Komentáře
Nalezeno 50 záznamů
26.7.2022 | Článek | Proč musí být 20kW nabíječka integrovaná v motorce? V závodní motorce? Tím by se ušetřily další kg, kdyby byla nabíječka velikosti kufříku vedle motocyklu. Při jízdě není potřeba. |
27.1.2011 | Akce | Trošku vedle, ne? Letos je to v Praze - Letňanech |
15.7.2019 | Článek | Musím říct, že po dlouhý době opravdu pěkný článek, který využil multimediální možnosti tohoto média jménem internet. Máme tady čtivý článek, koukatelné video se zajímavými informacemi, pěkné fotky. Když se mi p. Zajíček ozval, jestli mi může položit pár otázek ani jsem nečekal, že budou součástí takhle pěkně novinářsky odvedené práce. |
1.8.2017 | Článek | Komentáře typu: "Na svojí motorce ABS nemám a nikdy ho nechci!" tak pak jak může dotyčný na vlastní kůži znát jeho klady či zápory a vůbec se pouštět do debaty o věci o který vůbec nic nevím? 1) ABS v žádném případě nekecá do řízení Že máte na motocyklu ABS se dozvíte: a) rozsvítí se kontrolka a po rozjetí zhasne - to zase není až tak moc velký kecání do řízení b) při hodně intenzivním brzdění, kdy se už má jedno z kol tendenci blokovat dává ABS najevo brněním páčky či pedálu, že je v činnosti a právě zachraňuje minimálně plasty a někdy i zdraví. 2) Jednotka ABS není těžká a velká - váha moderních jednotek ABS, které se montují poslední roky je 1,1 kg, první generace ABS vážily skoro 5 kg. 3) ABS z principu funkce zanedbatelně prodlužuje brzdnou dráhu - ale pouze v případě, že jezdec situaci očekává (proto se nehodí na závody, kde většinou nedochází k "překvapením" v podobě protijedoucího vozu nebo nenadálé překážky provozu) - ve všech ostatních případech má motocykl s ABS brzdnou dráhu vždy kratší a to z důvodu STRACHU z brzd. 4) Dva stejné motocykly (jeden s ABS a druhý bez) budou mít v kontrolovaných podmínkách brzdnou dráhu téměř stejnou. Jednou bude mít kratší dráhu ten s ABS po druhé ten bez ABS. Rozdíly se dají počítat na desítky centimetrů. 5) Na mokré vozovce bude mít jezdec s ABS brzdnou dráhu vždy kratší, protože ten bez ABS se za to bojí vzít naplno. - mnohokrát ověřeno. Na mokru je totiž velký problém s odezvou předního kola. Na suchu totiž při blokaci kolo pískne ... na mokru toto nenastane, a pokud to jezdec nepozná ihned v řidítkách, jde k zemi. 6) Ještě jsem neměl v ruce motorku, kde by bylo dobře zvládnuté ABS pro jízdu v terénu ABS na enduro motorku patří, ale určitě vypínatelné. 7) Spíš než rozdíl mezi tím jak brzdí stejná motorka s ABS nebo bez ABS (kde ty rozdíly jsou v řádech centimetrů) by se debata měla stočit na téma, proč jsou obrovské (více jak metrové) rozdíly mezi různými motorkami. Proč je jedna motorka schopna zastavit na méně jak 40 metrech a jiná i když na tom sedí jeden z největších profíků to není schopna dostat pod 45 metrů (bráno ze stovky)? Nad tímhle byste se měli zamýšlet, když jsou ty centimetry tak důležitý nejen v ložnici a ne že bez ABS zastavím na 41 metrech a s ABS na 41,3 metrech. Mám na motorce s ABS najeto přes 80 tisíc km. Na motorce bez ABS 45 tisíc. Už bych si moto bez ABS nekoupil - nejen proto, že už to nepůjde |
7.4.2016 | Článek | Nechci těm klukům australským brát iluze ... ale přesně tohle uchycení je vynález angličana Normana Hossacka. Po vypršení jeho patentu to BMW použilo v sérii motorek K1200/1300/1600, marketingem nazvané DUOLEVER. Lichoběžníkové zavěšení jako u auta, ale místo příčné montáže k rámu, je namontované podélně. Pokyny zatáčení se předávají přes nůžkový kloub od řídítek k vidlici, která je na dvou kulových kloubech. +2 |
9.7.2015 | Článek | Je dobře, že se očividně se taky vyvíjíš. Když jsem o tom s tebou před několika měsíci na motokárách mluvil, tak jsi o nějakém vyklánění z motorky dovnitř zatáčky nechtěl ani slyšet. To co píšeš o vztažnosti náklonu jezdce motorky a styčné plochy pneumatiky, tak není (teda alespoň pro mě) žádná novinka a je to jasná věc o které píšou všichni o kterých tu píšeš ve svých učebnicích. Jen je potřeba říct, že na větší náklon těla než motorky musíš mít rychlost jinak je dost velká pravděpodobnost, že si usteleš. Právě v pomalých rychlostech manévrovat s motorkou motokrosovým stylem je z hlediska rovnováhy jednodušší a tam to má smysl. Při malé rychlosti a vyklánění dovnitř zatáčky musí být člověk opravdu šikovný na plynu, protože stačí aby motor vynechal, nebo řidič zaklapl a jde dolů. Tak rychle tu motorku ze zatáčky řídítky nezvedneš (tím myslím, zatáhnutím za vnitřní řídítko, směrem k sobě - případně zatlačením na vnější, tím zmenším poloměr kružnice kterou kola motorky vykružují a následné narovnání motorky), ale když použiješ v takové situaci motokrosový styl, tak ještě nějakou šanci máš. Mimochodem: O rovnováze toho Mirek Lisý jako desetinásobný mistr ČR v trialu asi bude vědět daleko víc než mi všichni tady dohromady +2 |
29.6.2015 | Článek | Hoj kluci Krejza a MimoCZ. Nechci Vám do toho moc kecat, ale v tom videu, co Mimo postnul jak tam japka dělaj osmičky, je jasně vidět, že ti kluci mají motorku sice ve velkém náklonu, ale své tělo nemají ani ve větším náklonu než motorka, ani ve stejném, nýbrž v menším ... takže co tady vlastně řešíte? A Láďa Hruška = Míra??? Předpokládám, že Sršeň = Babica. Dedukuji, že Krejza = Gordon Ramsay. Nechápu Tě |
21.1.2015 | Článek | BMW jde cestou netradičních zavěšení obou kol už dávno. Ona totiž vzadu není jednoramenná kyvka jako jednoramenná kyvka. Třeba BMW Paralever a jednostranné zavěšení Ducati - je něco úplně jiného. BMW má na kyvce další klouby a pomocná táhla, které zajišťují, aby se kolo ve svislém směru pohybovalo nikoliv po kružnici, ale téměř po přímce - tím se nemění rozvor podvozku. A na přední kolo zase bramboráci hrnou pákovou vidlici Telelever (teď už bohužel jenom na GS), což je kombinace teleskopů a pákového ramene. Anebo ještě lepší Duolever (britský vynálezce Norman Hossack), kterej se úplně obejde bez kluzných trubek a je konstrukčně jednodušší než řízení s rejdovým čepem (žádná táhla a další kurvítka, jen nůžkový kloub mezi řídítky, který přenáší povely od řídítek. |
9.12.2014 | Článek | Odvzdušňování brzdové soustavy zamáčknutou páčkou brzdy přes noc? Tak to jsem ještě neslyšel a ani neviděl. Bublinka doputuje vždy jen do nejvyššího místa v kapalině (teoreticky to má být nádržka nebýt všemožných záhybů na brzdové hadičce). Takže nejčastěji se u systémů s vedením hydraulické hadice od brzdové páčky k jednomu třmenu a od něj pak přes blatník k druhému drží bublina právě v tom vedení přes blatník. A jiný spolehlivý způsob odvzdušnění než povolením odvzdušňovacího šroubu, dolití nádržky, namačkání kapaliny do systému, dolití nádržky, namačkání, a pořád dokola dokud nevytéká čirá kapalina bez bublin, neznám. Amatérský rady na brzdách jsou nebezpečný. A hlavně nedolévat kapalinu do plna ... hrozí že při zahřátých brzdách se kapalina nebude mít kam roztahovat a motorka začne sama od sebe brzdit, tím se brzdy ještě víc zahřejou ... a kousnou. |
28.8.2014 | Článek | Doufám, že se ještě někdy dočkám novinky K1600R |
28.8.2014 | Článek | Řízený únik informací ... dělají to tak všichni |
24.1.2014 | Článek | Pro mě je celý závod nepředstavitelná dřina. Jsou šikovní a technika KTM taky |
21.11.2013 | Článek | Pro to moje rádoby okruhové ježdění stačí 10Hz GPS logger. Osvědčil se mi Qstarz BT-Q1000eX 10Hz. V ČR už ho asi nikdo neprodává, ale na eBay se v pohodě sežene. Je k tomu i docela povedený a jednoduchý software na základní analýzu jízdy Qracing. Sbírat data ze sběrnice to neumí. |
21.10.2013 | Článek | Určitě se to někdy může hodit. Je dobře, že je někdo vyloženě specializovaný na motorky. Asistenční služba, která vozí hlavně auta mi poničila bajk (sice to zaplatili, ale myslel jsem že toho frajera zabiju, protože vůbec nevěděl jak přivázat motorku). A ta cena mi přijde více než příjemná. Tranzit se spotřebou 10-12 litrů/100 km je jenom v nákladech za naftu skoro 3,5-4,5 Kč/km. Takže pánové počítejte, když pro Vás někdo pojede 100 km tam a 100 km zpátky, tak to bude stát 1700 Kč a téměř polovina z toho ho bude stát nafta. A protože nejvíc motorkářů jezdí právě o víkendu ... no zajímalo by mě kolik z vás, co nadávají na cenu, by šlo za 800 Kč (hrubého) o víkendu do práce a ještě z těch 800 není váš zisk ... v tom není ani amortizace a pořízení vozu ... Osobně pro kámoše zadarmo (za naftu), ale pro cizí, bych jezdil tak za 15 Kč/km, protože jinak to je charita. |
23.9.2013 | Článek | Oliver - králíček duracell - to fakt sedí :D Ten kluk by pojezdil snad všechno co tam bylo k mání :D Že nedošáhne? Nevadí, táta vysadí a pak už na zem nepotřebuje dosáhnout |