WSBK – V předvečer bitev

Letní přestávka je definitivně minulostí a všechno okolo kolotoče WSBK se připravuje na zastávku v německém Nurburgringu.

WSBK – V předvečer bitev
WSB
Závody tady jsou jedenácté v letošním kalendáři a startují víceméně poslední porci lahůdek pro fanoušky tohoto šampionátu.

Nürburgring...
 
je opravdu jedna z nejslavnějších závodních tratí. Její první varianta v délce 28 km byla postavena v roce 1920 kolem středověkého hradu Nürburg.
Dodnes z ní je v užívání legendární Nordschleife dlouhá 22,8 km. Tato severní smyčka známá také jako Zelené peklo (takto ji nazval Jackie Stewart), je považována za nejtěžší, nejnebezpečnější a nejnáročnější závodní dráhu na světě.
V roce 1961 tam Phill Hill jako první poslal čas pod 9 minut na Ferrari 156.
Okruh byl několikrát přestavován, přesto byl koncem šedesátých let shledán nebezpečným pro tehdejší formule 1, a v roce 1970 byl dokonce piloty bojkotován. Bojkot chtěl znovu mezi jezdci prosadit Niki Lauda, jediný člověk který dal na celé délce Nordschleife, tedy 22.835 m, čas pod 7 minut (6,58.6 v r. 1975) v roce 1976.
Nikdo se k němu ale nepřipojil a tak se startovalo. Paradoxně to byl právě Lauda, kdo havaroval. Stalo se to ve druhém kole a jeho eFko plné paliva blaflo. Niki skončil jenom ošklivě popálený, ale nebýt pomoci několika dalších pilotů tak dopadl mnohem hůř.
A to byl vlastně konec starého Nürburgringu.
Nový okruh v délce 5.137 km byl dokončen v roce 1984.

Světové Superbiky se tady jely třikrát, v roce 1998 (1.r. Slight, Edwards, Chili, 2.r. Chili, Edwards. Corser), v r. 1999 (1.r. Foggy, Slight, Corser, 2.r. Corser, Slight, Yanagawa) a vloni jako sedmý závod sezóny. K vidění byly fantastické manévry a neuvěřitelné souboje, především ve druhé rundě, ve které si to dávali hlavně stájoví parťáci, Corser a Haga. Ten si ten den, se zlomenou klíční kostí, připsal double! Hodně byl vidět i Kuba, v prvním závodě po startu 19. v cíli na 11. místě. Ve druhém už ale tehdy nedojel.

Protože po tomto víkendu následují už jen Imola, Magny-Cours a Portimao, neznamená to nic jiného, něž že v souboji o titul začíná dost přituhovat.
Rozhodovat se bude za tří jmen. Noriyuki Haga (Ducati Xerox), Ben Spies (Yamaha World Superbike) a Michel Fabrizio (Ducati Xerox).

Haga má stále náskok 7 bodů před Benem Spiesem, ale je to Texasan, kdo se v poslední době veze na lepší vlně. Teoreticky má šanci i Hagův kolega Michel, byť se ztrátou 53 bodů. Asi se bude nejen tahat, ale i taktizovat .-).

Do pořadí na čele závodu se rozhodně bude snažit promluvit i Aprilia. 
Motorky z Noale jsou stále lepší a Max si v Brně připsat premiérové prvenství, a, jak známo, chuť vítězství je opojná …

Také domácí BMW (stále zraněného Xause nahradí Richard Cooper, jezdec britských Superstocků) vystrčilo v Brně rohy a naznačilo pokrok, stejně jako zpočátku sezóny poněkud nevýrazný tým Ten Kate Honda.

Body 1.. Haga 326, 2. Spies 319; 3. Fabrizio 273; 4. Rea 206; 5. Biaggi 200; 6. Haslam 180; 7. Sykes 150; 8. Checa 145, 9. Byrne 134; 10. Smrz 132.
po boku Jakuba se objebví už třetí jezdec od počátku sezóny, Matteo Baiocco.
 
WSS
Cal Crutchlow , jméno zmiňované v souvislosti s titulem nejčastěji. V Brně se mu ale kvůli technickému problému vše zkomplikovalo, a jeho náskok se smrsknul na 17 bodů. Druhý, Eugene Laverty, tak určitě udělá všechno pro pořádné drama. Calovi určitě pomůže i druhý jezdec týmu, Fabien Foret. Ten pomohl už v Brně, když svým vítězstvím „zablokoval“ důležité body.
Kromě jiných, do pořadí na čele závodu může zasáhnout i jezdec našeho týmu Intermoto Czech, Massimo Roccoli. Dokázal zajet už i na pódium a pojede bez bázně a křečovité kalkulace. Body jsou určitě v možnostech i Patrika Vostárka. Tak ať se daří.

Tak podle posledních zpráv už Patrik za Intermoto v letošním roce nepojede! 


Body
1. Crutchlow 185; 2. Laverty 168; 3. Sofuoglu 128; 4. Lascorz 122; 5. West 95; 6. Foret 88; 7. Pitt 85; 8. McCoy 63, 9. Aitchison 61; 10. Fujiwara 52.

Superstock 1000
1. Simeon 130; 2. Corti 104; 3. Fores 84; 4. Berger 82, 5. Bariéra 67; 6. Beretta 56; 7. Ježek 48: 8. Baz 33; 9. Giuliano 25; 10. Savary 23.
V téhle kategorii se neztratil Ondra Ježek, držíme palce. 


Superstock 600
1. Petrucci 102; 2. Lonbois 89; 3. Rea 88: 4. Guarnoni 83, 5. Bussolotti 80; 6. La Marra 55; 7. Kerschbaumer 51, 8. Guittet 47; 9. Litjens 38; 10. Chmielewki 30



Jízdní řád

pátek
12.45-13.45 60' WSBK FREE PRACTICE
14.00-14.45 45' SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
15.00-16.00 60' W SUPERSPORT FREE PRACTICE
16.15-17.15 60' WSBK QUALIFYING PRACTICE
17.30-18.00 30' SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE

sobota
09.00-09.30 30' SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
09.45-10.30 45' W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.45-11.30 45' WSBK QUALIFYING PRACTICE
11.45-12.15 30' SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
13.00-13.45 45' W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.00-14.45 45' WSBK FREE PRACTICE
15.00-15.12 12' WSBK SUPERPOLE (1)
15.19-15.31 12' WSBK SUPERPOLE (2)
15.38-15.50 12' WSBK SUPERPOLE (3)
16.10-16.40 30' SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
16.55-17.25 30' SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

neděle
09.00-09.10 10' SUPERSTOCK 1000 WARM UP
09.20-09.40 20' WSBK WARM UP
09.50-10.10 20' W SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000 RACE (11 LAPS KM. 56.507)
12.00 WSBK RACE 1 (20 LAPS KM. 102.740)
13.25 W SUPERSPORT RACE (19 LAPS KM. 97.603)
14.30 SUPERSTOCK 600 RACE (9 LAPS KM. 46.233)
15.30 WSBK RACE 2 (20 LAPS KM. 102.740)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.80
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist