PROFIL UŽIVATELE

JP38

Offline: Včera v 12:53 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 53
Město: Záryby
Lokalita: Mělník Středo...
Napsal příspěvků: 1x
Body komentářů: 65 / 1
ID uživatele: 63640
Registrace: 13.2.2008

Adresa profilu:http://jp38.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 31 záznamů

5.7.2022 Článek Vubec nechapu smysl takoveho projektu. Motorka na elektriku, ktera urcite nebude levnejsi nez special do moto 3. Jizdni vlastnosti a ovladatelnost - hruza diky hmotnosti pres 220 Kg a k tomu 150 koni.
Emoce nula diky kvilivymu zvuku mechanickych prevodu. Jinak moc hezkej motocykl. Ale vysledek je stejnej nulova sledovanost takovyho zavodu, casy na kolo horsi nez u moto 3, k cemu je vysoka rychlost na rovince, kdyz v zatacce musis zaparkovat, to by mohli jit zavodit klidne s jakoukoli prumernou motorkou z konzumu na kterou namontujou brzdy a perovani nejvyssi kvality a daj na to karbonovy kapoty. Ale alespon by bylo na co koukat, diky tomu kravalu. Proste opet ukazka jak utratit furu penez za neco co vlastne nikdo nepotrebuje a ani nechce. Misto toho aby se u Ducati snazily vyvinout zavodni produkcni motocykly pro mlady jezdce jako dela treba KTM pro northen talent cup, tak vymyslej picoviny ktery jim zadotuje zelena lobby s EU. . Svet se posral.
+4 -2
7.5.2021 Článek Je hrozne tezky odejit od sportu kterej milujes a venujes se mu celej zivot.
V tom chapu Rossiho ne bo treba Jagra. Co tihle dva kluci dokazali jim uz nic nemuze vzit, protoze do historie jsou zapsani zlatym pismem. To ze v pozdejsim veku uz na ty mlady dravy namaj neni podle me zadna ostuda. Naopak ja si jich proto vazim, ja si myslim, ze odejit na vrcholu je tak trochu srabarna.
Sam jsem taky zavodil na motrokach, ikdyz jsem nepatril mezi ty nejlepsi, ale parkrat jsem zakusil pocit, jaky to je bejt na podiu, byt to byli jen republikovy zavody. Zazil jsem hodne kluku co byli fakt talentovany a dobry a delali to jen pro ten uspech a ty nemeli problem skoncit treba v nejlepsim. Ja ne - me braly ty motorky, ten adrenalin ten zavodnickej zivot kolem a to sroubovani, byt jsem do toho vrazel vsecky penize co jsem vydelal. Nakonec jsem musel skoncit kvuli zraneni. Bylo to nejhorsi obdobi myho zivota, pripadal jsem si jako 45 ti letej duchodce - a taky jsem si pripadal, ze uz ziju zivot po zivote. Bylo strasne tezky se s tim vyrovnat - nastesti uz jsem mel v ty dobe syna, takze jsem si uvedomil, ze je pro co zit.......
Takze ja tyhle kluky chapu.
+12 -1
17.8.2020 Článek Nejvetsi problem dnes vidim v tech socialnich sitich. Tech posmesku co ty kluci musej snaset od ruznejch blbecku, je nespocet. Ja jsem z generace Husakovejch deti, taky jsem na fejzbooku, ale moc to nezeru a nic si z toho nedelam, ale taky uz je to davno co mi bylo 19 let.
Dokazu si predstavit, jak to s tema mladejma klukama, ale clouma, kdyz jim nejakej "odbornik" napise jakou jedou plisen. Normalne to vubec nechapu, oni misto toho, aby tem klukum, pac jsou nasi fandili, tak se jim poskelbujou. Verim, ze tenhle tlak ustat, je velkej problem, ale zaroven verim,ze Filip na to urcite ma.
Nedavno jsem cetl ruzny urazky Karla Abrahama vubec nechapu, proc tohle nekdo dela, je videt,ze se v tom sportu vubec nevyzna. Pokud je nekdo schopnej jet v Brne na motocyklu cas pod 1:57" a nekdo si z nej dela prdel, ze neumi jezdit, mel by se ten dotycnej jit lecit. JInak perfektni komentar z Red Bull ringu Vaclava a Karla, moc se meto libilo.
+8 
4.9.2019 Článek Bohuzel, toho aby v Jawe dotahli takovejhle motocykl do seriovy vyroby se nedozijeme, ikdyz bych to tem lidem pral. Ta snaha je pekna, ale tam chybi jak know- how, tak zkusenosti. Pricin je hned nekolik.
V prvni rade a to vidim jako klicovy, je to ze tam pracuji sice nadsenci, ale naprosto jim chybi zkuseni lide, kteri by tomu davali nejakej smer.
Motorky dneska prodava predevsim dizajn, to ze ta vec je postavena z kvalitnich komponentu na to uz jsme si jaksi zvykli a povazujeme to za samozrejmost. Tudiz kola vidlice, perovani brzdy se daji koupit od vehlasnych vyrobcu a je to jenom otazka ceny.Problemem zustava motor z vlastniho vyvoje- bohuzel to je ta nejslozitejsi vec na cely motorce a posledni ctyrdobej motor z jawy,alespon v prototypu byl nekdy z kraje 80-tych let. A to jeste tezil z technologie Divisovskejch plochodrazek.
Jawa se rada chlubi tim za jak nizkou vyplatu tam lide pracuji, ale kde chcete vzit kvalitniho designera, nebo konstruktera za par drobnych. To proste nejde, takoveho cloveka nesezenete a pak neni divu, ze ty veci vypadaj, tak jak vypadaj. Stejny je to s konstruktery. Neznam zadnyho rozumnyho cloveka, kterej ma rodinu s detmi a sel tam za almuznu delat. Vysledek je ten, ze schopne lidi tady u nas vetsinou zamestnavaji zahranicni firmy, protoze "chudak" ceskej prumyslnik si nemuze dovolit zaplatit konstruktera a uz vubec ne dizajnera natoz pak treba specialistu vypocty. Sam jsem si timto procesem prosel, takze dobre vim o cem mluvim.
Nejvetsim problemem je ten bajnej motor, kterej tady sotva nekdo dotahne az k exhalicnimu limitu euro 5. Uz euro 4 je velice prisnej predpis a euro petka je vpodstate hrob pro vysokotackovy motory, ktere potrebuji velke prekrizeni ventilu ve strihu. To je duvod proc vpodtate zemrely supersportovni 6tky jako treba Honda CBR 600RR atp. Bez technologie zmeny casovani ventiloveho rozvodu se to prakticky neda splnit, tedy v pripade ze uvazujete o motoru s atmosferickym nasavanim a mernym vykonem kolem 74kW(100Hp)/litr objemu.
V soucasne dobe tady sotva najdete nekoho, kdo by byl schopnej zkonstruovat takovej motor. Lidi co o tom driv neco vedeli jsou dnes uz v duchodovem veku, my co bysme to umeli uz jsme dneska skoro padesatnici zamestnani povetsine v zahranicnich firmach, kde je uz citit tendence tlumit vyvoj spalovacich motoru s vyhledem k lepsim elektrickym zitrkum.
Na nasich vysokych skolach se konstrukce motoru prakticky nevyucuje, protoze chybi lide z praxe a zadnej akademik bohuzel nikdy uspesnej motor nezkonstruoval.Technologii vyroby spalovacich motoru uz nikdo neuci, protoze lidi z praxe chybej.
Tim padem se tam zameruji na to jak numericky pocitat obehy spalovacich motoru, resi emise a vyvijeji mobilni zarizeni, ktere by odhalilo ridice co jezdej bez DPF filtru po Praze. Takovi lide tezko muzou dodavat prumyslu kvalitni mladou krev, ktera by pod vedeni zkusenejsich kolegu byla schopna zkonstruovat kokurence schopne agregaty. Proste tady uz davno neplati, ze by se dedilo remeslo z otce na syna v ramci fabriky. Proto se nelze divit ze to v Jawe vypada, tak jak to vypada. Uspesnost firmy bohuzel nedela logo a dlouha tradice, ale jsou to LIDI co tam pracujou. Dalsim problemem naseho skolstvi je grantovej system, kterej nahrava tomu, aby se tam delali rutinni vypocty pro velky firmy, ktery si tim snizi naklady a zaroven zajisti vysokym skolam zivobyti.
Je mi jasny,ze timto prispevkem asi dost lidi nas..u, ale takovahle je bohuzel soucasna realita.
+36 
11.1.2019 Článek DavideCezeto,
musim se zastat Jindry 650. Ja ho znam velmi dobre a neni to zatrpkly clovek jak se domnivate. Je pomerne mlady (29) a je pomerne dost kriticky to je pravda, ale i to patri k mladi. Taky to neni analfabet co neumi cesky, takze kdyz mu ve slove vidi ujede ruka z "y" vypada to sice blbe, ale uprimne receno Vam se to nikdy nestalo?
Ram ty cezety se mne taky vubec nelibi- delam v oboru od roku 1996 takze mi verte, ze uz mam taky neco za sebou a jeste v prosinci jsem taky konstruoval pro onu jistou firmu o, ktere Jindra mluvil. A verte ze pokud delate konzultatskou cinnost pro svetove znacky, tak proste nemuzete rikat, ze pracujete v konkretni firme na konkretnim projeku pro konkretni firmu. Za to by vas vsude na svete vyhodili. Samozrejmne se to nerika ani po te co od te firmy odejdete. Jinak Jindra 650 je asi nejnandanejsi konstrukter v oboru automotive s kym jse mel tu cest pracovat a to ze nebyl osloven firmou, co TO stvorila neni jeho problem,ale problem ty firmy. Samozrejmne lidi jako ja nebo Jindra by tohle stejne nedelali, protoze my jsme petrolheadi a s tim uz nikdo nic nezmuze,ale tim nechci rict, ze bychom nepochvalili motorku na elektriku, kdyby to melo nejakou technickou uroven (viz treba MUGEN, pro zavody zero TT, KTM freeride). Kazdy vyrobce motocyklu na svete se rad pochlubi i tim podvozkem a to tenhle stroj bohuzel nemuze, musi to kamuflovat laminatovym deklem jako nejaka lacina cina - a bohuzel cena takovehleho vozidla je znacne neadekvatni v porovnani s tim, ze za ty penize by se nechal poridit treba novy Triumph Daytona 675 R na kterym by bylo trochu vic zabavy. Jinak se omlouvam, pokud jsem udelal nejakou pravopisnou chybu pisu to tu na laptopu, kde jsou mrnavy pismenka a protoze uz jsem starsi clovek tak na to moc nevidim...
+1 -1
12.3.2018 Článek Bmw 675 ani 6ti kilo urcite neudela a je to rozhodne skoda,protoze jak tady nekdo na zacatku diskuze uz napsal o sestky neni velkej komercni zajem. Lidi co maj penize radej koupej superbike. Je to skoda hlavne kvuli zavodeni na okruzich, pac sestky vymizej a potazmo i 675.
Na vine je predevsim emisni norma euro 5 pro motocykly, ktera by mela vstoupit v platnost nekde kolem roku 2020. Bude to vpodstate smrt motocyklovyho motoru, tak jak ho dnes zname. Muzeme zapomenout na to ze nejakej motor bude tocit 15-16k otacek s tim je ted konec. Je, ale jenodussi prizpusobit motor superbiku temhle pozadavkum nez motor sestistovky i kdyz i tady se bude jednat o vykonovy propad oproti soucasnosti.
Zatim to co se u nas pocitalo, tak to vypada dost optimisticky pro ty litrovy masiny, ale z praxe vim, ze papir snese vsecko a ty vysledky pak byvaj vetsinou o neco horsi, ale to zhorseni by melo bejt v radu procent, ne desitek procent. Samozrejmne, ze se nikomu nechce vyvijet setku, kdyz vyvojovy a vyrobni naklady nejsou o moc nizzsi nez u litra.
To je duvod proc Honda uz pred rokem ohlasila ze cbr 600rr uz nebude vyrabet a nasleduji ji i ostatni vyrobci, nakonec Daytona 675 od triumphu uz taky neni v nabidce a bohuzel to postihne vsechny tyhle stroje.
Podekujme za to byrokratum do Brusellu, kteri tyhle voloviny vymejslej.
1.2.2015 Článek Ona neni asi ani nahodna podobnost vedeni chladici kapaliny od motoru do chladice.
Mrknete na tuhle modrou MZ dole jak ma ty hadice tazeny

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/mz/mz_1000sf_special%2005.htm
1.2.2015 Článek Pitrson mas pravdu, ze ten uhel valcu je daleko vetsi, ale kdyz se podivas na ten motor ty jawy, tak je videt, ze to co ma vypadat jako motor jsou proste jenom naky dekly, takhle zadnej motor nevypada. Chybej tam jakykoli detaily, je to tak nahrubo odlity, nebo je to snad z plastu nevim, ale je to odporny. Nikde tam nejsou videt, zadny delici roviny, napr mezi blokem a hlavou valcu, takhle proste zadnej motor nelze sestrojit. Takze to co je z boku, jsou dekly. Napada me otazka, proc by nekdo dizajnoval na novym motoru, takhle podivne olejoznak, s tim by te kazdej technolog vyhodil. Takze ty dekly neco kryjou, my nevime co, ale ja si myslim, ze je to motor MZ. Navic retez je taky atypicky vpravo, stejne to mela i MZ, kola vypadaj taky jak z MZ, prijde mi, ze tech nahod je tady moc najednou.
1.2.2015 Článek Ted mi kolega poslal peknou fotku, kde je videt, ze motor je asi urcite predeklovana MZ. Zajimavej je zejmena detail spodni casti lestenyho pravyho deklu, kde je ponechan vyrez pro okenko olejoznaku. Motor s MZ ho ma v uplne stejnym miste. Posilam link snad to bude fungovat.
http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2015/05/271390_motor.jpg
1.2.2015 Článek No velice usmevne na me pusobilo, prohlaseni nejakyho jejich reditele buhvi ceho, kterej se zaradil mezi velky odborniky vyrokem,ze chtej bejt vyjimecny jako Harley Davidson, kterej taky dela moloseriove motorky cca 5000 kusu za rok.
Kdyby si ten pan obcas o tom neco precetl, zjistil by ze jenom na americkym trhu prodal Harley 167 tisic motorek o objemu nad 650cc a celkovej objem prodeju po celym svete presahl 200 tisic kusu motorek . To cely se stalo v r. 2013.

Zde link:
http://www.statista.com/statistics/252220/worldwide-motorcycle-retail-sales-of-harley-davidson/
1.2.2015 Článek montyjawa- mas pravdu, ja tu Jawu neobhajuju a uz vubec se me nelibi system dotaci, to je to nejhorsi co muzes udelat. Kde je pak nejaka soutez na trhu, jeden dotace dostane, protoze ma znamy na tom spravnym miste a druhej utre hubu. Tohle zasahovani statu do podnikani je zrudnost a ve finale to odnesou vsichni. Dal to nechci rozebirat pac tu nejsme u Vaclava Moravce v politicky diskuzi.
+2 
1.2.2015 Článek Kvidos tech 10mil jsem si z prstu nevycucal, bohuzel nemuzu tyhle veci nijak dolozit, protoze pracuju pro firmu, kde bych za tohleto moh dostat padaka a to bych nerad. Dlouho jsem vahal jestli vubec tuhle informaci zverejnit. Sleduju to tady uz od patku a taky jsem sem uz parkrat pispival.
Netvrdim, ze to stalo ty prachy konkretne piaggio, to byl pouze priklad typu motoru. Verit me to nemusis, dal jsem to do fora jenom aby si lidi udelali obrazek.
Jinak k ahre- oba pany znam velice dobre a na vyvoji tohoto motoru jsem s nimi taky trochu spolupracoval a myslim, ze do budoucna jeste budu.
Opet mi tu neprislusi mluvit o detailech vyvoje motoru, bez svoleni panu Rathouzskych a Kamenickych, ale vez ze to je "hrackovy projekt", kterymu ze srdce fandim, ale myslet si ze takhle muze postupovat tovarna, ktera chce proniknout na narocny trhy je naprostou utopii. Podobny je to i s Mirkem, ani jeden z tehle projektu nema ambice na seriovou produkci a to si myslim, ze FPOS ma dneska lepsi obrabeci masiny nez Jawa. Na druhou stranu majitele Jawy maj i jihostroj, takze tam by asi neco vyrobit umeli, ale stejne jak jsem uz psal seriova vyroba takovyho motoru neni prdel. Stacila me jenom dvouleta zkusenost, ze seriovy vyroby firmy Bobcat v Dobrisi, a tam jsme montovali maximalne tak hydrauliku.
1.2.2015 Článek Jarolime mas pravdu ze tady nedelame za evropsky penize, ale ty platy nejsou hlavni slozkou, ktera by urcovala cenu vyvoje motoru. Konstrukcni prace, ktery dneska probihaji uz jen vyhradne na pocitacich v prostredi CAD systemu jsou v podstate to nejlevnejsi pri konstrukci takovehleho motoru. Potrebujes k tomu hromadu simulaci a vypoctu, to uz je trochu drazsi a ty kluci co to umej jsou dneska i u nas docela dobre zaplaceny i kdyz se bavime treba 40 procentech toho za kolik dela jejich italskej kolega. Daleko nejvetsi naklady, ale znamena testovani prototypu, pokud na to potrbujes, brzdy, drahy merici pristroje, rychlobeznou kameru atp, vez ze to vsecko musis nakoupit a promitnout do nakldu takovyho projektu. Tak to bohuzel je. Takze na pltech lidi muzes usetrit, ale to je asi tak vsechno.
1.2.2015 Článek Jeste k tem dotacim, abyste mili diskutujici, meli predstavu, za kolik se to dela na zapade. Tak treba vyvoj motoru do skutru typu piaggio beverly 350, vyjde zhruba 10 milionu euro. To myslim od prvni skici.To jenom pro predstavu. To nepisu, proto abych jawu obhajoval, ale pro predstavu o jak narocnejch vecech se tady bavime.
Spoustu lidi si tady na tom foru bohuzel mysli, ze vyvinout ctyrtaktni motor 1000cc, tak aby vyhovoval dnesnim standardum je celkem sranda. Ale mohu vas ujistit, ze neni. Vyvoj prototypu motoru je jedna vec a dalsi vec je vyrabet ten motor pak seriove, pri dodrzovani vsech kvalitativnich, ekologickych a dalsich kriterii. Osobne si myslim,ze jawa v soucasne dobe nema konstruktery, kteri by byli schpni takovy motor zkonstruovat. Rad bych se mylil. Uz vubec nevim,kde a jakym zpusobem, by chteli tak slozitej stroj vyrabet. To je taky duvod proc si myslim, ze pouzit pro zacatek motor z MZ, se jevi jako dobra volba, protoze ziskaj za pomerne mrzkej peniz vyvinutej motor, se vsim, vsudy. Pak se muzou rozhodnout, do jake miry se budou timto motorem inspirovat. Az pocud bych jejich pocinani chapal.
Ale stale mi nejde do hlavy, proc proboha se poustej do takovyhleho projektu, aniz by udelali byt i treba drevenou maketu motorky, nebo proste nejakou dizajnovou studii, na ktere by si overili reakce budoucich zakazniku, to me prijde jako vrchol diletantstvi. Ja vim, ze spousta renomovanych firem to taky nedela, ale oni vetsinou zamestnavaj spickovy dizajnery, ktery to proste umej. Podle toho co jsem videl na tech fotkach to ale nevypada, ze by jawa nekoho takovyho angazovala.
31.1.2015 Článek Moga ty jsi cynik- ale ted vazne, ja bych fakt nechtel bejt v kuzi tech lidi co jsou za tuhle hruzu zodpovedny. Chudaci ty kluci, ktery na tom makali a takovejhle vysledek. Na druhou stranu se divim, ze ten co vedl tenhle projekt nemel ani spetku soudnosti. Dyt mohli udelat nejakou maketu dat ji na vystavu aby zjistili reakce verejnosti. Dyt nakonec ty lidi, co do toho kecaj to budou kupovat, spousta firem to preci takhle dela a ve finale to vyjde levneji nez kdyz uz to je skoro hotovy sklidi to takovouhle kritiku. Proc to k..va, nemohlo vypadat treba tak jako ten calif, to by snad nikoho neurazilo

http://auto.idnes.cz/jawa-350-c4m-/motorky.aspx?c=A130826_115150_motorky_fdv

Ja vim ze tohle je jednovalec ale pri trose predstavivosti , proc by tam nemohl bejt dvouval, staci kouknout na to jak to delaj u Triumhphu. Jakmile uz jednou mam osvedcenej vykonej motor necha se kolem toho postavit spousta peknejch motorek, viz treba vzduchace od Ducati. O Jawe jsem nikdy vysoky mineni, nemel(myslim samozrejmne obdobi po r.89), ale ze predvedou tohle, tak z toho je me fakt do breku.
+1 
Předchozí
1 2 3
Následující

TOPlist