Zveřejněno: 18.01.2022 18:00,Kategorie: Dumka,Zhlédnuto: 948x,Komentářů: 2x,Hodnocení: 5.00 od 2 uživatelů
Na čem jsem začínal
V dobách mého mládí kdy vlastnit motocykl japonské značky bylo nad hranici možností a z oblasti
sci-fi nám nezbývalo nic jiného než si ze starých ale poctivých motocyklů značky JAWA vyrobit stroj k obrazu svému. Tehdy byly i příslušnící VB tak se jim tehdy říkalo dosti benevolentní a nechali nás na takto po domácku upravených mašinách jezdit. V dnešní době by něco takového nebylo umožněno z důvodů technických předpisů, ale v té době se tímto nikdo nezabýval a tak bylo možno jezdit poravdu skoro se vším co si kdo doma na motorce upravil. Moje JAWA 250 panel je toho důkazem že toto hybridní stvoření složeno z komponentů co garáž nabídla mi věrně sloužila až do doby než jsem se oženil. Základem byla motorka v originalním stavu, a tak jsem započal s její obměnou, začnu od předku, nejdříve to schytal přední blatník který po zásahu nůžek na plech se okrájel na miniaturní lízátko, přední přístrojový panel se odstranil a nahradily ho dva tubusy vysoustružené z hliníku a osazené budíky ze škody 120LS, vlevo kulatý tachometr a vpravo lehce předělaná soustava kontrolek, přední parabola byla dodána z traktoru ZETOR, blinkry byly použité z JAWY 634 v té době posledního modelu. Tlumiče přišly o své plechové krytí které nahradily gumové harmoniky. Nástřik a design byl dle mých představ v barvách červená přehrazená bílým proužkem a modrá. Potah sedla byl upraven další vrstvou molitanu, v zadní části vyvýšen a celé to bylo prošito koženkou na ševcovském stroji. Za sedadlem byl z plechu vyroben Bonbon ve stylu hondy cbx 1000 a v něm napasováno koncové světlo z autobusu IKARUS. Zadní blatník byl rovněž zkrácen a hrany olemovány gumovou ohraňovačkou. Výfuky byly ohnuty směrem nahoru aby dodaly mašině sportovnější vzhled. Jenom je škoda že se z té doby nepodařilo zachovat více fotografií krom této jediné.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hmm, automatická odstředivá spojka...
Taky tu byl jeden, který ji měl...
Byla to nádherná motka, za kterou by dnes lidi platili zlatem. Kompletní kapotáž, nosič na bagáž, k tomu PAVík a dvě přilby, vše v ve stejním barevném designu...
Njn. taky z toho udělal něco podobného té tvé "nádheře".
Abych se nedělal lepší, než jsem byl, tu svou jsem "zpracoval" úplně stejně...
krásne to boli časy