renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Zdenalbenal

Offline: 24.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 14
Město: Hodonín
Lokalita: Hodonín Jihom...
Pomohl: 89x
Založil témat: 2x
Napsal příspěvků: 4278x
Body komentářů: 4
ID uživatele: 105845
Registrace: 16.10.2009

Adresa profilu:http://zdenalbenal.motorkari.cz (Sdílet)


Montáž krytu řetězu

Jawa, MZ, Simson...

Nachystáme si materiál - kromě toho, co je potřeba (kryty, nohavice, řetěz) ještě čtyři hřebíky - jeden větší, alespoň "stovku" a tři menší - 63-70 a kus dvaapůlky drátu (o něco delšího, než je gumová nohavica) s háčkem na konci. Do něčeho pevného zatlučeme tak do výše očí tu stovku hřebík. Na něj nasadíme rozetu s krytem tak, abychom mohli rozetu řetězem opásat či ho tam navléct. Visící konce řetězu by měly byt stejně dlůhé a musí byt navlečené v krytu. Aby se nám rozeta nepootáčela, zajistíme řetěz o konce krytu tema hřebíkama. Drátěný háček prostrčíme nohaviců a strčíme ho do řetazu otvorem pro čep, nohavicu navlékneme nadoraz k hřebíku a trochu ju zmáčknem - napružíme harmoniky krytu. Třetí hřebík provlékneme řetězem u konce nohavice. Hřebík u krytu vytáhneme. Stejně tak navlečeme druhů nohavicu. Získáme tak řetěz v krytu, s kerým možeme jakž takž manipulovat a máme konce řetězu volné pro následné spojení. Řetěz, aj když je zadeklovaný, musí byt namazaný, protože jinak "sežere" nohavice. Dá se to udělat tak, že kryt položíme na zem a do místa horní nohavice či lépe přímo do ní nalejeme alespoň půl piksle (125g) vazelíny A00 a kryt zadeklujeme vnitřní část krytu. Celů tůto sestavu vložíme do stroje - rozetu chytneme ve vidlici maticí náboje a na malém kolečku nebo u něho spojíme řetěz - provizorně, spojku vložíme zvenku. Teď můžeme namontovat kalhotky a navléct na ně nohavice. Odpojíme kryt řetězu u rozety a pootáčíme kolem tak, až uvidíme spojku. Zablokujeme jedním hřebíkem řetěz před rozetů, odhrneme nohavicu a zablokujeme ju hřebíkem. Teď můžeme v klidu spojit řetěz. No a montáž dokončíme. Když se pak někdy měníme řetěz, rozpojíme kryt navrchu u rozety, najdeme spojku, řetěz rozpojíme (opět je dobré použít hřebíky, aby nám řetěz "nezmizel" v krytu), na jeden konec připneme nový řetěz a starým ho krytem protáhneme. Ta vazelína by měla být "nulka", protože dokonale utěsní fuky v krytu proti vodě a když odstříkne z kol a nebo z krytu, zkápne zpátky na řetěz. Tuhé maziva neé.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (4x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
rumpeles napsal 29.05.2018 v 18:59

Zdravim a ten plechovy kryt rozety tam pasoval bez problemov? lebo som to skušal davať na Cz 350 472 a šuchala my rozeta o ten kryt ,neviem či tam treba nejaku podložku alebo neviem čo.

PajkaLS napsal 03.02.2017 v 14:06

Taky si dám na stavbu endura celokryt z Jawy. Je to praktický vynález, kterému se přezdívá "kardan pro socky".


TOPlist