tedy budou celkově asi tužší...

  • Tenere XT 660z 2014

    05.01.2019 22:11

    prackarr píše: Jiri_V> ale toto já přece vím. To mi nepíšeš nic nového. Jen si stojím za tím, že do tenerky je 10W50 naprosto zbytečný, ba možná i horší, jak 10w40. Ale jak už jsem psal, každého věc.


    Jo, je to tak, určité základní parametry je radno dodržet, a to další si každý upraví dle své úvahy, zkušeností, názoru...

  • Jakou Harley Davidson

    30.10.2018 12:22
    sekáčmagor>
    Soudíš příliš rychle, nepsal jsem, že obecně motorka pod 1000 ccm není k ničemu, napsal jsem to co mi kdysi řekli ohledně mého prvního čopra Suzuki 800 Intruder "staří mazáci", že si brzy pořídím větší a měli pravdu, obzvlášť to bude platit pro těžkého Harleye, kde 880 ccm a 50 PS není mnoho. Ale to neznamená, že neuznávám menší objemy, ale v jiné kategorii motorek. Kdybys nehodnotil zbrkle, tak na mém profilu bys viděl, že sám jsem si pořídil motorku obsahu 660, se kterou jsem letos jezdil nejvíc...je totiž nejzábavnější, ale není to čopr.

  • Cafe racer BMW k100

    28.01.2017 16:07
    Ahoj "Cafaři" se slzou v oku vzpomínám na malý BMW R 65 předělaný na Cafe Racera. Základ BMW R 65 LS jsem koupil jen podle fotek přes e-bay z Anglie. Vzhledem k ceně za hubičku jsem neřešil, že je to "zajíc v pytli". Po dovozu jsem pochopitelně zjistil jisté nedostatky a opotřebení vyžadující opravy, ale celkový dobrý dojem si u mne nepokazil. Musel se přetěsnit zadní převod, začalo téci gufero, přední brzda na pohled dobrá málo brzdila a karburátory musely ven na vyčistění a seřízení. Vrazil jsem do něj ještě pár tisíc za zvětšení olejové vany kvůli většímu obsahu oleje a zlepšení chlazení motoru, protože tento typ nemá standardně chladič oleje a ještě další drobné úpravy jako posunutí stupaček dozadu a investice do nové baterie apod.
    Po seřízení karburátorů, jiné úpravy na zvýšení výkonu nebyly, co taky staříka- veterána honit, úpravy spíše optické, demontován airbox a místo něj samostatné sací košíčky na každému karbecu. Jezdil pěkně, no jako odlehčená 30 roků stará motorka s 50 koňmi. Žádný trhač asfaltu, ale opticky lehká a v zatáčkách díky relativně úzkým pneu se pěkně překlápěla, tedy celkem hbitá motorečka. Bylo to, vzhledem k tomu, že jsem v té době vlastnil jako hlavní stroj Hondu Valkyrii ( pro neznalé -cruiser šestiválec 1,5 l ca 350kg prázdná hmotnost) tak svezení na bavoráčku bylo jako přesednout na horské kolo...Ale dvě motorky do jedné garáže byly časem moc.


















  • Laďák Dominator na Tenerce

    17.04.2019 08:15
    Taky jsem uvažoval u výměně výfuku na Tenerce, ale ne pro změnu, nebo výšení úrovně jeho zvuku, ale hlavně pro úsporu hmotnosti. Uvažoval jsem o jednostranném Exanu, který má homologaci. Ten Dominator je sice o dost levnější, myslím ale, že je to polská výroba....Hezčí je na Tenerce ale oboustranný výfuk, a takový v přijatelné ceně, s homologací jsem zatím nenašel. Něco se dělá v UK, ale bez "e" a provedení se mi také moc nezdálo. Já vím, asi bych chtěl hodně muziky za málo peněz, že...Tady např. ten z UK, Delkevic https://www.ebay.de...047675.c100005.m1851

  • Falešný značkový olej

    11.12.2019 08:51
    Jo, jak říkával děda, ve všem je dnes podvod, jenom v kořalce je voda..., nebo metyl, dodávám já. Já myslím, že oleje domácí produkce jako Mogul, Paramo , které se dělají i pro motorky, nejsou z důvodu nezajímavého malého objemu výroby a neznalosti na hlavních trzích, ohroženy pančováním a kvalitativně budou srovnatelné s jakýmkoli tzv. značkovým olejem. Jedná se zejména o aditiva, ty zaprvé tvoří téměř polovinu ceny motorového oleje, přestože je jich zlomek objemu a ty si kupují všichni výrobci, resp. míchači olejů u pár renomovaných dodavatelů aditiv ve standardních "balíčcích", případně s drobnou úpravou receptu pro svoji výrobu. Ti pančovači to budou asi šidit právě na těch aditivech...
    Já v poslední době beru tyto oleje: https://eshop.paramo.cz/shop.aspx?skupina=8

  • Nejspolehlivější enduro

    01.08.2019 07:57

    Lukeeno píše: Děkuji všem za názor, koupena R1100GS


    Sázka na staré poctivé železo... Tady to chce určitě výztuhy převodovky v místě uchycení podsedlového rámu, zde praskaly úchyty na odlitcích skříně při vysokém zatížení vzadu...pokud je už nemáš na motorce namontované.
    Jinak děj se vůle boží....a šťastnou cestu.

  • JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate přatelé Dik za nazor

    23.07.2019 08:18
    Já jsem dával i do vodou chlazené Yamahy XT 660 Z Tenere pro jízdy do jižních krajin a pro pomalou jízdu v terénu olej s vyšší viskozitou při zahřátí pro větší bezpečnost proti protržení olejového filmu na třecích místech vlivem jeho zřídnutí při velkém zahřátí a eliminaci možného přidření některých třecích míst z těchto důvodů.
    Rozdíl v olejích ti přikládám v dále uvedených technických údajích tebou srovnávaných olejů...,
    dívej se na údaj viskozity, ta 50-tka má zhruba o 1/3 vyšší viskozitu při těch 100°C než 40. Jinak jsou ty oleje na stejné esterové bázi atd....
    MOTUL 5100 10w40:
    Color Visual Amber
    Viscosity grade SAE J 300 10W-40
    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.871
    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 89.8 mm?/s
    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.82 mm?/s
    Viscosity Index ASTM D2270 157
    Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F
    Flash point ASTM D92 226°C / 438.8°F
    TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g
    MOTUL 5100 15W50:
    Colour Visual Green
    Viscosity grade SAE J 300 15W-50
    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.877
    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 138.7 mm?/s
    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 18.3 mm?/s Viscosity Index ASTM D2270 148
    Pour point ASTM D97 -30°C / -22°F
    Flash point ASTM D92 232°C / 449°F
    TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g
    Takže s 15W-50-tkou v létě chybu rozhodně neuděláš.
    Odkaz na kompletní "Datasheet" oleje: https://s3-eu-west-...GB_29.pdf?1490017540

  • Záměna origo stupaček Tenere 660 2013

    31.01.2019 12:56
    Máš tam sice v záhlaví blbě napsaný typ motorky, ale podle roku 2013, jsem vydedukoval, že je to Yamaha XT 660 Z Tenere, bohužel, mají ti japonci splandané podobné názvy u různých typů..., ale jo na tuto Tenerku, taky je vidět na tvé profilové fotce.
    Normálně si stupačky nefotím, ale možná tady budou trochu vidět...

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    30.01.2019 08:49
    PetNed>
    Půjdu asi do WIRTHu, má je na ebay obchodník ca za 128,-E včetně 1l oleje a dvou simeringů , plus 15,-E doprava...a komunikoval jsem také přímo s p. Wirthem, výrobcem, ohledně správné délky, ten je prodává sám za 119,- beze všeho, teď vím, že bych měl dostat 635 mm dlouhé a při přestavbě se vyhodí vložky, protože moje originální Tenere pružiny jsou kratší ca 580mm. Potřeboval jsem tu informaci, abych nedostal nějaké krátké, jako jeden hoch z fóra, asi dostal "péra" na Tenere s ABS, ta má o 50 mm kratší zdvihy pružení...

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    18.01.2019 20:08

    zamak77 píše: Vidle jsem vytáhnul, olej vylil, propláchnutí vidle, dál nový olej myslím že 15w. Motorku jsem pak po nějaké době prodal. Teď mám TA 600, dával jsem taky progresy olej 15W, a nové gufera, prachovky, kluzné pouzdra!! Jak píše kolega nade mnou.


    Souhlasím, že je lepší to už udělat pořádně s vyčistěním od starého oleje a výměnou kluzných a těsnicích prvků.
    Mne hlavně zajímá, zda jste si vyhodnotili výměnu za progresivní pružiny jako skutečně výrazné zlepšení oproti původním...

  • Olej motul Gear Competition 75W140

    05.01.2019 11:53
    Ahoj, pohlídej si ještě, zda není požadována třída převodového oleje GL5, pro vysoké tlakové zatížení pro hypoidní ozubení kuželových převodů, pokud ho máš v manuálu předepsán tak pouze tento, žádný GL4, nebo GL4-5. Aspoň pro řadu BMW R to mají předepsané. Na tom obalu jsem to neviděl, ale bývá to zezadu.

  • Tenere XT 660z 2014

    02.01.2019 10:21

    Branas_23 píše: Yamalube je stejne motul kuciii ;)


    Přesně jak píše kolega, Branas, pod těmi mnoha obchodními značkami olejů se skrývá stejně nějaký hromadně vyráběný produkt od velkovýrobce olejů, nedá se očekávat, že Yamaha si bude sama "míchat" oleje, na to je spousta jiných firem, renomovaný odběratel si jenom domluví, které oleje to budou, případně mírně upraví balíček aditiv a že ponesou jejich obchodní název...a doporučuje ho, má pro svoji servisní síť vedle ND další následný obchodní artikl, na němž vydělává.
    Tedy není důležité, jak se olej jmenuje, či zda má na sobě napsáno plná syntetika, nebo polosyntetika... Protože od té doby co v zámoří, myslím, že to byl tenkrát EXON Mobil vyhrál soud proti ostatním olejářům, protože své oleje-sračky pro americký trh označovali jako syntetické, přestože obsahovaly pouze malý zlomek objemu skutečně syntetického oleje, protože zámořští soudci jsou blbové, nebo taky berou úplatky, tak spor s ostatními olejáři vyhráli a nyní se oleje, které nejsou pravé syntetické mohou nazývat syntetickými...Důležité je kupovat olej z důvěryhodného zdroje, aby to nebyly oleje pančované v Polsku a pod., ale jak se to pozná se mne neptejte...,
    a aby splňovaly výrobcem motorky, nebo motoru jim požadované technické parametry. Osobně bych kladl důraz u motorek s mokrou spojkou a společnou náplní pro motor a převodovku, aby měly také JASO MA.
    Ještě poznámka, pro cestování na jih bych doporučoval olej 10W-50, na místo obvyklého 10W-40, bude mít v horku k dobru jistou viskozitní rezervu.

  • Prídavné svetlá xt 660z tenere

    02.12.2019 12:35
    Ahoj, nevím, zda ty vyobrazené držáky se dají ještě koupit, ale já jsem si pořídil LED světla. Fungují jako přídavná denní, nikoli jako reflektory, ale proto, aby mne plechovkáři lépe viděli a nepřehlédli. Koupeno na ebay, za pár peněz. Mají homologační značku, je mi jedno jestli je pravá nebo falešná, není mojí povinností to zjišťovat...Ty hrozný prachy co někteří prodejci chtějí za dvě světýlka mne iritovaly. Potom jsem taky hledal nějaké držáky, ale cena mi nikdy nevyhovovala. Tak jsem si je nakonec vyrobil sám. Jenom byl problém, kde najít správný bod pro uchycení. Nakonec je mám upevněné zespodu na drátěné konstrukci, je to asi kulatina průměru 10 mm, držící přední masku a reflektor. Možná bude něco vidět na fotce, je to horší kvalita, je to výřez z větší fotky. Sice amatérské, ale pro svůj účel plně vyhovuje.

  • Prídavné svetlá xt 660z tenere

    08.12.2019 20:32
    Vikendak> Byl jsem něco řešit v garáži, tak jsem ti ten můj "samodoma" vyrobený držák vyfotil. Je to v principu podobné jako ten na fotce v úvodu, ale frézovanou kostku jsem nahradil třemi jednoduššími, sešroubovanými kusy plochého materiálu s tloušťkou zvolenou tak, aby dobře držely na té kulatině pod maskou. Poz. na fotce je sundaný jeden reflektor.

  • Vyšší blatník na XT 660Z Ténéré

    19.12.2018 00:00

    Cormac píše: Jiri_V> Ahoj, vypadá to dobře, že by tam šlo zachovat místo těch podložek i tažné oko. Můžeš sem hodit odkaz kde a jaký blatník to je? Děkuji.


    Ahoj taky brňáku. Blatník jsem koupil u "Brumly" v Husovicích, prodává díly na motokrosové motorky. Tento je z nějaké menší maloobjemové Hondy, typ už si nepamatuji, změřil jsem si doma orientační míry na vidlici, rozteče šroubů apod. a vybral jsem si takový menší blatník a stejně jsem se s nimi domluvil, že blatník vyzkouším bez vrtání a bez poškrábání a pokud by neseděl, tak by mi ho vyměnili za jiný, mají jich tam hafo typů, jenom ne v mojí červené barvě. Černý by jí padnul asi lépe než bílý. Jinak si dávají blatník z Yamahy 450, ale mně se zdál takový zbytečně velký, vzadu jim leze do chladiče apod., zkrátka se mi ten 450-tkový nelíbil, ale to je osobní pocit. Rozteče byly trochu jiné, něž originální, ale šlo to bez problému převrtat a dal jsem velké podložky. To oko mi tam nějak s tím blatníkem nesedělo, myslím, že ani není nutné, v případě potřeby bych přivázal motorku za přední brejle a je to taky "nepodstatná" úspora váhy. Jo a měl jsem obavu, že by v jižních krajích mohla zadní část blatníku nežádoucně stínit chladič, tak jsem ve výši chladiče do blatníku vyříznul několik obdélníkových otvorů pro lepší přístup vzduch ke chladiči.

  • Záměna origo stupaček Tenere 660 2013

    31.01.2019 18:57

    BobanKomatsu píše: Jiri_V> Jj na tuhle moto Yamaha XT 660 Z Tenere a na tuhle si to kupoval,jo?



    Klikni si na tu fotku výše...

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    25.01.2019 07:23

    Capan píše: Jiri,ty s tým špekuluješ jak Beta s piču. Kúp tú sadu predné,zadné,trebárs Hyperpro a máš vystarané. Tie peniaze za to stoja.


    V podstatě máš úplnu pravda, akorát tech penazí za ten komplet je pre mna trochu veľa... Jinak se omlouvám za prznění slovenštiny... Chtěl jsem zde zjistit jaké jsou skutečné praktické zkušenosti s některými pružinami, existuje více výrobců a názory na ně se dosti liší, někdo na zahraničním fóru psal o některých, že jsou např. až moc tvrdé a vrátil se k původním apod. Takže to byl důvod založení vlákna...

  • F800GS Adv světla

    08.01.2019 18:59
    Jenom pro doplnění k tématu - kvůli úspěšnému absolvování STK byl svého času vydám Automotoklubem tento materiál ohledně osvětlení motorky: https://www.autoklu...stk-svetla_final.pdf

  • Tenere XT 660z 2014

    02.01.2019 11:13

    prackarr píše: Jiri_V> pitomost. 50ka je pro takovou motorku nevyužitelná a naopak, olej, co má větší rozsah, má více polymerů a dříve degraduje. Takže nískorozsahový olej např. 10w30 déle vydrží. Kdyby platilo to, co říkáš, proč by se nevyráběl jeden jediný olej, např. 5w60? Proč se dělá celá řada indexů? A navíc- to číslo 10 w60 nevyjadřuje vizkozitu, tal teplotní index. čau.


    Dovolím si ti, jako bývalý pracovník z oboru, oponovat, tvoje odpověď je pravdivá z části, motorový olej s vyšším SAE rozsahem, např. 10W-60 má jiné složení, respektive jinou aditivaci a ta se časem "spotřebovává", ano může to svým způsobem o něco omezit čas jeho provozu, ale aditiva se spotřebují právě za těch hraničních podmínek, vysoká teplota oleje, velké střihové zatížení atd, pro které ho doporučuji.
    Jinak jsi dále ve všem na omylu, dej si do motorky, kde je předepsán 10W-40 tu srágoru 10W-30 a výkonově zatěžuj motor při vyšších teplotách...Tyto oleje, které si automobilový průmysl tak "chválí a doporučuje" se používají zejména proto, aby výrobci splnili homologační a certifikační zkoušky na emise, které byrokrati vymysleli tak nízké, že automobilový průmysl už neví kudy kam. Ty nízkoviskózní oleje předepisují aby snížili pasivní odpory motoru při laboratorních testech ihned po nastartování při homologačním emisním testu, tedy jsou zejména důsledkem zoufalé snahy snížit o pár gramů emise při testování. Jako strojař , motorář a pracoval jsem i v průmyslu maziv vím, že pro motor po mechanické stránce, pro dlouhodobý provoz při zatížení nejsou nízkoviskozní oleje dobré, přestože nová moderní aditiva to částečně eliminují a vnitřní konstrukce motorů jsou tomu také přizpůsobovány, přesnější obrábění, menší vůle a pod. Ale klidně si dej do své motorky olej 0W-20, který prý už také dávají do aut...
    Potom tvrdíš, že SAE 10W-40 nevyjadřuje viskozitu. Ale ano, neříká sice jaká je přímo VG při 40°C a při 100°C, což jsou typické hodnoty udávané v technických listech těchto produktů, nenajdeš je na obalu, ale platí, že při stejné nízké teplotě bude olej SAE 5 řidší, dříve se po startu v chladu dostane do mazacích míst než olej SAE 10, nebo 15W a podobně při vysokých teplotách bude olej SAE 30 mnohem řidší než olej SAE 50, tedy bude mít olej 50 silnější a únosnější mazací film, tím snižuje riziko přidření mazaného místa při vysoké teplotě a vysokém zatížení, jako třeba kluzná ložiska vačkové hřídele, třecí plochy vačky, pokud nemají rolny a obecně další třecí místa s kluzným uložením a styk zubů s vysokými tlaky na bocích zubů v převodovce motoru apod. Snadno se o tom přesvědčíš prostudováním technických datových listů Data sheetu olejů s různým SAE zařazením. Potom ještě zřejmě si pleteš pojem teplotní index s pojmem viskozitní index VI, který zjednodušeně řečeno vyjadřuje závislost změny viskozity oleje se změnou jeho teploty, což dává také představu o teplotní použitelnosti oleje. Vyšší VI je pro motorový olej lepší, obvykle jej dosahují oleje na syntetické bázi. Opět je součásti Datasheetu u každého oleje.

  • Yamaha XT 660 Z Tenere - Stržený závit na výpustném místě oleje na rámu

    12.12.2018 14:10
    Jedna z variant, ale na 100 procent bych jí nevěřil. Stačí jedna jediná šponka a čerpadlo je v čudu, a to má tahle motorka dvě...cuir>

  • Jaké alu kufry

    10.09.2018 20:35
    Těch možností je nakonec na výběr mnoho. Já jsem nakonec vybral tyto, spíše z důvodu rychlé dostupnosti, ale splňují moje základní požadavky co do velikosti, chtěl jsem spíše štíhlé, šířka 200 mm, symetrické, ty moje jsou 2 x 32 l, mají dva zámky, tzn. oboustranné otvírání, pojistné lanko na víku. Obvodový plášť tl. 2 mm svařený, víko tl. 1,5 mm lisované, dno také lisované z jednoho kusu přinýtované, plus provedené drobné vlastní úpravy dle zkušenosti z dříve vlastními silami vyráběných kufrů, které mám kvůli jednomu výfuku nesymetrické a nepasují mi na Tenerku.
    Al plech kufrů je anodizovaný, tedy nečerní i bez lakování...
    Ještě k nýtovaným kufrům, u mých dělaných, které jsem si nýtoval, jsem dával pod vnitřní části nýtů čalounické podložky, které zjemní přechod do hlavičky nýtu a doposud jsem neměl problém s prodíráním vnitřních textilních tašek.
    Jo, a v žádném případě bych si pro cesty na jih nebral zvnějšku černě lakované, jedině pokud bych je chtěl používat jako pojízdnou pečící troubu....

  • Bosna-Hercegovina, Černá Hora, Albánie

    19.06.2018 17:49

    Hornetyk píše: A chodíte srát do křoví a smrdíte jak pravý motorkářy
    Nejsou jen hotely, ty tajtrlíku, tak tu nevysírej s panelákem. My se domorodcům nevyhýbáme, navíc stanu už jsem si užil dost



    Hlavně se mi tu hoši nepohádejte. "Vlákenko" jsem založil, protože sháním nějakého "normálního" parťáka, a pouze z tohoto důvodu.
    Základní moji představu o cestě jsem taky uvedl, další je na případné dohodě s někým rozumným.
    Takže díky za konstruktivní příspěvky...

  • Čierna Hora (Montenegro) - pocity, rady, trasy

    27.05.2019 08:18
    Ahoj Mariane, z některých "kokotou tu si nić něrob", viz. 535xv, obzvlášť těch z Prahy, tam jsou opravdu "jiní lidé"...
    Tvoje příspěvky jsou pro mne zajímavé, poučné a motivační. Díky za ně.
    Jirka z Brna

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    23.04.2019 07:23

    ZdeněkS píše: hele a ty progresivni pruziny, nerozhodi to pak treba ale chovani te motorky natolik, ze zkratka zlepsite predek, zadek stoji za prd a pak to dela neplechu? mozna kdyz oboji stoji za prd je lepsi nez napul ne?


    Toť dobrá otázka, která mi také vrtá hlavou. Proto ještě váhám a zatím jsem výměnu těch předních pružin za Hyperpro neprovedl.

  • Julský Alpy od 20. do 26. 6.

    09.06.2016 22:17
    Ahoj chlapi,
    plánoval jsem taky Montenegro zhruba od 17. nebo 18.6. do neděle 26., ale zatím nemám společníka. Jinak Slovinsko je také moc pěkné, byl jsem tam vloni, dá se tam jet i podruhé. Chtěli jsme ještě kousek do Itálie, ale to už jsme nestihli.
    Kolik km denně tak jezdíte, já nejsem "polykač km", jedu abych si to užil, na kochačku a klidně udělám i jednodenní pauzu na pěkném místě.
    Vloni právě ve Slovinsku jsme měli bezva ubytko ca 15 km od jezera, takže nám domácí zajistil kola na půjčení a byl i relax na kolech a koupání.

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    19.02.2019 08:11

    aaamoto píše: No já sem loni přes zimu řešil podobný dilema, nakonec sem se stavil tady v Brně za panem Vangelasem . Pominu jeho názor na výrobce progresivních pružin ať už je to Hyperpro, Yss, Wilbers..., kdy je to podle něho jednoduše šmejd s čímž nemám zkušenosti, ale podle jeho slov už nějaký namontoval a za dva, tři roky byly někteří zákazníci zpátky, protože pružiny byly unavený. Každopádně mě přivedl na myšlenku, která mě před tím nenapadla a díky níž sem se nakonec rozhodl pro lineární Ohlins vzadu z původních 90N na 120N a v předu z 7.8N na 9N a rozhodně to nebyla chyba, motorka není nijak uskákaná ani tvrdá, ale už nejde na dorazy jako před tím(samozřejmě se všechno odvíjí od hmotnosti já cca 105Kg bez oblečení). No a abych ho citoval v čem že je u progresivních pružin problém, tak je to to, že člověk neví jak se bude podvozek chovat, ono je hezký, že na začátku je pěkně měkkej a pak ztuhne, ale při krizový situaci, když se potřebuješ na podvozek spolehnout, tak nevíš, v který poloze (komfortní/sportovní) zrovna seš a tím pádem je ta motorka tak trochu nepředvídatelná.

    Ahoj, díky za konstruktivní příspěvek, takových zde bylo pomálu. Tip na toho "Vangelase" jako "brňák" určitě využiji. Faktem je, že při mém pátrání jsem zjistil, že na moji motorku Ohlins progresivní pružiny na předek nenabízí, pouze lineární... Stále ale nemám dost informací o progresivních pružinách od majitelů cestovních endur, mojí kategorie "660ccm" , a jejich zkušenosti mimo silnice... Většina referencí je silničních a zde převládá pozitivní hodnocení ohledně zlepšení jízdních vlastností. Mne zajímá, zda zase nebude v terénu progresivní pružina při větších propérováních příliš tvrdá a nebude odskakovat, tedy případné zhoršení jízdních vlastností mimo silnici...Možná ten Ohlins ví, proč dělá na Tenerku lineární...

  • Alu kufry domaci vyroby

    11.02.2019 12:19

    Ároš píše: Jiri_V> Dobrej nápad s podložkama. A ty zámky máš odkud ? Ty já jsem ještě nevyřešil.


    Ty uzávěry-spony jsem myslím taky koupil od p.Uksy, kufry jsem dělal před čtyřmi roky, jeho starší provedení, taky všechny čtyři na jednotný klíč...
    Ty nové budou rozhodně lepší, odolnější....

  • Alu kufry domaci vyroby

    04.02.2019 09:07

    klondajk píše: Jak jsem dlouho dělal jeden kufr? těžko říct ale byl to vývoj tak to chvíli dalo teď by se dali udělat 4kusy kufru za vikend
    jinak všechny 3 kufry mě vyšli na 2200 kč se vším všudy takže jsem se dostal pod cenu textilních brašen což je super


    Ahoj, jedny kufry jsem si taky vyráběl sám - na BMW R1100GS, ten má jeden výfuk na straně, chtěl jsem mít motorku s kufry vzadu symetrickou, takže jsem je udělal ve dvou šířkách 200 a 240mm. Kupované se mi zprvu zdály drahé, tak jsem si v naivní představě myslel, že když je vyrobím sám tak vyjdou o hodně levněji... Pracoval jsem pečlivě ale pomalu, takže mně to trvalo celkem dlouho, někteří borci to zvládnou za víkend…Na druhou stranu mne ale taková práce bavila a chtěl jsem si dokázat, že to zvládnu, že ještě dokážu rukama něco vyrobit. Byla to pro mne výzkumně objevitelská práce a výroba dvou prototypů... Pomáhal mi kamarád co vlastnil zámečnickou dílnu, ale pouze jednodušší stroje a svářečku CO2, takže ohýbání na ohýbačce, bez ohraňováku, vymyslet jak to naohýbat, udělat jednoduché přípravky atd... Nejprve jsem ovšem udělal malou rešerži, vyhledal kufry od různých výrobců, porovnal jejich obvyklé rozměry a parametry, vypočítal si střihový plán dle rozvinů, aby mi kufry vyšly z jedné tabule plechu ve vhodných rozměrech a s minimem odpadu a potom pomocí nákresů a fotek motorky je na ni zatím graficky napasoval...Protože nebyl k dispozici TIG, pouze dna a víka jsem nechal v rozích externě svařit, tak jsou kufry nýtované a lepené transparentním odolným a pružným lepicím tmelem, záda mají také zdvojené. Mají výztužné lemy u horní strany, obvodové těsnění, na rozích mají nerezové výztužné rožky. Potom zbylo ještě podle půjčeného vzoru svařit držáky na motorku…Ještě poznámka pro oponenty nýtování, pod nýty jsem vkládal čalounické podložky, které zlepší přechodové tvary u vnitřních hlav nýtů, takže se o ně nic příliš nezadrhává ani neprobrousilo. Pár obrázků…

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    29.01.2019 21:08
    PetNed>
    Super odkaz, co jsem jich už prošel a na tenhle jsem ještě nekápnul, tohle má již nějakou vypovídací schopnost, i když to není přímo pro moji motorku...Dobré pro základní srovnání vlastností různých pružin.

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    21.01.2019 07:43

    Lazyfucker píše: Ja to menil v monsteru. Jednoznacne lepsi chovani. Daval jsem hyperpro, jak je psano, dosla sada i s olejem. Ale wilbers ma take svoje oleje. Dodavam jak hyperpro tak wilbers, kdybys mel zajem.


    Ahoj, mám na ebay vyhlédnuté pružiny Wirth od obchodníka, co je dodává v sadě s jedněma guferama a s 1 l oleje za ca 126,-E plus ca 15,- E poštovné. Jak by to vyšlo od tebe? Jde o tu Yamahu XT 660 Z Tenere 2009 bez ABS, pozdější provedení s ABS má o ca 50 mm menší zdvihy , nevím , zda se tedy liší pružiny u provedení s a bez ABS...Četl jsem na českém XT fóru, že si hoch nějaké pružiny objednal a přišly mu o 50 mm kratší než jeho originály, existují sice nějaké vkládané vložky, kterými se dá upravit funkční délka, přesto bych měl raději v délce stejné jako u originálu bez nutných dlouhých vložek. Ty bys mohl zjistit předem volnou délku pružin a průměr drátu pro tu Tenerku XT 660 Z bez ABS , jak jsem psal provedení 2008-2009.

  • oleje Millers

    23.01.2019 08:11
    Toho Millera bych nezatracoval, kdysi jsem o něm uvažoval, potom ho zdejší prodejce vyřadil ze sortimentu.
    To, že bude pančovaný je málo pravděpodobné, protože to není "globální" značka s největšími prodeji, které budou nejrizikovější...
    Ty pančovaný sračky vidím jako velké riziko v dnešní době, jo neposere se ti motor hned, ale nemá co by potřeboval pro dlouhodobou spolehlivost a životnost...
    Jinak něco ohledně pančování. Tito toho dělali "jenom" za 4 mld. ročně !!! To je nějakýho oleje....a samý "dobrý značky"..., myslím, že přes Poláky toho tady bude hafo.
    http://www.autoforum...at-4-miliardy-rocne/
    Takže jak můj děda říkal, dnes je ve všem podvod, jenom v kořalce je voda...

  • Bmw r 1100 gs - prasknuty "palec" k spojke

    11.08.2018 18:05
    Jo, dobře jsi si s tím poradil...

  • Bosna a Černá Hora 27,9-1,10

    18.09.2018 12:35
    Ahoj, já jsem to chtěl absolvovat tento týden, respektive od 14.9., ale nechtěl jsem jet sám a od 8. do 13.9. se mi nikdo neozval, tak jsem to zrušil.
    Jako orientační nástroj pro předpověď počasí používám norský server, tady je už vybraná např. B-H, Sarajevo:
    https://www.yr.no/st.../langtidsvarsel.html
    Já osobně jsem to už odložil na příští rok, ale tím tě nechci odradit...

  • Varadero XL100V stále brzdí přední kolo

    15.06.2019 12:59
    Clostridia> Ahoj Sašo, souhlas, myslím, že jsi uhodila hřebíček na hlavičku...

  • Nejspolehlivější enduro

    02.08.2019 08:31

    mildafleck píše: Za mě jakéhokoliv Japonce vhodného na zvolený typ povrchu a dojedeš všude(Africa,Transalp,Vstrom) před cestou nemusíš většinou dělat vůbec nic............


    To asi bývávalo, taky jsem považoval japonce za spolehlivé stroje, ale nyní je tu vlákno jak hochům u nových Afrik po 20 tis. vytečou přední tlumiče apod....Takže už to asi taky odrbávají. S těmi doplňky a úpravami na 1100 GS má kolega Slávek-TDM pravdu, měl jsem je na svém baworákovi také všechny, mimo nové tlumiče, jezdil jsem na něm sám, tak jsem to neřešil, určitě má pravdu, že pro těžký zadní kufr určitě upravit -zesílit originální zadní nosič, odlitek skutečně praská, u mne ne, ale několik jsem jich viděl...Moje bývalka s předělaným 21" předním kolem, prodaná z důvodu stáří, nikoli její, ale moje...

  • Bosna a MN začátkem června

    30.05.2019 18:54
    Malp> Škoda, rád bych jel s někým taky na jednobuchu, bohužel já jsem omezený jiným termínem, od 5.6. do ca 15. 6.

  • Hořčíkové slitiny na motocyklech

    18.03.2019 13:23
    Magnezium, lehčí jak dural při podobné pevnosti, ale náchylné k mezikrystalické korozi, ta se nemusí vůbec projevit na povrchu, v tom je to zrádné, proto ty rentgeny magneziových ráfků. Problematické při obrábění, riziko vzplanutí při použití nástrojů se špatnou řeznou geometrií, potom hoří při teplotě tavící ocel... a odlitky a obrobky i na funkčních plochách se musí do 24 hodin pasivovat speciálními roztoky. Myslím, že jsme používali kyselinu seleničitou.... takže shrnuto, dobré tak pro letecký průmysl, speciální použití apod., ale jinak to našinci za ty starosti nestojí...

  • Intros 800

    06.11.2019 14:50
    Jo, měl jsem ho a baterka se skutečně vyndávala směrem dolů, vycházelo to na "knop", pokud si pamatuji. Nakonec se dá povyjet na nějaké prkno zadním kolem pro zvýšení světlosti...

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    22.01.2019 20:11
    Tak zatím díky za názory a zkušenosti, mám o čem přemýšlet....

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    22.01.2019 07:26

    brazel píše: Jiri_V - "Opravdu, kouknul jsem na YSS web a dodávají pouze pro verze XT 660 R a X, pro Z Tenere nedělají... "

    To si dobrý , lebo YSS vo svojom katalógu predné pružiny pre žiadnu novú (teda od 2004) XT 660 neuvádza .
    Žiadnu , teda ani R , ani X a ani Z .


    Tak jsem se kouknul ještě jednou, máš pravdu, nahlédnul jsem před tím pouze do YSS přehledu motorek Yamaha a detailní typ jsem neotvíral, teď při detailnějším prohlédnutí vidím, že nabízí pro XT 660 pouze zadní...http://www.yss-webstore.com/yamaha-suspension-shocks-shockabsorbers

  • Progresivní pružiny do přední vidlice

    23.01.2019 07:57

    ZdeněkS píše: Kamarád to na XT660X má, už to tak koupil a je to pecka. Zdvih to má jak blázen, komfortní to je, ale chová se to příkladně při zatáčkách nebo brždění.
    Taky pořídím do jiné Yamahy:)


    Dalo by se zjistit, co, respektive, které pružiny tam má tvůj kamarád namontované? Třeba od původního majitele.
    Jak jsem to pochopil, už takto osazenou motorku koupil...

  • Yamaha XT 660 Z Tenere - Stržený závit na výpustném místě oleje na rámu

    13.12.2018 08:37

    brácha1 píše: Pokud Ti tam zůstal náznak původního závitu,tak to bez vrtání přeřež na M9. Má stejné stoupání jeko M8. Drážky závitníku potři vazelíno,špony zůstanou nalepené tam.


    Bohužel M9 nepatří mezi obvykle dostupné rozměry, a ještě to komplikuje zřejmě jemnější původní závit na tom M8, asi má stoupání 1,25..., to je nyní bez záruky.

  • Yamaha XT 660 Z Tenere - Stržený závit na výpustném místě oleje na rámu

    12.12.2018 15:17
    Teď mi přišel od tebe ještě ten obrázek, ten znám, ale nevěděl jsem, že v tom nátrubku č.2 dole v rámu už je sítko, jsi si tím jistý? Měl jsem dojem, že myslíš nějaké sítko až někde dole ve vaně, kam ten olej z rámu vtéká. Sítko už v tom nátrubku by bylo určitě ku prospěchu, potom bych to asi zkusil..Musím převrtat ten horní nátrubeček kam jde šroub č. 4.Dej mi vědět ještě ohledně toho sítka. Díky.

  • Yamaha XT 660 Z Tenere - Stržený závit na výpustném místě oleje na rámu

    12.12.2018 15:14
    Jo, ale napřed to musím převrtat pro větší závit, na vrtáku se už tak špony dobře neudrží. Sítko tam asi taky bude, ale sám jsem zažil, že mi kdysi u auta prošla jedna jediná šponka čerpadlem, tedy i sítkem a sedla si pod kuličku přetlakového ventilu na obtok oleje a sama neodešla, autu - novému spadl tlak téměř na nulu. Ještě že jsem si tehdy jako mladý hobbysta namontoval do své škodovky tlakoměr oleje, protože kontrolka ještě nesvítila, ale tlak za jízdy spadnul pod 1 at....
    A ještě k tomu magnetu, u motorových výpusťáků obvykle nebývá, dává se hlavně k převodovce a Tenerka má tři výpustná místa oleje...budeFiZzeR>
    Neberte to tak , že vysí.ám", že nejsem s ničím spokojenej, ale jsem raději opatrný, blbá jedna špona a můžeš taky odrovnat celej motor...

  • Honda CRF 450L Dualsport

    12.12.2018 09:00

    tommy3972 píše: za 269 jen blázen by to koupil



    Přesně jak píšeš, 450-tka s 18 kW za 270 tisíc !!!....no směšné !!!
    Původně jsem si myslel, že ten údaj o výkonu bude chyba, překlep, ale ne...
    https://www.motorkar...crf450l-1375740.html
    To už stará JAWA 500 OHC kdysi ze začátku 50-tých let měla víc, myslím 28 PS/ tj. cca 20,6 kW...
    No nekup to za ty prachy...

  • Jakou Harley Davidson

    30.10.2018 09:18
    Nakonec mi to nedalo a připojuji se také do této "neplodné diskuze". Nemám sice osobní zkušenost s Harleyem, za mne tedy ta motorka , ale ten Harley , ale měl jsem amerického "antiharleye", tedy Hondu Valkyrii F6C, vyráběnou v pobočném závodě Hondy v USA jako konkurenta právě velkým Harleyům. Velký cruiser, šestiválec boxer pochopitelně s bezúdržbovým kardanem vycházející motorově z Goldwinga. Propracoval jsem se k ní postupně přes různé menší čopry z důvodu nepohodlného posezu na nich.
    Krásná luxusní a důstojná motorka s velmi kultivovaným motorem. Vyváženost běhu motoru dokládá známý "niklákový test":
    Z několika různých důvodů ji už ale nemám, na jejím místě teď stojí dvě jiné motorky, pohodlnější pro moje záda, i když Valkyrie byla z pohledu ergonomie posedu ze všech mých čoprů nejlepší. Usoudil jsem, že tyto velké motorky jsou optimální pro ty americké dlouhé a rovné "highway", pro naše (rozbité) silnice a pro ty delší cesty a pro občasné mimosilniční výlety jsem pořídil nakonec jiné motorky. Ale Vakyrie byla jinak výborná a perfektně kvalitně zpracovaná.
    Ještě jedna poznámka - Harley o objemu 800 ccm je malorážka, když tak určitě něco většího...

Předchozí
1 2