renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

_Kibo

Offline: Včera v 08:04 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 42
Město: Znojmo
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Poděkoval: 2x
Založil témat: 3x
Napsal příspěvků: 8x
Body komentářů: 40 / 2
ID uživatele: 377394
Registrace: 20.11.2019

Adresa profilu:http://_kibo.motorkari.cz (Sdílet)


6 motorek na rok 2024

Seznam 6 motorek na kterých bych se rád projel v roce 2024.

Ukážu Vám šest motorek, které bych rád, alespoň na chvíli, osedlal v roce 2024 a seznámil se s jejich výjimečným charakterem a způsobem jízdy. Některé z nich nejsou žádné novinky a v motosvětě jsou známé již mnoho let. 

Mnoho zajímavých motorek jsem sedlal již letos například Hondu Transalp, Fantic Caballero 700, Interceptora od Enfieldu, Yamahu Ténéré i XSR900, V7 od Moto Guzzi, BSA Goldstar. A proto se na seznamu pro rok 2024 již objevily.

 

6. GasGas EX 250 

GasGas je španělský výrobce off-road motorek, který se původně zaměřoval na výrobu trialových strojů. V roce 2015 se dostal do finančních potíží a v roce 2019 byl koupen společností Torrot. Pod novým vlastnictvím se stal součástí skupiny Pierer Mobility Group, která mimo jiné vlastní i další známé značky jako KTM a Husqvarna. V současné době GasGas vyrábí ostré motokrosové stroje, endura a s označením EX i cross country motorky.

Vždy mě lákalo projet se na pořádném off-road stroji někde po přírodě. To nevím zda se mi splní, když do lesů kolem Znojma, které spravuje NP Podyjí už nemůžeme skoro ani na kole.

Kousek od Znojma máme ale přírodní motokrosovou trať, a kdyby se zadařilo chtěl bych se projet alespoň tam. A pokud bych si mohl hodně vymýšlet vzal bych si na tu projížďku právě GasGase. Ideálně dvoutakt EX 250

5. Triumph Thruxton RS ( Final edition )

Triumph Thruxton je pro mě výjimečným příkladem spojení klasiky a moderního inženýrství. Vždyť tento legendární závodní stroj přišel na svět v roce 1959

Ve verzi RS mě na první pohled očaroval svým působivým designem, který odkazuje na historii značky Triumph. Každý detail na této motorce je pečlivě promyšlený, od elegantní nádrže po minimalistický design sedla, nízkých řídítek, dvou klasických ručičkových budíků a chromovaného kulatého světla. V kombinaci se zlatými Showa a Öhlins tlumiči mi více než motorku připomíná umělecké dílo. Dvouválcový motor o objemu 1 200 ccm, má nejen nádherný hluboký zvuk, ale i závodnickou duši. Každý detail na motorce je doveden k dokonalosti. Za mě jednoznačně premiant třídy cafe-racerů.

Novodobá éra Thruxtonu by se měla uzavřít v létě 2024, kdy má přijít na trh Final Edition. Rozpoznávacím znakem Final Edition je typická britská závodní barva Racing Green s ručně malovaným zlatým linkováním. Tato Finální Edice bude vyjímečně zajímavá i pro sběratele. Jízda na takové motorce by pro mě byla nesporně nevšedním zážitkem.

4. Husqvarna FS 450

Jednoválcový motor o objemu 450 ccm upravený na 63 koní s nízkým těžištěm, perfektním podvozkem a pevným rámem. Toto závodní supermoto nejenže dobře jezdí, ale i úžasně vypadá. 

Pětistupňová převodovka s quickshifterem, 285 mm zdvihu na předním kole a 266 mm vzadu. Váha pouhých 107 kg. Stroj určený na malé závodní okruhy typu Sosnová nebo Vysoké Mýto. I přes své závodní ambice by měl být stroj nezáludný a dobře ovladatelný. 

Je překvapující vidět co na takové motorce někteří profesionální i hobby jezdci dokáží. Jízda po zadním v zatáčce, drifty, skoky, carving až na loket. A jak parádně si ji majitelé dokáží vytunit. 

Dát si koleno na takovém stroji nebo malé závody s kamarády by mi udělalo velkou radost.

3. Moto Guzzi V100 Stelvio

Stelvio je cestovní enduro motorka, která byla poprvé představena v roce 2007 a je pojmenována po Stelvio Passu, které je známé svými serpentinami a panoramatickými výhledy v italských Alpách. (). Když jsem se dozvěděl, že se po sedmi letech model Stelvio vrací do nabídkového listu Moto Guzzi, měl jsem upřímnou radost. 

U cestovního endura nenechali v továrně nic náhodě a navázali na jeho původní tvary. Nová generace stojí na motoru označovaný jako Compact block, jehož dva válce dosahují objemu 1042 ccm. Motor je podélně uložený, v duchu tradice značky Moto Guzzi. Vyšší specifikace Stelvia je osazena semiaktivním podvozkem od Öhlins. Je vybavena předním a zadním radarem pro adaptivní tempomat a pro hlášení vozidel v mrtvém úhlu zrcátek. 

Stejně jako původní Stelvio, je nový model koncipován spíše pro silnici, než do terénu. Napovídá tomu délka odpružení 170mm, kola o průměru 19 a 17 palců a váha natankované motorky 246 kg

Je to motorka s duší, vyrobená jedním z nejstarších výrobců motorek a bude mi ctí se na takové motorce v roce 2024 projet.

2. Honda Monkey

Co já už jsem o této motorce slyšel! Úplné legendy. Prcek, který vykouzlý úsměv na tváři i toho největšího bručouna, motorka, která prý v alpských zatáčkách ukazuje záda litrovým cesťákům, nejlepší stroj na objetí zeměkoule, před kterou se prý třese i Honda Africa a Tenerka od Yamahy. 

První Honda Monkey byla představena už v roce 1961 a byla navržena pro snadnou přepravu v zadní části auta. V průběhu let se objevily různé generace Honda Monkey. Některé zahrnovaly modernější motory, ale stále se snažily udržet charakteristický vzhled a styl původního modelu.

Tento pidižvík má motor o objemu 125 ccm a výkon necelých 7 kW. Dodává se ve všech možných barevných kombinacích s mnoha a mnoha doplňky, které dokáží opičku přetvořit do všech možných stylů počínaje bobbrem, scramblerem, sporťákem i cafe-racerem.

Rozhodl jsem se, že v roce 2024 tomu přijdu na kobylku. Půjčím si tento malý zázrak a na vlastní prdel se přesvědčím o legendárních kvalitách této motorečky. Tak se těš opičko, protože já se nenechám opít banánem.

1. Kawasaki Z900 SE

Z900 SE pro rok 2024 to je klasická koncepce se silným téměř litrovým řadovým čtyřválcem v trubkovém rámu, přepracovaná přední vidlice o větším průměru ve zlaté barvě a s větším rozsahem nastavení, zadní tlumič Öhlins, pancéřové brzdové hadice, třmeny Brembo a výfuk Akrapovič. 

Motorka na ježdění po zadním, blbnutí s kámoši a užívání si ryzí radosti z jízdy. Spolehlivá, mnohaletým vývojem ve své třídě dotažená k dokonalosti

Z900 se mi vždy líbila, jen jsem si nebyl jistý zda dokáži všechny její kvality na silnici využít. Tak snad jsem už motorkářský dospěl, abych dokázal její kvality nejen ocenit, ale také využít. A kdybychom si nakonec padli do oka, možná bych si ji pozval i k sobě do garáže. 

-------------------

V novém roce Vám přeji ať se vše daří a mnoho dalších jedinečných zážitků na motorkách. Pokud jste na seznamu Váš oblíbený model nenašli, napište mi ho prosím do komentářů. Rád se s Vaší motorkou seznámím.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist