Kejmar na bedně MS, Trávníček čtvrtý

Dramatický souboj o titul mezi Finem Mauno Hermunenem a Francouzem Thomasem Chareyrem, ale také skvělé výkony českých jezdců viděli fanoušci v estonském Tabasalu, kde se jel o uplynulém víkendu předposlední závod seriálu mistrovství světa/Evropy supermoto.

Kejmar na bedně MS, Trávníček čtvrtý
Seriály FIM Supermoto World Championship a SM2 European Championship dospěly ke svému předposlednímu dějství. Závody v estonském Tabasalu si nenechalo ujít 6000 fanoušků, bylo slunečno, ale větrno, s teplotami okolo 16 stupňů. Ve dvou jízdách mistrovství světa bylo jasné, že půjde o souboj loňského a předloňského šampiona. Fin Mauno Hermunen versus Francouz Thomas Chareyre, oba na strojích značky TM. Finovi vyšla mnohem lépe sobotní kvalifikace, když vyhrál vše, co se dalo, včetně superchrono, takže stál v neděli na startu na pole position. Chareyre vedle něj. Rozdíl v tabulce mistrovství světa byl mezi nimi před Estonskem čtyři body ve prospěch Hermunena. 
Start do první jízdy měl lepší Hermunen a vjel také první do úvodní zatáčky. Fin z týmu SHR vedl dvě kola, v tom třetím se přes něj Thomas Chareyre na tovární TM přehnal. Oba spolu chvíli bojovali, ale později si Chareyre byl schopen zajistit náskok okolo pěti sekund, který už pak udržel až do cíle. Za druhým Hermunenem dojel třetí Ital Ivan Lazzarini (L30 Racing Honda) s podstatnou ztrátou 12 sekund. Českou výpravu ale zajímalo, jak si na trati vedou Pavel Kejmar (833 Racing Team – Husqvarna), Tomáš Trávníček (Yamaha) a Petr Vorlíček (Honda). Nejlepší z nich byl v první jízdě Kejmar, který jel pátý za dávným mistrem světa Adrienem Chareyrem (Aprilia Fast Wheels), ale dvě kola před koncem na něj zaútočil a rychlého Francouze i předjel. Se čtvrtým místem v cíli byl Pavel určitě spokojený, Trávníček byl klasifikován jako sedmý a Vorlíček devátý. 
Mauno Hermunen získal holeshot i druhé jízdy, ale už v prvním kole si snad třikrát nebo čtyřikrát vyměnil pozici s Thomasem Chareyrem a Francouz přijel do cíle úvodního kola jako první. Ve druhém kole zase ale vedl Hermunen. V dalších osmi kolech se oba kohouti v boji o titul do sebe zaklesli v epické bitvě, která už dlouho nebyla v supermoto k vidění. Vše vyvrcholilo v 11. kole v off-roadové sekci, když Hermunen ve snaze znovu předjet svého soupeře přitlačil příliš moc na pilu a havaroval. Na trať se vrátil jako pátý a brzy byl zase třetí. Jenže Fin věděl, že pokud se nedostane ještě víc dopředu, jeho šance na titul dost pohasnou. Jel tedy opět na hraně a pět kol před cílem opět havaroval. Navíc už nebyl schopen nastartovat znovu motorku a cíl tak neviděl. Byl klasifikován jako jedenáctý, což je pro něj před rozhodujícím závodem v Itálii velká ztráta. Thomas Chareyre na něj má nyní čtrnáctibodový náskok. Vpředu jel po Hermunenově odstoupení osamoceně Thomas Chareyre, ale zajímavý byl boj o druhé místo. Nejprve ho držel Adrien Chareyere, pp jeho chybě pak Lazzarini. Od 12. kola se začal na třetím místě objevovat Kejmar (byl třetí i po 1. kole, ale pak se propadl na místo páté). Pavla ale potom sjel a nakonec i předjel ze sedmé pozici po startu neúnavně postupující Trávníček. Pořadí v cíli druhé jízdy tedy nakonec bylo T. Chareyre, Lazzarini, Trávníček, Kejmar, A Chareyere. V hodnocení Grand Prix pak T. Chareyre, Lazzarini a Kejmar, jehož dvě čtvrtá místa byla o dva body lepší než Trávníčkovo sedmé a třetí. Pro oba Čechy to bylo zatím nejlepší umístění v této sezoně.
K podobnému českému úspěchu se schylovalo i v závodě mistrovství Evropy. Milan Sitnianský z týmu Tuningmotorsport byl totiž v první jízdě druhý. Jeho snažení v jízdě druhé ale bohužel zastavila technická porucha jeho TM. Za těchto okolností byl nejlepší z našich Zdeněk Jaroš (833 Racing) na KTM, který si do tabulky šampionátu připsal body za šesté a osmé místo. Jeho stájový kolega Lukáš Tuma na Husqvarně dojel dvakrát těsně za hranicí první desítky. Obě jízdy mistrovství Evropy se staly kořistí Fina Toniho Klema (KTM MTR), který tak získal nejen cenný double, ale i své první vítězství v závodě Grand Prix. Fin startoval z pole position po svém rovněž premiérovém vítězství v měřené kvalifikaci. Oba seriály končí za 14 dní v italském Jesolo.   

Výsledky z Estonska

MS, 1. jízda:
1. CHAREYRE Thomas (FRA-TM) 20:06.337; 2. HERMUNEN Mauno (FIN-TM) 20:11.765; 3. LAZZARINI Ivan (ITA-Honda) 20:23.887; 4. KEJMAR Pavel (CZE-Husqvarna) 20:25.907; 5. CHAREYRE Adrien (FRA-Aprilia) 20:28.033; 6. RAVAGLIA Christian (ITA-Honda) 20:29.560; 7. TRÁVNÍČEK Tomáš (CZE-Yamaha) 20:29.620; 8. KARANYOTOV Angel (BUL-TM) 20:49.372; 9. VORLÍČEK Petr (CZE-Honda) 20:20.129; 10. PALS Patrick (EST-TM) 20:42.068.
MS, 2. jízda:
1. CHAREYRE Thomas (FRA-TM) 20:15.298; 2. LAZZARINI Ivan (ITA-Honda) 20:18.601; 3. TRÁVNÍČEK Tomáš (CZE-Yamaha) 20:20.358; 4. KEJMAR Pavel (CZE-Husqvarna) 20:25.690; 5. CHAREYRE Adrien (FRA-Aprilia) 20:29.378; 6. KARANYOTOV Angel (BUL-TM) 20:29.900; 7. RAVAGLIA Christian (ITA-Honda) 20:35.631; 8. VORLÍČEK Petr (CZE-Honda) 20:22.815; 9. PALS Prants (EST-TM) 20:35.179; 10. PALS Patrick (EST-TM) 20:38.402.
MS, pořadí GP:
1. CHAREYRE Thomas (FRA-TM Racing Factory) 50 bodů; 2. LAZZARINI Ivan (ITA-L30 Racing Honda) 42; 3. KEJMAR Pavel (CZE-833 Racing Team Husqvarna) 36; 4. TRÁVNÍČEK Tomáš (CZE-Yamaha) 34; 5. CHAREYRE Adrien (FRA-Fast Wheels Aprilia) 32; 6. HERMUNEN Mauno (FIN-SHR TM) 32; 7. RAVAGLIA Christian (ITA-Honda Racing Assomotor) 29; 8. KARANYOTOV Angel (BUL-Team Bulgaria TM) 28; 9. VORLÍČEK Petr (CZE-SHR Honda) 25; 10. PALS Prants (EST-TM) 22.
MS, stav po Estonsku:
1. CHAREYRE Thomas (FRA) 271 bodů; 2. HERMUNEN Mauno (FIN) 257; 3. LAZZARINI Ivan (ITA) 235; 4. CHAREYRE Adrien (FRA) 215; 5. KEJMAR Pavel (CZE) 178; 6. RAVAGLIA Christian (ITA) 169; 7. KARANYOTOV Angel (BUL) 161; 8. TRÁVNÍČEK Tomáš (CZE) 109; 9. VORLÍČEK Petr (CZE) 104; 10. OCCHINI Andrea (ITA) 71.

ME, 1. jízda:
1. KLEM Toni (FIN-KTM) 21:05.077;2. SITNIANSKÝ Milan (CZE-TM) 21:16.304; 3. BARTOLINI Fabrizio (ITA-Honda) 21:19.120; 4. GUARDALA' Yuri (ITA-Honda) 21:20.902; 5. KINGELIN Asseri (FIN-Aprilia) 21:23.856; 6. JAROŠ Zdeněk (CZE-KTM) 21:55.165; 7. FAGRE Kevin (SWE-TM) 21:59.057; 8. SALSTOLA Sami (FIN-TM) 22:03.836; 9. LAPINI Lorenzo (ITA-Honda) 22:05.499; 10. ERIKSSON Fredrik (SWE-Honda) 21:05.927, 11 833 TUMA Lukáš (CZE - Husqvarna) - 1 kolo
ME, 2. jízda:
1. KLEM Toni (FIN-KTM) 20:49.688; 2. KINGELIN Asseri (FIN-Aprilia) 20:57.504; 3. BARTOLINI Fabrizio (ITA-Honda) 21:01.287; 4. SALSTOLA Sami (FIN-TM) 21:25.676; 5. FORSTEN Jan (FIN-TM) 21:28.864; 6. FAGRE Kevin (SWE-TM) 21:40.469; 7. ERIKSSON Fredrik (SWE-Honda) 21:40.765; 8. JAROŠ Zdeněk (CZE-KTM) 21:42.273; 9. GUSTAFSON Hampus (SWE-Honda) 21:08.040; 10. MADISSON Eero (EST-TM) 21:21.876, 12 833 TUMA Lukáš (CZE-Husqvarna) - 1 kolo
ME, pořadí GP:  
1. KLEM Toni (FIN-KTM) 50; 2. BARTOLINI Fabrizio (ITA-Honda) 40; 3. KINGELIN Asseri (FIN-Aprilia) 38; 4. SALSTOLA Sami (FIN-TM) 31; 5. FAGRE Kevin (SWE-TM) p. 29; 6. JAROŠ Zdeněk (CZE-KTM) 28; 7. SITNIANSKÝ Milan (CZE-TM) 26; 8. ERIKSSON Fredrik (SWE-Honda) 25; 9. GUARDALA' Yuri (ITA-Honda) 23; 10. LAPINI Lorenzo (ITA-Honda) 22, 13. TUMA Lukáš (CZE-Husqvarna) 19 (10+9)
ME, pořadí po Estonsku:
1. KINGELIN Asseri (FIN-Aprilia) 243 bodů; 2. BARTOLINI Fabrizio (ITA-Honda) 230; 3. KLEM Toni (FIN-KTM) 229; 4. Milan Sitniasky (CZE-TM) 195; 5. YURI Guardalà (ITA-Honda) 187; 6. Devon Vermeulen (NED-TM) 138; 7. Jaroš Zdeněk (CZE-KTM) 114; 8. Lorenzo Lapini (ITA-Honda) 113; 9. Kevin Fagre (SWE-TM) 109; 10. Giovanni Bussei (ITA-TM) 106, 12. TUMA Lukáš (CZE-Husqvarna) 71

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist