renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

tonyCBR

Offline: 26.1.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Firma
Pohlaví: Muž
Věk: 40
Město: Skalice u Če
Lokalita: Česká Lípa Li...
Založil témat: 1x
Napsal příspěvků: 1x
ID uživatele: 143625
Registrace: 21.6.2011
Skype:tonygolf2

Adresa profilu:http://tonycbr.motorkari.cz (Sdílet)


Bikes4Life - Rozhovor 2023

Rozhovor s Tondou z Bikes4Life

Ahoj Tondo, je tomu rok co jsme spolu hovořili o sezoně 2021, jak bys zhodnotil tu uplynulou?

Ahoj, jsem rád, že se opět můžeme setkat a děkuji za pozvání. To, že jsem tady znamená, že opět budeme mít co nabídnout a že B4L jede.  Co se týče uplynulé sezony 22, tak mohu sdělit, že se jednalo o nejtěžší sezonu naší party. Jednak jsme čelili novým výzvám spojených s organizací na nových okruzích, implementovali jsme do našeho rezervačního i administrativního systému spoustu novinek a vychytávek, ale také jsme navýšili počet pořádaných akcí. Zvláště pak 4 termíny v Sosnové se ukázaly, že je pro nás až příliš. Akce se sice povedlo vždy naplnit, ale pro nás jako realizační tým to bylo časově velmi náročné. V podstatě jsme si nestačili celý rok oddechnout a na konci sezóny jsme byli všichni pěkně vyždímaní. Pro letošní sezónu jsme zůstali více při zemi.

Jsou však zde i agentury, které těch akcí dělají ještě více a tohle by asi neřekli…

Jde o to, že každý člen naší party chodí do svého zaměstnání a Bikes4Life je pro nás volnočasová aktivita…B4L, to je hlavně parta. V jednom nikdy neuděláš takovou zábavu a tolik práce jako ve skupině lidí, které máš rád. No a když si vezmeš, že jsme měli celkově 12 eventů, tak to je prostě cca dvacet čtyři dní na trati. Některé akce byli v týdnu jiné o víkendu a člověk si na to čerpá dovolenou a pak nejsi doma…no bylo toho prostě moc. Já mám taky svou práci, mám s tátou elektrofirmu a musím ti říci, že to bylo opravdu za hranou. Denně jsem měl kolikrát i přes dvě stě telefonátů, vyřizovat zakázky, jezdit na stavby, připravovat akce a přitom nedat najevo únavu a vyčerpání, protože bez pozitivní energie se taková věc prostě dělat nedá bylo hodně těžké. Byl to prostě mazec.

Na posledním eventu už byla vidět na všech velká únava, a jak moc se již těší do šaten. Takže jsme celou sezónu důkladně přehodnotili a nastavili vše tak, aby se z radosti potkávat na okruzích nestala práce, proto jsme B4L nedělali. Chceme to dělat, protože nás to baví…

Takže jste zvolili strategii nižšího počtu eventů a myslíš, že to bude lepší?

Nebylo to jen o nás. Loni bylo poměrně dost lidiček, kteří si zakoupili celou sezonu a i na nich bylo vidět, že je toho moc. Někdo spadl, někdo se zranil a najednou měl jen pár dní na rekonvalescenci a na opravu motorky do dalšího termínu a z mého pohledu někteří jezdci vyhořeli a stejně jako na nás na nich bylo vidět, že už si to úplně neužívají.

Dalším důvodem bylo to, že od konce loňského léta nás média masírují jak moc se budou zvedat ceny energií, jak se vše bude zdražovat, co vše způsobí krize na Ukrajině… No a my museli provést rezervaci termínů na příští rok…. To obnáší i složení nemalých záloh. Takže to byla částečně i minimalizace rizika velké finanční ztráty v případě špatného počasí, kdy tolik jezdců nedorazí. Samozřejmě i zde platí, že vše souvisí se vším ? .

To zní logicky, a teď k jednotlivým vypsaným termínům, viděl jsem, že jste zařadili do Vašeho programu SlovakiaRing, ten pojedete samostatně nebo ve spolupráci s některou jinou agenturou?

Kdepak Slovač, Brno, Sosnovou i oba Mosty budou výhradně v naší režii. Jsme aktuálně na druhém místě na trhu v ČR v počtu samostatně pořádaných eventů na “velkých okruzích”. Původně jsme chtěli jet společně s naším partnerem Jochenem z ActionBiku, kdy si myslím, že se spolupráce rozjela na výbornou, ale i ten spoustu eventů vynechal, mimo jiné i Brno a SlovakiaRing, kam jsme chtěli jet společně s ním. Už to, že i taková zavedená agentura rušila eventy, kam jezdila několik let, nás krotilo při plánování okruhů.

Takže prostě sázíme vše na jednu kartu a jedeme to samostatně a budeme doufat, že vyjde předpověď počasí a tím budou i motorkáři ?

Když není počasí, tak motorkáři nejsou?

Ti co okruhům holdují, tak to tolik neřeší, mají mokré pneumatiky a někteří si to užívají dokonce více než na suchu, ale nováčci a hlavně ti co přijedou po ose vyžadují sucho a nejlépe teplo :-D. Ale nebyl jsem jiný, takové to prostě je.

SlovakiaRing, není to daleko? V minulém rozhovoru jsi říkal, že jsou okolo Vás lidi hlavně ze severních a středních čech.

Rozrůstáme se, zásah B4L je už troufnu si říci celorepublikový. Objevuje se spousta nových jezdců, kteří nemají s okruhy žádnou zkušenost a věřím, že i díky nám jich bude více a více. Vyzkouší to, řeknou své zážitky kámošům a příště jich přijede více, tvoří pak po depu takové malé vesničky, kterým se postupně rozrůstají. 

No a co se týče SlovakiaRingu, tak to už je přirozený vývoj spolku či agentury, která nechce zůstat jen na dvou tratích v ČR. SlovakiaRing to je nádherná, rychlá a technická trať dohromady, která je postavena kousek za Bratislavou. Navíc k ní teď dostavili dálnici, takže kdekoli v ČR najedeš na dálnici, tak dojedeš po rychlostce v podstatě až k Orechové Potoni, kde 8 km od okruhu sjedeš. To je prostě pecka a jestli máš jet z České Lípy 3,5 hodiny do Brna nebo si ještě přidáš 1,5 hod., to už je asi jedno. Důležitá je ta možnost vybrat si, kde budeš kroužit a zlepšovat své dovednosti. Další pecka je špičkový hotel hned vedle trati, což spousta lidí ocení…Další super věc je, že na Slovakiaringu prozatím neřeší hluk, který nás v ČR postupně začíná dohánět. To beru jako další přidanou hodnotu této trati.

Hluk to slyším dost často z více míst. Je to podle tebe velký problém?

No je to prostě doba ve které žijeme. Asi s tím nic neuděláme a budeme se s tím muset naučit žít. Někdo si koupí dům u okruhu či například vedle kolejí a pak si stěžuje na hluk. A úřady pak musejí činit. Problém vidím hlavně tam, když neprojde hlukovou zkouškou originální výfuk, co v tu chvíli má jezdec dělat? Jet domů? Kdo mu vrátí peníze za zaplacený event? Naštěstí jsme se všude vždy domluvili a doufám, že to bude tak i nadále. 

My jsme si koupili vlastní hlukoměr, který bude k dispozici při technické přejímce a jezdci budou mít tak možnost si otestovat vlastní stroj než vyjedou na trať. Budou mít pak čas si případně zakoupit DB Killer a než začne okruhový den, tak si výfuk mohou upravit. Jen musím jezdce upozornit, že hlavně moderní stroje s touto úpravou mohou mít problém, kdy z motoru nedojde k dostatečnému výfuku všech spalin a ten může jednotce nahlásit chybu a tak pak spadne do nouzáku….Nebo tak nějak ?jsem elektrikář, ne opravář motorek. V každém případě je prý lepší si u svého mechanika nechat motorku naladit “s i bez” DB Killeru a být prostě na situaci připraven.

Pojedete v zajetých kolejích nebo máte pro letošní sezonu nějaké novinky?

To jich bylo málo? Slovač, Brno, Most? ? 

Novinky umíme, půjčovny stojanů, nahříváků, možnost uskladnění pneu, dobré servisní zázemí, box pro nováčky atd. To jsou naše nápady, které nikdo před námi nedělal, ale dnes je převzala většina českých agentur. Jsme prostě takoví průkopníci ?. No a máme zde další revoluci a to je LIVE STREAM.

To už jsem viděl na FB v reklamě, ale úplně si neumím představit co to ten LIVESTREAM je?

LiveStream to je taková malá revoluce v agenturním ježdění. Je to služba, která bude jak pro jezdce, tak pro partnery. 

Jedná se o to, že na trati budeme mít přenosový vůz, kameramany, režiséra, dramaturga a další lidičky, kteří budou mít za úkol primárně přenášet online záběry z celé délky trati na streamovací službu jako je třeba Youtube, digitální pozemní vysílání či tak podobně. A vše by mělo vypadat jako když koukáš na jakékoli jiné motoristické závody v televizi (např. MotoGP, WSBK či podobně). Po akci ze všeho bude sestříhán tzv. highlight, kde bude v krátkém úseku vyzdviženo to nejzajímavější co se na trati během závodů stalo. Jezdci se tak budou mít možnost zpětně podívat na své výkony a budou mít památku, kterou do teď prostě neměli. LiveStream jistě ocení i okolí a partneři jezdců, kdy se na své svěřence budou moci podívat a být na akci “s nimi”.

Další službou bude to, že jezdci si budou moci nechat natočit celé svoje zajeté kolo. Do teď měli možnost získat fotografii či záběr jen z jedné zatáčky, ale tady se uvidí po celé délce trati. To tu v amatérském ježdění prostě ještě nebylo.

To zní velice zajímavě, myslíš, že to bude mít ohlas?

V to pevně doufáme, jsme v této službě průkopníci a doba si žádá novinky a audiovizualizaci. Máme výhodu, že jsme první a samozřejmě nevýhodu, že jsme první. Jistě si projdeme nějakým vývojem, jistě naděláme nějaké chybičky, ale věříme, že se vše ujme a o službu bude zájem.

Zmiňoval si v Livestreamu i partnery, co tím myslíš?

Spolek Bikes4Life, je schopen nabídnout takové množství služeb a ježdění za rozumné peníze díky partnerům, kteří nám pomáhají buď finančně nebo tím, že poskytnou nějakou službu či věcný dar do tomboly. A díky Livestreamu jsme jim schopni nabídnout protislužbu ve formě zviditelnění jejich businessu v průběhu jednotlivých livestreamů. Bude tam vidět jejich, krátké propagační video, banner nebo  apod. To jsme samozřejmě dělali i doteď pomocí našeho FB, INSTA, Youtube a přímo na akcích, ale díky Livestreamu budou vidět více.

Nebudou Vaše kroky vést k tomu, že budete považováni za agenturu pouze pro “závodníky?

 Určitě ne a díky za tuto otázku. Doslechl jsem se, že se o nás říká, že na našich akcích nechceme rychlé jezdce. To je holý nesmysl, snažíme se, aby si každý jezdec, jakékoli výkonosti užil to své. Od toho je rozdělení do skupin. Zapracovali jsme na systému regroupingu, takže i jezdec, který s námi nikdy nebyl, tak je před akcí SMSkou vyzván  doplnění BestLapu na určitém okruhu a pomocí algoritmu nám systém vygeneruje jak asi pojede na jiné trati. Takže by se nemělo stávat to, že se v rámci jedné skupiny potkal úplný začátečník se závodníkem. Samozřejmě, že je vše o lidech a o ohleduplnosti, ale v tomto směru jsme udělali kus práce. Veškeré podněty jezdců si zapisujeme a když shledáme, že je to dorbý nápad, tak to do našich služeb zapracujeme.  

Nemohl jsem si nevšimnout, že se ve vašich termínech objevilo Brno?

Ano, všiml sis dobře. Nikdy jsme si na něj samostatně netroufali, ale je to prostě naše "modla", vždyť zde se jelo MotoGP!!! Je krásně zapasované do krajiny, je široké, je rychlé,...je prostě super. Partner ho jet nechtěl a tak jsme stáli před obrovským rozhodnutím zda ano či ne. Nakonec zvítězil "zdravý rozum :-D" a rozjeli jsme s autodromem jednání. Ta dopadla dobře a dokonce se nám podařilo vybrat termín tak, aby navazoval na náš kalendář. Takjže jezdci, těšíme se na Vás! Musíme to tam naplnit, aby se to mohlo jet i příští rok!!!

Údajně je tam špatný asfalt a mají se tam stavět paneláky, je to poslední sezona Brna...Víš o tom něco?

Samozřejmě, že jsme se ptali i my a je to údajně jen kachna internetu, kdy nějaká studie vznikla, ale to jen za účelem situace, kdy by různá korektní nařízení došla na takovou úroveň, že by se motorsport nemohl vůbec provozovat. No a někdo tuto informaci pustil ven a šiřilo se to opravdu rychle. Co se týče povrchu, tak si myslím, že je to další kachna několika rychlíků....Loni jsme tam jezdili a na ty naše časy, je to stále moc a moc dobré :-D :-D :-D. V každém případě Masarykův Okruh tu s námi ještě pár let zůstane.

Děkuji za tvé odpovědi. Máš na závěr nějaký vzkaz našim čtenářům?

Já děkuji za pozvání a hlavně za tvé otázky. A čtenářům bych rád vzkázal, že pokud chtějí poznávat limity své i svého stroje, tak uzavřená dráha je jediný způsob jak minimalizovat riziko a i když se nerozhodnou pro event s B4L, či jiné agentuře, ať alespoň nešetří na bezpečnostních prvcích jako jsou airbagy, kombinézy, helmy, boty atd…Přeji Vám, aby jste se vždy vrátili v pořádku domů, ke své rodině.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist