PROFIL UŽIVATELE

barbaronan

Offline: 1.3.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 28
Město: Jaroměřice n
Lokalita: Třebíč Vysoči...
Poděkoval: 10x
Založil témat: 8x
Napsal příspěvků: 21x
Body komentářů: -2
ID uživatele: 121311
Registrace: 29.6.2010
ICQ:354890376

Adresa profilu:http://barbaronan.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 3 záznamů

30.9.2023 Článek Brukev: To co si myslíš mě absolutně nezajímá, neboť jsi si nedal práci si to co jsem napsal, přečíst a už vůbec jsi se nad tím nezamyslel. Můžeš z toho mít pocit jak chceš, ale pokud se jen trošku zauvažuješ nad tím, co ty rovnice a matematika znamená, pochopíš, že meleš totální sračky. I pan K167 který mi oponuje popisuje stejnou matematiku. To že máš pocit, že tě to baví kvůli "krouťáku" a ničemu jinému je jen tvůj pocit, nic víc. Nemá to žádnou oporu v reálnem světě..
Ve výsledku jde vždy jen a pouze o výkon který je v tomto případě zjednodušeně jen funkcí momentu v čase. Čím vyšší moment při zadaných otáčkách, tím vyšší výkon a tím vyšší "zátah". Nic jiného. Točivý moment sám o sobě bez otáček není nic co by jsi mohl jakkoliv zaregistrovat, a ve chvíli kdy otáčky dodáš, už se bavíme o výkonu.
30.9.2023 Článek K167 - Výborně, ze tří vzorců, které jsem udal jsi si záměrně vybral ten, kde jsem neměl vpořádku jednotky u otáček, gratuluji, a děkuji za opravu. Ostatní, jsou však jak sám vidíš správně. Ačkoliv možná rozumíš tomu co jsem napsal, absolutně ignoruješ pointu, Takže znovu: Autor neví o čem píše jinak by nenapsal následující:

"Jinými slovy, co na své hlavní soupeře jako Ducati Multistrada V4 Rally, KTM 1290 Super Adventure nebo Harley-Davidson Pan America ztrácí v míře maximálního výkonu, to si proti všem nahrazuje větším krouťákem."

Tahle věta je prostě totální sračka, kterou nemůže nikdo kdo si byť jen hraje na něco seriózního vypustit. Viz matematika výše.

Pokud nesouhlasíš, můžeš mi tedy vysvětlit, jakou má informační hodnotu? Pokud tvrdíš že má, prosím vysvětli.

Ano, v úseku - kolem 6500 má Multistrada nižší výkon, výborně, v tomto jsme se přehlédl. Pořád to neospravedlňuje autora a to co napsal.

Arogance? Kdeže, pokud někdo lže a rozšiřuje nepravdy, je potřeba mu to sdělit a dokázat. Stejně tak jako jsi mě ty upozornil na chybu v mém tvrzení o porovnání výkonu MS a R1300 GS do 6500ot.
29.9.2023 Článek Skočil jsem asi zde:
"Jinými slovy, co na své hlavní soupeře jako Ducati Multistrada V4 Rally, KTM 1290 Super Adventure nebo Harley-Davidson Pan America ztrácí v míře maximálního výkonu, to si proti všem nahrazuje větším krouťákem."

Totální diletantství autora, kde dokázal, že nemá ani nejmenší ponětí o tom, jaký má vztah točivý moment a výkon. Prosím, než se pustí do dalších článků, kde se pokusí jakkoliv popisovat charakter motoru, aby nejprve zkusil pochopit, o čem vlastně píše.

Napsat, že něco výkon nahrazuje kroutícím momentem, je tak nesprávné že ani nevím jak vyjádřit své znechucení.

Chápu, že pepíkovi v hospodě můžete mávat krouťákem kolem nosu, protože jediné co ví, je že jeho ochcávka nějáký má, a že "táhne ocpoda".

Takže pro autora, a ty, které to zajímá:
(TL;DR - souhrn pro nedočkavé níže)

Nejprve si stanovme základní pojmy a jednotky
Výkon- Jednotka: Watt, Vyjádření: W=Joule*sec. Popř: P[W]=Mo[N*m]*n[ot/min] (viz odvození příloha)
Joule- Jednotka: J, Vyjádření: N*m (Newton*metr- síla 1N působící po dráze 1 metru)
Točivý moment- Jednotka: N*m, Vyjádření: Newton*metr ( Síla 1 Newton působící na rameni o délce 1metru)
n=otáčky [ot/s]
F=síla [N] Newton

Nyní základní vzorec pro výpočet výkonu:
P[W]= J[N*m]/s

Po zjednodušení - (vysvětlení pro fajnšmekry ve formě foto přílohy)
P[kW]=(Mo[N*m]*n[ot/s])/9552

Zasazení do kontextu:
Co je to vlastně výkon?
Základní vyjádření výkonu je jednotka energie spotřebovaná za čas (1W=1J*s)
1Watt si to tedy můžeme jako ekvivalent břemena, které zrychluje jedním směrem pomocí enrgie 1 joulu. (1 joule = energie 1 Newtonu působícího na břemeno po vzálenost 1 metru)
Pokud chceme, aby těleso dosáhlo vyššího zrychlení, musíme zvýšit energii tedy například 5J=5N/m (5 newtonů působí na těleso po dráze 1 metru místo 1Newtonu).
Což můžeme udělat dvěma způsoby:

Vycházíme-li z: P[W]=Mo[N*m]*n[ot/min]
Můžeme zvýšit točivý moment, nebo otáčky.



TL;DR:
Hlavním ukazatelem zrychlení, a "tahu" břemena (motocyklu) kupředu je však stále VÝKON.

Točivý moment sám o sobě nic není, neboť nemá jednotku času. Jaký je asi tak rozdíl, když máte 500Nm točivý moment při otáčkách nula (nebo pro lepší představu limitně se blížící nule) a při 8500 ot/min? Na co je vám točivý moment, když vlastně ničím netočíte? Kolo stojí, jen tam působí točivý moment. Energie je však nula, protože chybí jednotka času (např.: vyjádření kolik otáček za minutu)

Z výše uvedeného je zřejmé, že odkazovat se na velký točivý moment bez udání otáček je nicneříkající hloupost. Protože vlastně nic neříkáte. Pokud však uvedete něco ve smyslu BMW sice nemá tak vysoký maximální výkon, ale díky vysokému zdvihu dosahuje rychlejšího náběhu točivého momentu nízkých otáčkách a díky tomu i rychlejšímu nástupu výkonu. Nezní tohle líp?

Zní ale je to lež, protože se autor ani neobtěžoval na motorkách jet, nebo alespoň porovnat grafy R1300GS a Mmultistrady, které jasně ukazují, že výkon Multistrady je celém spektru otáček stejný nebo vyšší.


-2

TOPlist