Začíná boj o holou existenci

Ještě před necelým půl rokem se Paolo Flammini, tedy obchodní ředitel promotéra superbikového šampionátu Infront Motor, chlubil tím, že supersportové týmy budou v budoucnu více peněžně podporovány. A jak to tedy vypadá ve skutečnosti?

Jiný promotér jiného seriálu, tedy španělská Dorna, už dávno poznal, že bez týmů prostě závodit nejde. Podívejme se tedy trochu na statistiku a zjistíme, že:  

Na startu úvodního závodu sezóny 2010 - Phillip Island - bylo celkem 17 jezdců na supersportových motocyklech, v roce 2009 na stejném úvodním závodě jich pak startovalo 30. V posledním závodě uplynulé sezóny - Magny Cours - potom startovalo 20 pilotů, o rok dříve 29! 


Kubatura Moto2 si získala v roce 2010 takovou popularitu, jakou by si vlastně zasloužily supersporty. Na startu jednotlivých závodů bylo vždy kolem 40 jezdců a zatímco závody Moto2 byly jedny z nejlepších motocyklových závodů minulé sezóny vůbec, tak ty supersportové šly hodně dolů a v samém závěru sezóny už závodili mezi sebou defacto pouze dva jezdci. 

Přitom tato kubatura produkuje skvělé závodníky, stačí se jen podívat na výkony posledního mistra světa supersportů Kenana Sofuogla ve dvou závěrečných závodech Grand Prix ve třídě Moto2, či jeho předchůdce na trůnu mistra světa SSP Cala Crutchlowa, který si svou rychlostí v superbikových závodech zajistil místo v nejprestižnějším seriálu, tedy v MotoGP v týmu Tech3 Yamaha. Ovšem ani ten nejlepší sport se nemůže obejít bez zájmu široké veřejnosti...!, a to je bohužel případ supersportů z poslední doby!   


Aby se tedy zvýšil počet týmů v této kubatuře, přišel promotér Infront na rok 2011 doslova s "revolučním"  návrhem: Každý jezdec, který dojede kompletní příští sezónu, dostane pro svůj tým částku 25 000 Euro, tedy dvoučlenný tým dohromady 50 000 Euro. Jelikož finančně solidně zajištěný tým této kubatury potřebuje na jeden závodní rok přibližně budget o výši 1 000 000 Euro, tak od promotéra šampionátu dostane 5%...!, tedy pouhou kapičku na hodně rozpálený kámen. 

Jistě, v příštím roce se už supersporty - s výjimkou úvodu v Austrálii - pojedou pouze na evropských okruzích, ovšem nedá se předpokládat, že by se počet týmů a jezdců proti letošnímu roku příliš zvýšil, ba naopak se dá hodně střízlivě uvažovat o počtu 15 - 18 stabilních jezdců.

A to ještě pořád nejde o to podstatné! O holou existenci supersportů půjde až v roce 2013?, kdy bude kubatura Moto2 otevřena všem motocyklovým továrnám, tedy budou použity různé motory! 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist