renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

_Kibo

Offline: Včera v 08:04 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 42
Město: Znojmo
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Poděkoval: 2x
Založil témat: 3x
Napsal příspěvků: 8x
Body komentářů: 40 / 2
ID uživatele: 377394
Registrace: 20.11.2019

Adresa profilu:http://_kibo.motorkari.cz (Sdílet)


Honda Transalp - historie motocyklu

Představení čtyř generací modelu Honda Transalp.

Když Honda v roce 1987 vypustila do světa Transalp, možná si někteří mysleli, že inženýři v Hondě přišli o rozum. V době, kdy se motocyklový svět dělil mezi ty, kteří chtěli létat na sportovních strojích, a ty, co si užívali pohodlného houpání na cruiseru, Honda se rozhodla vzít všechno dobré, zamíchat to dohromady a hodit do jednoho velkého, dobrodružného kotlíku.

Honda Transalp se narodila v éře, kdy digitální hodinky byly považovány za špičkovou technologii a kovbojské boty za vrchol módy. Honda Transalp přišla s myšlenkou, že motorka může být stejně doma na silnici jako v terénu. A tak, zatímco ostatní se honili za rekordy v rychlosti nebo bojovali o titul nejpohodlnějšího polštáře na dvou kolech, Honda Transalp přistoupila k životu s filozofií, že cesty nemusí být vždy hladké, ale cesta může být vždycky dobrodružná. A právě toto přesvědčení ji katapultovalo do srdcí dobrodruhů po celém světě.

 

Honda XL600V Transalp  - 1987

Model XL600V Transalp z roku 1987 představoval impozantní stroj, stvořený pro zdolávání rozmanitého terénu. Jeho srdcem byl čtyřdobý, kapalinou chlazený V-twin motor o objemu 583 cm?, který dodával motocyklu sílu a hbitost. Díky nízké hmotnosti 195 kg a prostorné 18 litrové nádrži, která je větší než některé byty v centru Prahy, byl tento stroj připravený na maraton, a to i na cestách, kde se benzínka objevuje jednou za modrého měsíce. Kola, 21 palců vpředu a 17 vzadu, doplněná zdvihy 200 mm vpředu a 187 mm vzadu, dávala Transalpu stabilitu lepší než politikovi v předvolebním období. V roce 1991 prošel faceliftem, získal nový vzhled a 22 litrovou nádrž, která je tak velká, že byste v ní mohli teoreticky chovat rybičky.

Honda XL650V  - 2000

Pak přišel rok 2000, a s ním Honda XL650V. Tento mladší bratr legendárního XL600V přinesl několik vylepšení, které z něj udělaly ještě atraktivnější volbu pro ty, kteří toužili po dobrodružství na dvou kolech. Srdcem XL650V byl větší, kapalinou chlazený V-twin motor o objemu 647 cm?, který nabízel více síly a točivého momentu. Díky němu se Transalp s lehkostí vypořádal s jakýmkoliv terénem, ať už to byl asfalt, štěrk nebo bahno. S hmotností 211 kg už nebyl nejlehčí na tanečním parketu, ale kdo by to tomuto krasavci mohl vyčítat? Vždyť větší nádrž o objemu 19 litrů mu umožňovala ujet delší vzdálenosti bez nutnosti tankování. Rozvor kol a zdvihy zůstaly nezměněny oproti modelu XL600V, takže XL650V si zachoval stejnou obratnost a mrštnost.

Honda XL700V Transalp  - 2008

Rok 2008 znamenal pro Transalp revoluční změnu. Model XL700V se zaměřoval na silniční cestování a nabízel řadu vylepšení pro komfortní a zábavnou jízdu na zpevněných cestách. Byl tak sexy, že i vaše tchýně by se s ním chtěla vyfotit na Instagram. Srdcem Transalpu 2008 byl zcela nový, kapalinou chlazený V-twin motor o objemu 680 cm?, který nabízel více koní a newtonmetrů než jeho předchůdce. Díky tomu si Transalp poradil i s náročnějším stoupáním a předjížděním s větší lehkostí. Nová kola o průměru 19 a 17 palců ve spolupráci s komfortním zdvihem slibovala jízdu hladkou jako máslo na topince. Ať už jste se řítili po dálnici nebo proplétali mezi traktory na vesnické silnici, Transalp vás nikdy nenechal ve štychu.

Honda XL750 Transalp - 2023

Po 8 leté pauze, kdy se někteří už báli, že se Transalp navždy vytratil do motocyklového nebe, se tato legenda vrací. Motor Honda Transalp 2023 je poháněn novým 755cc paralelním dvojválcovým Uni-cam motorem s klikovou hřídelí posunutou o 270°. S 67.6 kW v 9500 otáčkách a 75 Nm točivého momentu v 7250 otáčkách je motor navržen pro ty, kteří chtějí plynulý výkon napříč celým spektrem otáček bez ohledu na to, jestli tahají na dálnici nebo se snaží vyděsit ovce na polní cestě. Jen co mrknete, uvidíte na tachometru 170 km/h a schovaní za větrným štítem pozorujete krajinu s usměvem širším než je most v San Francisku. Elektronická kontrola plynu znamená, že tradiční lanko může jít na dovolenou. Transalp nabízí pět jízdních režimů, které umožňují přizpůsobit výkon motoru, brzdění motorem, ABS a kontrolu trakce podle vašich preferencí a podmínek na silnici. Můžete je měnit za jízdy, takže pokud najednou zjistíte, že jste se zapojili do neplánovaného rally závodu, stačí jen přepnout režim. Ve volitelném příslušenství je také quickshifter, který umožňuje řazení nahoru i dolů bez spojky. Je to tak návyková vlastnost, že až ho vyzkoušíte, budete se divit, jak jste kdy mohli žít bez něj. Je to jako když poprvé zkusíte sushi - najednou si nedokážete představit, že byste měli jíst obyčejné sendviče.

Podvozek

Ocelový rám má hmotnost 18,3 kg, což je přibližně stejně jako průměrný pudl po vánočním obžerství. Hondě se podařilo ušetřit na váze snížením počtu zpevňujících dílů a zmenšením tloušťky hlavních a spodních trubek.

Přední část je vybavena převrácenou vidlicí Showa s nastavitelným předpětím a zdvihem 200 mm, zatímco zadní část se spoléhá na tlumič Showa s nastavitelným předpětím a zdvihem 190 mm, propojený systémem Pro-Link s kyvnou vidlicí, která je vyrobena ze stejných odlitků jako Africa Twin, ale s vlastní slitinou hliníku.

21 palcové přední kolo s drátěnými paprsky je doplněno dvojicí disků o průměru 310 mm a dvoupístovými třmeny, zatímco 18 palcové zadní kolo využívá jednopístový třmen s diskem o průměru 256 mm. Transalp je dodáván buď s bezdušovými pneumatikami Metzeler Karoo Street nebo Dunlop Mixtour s dušemi.

Vybavení

Nový Transalp vypadá svým robustním designem, zlatými ráfky s dráty a elegantním bílo-červeno-modrým lakem opravdu dobře. K dispozici jsou také decentnější černá nebo šedá barva.

Kvalita zpracování a úroveň výbavy jsou na vysoké úrovni, což je na první pohled v rozporu s cenou lehce pod 250 tisíc. Standardní výbava zahrnuje barevný TFT přístrojový panel s Bluetooth konektivitou, kompletní sadu elektronických asistentů a USB zásuvku. Je škoda, že pro tak schopný cestovní motocykl chybí tempomat.

Větrný štít je neupravitelný, avšak dobře odolává větru i při rychlostech na dálnici.

K dispozici je také široká škála doplňků pro zvýšení pohodlí, výkonu a estetiky, které jsou dostupné buď v setech, nebo jednotlivě, od 100 litrového setu tvrdých kufrů včetně horního boxu, do kterého se vejdou dvě helmy, přes stojan, ochranný rám, přídavná světla, ochranu rukou, ochranný kryt, vyhřívané rukojeti až po rychlořazení.

Závěr

Transalp je legenda, která se po 8 leté pauze triumfálně vrátila. Nový model XL750 navazuje na tradici svých předchůdců a posouvá ji na novou úroveň.

Je to ideální parťák pro cestovatele, dobrodruhy i ty, kteří prostě hledají spolehlivou a zábavnou motorku.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist