WSBK Portimao – Nicoló Bulega je mistrem supersportů, Ducati získala Pohár konstruktérů

Kapitoly článku

MS Superbike - Závod 1 (20 kol)

Do závodu superbiků, který byl vyměřený na dvacet kol, startoval z pole position Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Vedle něj se postavili Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) a Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), druhou řadu otevíral Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati), kterého v ní doplnili Iker Lecuona (Team HRC) a Michael Van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team). Ze třetí řady startovali Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team), Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) a Philipp Öttl (Team GoEleven). Oliveru Königovi (Orelac Racing MOVISIO) patřila na gridu dvaadvacátá příčka. Za nerespektování černé vlajky s oranžovým kruhem při závodu v Aragonu obdržel penalizaci v podobě startu zezadu gridu Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK). Z pitlane za překročení povoleného počtu motorů startoval Loris Baz (Bonovo Action BMW).

Dobrý start předvedl Jonathan Rea, do první zatáčky však vjížděl na prvním místě Toprak Razgatlioglu. Brita v ní navíc předjeli ještě jeho týmový kolega Alex Lowes a Álvaro Bautista, takže jel až na čtvrté pozici. Záhy navíc udělal chybu, která ho deklasovala na příčku sedmou. Zatímco tak vedl Razgatlioglu, na druhém místě jel Lowes, za ním Bautista, čtvrtí místo si držel Michael Van der Mark a páté Remy Gardner. Šesté místo patřilo Ikeru Lecuonovi a sedmé zmíněnému Reovi, za nímž jel Danilo Petrucci.


Ve druhém kole se před Razgatlioglua dostal Alex Lowes. Remy Gardner zaznamenal highsider, který naštěstí dokázal ustát. Jonathan Rea se posouval pořadím dopředu, patřilo mu už čtvrté místo. Před ním jel s náskokem zhruba půl sekundy Álvaro Bautista.

Jonathan Rea i nadále ukazoval, že mu to v Portimau chutná. Ve třetím kole předjel Bautistu, posunul se na třetí příčku a téměř okamžitě se přilepil na zadní kolo druhého Razgatlioglua. Vedoucí trojice však byla při předjížděcích manévrech dlouhá, čehož využil Bautista, který se na okamžik ocitl na první příčce. Toprak Razgatlioglu mu předjetí vrátil a vzal si první místo zpět, druhý zůstával Álvaro Bautista, třetí byl Jonathan Rea, čtvrtý Michael Van der Mark a pátý Alex Lowes. Remy Gardner jezdil šestý, Michael Ruben Rinaldi sedmý. Oliver König byl čtyřiadvacátý.

Álvaro Bautista a Toprak Razgatliogu předváděli tvrdý souboj o první místo. Několikrát se předjeli, přičemž v čele závodu zůstal Bautista. Klání skončilo pro Michaela Rubena Rinaldiho, kterého potkaly technické problémy, které mu nedovolily projet cílem.


Álvaro Bautista jedoucí na prvním místě se v devátém kole začal svým soupeřům vzdalovat. Najel si náskok téměř jedné vteřiny na druhého Topraka Razgatlioglua, na kterého Jonathan Rea ztrácel už také vteřinu a půl. Průběžně čtvrté místo patřilo Alexi Lowesovi, pátý jezdil Michael Van der Mark. První desítku uzavíral Xavi Vierge, Danilo Petrucci by čtrnáctý, Dominique Aegerter patnáctý. Oliver König jel třiadvacátý.

Na prvních místech se v následujících kolech nic nedělo. Jezdci si hlídali své pozice a zdálo se, že je rozhodnuto. První tedy jel Álvaro Bautista, kterého následovali Toprak Razgatlioglu a Jonathan Rea. Čtvrté místo patřilo Michaelu Van der Markovi, za kterého se před Lowese dostal Garrett Gerloff. Sedmé místo patřilo Remymu Gardnerovi, osmé Ikeru Lecuonovi. Devátý jel Andrea Locatelli a první desítku uzavíral Xavi Vierge.

Vítězství si v Portimau na své konto připsal Álvaro Bautista. Radost měl navíc dvojnásobnou. Ducati totiž získala titul konstruktérů za rok 2023. Druhý skončil Toprak Razgatlioglu, kterému se tak souboj o titul velmi ztížil. Třetí místo patří Jonathanu Reovi. Jako čtvrtý byl v cíli odmávnutý Garrett Gerloff, pátý Alex Lowes a šestý Remy Gardner. Michael Van der Mark se nakonec musí spokojit se sedmým místem. Oliver König skončil třiadvacátý.

Superbike World Championship - Závod 1 (20 kol)
29°C, dráha suchá, 40°C, vlhkost: 45%
1. # 1 BAUTISTA Alvaro Ducati Panigale V4R   LEAD
2. # 54 RAZGATLIOGLU Toprak Yamaha YZF R1 + 2.098
3. # 65 REA Jonathan Kawasaki ZX-10RR + 6.790
4. # 31 GERLOFF Garrett BMW M1000 RR + 12.093
5. # 22 LOWES Alex Kawasaki ZX-10RR + 13.148
6. # 87 GARDNER Remy Yamaha YZF R1 + 13.714
7. # 60 VAN DER MARK Michael BMW M1000 RR + 14.171
8. # 7 LECUONA Iker Honda CBR1000 RR-R + 15.442
9. # 55 LOCATELLI Andrea Yamaha YZF R1 + 17.792
10. # 97 VIERGE Xavi Honda CBR1000 RR-R + 21.198
11. # 5 OETTL Philipp Ducati Panigale V4R + 21.723
12. # 9 PETRUCCI Danilo Ducati Panigale V4R + 21.910
13. # 47 BASSANI Axel Ducati Panigale V4R + 23.381
14. # 77 AEGERTER Dominique Yamaha YZF R1 + 23.457
15. # 45 REDDING Scott BMW M1000 RR + 29.872
16. # 34 BALDASSARRI Lorenzo Yamaha YZF R1 + 34.162
17. # 28 RAY Bradley Yamaha YZF R1 + 36.702
18. # 76 BAZ Loris BMW M1000 RR + 40.829
19. # 53 RABAT Tito Kawasaki ZX-10RR + 46.446
20. # 35 SYAHRIN Hafizh Honda CBR1000 RR-R + 52.185
21. # 51 GRANADO Eric Honda CBR1000 RR-R + 53.598
22. # 16 RUIU Gabriele BMW M1000 RR + 53.916
23. # 52 KONIG Oliver Kawasaki ZX-10RR + > 1'
24. # 21 RINALDI Michael Ruben Ducati Panigale V4R + 11 LAPS
25. # 32 VINALES Isaac Kawasaki ZX-10RR + 14 LAPS

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist