PROFIL UŽIVATELE

Generál

Offline: Dnes v 10:35 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 67
Město: Bechyně
Lokalita: Tábor Jihočes...
Napsal příspěvků: 7x
ID uživatele: 3
Registrace: 16.2.2008

Adresa profilu:http://general.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 12 záznamů

12.1.2009 Článek TO - daw : ty rozměry které uvádíš mi nějak nesedí neb cigaretová (ta co se používá u aut) zásuvka má otvor cca 21mm a DIN zásuvka má otvor cca 12mm takže kdo ví jakou vlastně máš koncovku. V každém případě cigaretová zásuvka stejně jako DIN zásuvka by měly odpovídat určité normě které zjevně neodpovídá tvá potřeba a tak ti asi nezbude nic jiného nežli tento proitkus shánět v kamenném obchodě a přímo na místě vyzkoušet zda zakupované půjde "spářit" s tím co máš již doma. Jinak normalizované DIN kusy stejně tak jako ostatní příslušenství lze objednat na stránkách kde právě probíhá soutěž o níž píše tento článek. Měj se
18.7.2006 Článek To : fuki - jestli to nebude náhodou tím, že to posíláš na Motoráj a oni jsou PRÝ : Časopis Motoráj tedy alespoň mně to tak bylo při ne příliš konstruktivní komunikaci (se zmíněnou slečnou - či paní) vysvětleno
30.11.2005 Článek K takzvanému &quot;vaření&quot; při dobíjení klasických AKU starším typem nabíječek docházelo a pokud se povolili nalévací otvory a pohlídala se doba nabíjení do tzv. konečných znaků nabití nic se nedělo. Ovšem skutečně se musel dost stroze hlídat bod konečných znaků neboť přebíjení životnost AKU zkracuje v některých případech možná i více nežli hluboké vybití. U provozně starších AKU dojde totiž vlivem přebíjení k &quot;rozsypání&quot; desek v článku AKU. Olovo uvolněné z &quot;rozsypané&quot; desky klesne ke dnu článku a tento následně vyzkratuje. V některých případech pomohlo takovýto akumulátor kompletně vylít, propláchnout destilkou a znova naplnit elektrolytem. Ovšem úspěšnost bylo možné přirovnat k pověstnému stéblu kterého se tonoucí chytá <br />
<br />
U těchto nových &quot;inteligentních&quot; nabíječek k tomu v žádném případě dojít nemůže neboť vše hlídá 100% automatika. Jak složitý je její řídící systém si lze představit po shlédnutí této fotografie : <br />
http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkretne/nabijecka/10.jpg<br />
29.11.2005 Článek To : pm<br />
Čágo,<br />
pokusím se aby odpověď byla konkrétní a vyčerpávající - avšak ne příliš dlouhá : <br />
<br />
1) Jednak ty ten režim údržby AKU nezvolíš - zvolí si jej nabíječka sama poté co nejprve provedla plnohodnotné nabití AKU.<br />
<br />
2) Docela určitě ! žádnému AKU (tedy ani klasickému) nabíjení ani režim údržby nezpůsobí žádnou újmu. Naopak - pro AKU je velmi prospěšné pokud je po celou dobu odstavení stroje udržován v kondici plného nabití což bezezbytku a zcela automaticky tyto nabíječky plní - střídáním 4 a 5 stupně. <br />
<br />
3) Velkou výhodou je i to, že není nutné z hlediska bezpečnosti AKU vyndávat neboť pokud by i došlo například k samovolnému (případně jinému - domácí zvířata atd….) spadnutí svorky nemůže dojít ke zkratu (viz. bod - B - v článku : automatická ochrana) a tím pádem k možnému poškození nejen vlastního motocyklu. <br />
<br />
4) Samozřejmě je z mnoha důvodů !!! lepší použít pro nabíjení v motocyklu zásuvku (tato je součástí dodávky) nežli svorky. <br />
<br />
Shrnuto a podtrženo - pokud se dodrží zcela běžné bezpečnostní podmínky může být jakýkoli typ AKU zapojen na tyto nabíječky po celou odstávku stroje. <br />
<br />
Pokud bude zájem mohu ještě napsat článek o montáži DIN vodotěsné 12V zásuvky na motocykl a jejím zapojení do el. instalace. <br />
8.11.2005 Článek To - Pitbulka<br />
Pokud ráda jezdíš (a já věřím že ano) mrkni se (coby inspirace) na tento odkaz : <br />
http://www.k1400.cz/clanky/zivot/24/hodin.htm<br />
Osobně jsem přesvědčen, že by jsi to mohla zmáknout od svítání do soumraku. Již když si projdeš trasu na mapě zjistíš, že je to opravdu hodně dobrý úlet. Držím ti palce <br />
<br />
a co vzkázat na adresu - některých - zde prezentujících se jedinců? Pouze jedinou větu neb za víc nestojí : &quot;ubohý český národe....&quot;
5.9.2005 Článek TO : autor článku<br />
Tvá glosa : Suzuki by měla využít úspěchu MT-01 od Yamahy a uvést na trh ..... <br />
je hodně mírně řečeno mimo mísu
11.12.2004 Článek To : bikef Fox<br />
Cituji : Takze stelovani cehokoliv za jizdy, kdyz to jde i jinak - NE a NE a NE !!! <br />
<br />
Cože ???? to mi chceš jako říci, že si za jízdy ani nezastřílíš ??? : http://www.k1400.cz/images/K1400/1-12/general/12.JPG <br />
..... jářku – pantáto ….. tak to by mne teda nebavilo [] <br />
<br />
<br />
11.12.2004 Článek To : sodomak<br />
k první části. V tom to právě vězí. Ten kdo zahřívá na místě má podstatně delší dobu zapnutý sytič což jak jsme se již shodli není pro motor dobré. <br />
Takže zatímco - imaginární čísla - jeden za sto startů opotřebí válce o 6 mikronů tak druhý pouze o 3mikrony. A to jsme hovořili pouze o 40/20 sec. A já skutečně déle jak 20 sec. na sytič nejedu - jedině snad při jarních a podzimních kosách když je okolo 5°C A nyní si vezmi, že v některých manuálech píší ohřívat (až několik minut) případně jak zde někdo psal - nastartuji, jdu se obléknout a pak jedu. To potom bude okolo 3 minut a poměr 180/20. No nic to jen tak na zahřátí <br />
<br />
To : sodomak<br />
k druhé části. Přímo učebnicová ukázka toho proč se v manuálu ! raději ! napíší - ohřívat na místě. Je naprosto jasné, že každý - doslova každý motocykl vyžaduje individuální přístup byť jsou výrobně totožné. Záleží nejen na seřízení, ale hodně ovlivní i momentální klimatické podmínky (teplota, vlhkost vzduchu ....). Ale je to jen otázka citu pro motor. Zjednodušeně řečeno - po nastartování nevyjedeš okamžitě, ale třeba za 10 vteřin a sytič budeš v kombinaci s plynovou rukojetí stahovat pozvolna. V každém případě ohřeješ rychleji a šetrněji. <br />
<br />
To : Glider <br />
žádnou radu nejde brát jako univerzální a za všech okolností použitelnou. Já od svého domu projíždím přes 2 křižovatky - k první to mám cca 150m a tou projedu ještě se sytičem (tak do dvou třetin zapnutým). Po projetí sytič plynule stahuji a ke druhé (která následuje po cca 250 m od první) již dojíždím bez sytiče. Pokud někdy musím na této druhé křižovatce hodně přibrzdit - ale ještě nezastavit - tak sesypu na jedničku a otáčky si lehce přidržím plynem. Pokud musím zastavit tak ještě před vlastním zastavením sytič (max do 1/3) zapnu.....<br />
<br />
Několikrát od různých lidí (proto necituji doslovně) se v této diskuzi objevuje zhruba takováto poznámka. <br />
<br />
Copak jsem blázen, abych za jízdy !!! hrabal pod nádrž a šteloval se sytičem? <br />
<br />
Nechci se nikoho dotknout, ale to bychom se za chvilku dostali do stádia, že si koupíme skútry, protože tam se nemusí ani řadit. Vždyť není nic krásnějšího nežli motoru vyhovět - slyšet jej a dát mu co potřebuje. Mnoho lidí jistě ví, že v dřívější době bylo nejen toto naprosto normální. Za jízdy !!!!! se například : levou rukojetí seřizoval předstih, spojka se mačkala nohou a řadilo se rukou a chce mi snad někdo říci - že si takovéto jízdy nebylo možné užít? Snad né --- neboť takováto jízda byla opravdovým souzněním jezdce se strojem a pokud má ještě i v dnešní uspěchané době někdo cit pro motor pak pro něho musí být radost - dát svému stroji co potřebuje nikoli to, co je ---- pro jistotu ---- napsáno. <br />
Ovšem jak jsem řekl - každý stroj potřebuje individuální přístup a docela určitě platí, že menší objem vysokoobrátkového motoru bude chtít podstatně !!! více citu nežli velký objem pomaluobrátkového motoru. <br />
Nutno ještě dodat, že dusit motor v nízkých otáčkách (na hranici klepání) myslím tím takovou tu „dědkovskou jízdu“ aneb - co bych řadil on si to motor přebere - je daleko horší !!! nežli jej krátkodobě vytočit. Velice často se mne lidi ptají jak správně zajíždět motor což je téma hodně podobné tomu - které zde probíráme. <br />
<br />
Vezmou manuál a čtou. Hóóódně pozorně (škoda že se tak pozorně většinou nečte zde ) No a dočtou se věci ze kterých nejsou příliš moudří. Přitom právě zde jako nikde platí co jsem již řekl : dusit motor v nízkých otáčkách (na hranici klepání) je daleko horší !!! nežli jej krátkodobě vytočit. Ideální a nemusí se toho nikdo bát je : pohybovat se v oblasti největšího kroutícího momentu. Pokud si představíte že například CBR 600RR má největší kruťák v 11.000 pak to co říkám, vám bude zní dost úděsně – že. A možná to vyvolá vlnu dalšího nesouhlasu typu : s novou mašinou točit 10.000 jsi normální? ---- ale je to tak. Pokud je motor již ohřátý pak mu daleko víc ublížíte (v některých případech nevratně) když jej budete dusit - nežli pokud pojedete (bez zátěže – takže hodně často řadit) v oblasti největšího kroutícího momentu (lehce pod ním), budete si hlídat teplotu !!! a pokud možno se vyhnete jízdám ve městě. <br />
<br />
---------------------------------<br />
<br />
V závěru jedna poznámka pod čarou (snad trochu přibrzdí unáhlené reakce ohledně toho co jsem napsalo o zajíždění ) To co jsem zde psal o zajíždění nového motoru vysloveně doporučuji a radím – každému !!! svému zákazníku, který si ode mne kupuje nový motocykl (jeté neprodávám) a věřte mi, že bych to neradil pokud by to nebyla pravda, neboť případná reklamace by šla na mé triko. A stejné je to i se sytičem – pokud možno omezit jeho použití na minimum. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
9.12.2004 Článek To – Trew <br />
zde jeden z mála konkrétních dotazů – bohužel. <br />
Řeknu zde již řečené – pozorně si přečíst článek a zamyslet se. Ve článku je mimo jiné jasně a neoddiskutovatelně řečeno : <br />
<br />
Tím, že zapnete sytič dostává se do pracovní části motoru velice bohatá směs (hodně benzínu - málo vzduchu) čímž dochází ke &quot;smývání&quot; olejového filmu.<br />
<br />
To znamená čím kratší dobu je sytič zapnutý tím lépe. O tom rovněž nemůže byt žádná diskuze. Jak toho ale docílit? Pokud nastartuji a rozjedu se, mohu již za velice krátkou dobu stáhnout sytič neboť hmotnost motocyklu a setrvačnost jízdy udrží motor v optimálních otáčkách. Nevím o kolik přesně, ale použití sytiče se tímto způsobem zkrátím minimálně na polovinu. Jestliže tedy vezmu v úvahu, že při jednom startu bude někdo průměrně zahřívat 40 vteřin na místě ----- pak volnou a hlavně plynulou !!! jízdou bylo použití sytiče zkráceno o 20 vteřin. To znamená že při 100 startech je to již více jak půl hodiny zbytečného chodu motoru se sytičem !!! Zkus někomu říci, ať jede půl hodiny se sytičem a budeš za trubku. <br />
<br />
Opravdu je důležité a znova --- stejně jako ve článku --- zdůrazňuji při (volné), ale hlavně plynulé !!! jízdě (to znamená že motor nesmí za jízdy &quot;škubat&quot;) stahuji sytič. <br />
<br />
To – Glider<br />
absolutně se nebráním konkrétním otázkám ke konkrétnímu problému. I proto jsem zde uvedl informaci o komunikačním programu SKYPE (viz. níže). Pouze jsem možná ještě měl uvést svůj volací znak což tímto napravuji – můj volací SKYPE znak je : <br />
<br />
k1400cz <br />
<br />
Nikdo se však na mne nemůže zlobit pokud nereaguji na příspěvky typu - viz. můj předešlý komentář.<br />
9.12.2004 Článek Ahoj Pavle, <br />
těch reakcí na článek je skutečně hodně, a ještě podstatně více mi jich přišlo e-mailem. Dlužno říci, že ani v jednom nebyli slova typu - ty seš blázen a měl by ses léčit - jako zde, ale jednalo se vesměs o konkrétní dotazy. Tvá slova a zájem o článek potěší – neříkám že ne, ale nemyslím si že by tento článek by výrazně jiný nežli ostatní, které jsou zde a na WEBu – k1400. Člověk je již takový. <br />
<br />
Pokud bude v nějakém časopise napsáno : na nebi 329.871.597.000 hvězd tak tomu 90% lidí uvěří. Ale pokud bude na plotě napsáno : pozor čerstvě natřeno tak si 90% lidí šáhne. <br />
<br />
Toto se však dá pochopit. To co se chápe již hůř je, že dost velká část zde přispívajících si článek a potažmo diskuzi zde probíhající přečetla (pokud vůbec dočetla) jen velmi nepozorně. Pokud by jej čtenář četl pozorně pak by věděl, že již v úvodu článku je napsáno : <br />
<br />
---- po ukončení jízdy nebo i při zastavení (na pumpě, u restaurace ---- <br />
slova : <br />
---- už to vidím, jak vytáhnu bike z garáže/ se zařazenou jedničkou ---- <br />
by již byla bezpředmětná. <br />
<br />
To samé je v případě spojky. Pokud by čtenář věnoval článku pozornost, určitě by mu neušlo, že mluvím o funkční spojce a tím pádem by nemusel vymýšlet složité situace a neuvěřitelné příhody. <br />
<br />
No a manuál nebo návod k obsluze je to samé. Budu vlastně opakovat to co zde v příspěvku (viz. níže) již někdo mezi řádky řekl !!! <br />
<br />
V návod na obsluhu – manuálu, není nic psáno z praxe, ale je v něm takřka vše přímo podřízeno tomu, aby se výrobce pojistil proti &quot;umělcům&quot; kterých je nejen u nás opravdu hodně. Je jasné, že --- raději napíše --- ohřívat na místě i když si je vědom toho, že je lépe --- ohřát volnou plynulou jízdou --- protože potom by se dostával do sporů při řešení reklamace. Proto napíše ohřívat na místě, neboť je to menší zlo nežli pokud nezahřátý motor vezme někdo z fleku do plných. Jsou to tedy věci kterými se výrobce jistí proti lidem kteří ------ nemají zkušenosti a cit pro motor ---- !!! <br />
<br />
O tom, že někteří přispívající nejen článek četli nepozorně, ale dokonce si před vložením nepřečetli ani to - co sami napsali - je již zbytečné se zmiňovat, neboť stačí kouknout se na příspěvky a jejich následné korektury. Ale ani tyto reakce mi nejsou cizí a dají se daleko lépe pochopit nežli reakce typu : <br />
------------ zkušenej biker ví a ty paka co sebou cukaj u pumpy si to stejně k srdci nevezmou ---------- <br />
<br />
Je mi jasné, že vyjádřit nějaký technický názor nebo objasnit technický problém formou psanou není vůbec lehké, ale není třeba chytat na první šlápnutí. Nežli našlápnu je mnohdy docela dobré vědět - kam jedu. <br />
<br />
Systém který je nově na tomto WEBu tedy systém přímých komentářů je zcela odlišný nežli jaký (též nově) používáme na WEBu k1400. U nás na k1400 zaslané příspěvky shromáždím a pod původní článkem je vložím i s objasněním. Viz. článek o Optimáte III na WEBu : k1400. Neříkám, že je jeden systém lepší a druhý horší. Každý má své – ale u toho našeho se do značné míry eliminují poloanonymní příspěvky - neřkuli příspěvky jednoho člověka pod dvojí trojí …. registrací. <br />
<br />
Ideální pro takovouto diskuzi - tedy diskuzi o věcech technický je forma přímé komunikace přes SKYPE. Na podobné diskuze je to naprosto ideální a během pěti minut je vyřešeno to co se formou psanou řeší do nekonečna – jako například zde. Kdo by měl zájem se dozvědět o této komunikaci víc pak je poměrně vyčerpávající informace uvedena zde :<br />
<br />
http://www.k1400.cz/clanky/zivot/rune/telefon/fon.htm
3.12.2004 Článek Takže opravdu naposledy neboť dané lze skutečně pouze akceptovat :<br />
<br />
Zeptej se sám sebe co musíš udělat pokud startuješ se zařazenou jedničkou. Odpovíš si - vymáčknout spojku. Zeptej se co se děje když jsi vymáčkl spojku. Odpovíš si - vyřadil jsi předlohovou hřídel - to znamená že startér točí pouze s motorem!!! Pokud toto neuděláš startér točí nejen s motorem, ale i s předlohovou hřídelí, která se navíc otáčí v ztuhlé olejové náplni. Co je pro startér a potažmo pro veškerou el. instalaci méně náročné nebude již složité vyvodit. Samozřejmě prvním předpokladem je správná funkčnost spojky.......... <br />
<br />
Jen malá ukázka z oficiálních manuálů (návodů na obsluhu – poslední dvě ukázky jsou převzaté z fóra : ohřev motoru) <br />
<br />
VS – 1400 :<br />
Otočte palivovým kohoutem do polohy &quot;OFF&quot;, jakmile vypnete motor na delší dobu, než několik minut. V této poloze neteče žádné palivo do karburátorů. <br />
Upozornění! <br />
Ponechání palivového kohoutu v polohách &quot;ON&quot; nebo &quot;RES&quot; při vypnutém motoru může vést k přeplavení karburátorů. Palivo pak přetéká do motoru, což může být při nastartování motoru příčinou mechanického poškození motoru. <br />
<br />
Zřejmě tuto pasáž použili z návodu na Jawu která měla plnění karburátorů samospádem a navíc neměla benzínové čerpadlo. Nebo že by benzín tekl do kopce ???<br />
<br />
1100 Virago :<br />
v manuálu k jedenáctce Viragu je přímo napsáno, zahřívat na místě a sytič úplně stáhnout před vyjetím zhruba po třech !!! minutách. <br />
<br />
Například v návodu u Aprílie je hned v úvodu zmíněn : <br />
zákaz pojídání gumových částí motocyklu.<br />
<br />
A tak bych mohl pokračovat. <br />
<br />
No nic - prostě je to tak - jak je ve článku, avšak nikomu jej nevnucuji. Takže pokud si někdo myslí, že svému stroji prospěje dokonce několikaminutovým ohřevem na místě před vlastním vyjetím ať ohřívá a tůruje dál. Nebudu se ani přít s nikým kdo věří tomu, že se vzducháč ohřeje rychleji nežli vodník (mluvím samozřejmě o provozních podmínkách), že s jedničkou je blbost startovat neboť zatěžuji startér ....... protože toto všechno jsou věci dané, které buď akceptujeme nebo ne. V druhém případě pak můžeme uvěřit i tomu – že benzín teče do kopce neboť je to napsané v manuálu.<br />
1.12.2004 Článek Dříve, ještě tak 2 roky zpět jsem na tyto komentáře reagoval, ale s postupem času jsem zjistil že je to naprosto zbytečné - takže dnes zcela výjimečně.<br />
<br />
Pro - Honzu VTR a jemu podobné !!! mám pouze jedinou větu :<br />
- ubohý český národe - <br />
<br />
A pokud máte chuť pokračovat tak jen do toho neboť pouze na tomto WEBu je ode mne dalších okolo 30ti článků.<br />
<br />
Nemám zapotřebí komukoli předhazovat, že jsem jezdil 10 let závodně a pomáhal s mašinou vicemistru světa !!! Tondovy Klatovských (senior). Nemám ani zapotřebí komukoli dokazovat, že jezdím již déle jak 30 let a kolem mašin se motám více jak 40 let. Nemám ani zapotřebí komukoli dokazovat že to je to tak či jinak. A pokud se někdo z vás chcete tlouci v prsa jací jste borci v nejmenovaném týmu tak jej fakt raději nejmenujte neboť na chodící pucvol si možná nikdo ani nevzpomene.<br />

TOPlist