WSBK – Zprávy ze zákulisí - 20. 2.

Čas čekání se pomalu krátí, a do prvního závodu zbývá jen pár dní. Ty navíc utečou o něco rychleji díky druhé vlně testování přímo v dějišti zahajovacího podniku, tedy na australském okruhu Phillip Island.(Odtud je i fotka z loňského roku.)


Tentokrát se představí silnější sestava továrních týmů. Obhájci titulu Ducati Xerox s novou jedničkou Nori Hagou a Michelem Fabriziem, velmi odhodlaný tým BMW s domácím Troyem Corserem a Rubenem Xausem, Suzuki Alstare, za který se budou bít Max Neukirchner a Yukio Kagayama, silná trojka Honda Ten Kate – Checa, Kiyonari, Rea, a Yamaha s novou dvojicí za řídítky, Benem Spiesem a Tomy Sykesem.



Ruben Xaus se před testy trochu rozpovídal o věcech okolo BMW.

První testy se nevedly tak úplně nejlíp …
„V Portimau to nebylo jednoduché, nebylo dobré počasí a také jsem havaroval. Ale potom ve Valencii už šlo všechno lépe a další zlepšení očekávám tady v Austrálii.“

Jak jste si sedli s parťákem Troyem Corserem?
„Je to vynikající. Poskytujeme si spoustu informací, a přestože máme úplně odlišní styl, zjistili jsme že od motorky požadujeme podobnou zpětnou vazbu. Troy je teď rychlejší, v minulosti jezdil čtyřválce a má s nimi spoustu zkušeností. Doufám ale že se brzy dostanu na jeho úroveň.“

Takže jaké jsou nejdůležitější úkoly?
„Zvyknout si na motorku.“

Po třech letech v privátním týmu jsi opět u továrny …
„Miluju tenhle sport a chci vyhrávat a jedinou cestou k tomu je tovární motorka. Ale rád bych i touto cestou poděkoval bývalému týmu a řekl že jsem pyšný na to že jsem mohl závodit na Ducati. Teď je ale přede mnou nové dobrodružství.“

Nelituješ přestupu vzhledem k potížím které se ukázaly?
„Rozhodně ne. Tohle úplně nový projekt a BMW nemá vůbec žádnou zkušenost s okruhovými závody. Motocykl ale má veliký potenciál a my ho potřebujeme dokonale poznat a využít. Potřebujeme co nejvíc testovat.“

Jak se jako jižan vyrovnáváš s německou náturou?
„Jsou profesionálové. Vědí jak zpracovat všechna data do posledního detailu. Mají skvělé techniky a výborný rozpočet. Potřebují získat praxi a myslím že v tom můžeme s Troyem hodně pomoci.“

Co právě teď nejvíc chybí superbiku S1000RR?
"Kilometry, kilometry, a ještě více kilometrů. Projekt je stále na začátku, ale můžu říct že výkon jak motoru tak podvozku je opravdu výborný. Teď hodně záleží na elektronice na kterou se budeme všichni soustředit.“


Připomeňme, že Ruben se narodil 18.2. a tak narozeniny oslavil v letadle cestou do Austrálie. Všechno nejlepší!



Manažer týmu Hondy, Ronald Ten Kate věří, že jeho svěřenec a nováček ve třídě superbiků, Jonathan Rea, dokáže ve své první sezóně vyhrát závod. V testech prokázal že přechod na litrovou motorku po něj není problém a sám naznačil že může mířit hodně vysoko. 
Další jezdci týmu, Carlos Checa a Ryuichi Kiyonari patří podle Ronalda Ten Kate do šestky aspirantů na titul. 
Tým by měl letos těžit ze zkušeností získaných vloni při přípravě motorky. (“Loňské modely” pojede ještě Ducati a Kawasaki. Suzuki a Yamaha nasadí letošní novinky, zatímco BMW a Aprilia mají nové nejen stroje, ale vlastně úplně všechno.)
Carlos Checa je navíc nejvýše umístěný jezdec který nezměnil po minulé sezóně tým. 

 



Úplně opačně na tom bude Karl Muggeridge a tým Celani Race Suzuki. Karl na motorce neseděl čtyři měsíce a poprvé se sveze vlastně až teď. Motorku bude mít připravenou od Alstare, ovšem s několika odlišnostmi od továrního stroje, hlavně na podvozku a elektronice. Přesto si hodně věří a doufá v umístění na bodech.

„Muggas“ se stal 16. 2. podruhé otcem. Jak by řekl klasik – má opět syna a je to kluk. Gratulace.

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist