renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Miondir

Offline: 15.10.2021 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 13
Město: Ústí nad Labem
Lokalita: Ústí nad Labe...
Pomohl: 1x
Založil témat: 2x
Napsal příspěvků: 345x
ID uživatele: 119568
Registrace: 2.6.2010

Adresa profilu:http://miondir.motorkari.cz (Sdílet)


Motogymkhana finále Polsko - Szczecin 21.9.2013

Vyvrcholení letošní gymkhana sezóny v Polsku - velké finále ve Štětíně 21.9.2013 na místní motokárové dráze. Akce pod taktovkou motoFUNdacje s hlavním sponzorem Honda Poland a mnohými dalšími.

Když jsem viděk fotky a videa od Matyho když byli s Amálkou reprezentovat na minulém závodě ve Štětíně, uchvátila mě místní motokárová dráha na které se jezdí a parádní trať, kterou na ní Poláci postavili. Letošní finále pak bylo naplánováno právě tam a bylo jasné, že tam nemůžu chybět. Z našich favoritů skoro nikdo z různých důvodů nemohl jet, tak už to chvíli vypadalo, že pojedu sólo, ale nakonec se přidal ještě Slávek Dostál s Triumphem.  [b]Cesta do Štětína[/b] Z Brna je to do Štětína po dálnici 700km, takže cesta po ose se nám moc absolvovat nechce, stálo by to hodně sil, spoustu nudy, plochou gumu a možná dost mokré spodky vzhledem k podzimním marastům. Podařilo se nám domluvit dodávku jen za projetou naftu, takže paráda, v pátek 20.9. vyrážíme směr Polsko. V práci už se mi potí dlaně a poslední hodinu už se ani nemůžu soustředit na práci, cestovní horečka a nervózní očekávání při představě zítřejšího velkého startu vrcholí. Konečně padla, jedu na moto dom, balím pár věcí, mažu retěz, který jak jsem zjistil na čtvrtečním tréninku má pět minut před smrtí jak je nerovnoměrně vytahaný tak lupe, praská a mlátí, ale bude muset ještě vydržet, teď už s tím nic nenadělám. Za chvíli přijíždí přítelkyně s dodávkou, nakládáme motorku a v 16:30 vyrážíme na Prahu. V Čakovicích nakládáme Slávka, motorky se vešly i přes vestavěné skříňky vzadu celkem rozumně, takže hurá směr Polsko. Na 13km na dálnici kolona kvůli svedení do jednoho pruhu a Slávek si vzpomíná, že nemá helmu :). No nic, jsme blízko, akorát v koloně, někdo nám ji doveze, na dalším sjezdu sjedem a pojedem mu naproti, jenže sjezd cestou zpět je zavřený, takže pokračujeme zase zpět na Prahu a mezitím nás míjí šofér s helmou v protisměru, tak sjíždíme až na dalším možném sjezdu a pokračujeme po staré silnici kolem dálnice, v tom se ale šofér s helmou ztratil a chvilku nám trvalo než jsme se našli. Helmu máme, ještě vyměnit žárovku a konečně zas jedem s 1,5 hodinovým zpožděním. Dál už to jde dobře, počasí je šílený, neustále prší a je zima, jsme vážně rádi, že sedíme v autě. Dresden, Berlin, Szczecin 1:30 ráno, uff. 9hodin cesty, máme toho plné kecky, přijeli jsme přímo na plac u motokárové dráhy, vykládáme motorky, Slávek staví stan, já s přítelkyní spíme vzadu v dodávce. Ráno jsme rozlámaní po cestě, noc nebyla nějak extra, nechali jsme si pootevřené dveře a byla trochu kosa.  [b]Tréninky[/b] V půl osmé už jsme vzhůru a pociťuju trochu předstartovní nervozity. Za chvíli přijíždí první z organizátorů, Slávek potkal Microfona a ten nám donesl tři velká horká kafe, parádička. Venku je neskutečně vlhko a vlezlo, přes mlhu je vidět sotva 100m, ale za ní prosvítá slunko a předpověď hlásí 17 stupňů a jasno, tak se to snad rozfouká.[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179620_P1060348.JPG[/img] Okukujeme tor gokartowy, dráha je zatím hodně mokrá a pěkně klouže, ale slunko už se ukazuje a vypadá to, že dnes bude hodně srandy. [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179623_torgokartowy.jpg[/img] S Microfonem rozmisťujeme kužely na dopolední trénink, některé figury vůbec neznám a to ještě nevím, co nás čeká v závodě. Pomalu přijíždí první závodníci a když je trať posetá dokola kuželkami, jde se jezdit. Při tréninku se jezdí dokola po celé trati, akorát u startu je vyhrazený prostor na GP figury 8. Vyfasujeme zelené dresy, číslo 6 - Miondir a 16 - Buchuslaw a každý ještě tričko Honda Gymkhana, pár reklamních materiálů, samolepky a poukázku na trojúhelníček pizzy, vše zdarma, stejně jako startovné na závod. Jo, když jsou sponzoři... Ze začátku nás bylo pár a na velké trati se to rozmělnilo, ale jak přijížděli další, na bránách a jiných "zdržovacích" figurách se začali dělat velké fronty a všude bylo spoustu popadaných kuželek. Microfon zběsile jezdil na kolobrndě sem a tam a kuželky stavěl a přestavěl pak brány atp. na jiné figury aby se to tam nekupilo, skvělá práce, lidí tam bylo neskutečně a další pořád přijížděli. Snažil jsem se v tréninku jezdit za jezdcema v červených vestách (kategorie PRO) abych co nejvíc okoukal a zjistil, jestli jsem schopný aspoň trochu držet krok. Asi jsem nebyl sám kdo měl podobnou strategii, protože nacpat se za někoho takového dalo dost práce a dost často jsem skončil za někym zeleným (kategorie amatéři) a za těma jsem většinou stíhal v pohodě, resp jsem za některými jel pak krokem, což bylo k tréninku k prdu. Držet se za profíkama byla už docela makačka, někteří mi ujeli o kilometr, jiné jsem s vypětím sil udržel do konce dráhy, tak jsem si říkal, že je to dobrý, že budu tak někde uprostřed. [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179627_P1060381.JPG[/img] [b]Figura 8[/b] Běhěm tréninku si každý kdo chtěl šel odjezdit dva pokusy na "osmičku". Byla to sólo hodnocená disciplína stejně jako u nás při závodě v Soběslavi. Ve čtvrtek jsem ji ještě trochu potrénoval a dal svůj osobák 31,16, což by nemuselo být úplně špatný, jen to zajet na ostro, protože od rána mám dost trému z toho všeho okolo. Párkrát jsem si to zkusil bokem na sucho bez kuželů a jel si stoupnou do fronty na start. Rozpoložení nebylo úplně ideální, dlouhá cesta, nic moc spánek, trochu nachlazení a dost stress ze začátku, který naštěstí postupně opadal.  Když na mě došla řada, nahlásil jsem jméno a vyrazil, nešlo to, trochu nezvyk velké 45cm kužely oproti mým tréninkovým 23cm,  nemohl jsem chytit rytmus a jak jsem se bál že ten velký kužel srazim, tak jsem na něj koukal víc než na cestu a stálo to za prd a nakonec jsem ho stejně drcnul a i když nespadnul byla z toho trestná vteřina. Čas 39+1, cože? Z videa jsem pak zjistil, že mě nechal jet 6x, no co už.. Hned otočka a druhá jízda, nestihl jsem se moc srovnat ještě s tou první, takže to bylo podobné a zase jsem srazil kužel a jel to celé ze široka, koukal špatně atd, čas [b]33,2+1[/b]. Nakonec je z toho [b]10. místo[/b] ze 43 závodníků co se přihlásili na "osmičku", nejlepší čas je 30 rovných a můj osobák by stačil na páté místo. [b]Slávek[/b] zajel [b]21. místo s časem 38,2 s[/b]. [youtube]http://youtube.com/embed//jtk0zg6514E[/youtube] [b]Hlavní závod[/b] Jsem trochu naštvanej, že jsem to tak zlamil, ale musím se soustředit hlavně na závod a nenechat se tím shodit a ještě jedu trochu potrénovat na dráhu. Za chvíli je tréninku odpískáno a začíná se stavět finálová zavodní trať. Mezitím se na cílové rovince jezdí stunt, je neuvěřitelný co s tou motorkou dokáže a ještě lepší bylo, když pak půlku trati v ostrém závodi projel v kuse driftem a navíc úplně čístě bez jediného sraženého kuželu, kdyby na konci nezabloudil, myslim, že by z toho nebyl ani úplně špatný čas. Trať je postavená, dostáváme mapku (úvodní foto) a máme cca 15 minut na projití trati, povolené jsou ještě kolobrndy, brusle atp, nesmí se jezdit na kole nebo motorce. Všech [b]51 amatérů a 15 profíků [/b]tak běhá po trati s mapkou v ruce sem a tam.  [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179641_P1060400.JPG[/img] Krom pár prvků to jsou pro nás se Slávkem všechno nové figury, ve kterých sice platí stejné principy jako v těch co známe, ale nemáme je naježděné, takže neni odhad jak si kde nadjet, kudy projet apod. Uličky ze zrcadel postavených za sebou do slalomu mě děsí asi nejvíc, protože ani nevím z které strany bude lepší začít, tak se to snažím okoukat od ostatních, ale každý to dělá jinak. Nakonec se rozhoduju nejdřív pro vnitřní zrcadlo, pak vnější a z něj odjezd na další, ale vůbec nemám tušení jak to půjde na motorce i když se všechny figury snažím dúsledně imaginovat v hlavě a procházím celou trať asi čtyřikrát jakobych ji jel na motorce i s řidítkama v rukách.  [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179729_5234975750157025350111536120044n.jpg[/img] Startovní číslo 6 znamená, že pojedu hned šestý, takže nebude moc čas něco okoukávat a jde se zahřát motorka a já. Velká část okruhu je volná pro trénink a zahřívání a dá se jezdit i parádní souvislej okruh.Koho by napadlo, že ty gumy za víc než půl hodiny úplně vychladly a já v první! zatáčce beru za plyn stejně jako předtim a už se válim. zadní brzda je ještě víc ohlá než předtím, ale to mi zas tak nevadí, už jsem na to tak nějak zvyklej, ale ohlo se mi ještě pravé řidítko dolu a nejde dát na doraz, mlátí do nádrže, už abych měl ty padáky hotový. Zbývá asi minuta do startu a se Slávkem rveme za řidítko až ho nakonec dostaneme do přijatelné polohy a jde se na start. Morálka po pádu zase o něco vylepšená, ale naštěstí jak teď padám víc při tréninku, tak už jsem se trochu obrnil, že se potom rychle srovnám. Slávek mě upozorňuje, že zatím všichni shodili červený kužel z první otočky, že je potřeba si víc nadjet než se zdá. [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179728_1240259575015732535008323854693n.jpg[/img] [b]První kolo[/b] Stojím na startu, celkem nervózní, ale už to není taková tragédie jak ráno. Microfon mě odstartuje a jedem, samozřejmě ten samý červený kužel taky srážím, no nic.. Třikrát slalomová ulička, tváří se to jednoduše, ale jak to nemám natrénováno, tak je na poprvé těžké odhadnout jak to vyjde a jak moc si nadjet, aby člověk neztrácel zbytečně. Následují třikrát rotace nalepené na sebe, to mi celkem jde, i když v takovém rychlém sledu je také nejezdíme, velké kolečko a hurá na obávaná zrcadla. Vjíždím do prvního jak jsem si namyslel a je to teda děsný, peru se s tím, jedu dost pomalu na nějaký podhazování motorky, takže to tam lámu řidítkama a motám se jak moula. V posledním zrcadle ještě shodím jeden kužel, otočka a to samé zpátky, uff. Konec už je víceméně v pohodě, brána, obkroužit kužely a sprint do cíle.  [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179672_zavod1.jpg[/img] Čas 1:20,6+2 zůstává mezi amatéry dlouho ve vedení a překonává mě až borec ze Štětína, kterému tam fandí snad 150 lidí :D. Jezdí na nějakém flat trackovém stroji a s časem 1:17,6+3 stanovuje novou laťku, která už zůstane mezi amatéry v prvním kole nepokořena.  Slávek párkrát chybuje v první figuře a dokonce mu chcípne motorka, ztrácí tak cenné vteřiny. Čas 1:52,1+4 pak znamená 25. místo a bohužel pro něj konec, protože do druhého kola postupuje jen nejlepších 15. Následují jízdy profíků a to je teda parádní podívaná, ten trénink a jistota ve figurách jsou na nich hodně vidět, nejlepší časy až 10s přede mnou.  [b]Druhé kolo[/b] V druhém kole se startuje opačně podle zajetých časů, tzn 13 lidí přede mnou, jdu tedy blbnout na motokárovou dráhu a zahřát se pořádně. Dráha je tak zábavná, že se nechávám trochu unést a naháníme se tam s polákama už dost na krev. Průběžně zjišťuju, že boky zadní gumy jsem za ten den docela slušně zredukoval a na pravé straně kam bylo víc zatáček už mám regulérní slick. Jednou jsem to přetáhl a poslal to zas na zem, tentokrát šlo levé řidítko nahoru a celkově už to má dost zvláštní geometrii, ale zvykám si na to a jdu raději trénovat na sucho jednotlivé figury. [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179673_P1060359.JPG[/img] Při tréninku se mi docela daří co chci, ale začínám být z toho celého dne už dost vyčerpaný a bolí mě hrozně ruce. Kdybych se jen nenechal unést na tom okruhu, ale zas jsem si to náležitě užil a kolikrát se sem člověk dostane.. Za chvilku jdu na start a už podstatně klidnější se vrhám mezi kuželky. Není to stopro, rychlost není nejlepší, ale jedu celkem čistě a jistěji než první jízdu. Dostávám se k zrcadlům a cestou tam to jde, zpátky už mě ale zase berou ruce a ztrácím trochu plynulosti. Konec pohoda, žadný trestný kuželky a čas [b]1:19,3[/b]. Zbývá poslední borec na flat tracku, který potvrzuje výkon z prvního kola a já tak obsazuji konečné [b]druhé místo[/b] mezi amatéry, paráda, mám radost.  [youtube]http://www.youtube.com/embed/J7cmDzxDkkA[/youtube] Své si odjedou i profíci a je to zase skvělá podívaná, nejlepší čas 1:10,3+1 ,mazec. Výsledky jsou dány součtem obou jízd a pohledem do tabulky zjišťuji, že v profících bych obsadil 6.místo, nádhera, to není vůbec špatné. Při závodě jsem měl ještě hodně velké rezervy v tom co bych byl schopný zajet na tréninku, ale stress a únava udělali své, i o tom je závodění. Chce to ještě hodně trénovat, trénovat a trénovat.  [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179693_20130921172152.jpg[/img]    Kompletní výsledky / wyniki   [url]http://gymkhana-gp.pl/[/url] Moje galerie [url]http://www.motorkari.cz/profil/?uid=119568&act=galerie-detail&gallery=4259[/url] Jedna z polskcýh galerek bez výběru, 1000 fotek [url]https://www.facebook.com/dagobert.miluniec/media_set?set=a.574995069203741.1073741834.100000797603835&type=1[/url] České finále v Kolíně již příští týden 28.9.2013 [url]http://www.motorkari.cz/motoakce/akce/?aid=7055[/url]

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (4x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
Miondir napsal 24.09.2013 v 09:39

doufam, ze pristi rok nas tam pojede celkove vic, minimalne cela top 5 ma mezi amatery hodne slusnou sanci na bednu a v kobietach tuplem a pro kohokoli dalsiho kdo to bere alespon trochu vazne to je myslim paradni zkusenost, mraky lidi, jizda na ostro podle mapky bez treninku trati, rozhodne doporucuju. Microfon naznacil nejake zajimave plany na pristi sezonu co se tyce mezinarodni gymkhany tak jsem zvedav..

Maty_Kolin napsal 22.09.2013 v 23:23

Moc hezky napsano, jak kdybych tam byl take Mrzi me ze jsem nebyl snad pristi rok. Jinak myslim ze ty figury byli nove asi i pro polaky protoze jejich zavody sleduju a nic podobnyho jsem tam zatim nevidel... Neboj na ceske finale vymyslime take nejakou pecinku vypecenou


TOPlist