Komentáře
Nalezeno 4 záznamů
19.8.2019 | Článek | Targus - Já netvrdím, že to ustrnutí bylo vinou lidí ve vývoji. Ti by určitě rádi šli dál. Nicméně Jawa (n.p.) jako taková zamrzla (tak jako kdeco tady) a vlak nezadržitelně ujel...(a design bylo to úplně poslední - nakonec, konopnice v "metle" byla docela koukatelná kopie). Teď zkouší alespoň vykopat koleje a jak jsem pochopil, nějakým způsobem prodali Indům logo a teď se chlubí, jak se Jawa dobře prodává. S pinckama to bylo totéž. Jasně, posunovat se za příšerného randálu se na tom taky dalo. Ale stačilo se podívat i jen k dederonům na sifóny, mnohdy nedosažitelný sen zdejších kluků. |
18.8.2019 | Článek | Targus - ale ne, žádné plasty, žádná elektrika. Mám dvě motorky, obě ročníkem jako moje poslední Jawa, v podstatě už taky téměř veteráni, rozdíl ale nebetyčný. Zmíním akorát taky lidovku, dělníka, Hondu Revere. A kyvka u nás nepostavila lidi na kola. Motorek se tu valila halda, na kolech už byli. Jen se totálně zaseknul vývoj a ta samá kyvka se vyráběla až do devadesátek (nebo tuším že dokonce dodnes) pro vděčné zaostalé trhy. A my jsme se stávali motocyklově zaostalí spolu s nimi. Nevím, jestli je takové zaostávání důvodem k připomínání takovou "retrovkou". Ta fiatí pětistovka nebo brouk naproti tomu byly krokem dopředu s dalším vývojem, pokrokem, zásadními vylepšeními. Co dostala Jawa ? Těsně před koncem dokonce alternátor ? |
18.8.2019 | Článek | Targus - Ani by mě nenapadlo napsat, co jsem napsal, pokud by ta jakobyJawa byla vyvedená v duchu zmíněných Fiat 500, VW Beatle. Tedy moderna se základními rysy původního typu. Jenže tady se hraje na co největší pohledovou věrnost. A že to nemá s původní nic společného ? Řekl bych, že až moc. Zas je to taková druholigová chudinka lidová, jako tehdy. A co má být ta dvojkolka z rodiny Transformers, anebo nověji klon trolejbusu ? Pokus o nějakou jako urážku na oplátku ? Proč ? A proč bych na tom měl jako jezdit ? - Když je možnost jezdit právě na tom, na čem jsme v době znouzectnostné "slávy" Jawy nemohli jezdit. S čízou, konopnicí a zprasenou funglovkou 638 jsem si tehdy užil svoje bohatě. Teď se radši vozím, než věčně "jawím" s rukama od šmíru. |
18.8.2019 | Článek | V každé druhé garáži dneska stojí nějaký jawácký nebo čezeťácký veterán nebo "veterán". To je jich fakt tak málo, že se musí ještě nové vyrábět ? V padesátých letech u nás vývoj zamrznul a koukám, že mírou vkusu v tom ledu stále ochotně přežíváme. A necháme si vyrobit symbol toho zamrznutí, oslavujeme ho. A sranda je, že ho nezřídka oslavují ti, co v sedmdesátých a osmdesátých letech ze sedla kejvačky (různých generací) smutně koukali na fotky mašin, co se běžně v té době proháněly ve světě. Za mě teda - rád se na starou Jawu podívám na veteránském srazu, jako na součást historie, ale v současnosti už do běžné produkce nepatří. Jak kdybychom vyhlíželi, kdo pro nás zase vyrobí Š120L +1 |