WSBK Imola – Rea vyhrál poprvé v sezoně, Bautista projel cílem druhý
Text: Petr Czyž | Foto: Vladimír Rejda | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Yamaha Racing, Kawasaki Racing, Ducati Media, Honda, Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari | Zveřejněno: 11.5.2019 | Zobrazeno: 15 464x
Kapitoly článku
- MS Superbike - 3.volný trénink
- MS Supersport - 3.volný trénink
- MS Supersport 300 - 3.volný trénink (A)
- MS Supersport 300 - 3.volný trénink (B)
- MS Superbike - Superpole
- MS Supersport - Superpole
- MS Supersport 300 - Superpole (A)
- MS Supersport 300 - Superpole (B)
- MS Superbike - Závod (1)
- MS Supersport 300 - Závod “Poslední šance“
MS Superbike – Závod (1)
Do závodu na 19 kol startoval z první řady Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) a Álvaro Bautista (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Z druhé řady vyrazil Leon Haslam (Kawasaki Racing Team), Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) a Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team). Třetí řada a Markus Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team), Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) a Jordi Torres (Team Pedercini Racing). Brit Leon Camier (Moriwaki Althea Honda Team) po nehodě ze Superpole do prvního závodu neodstartoval, jelikož dostal od lékařů stopku.
Po startu si vedení udržel Chaz Davies, ale Velšan nedokončil ani první kolo a vracel se do boxů s poruchou techniky. Vedl Jonathan Rea, druhý jel Álvaro Bautista, který ztrácel sedm desetin, třetí byl Tom Sykes, čtvrtý Alex Lowes a pátý Michael van der Mark. Po dvou odjetých kolem měl Rea na kontě náskok přes jednu sekundu a nový rekord 1'46,023 sekundy.
Po šesti kolech vedl Jonatha Rea náskokem tří sekund na druhého Álvara Bautistu, který v Imole jel hranu a na vítězství to pro Španěla nevypadalo. Osamocen jel také Tom Sykes, který na druhého ztrácel kolem tří sekund, dvě sekundy za sebou měl čtveřici VD Mark, Lowes, Razgatlioglu a Haslam. Domácí Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) byl osmý v pořadí, devátý Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) a první desítku uzavíral Michael Rinaldi (Barni Racing Team).
V polovině závodu byl náskok prvního Jonathana Rea na pěti sekundách. Severní Ir viděl vidinu prvního vítězství sezony celkem dost reálně a šel po něm na maximum. Na druhé pozici pokračoval Álvaro Bautista a třetí Tom Sykes musel kvůli poruše ze závodu odstoupit, takže o třetí místo rázem bojovala čtveřice Toprak Razgatlioglu, Michael VD Mark a Leon Haslam. Thomas Bridewell (Team Goeleven), který do víkendu naskočil až v sobotu za zraněného Lavertyho, byl prozatím třináctý, což je parádní výkon.
Pět kol před koncem zůstávalo pořadí na špici závodního pole stejné. První s osmi sekundami náskoku Jonathan Rea, druhý Álvaro Bautista, třetí Toprak Razgatlioglu sváděl souboje o šestnáct bodů s Michaelem VD Markem. Pátý Leon Haslam byl v jednu chvíli delší, musel mimo trať a souboj o stupně vítězů byl pro Brita mimo hru. Marco Melandri už jel na šesté pozici, ale jeho týmový kolega Sandro Cortese už v závodě nepokračoval, protože spadl z dvanácté pozice. V závodu pokračovalo patnáct jezdců, takže ten kdo závod dokončí, ten také boduje. V posledních dvou kolech probíhala napínavá bitva o třetí místo, do níž se znovu zapojil Leon Haslam.
První závod v Imole vyhrál Jonathan Rea, který si letos připisuje prvních pětadvacet bodů. Druhý projel cílem Álvaro Bautista, který v souboji o titul dnes ztrácí jen minimum pěti bodů, ale končí jeho dlouhá série vítězství. Bitvu o třetí místo vyhrál Toprak Razgatlioglu, což je zároveň nejvýše postavený netovární jezdec. Těsně za pódiem zůstává Michael VD Mark a Leon Haslam. Výborný výkon předvedl devátý Lorenzo Zanetti, jezdec na divokou kartu, a skvěle zajel také dvanáctý Thomas Bridewell.
21°C, dráha suchá, 29°C, vlhkost: 45%
1. | # | 1 | REA Jonathan | Kawasaki ZX-10RR | 33'48.277 | |
2. | # | 19 | BAUTISTA Alvaro | Ducati Panigale V4 R | + | 7.832 |
3. | # | 54 | RAZGATLIOGLU Toprak | Kawasaki ZX-10RR | + | 19.291 |
4. | # | 60 | VAN DER MARK Michael | Yamaha YZF R1 | + | 19.968 |
5. | # | 91 | HASLAM Leon | Kawasaki ZX-10RR | + | 20.111 |
6. | # | 33 | MELANDRI Marco | Yamaha YZF R1 | + | 31.846 |
7. | # | 22 | LOWES Alex | Yamaha YZF R1 | + | 32.024 |
8. | # | 21 | RINALDI Michael Ruben | Ducati Panigale V4 R | + | 34.107 |
9. | # | 87 | ZANETTI Lorenzo | Ducati Panigale V4 R | + | 34.814 |
10. | # | 28 | REITERBERGER Markus | BMW S1000 RR | + | 40.196 |
11. | # | 81 | TORRES Jordi | Kawasaki ZX-10RR | + | 51.426 |
12. | # | 46 | BRIDEWELL Thomas | Ducati Panigale V4 R | + | 55.235 |
13. | # | 80 | BARBERA Hector | Kawasaki ZX-10RR | + | 56.539 |
14. | # | 23 | KIYONARI Ryuichi | Honda CBR1000RR | + | 1'01.025 |
15. | # | 52 | DELBIANCO Alessandro | Honda CBR1000RR | + | 1'27.025 |
Závod nedokončil/neklasifikován: | ||||||
# | 11 | CORTESE Sandro | Yamaha YZF R1 | |||
# | 66 | SYKES Tom | BMW S1000 RR | |||
# | 7 | DAVIES Chaz | Ducati Panigale V4 R |
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
- MS Superbike - 3.volný trénink
- MS Supersport - 3.volný trénink
- MS Supersport 300 - 3.volný trénink (A)
- MS Supersport 300 - 3.volný trénink (B)
- MS Superbike - Superpole
- MS Supersport - Superpole
- MS Supersport 300 - Superpole (A)
- MS Supersport 300 - Superpole (B)
- MS Superbike - Závod (1)
- MS Supersport 300 - Závod “Poslední šance“
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.