renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

_Kibo

Online Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 42
Město: Znojmo
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Poděkoval: 2x
Založil témat: 3x
Napsal příspěvků: 8x
Body komentářů: 40 / 2
ID uživatele: 377394
Registrace: 20.11.2019

Adresa profilu:http://_kibo.motorkari.cz (Sdílet)


Triumph Daytona 660 je sexy kočička

Podrobná recenze motorky Triumph Daytona 660 pro drsňáčky.

Nasaďte helmu a koženou bundičku zapněte až ke krku, protože Triumph Daytona je tady. 

Nečekejte monstrum, které vás vyšle do stratosféry při prvním otočení plynu. Je to motorka střední třídy, ale s postojem, který by mohl konkurovat i těm větším frajerům na silnici. Když na ní sednete, budete se cítit jako hvězda akčního filmu, akorát bez nutnosti podstoupit kaskadérský kurz. Představte si, že sedíte na stroji, který má dost síly, aby vás bavil, ale zároveň vás nezahodí v první zatáčce. Užijete si každý kilometr, ať už jedete po městě nebo se proháníte po klikatých cestách.

A cena motorky? Ta je také příznivá. Můžete si na ní užít jízdu, aniž byste museli prodat ledvinu, abyste si ji mohli dovolit.

Takže, jestli jste připraveni na výlet, který vám ukáže, že i střední třída může být vzrušující, pojďme se podívat na konkrétní technické detaily, ale nebojte se, nebudeme se bavit o každém šroubku. Pojďme se raději zaměřit na to, co dělá z této motorky opravdový skvost.

 

Daytona Speedway

Jen pro pořádek, Daytona Speedway známá jako "Světové centrum závodění" a méně oficiálně jako "místo, kde se vaše motorka cítí jako v ráji", je závodní okruh v Daytona Beach na Floridě. Tento okruh je tak ikonický, že by se dal považovat za motocyklový Stonehenge – jen s víc asfaltem a méně mystiky. A nová Daytona 660 je pojmenovaná právě po této slavné závodní dráze.

Motor 

Když otevřete kapotu tohoto ocelového oře, naleznete tam něco mnohem lepšího než těstoviny – 660cc trojválec, který má tolik síly, že by mohl přetáhnout Thorovo kladivo. S výkonem 95 koní, což je o 17% více než u Trident 660, máte dostatek síly, aby se vám pod helmou rozvířily vlasy, i když je máte zrovna sestřižené na ježka. A když už mluvíme o otáčkách, tento motor táhne až do 12 000 otáček, což je dost na to, abyste při akceleraci měli pocit, že právě opouštíte tento vesmír.

Motor se chlubí tím, že má více než 80% svého točivého momentu dostupného již od 3 000 otáček, takže už žádné čekání na to, až se motor probudí. Je to jako mít kávu připravenou ještě předtím, než otevřete oči. S tímto motorem neztrácíte ani na druhém konci otáčkového pásma, což je skvělé pro ty, kteří motor rádi vytáčejí a jedou na vlně, podobně jako surfaři na Floridě.

Podvozek

Geometrie podvozku byla vyladěna pro sportovnější jízdu. Podvozek u Daytony to není jen hromada kovu a oleje, která zajišťuje, že se při každém náklonu do zatáčky budete cítit jako baletka na jevišti. Přední vidlice od Showy se zdvihem 110 mm není nastavitelná, ale kdo to potřebuje, když máte podvozek, který již z výroby funguje na výbornou, že? Vzadu odpružení Showa s možností nastavení předpětí. 

Když už mluvíme o brzdách, Daytona má dvojité 4-pístové radiální třmeny s 310mm kotouči vpředu a jednopístový zadní třmen o velikosti 220 mm. Je to jako mít parní válec v rukávu - když potřebujete zastavit, oni to zvládnou. ABS je standardem - bezpečnost především – stejně jako nošení dvou párů ponožek v zimě.

Jízda na motorce je vždy o komunikaci, nejen s motorkou, ale i s ostatními účastníky silničního provozu. Daytona to bere vážně a přichází s funkcí, která vám může doslova zachránit kůži. Při prudkém brzdění se automaticky rozblikají zadní světla, čímž upozorní řidiče za vámi, že právě provádíte nouzové brzdění.

Daytona je navržena tak, aby byla pohodlná i na delších výletech, ale zároveň poskytovala dostatečnou svobodu pohybu pro sportovní jízdu. Je to jako mít sedačku v obývacím pokoji, i když ve skutečnosti projíždíte horskými serpentínami.

Daytona se pyšní pětiramennými litými hliníkovými koly, která nejen vypadají ostře jako břitva, ale také poskytují perfektní rovnováhu mezi odolností a hmotností. Na těchto discích jsou nasazeny pneumatiky Michelin Power 6, které vás podrží ať už je sucho, mokro nebo něco mezi tím.

Elektronika

Vítejte v 21. století, kde motorky mají více elektroniky než váš první počítač. Daytona 660 je vybavena třemi jízdními režimy – Sport, Road a Rain – takže si můžete vybrat, jestli chcete jet jako blázen, turista nebo kačer. A co se týče kontroly trakce, je zde možnost ji vypnout, pro ty, kteří chtějí mít vše pod kontrolou. 

Pokud se vám nechce řadit ručně, Triumph nabízí volitelně quick-shifter, který umožňuje řazení nahoru i dolů bez použití spojky, což je skvělé pro ty, kteří si rádi hrají na závodníky, ale nechtějí si zničit palce.

Díky systému My Triumph Connectivity, který je kompatibilní s TFT displejem, máte k dispozici navigaci a možnost propojení s telefonem a hudbou.

Na první pohled by se mohlo zdát, že 'ride-by-wire' znamená jízdu na motorce pomocí nějakého drátu a kouzelných elektronů, ale ve skutečnosti je to mnohem víc. Ride-by-Wire u Triumph Daytona je jako upgrade z klasického loutkového divadla na high-tech robotické show. Místo fyzického spojení mezi plynovou rukojetí a škrtící klapkou motoru je vše řízeno elektronicky. Když otočíte plynem, neotáčíte přímo škrtící klapkou, místo toho posíláte elektronický signál do mozku motorky (ECU), který poté řekne motoru, kolik paliva a vzduchu má smíchat pro daný výkon. Díky této technologii je odezva plynu hladší, přesnější a mnohem intuitivnější. Navíc umožňuje implementaci různých jízdních režimů, což je jako mít několik různých motocyklů v jednom.

Závěr 

Zkrátka a dobře, Triumph Daytona 660 není jen motorkou. Je to spolehlivý parťák, který je připravený na každou vaši jízdní náladu. Nejen, že vypadá jako nová motorka Jamese Bonda – elegantní a připravená kdykoliv buchnout –, ale také je to stroj, jehož tříválcový motor je plný energie a připravený vyrazit na jakoukoliv misi, ať už je to dojíždění do práce nebo víkendové dobrodružství.

Když sednete na Daytonu, je to jako otevření dveří do nového světa, kde každý kilometr je příběhem a každá jízda je nezapomenutelným zážitkem.

Motorka, která je cenově dostupná, praktická a přesto nabízí výkon, který vás dostane tam, kam potřebujete, a to vše s úsměvem na tváři.

Tak co říkáte? Je čas obout si boty, nasadit helmu a vydat se na cestu se svým novým parťákem? Ať už jedete po městských ulicích nebo po venkovských serpentínách, jedno je jisté – budete se bavit hoši!

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist