WSBK Aragón – V neděli neponechal Álvaro Bautista nic náhodě a dvakrát zvítězil

Kapitoly článku

MS Superbike - Závod 2 (18 kol)

Druhý závod superbiků se jel na osmnáct kol. Z prvního místa do něj startoval Álvaro Bautista, který ovládl polední sprint. Vedle něj se postavili Jonatha Rea (Kawasaki Racing Team) a Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK Team). Druhou řadu na gridu obsadili Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK Team), Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) a Iker Lecuona (Team HRC). Do třetí se postavili Xavi Vierge (Team HRC), Philipp Öttl (Team GoEleven) a Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW).

Po zhasnutí červených světel se skvěle odlepil Jonathan Rea, z první zatáčky však v pozici vedoucího závodníka vyjížděl Álvaro Bautista. Toho ale Rea krátce na to předjel a snažil se soupeřům poodjet. Mezitím se před Bautistu dostal rovněž Andrea Locatelli. Na čtvrtém místě jel Toprak Razgatlioglu, pátý byl Michael Ruben Rinaldi a šestý Xavi Vierge. Na průběžně sedmém místě se pohyboval Axel Bassani, na osmém Iker Lecuona.


Při nájezdu do druhé zatáčky se na brzdách před Ree dostali Locatelli Bautistou, kteří mezi sebou bojovali o první místo. Na čtvrtém místě stále jel Toprak Razgatlioglu, kterého zezadu ohrožoval Michael Ruben Rinaldi. Oliver König byl předposlední.

Ve čtvrtém kole už Álvaro Bautista vedl o sekundu a půl před Andreem Locatellim. Jonathana Ree předjel Toprak Razgatlioglu, Brita měl za sebou ale stále velmi blízko. Dvojice se musela navíc obávat Michaela Rubena Rinaldiho jedoucího na páté příčce. Na čtvrtého Ree ztrácel pouhou desetinu sekundy. Šestý Axel Bassani už na závodníka před celou ztrácel celou vteřinu, o další sekundu pomalejší byl Xavi Vierge. Danilo Petrucci podobně jako včera předváděl skvělý výkon, kdy se ze čtyřiadvacáté pozice na gridu dostal až na jedenáctou. Na brzdách do první zatáčky měl však bohužel v sedmém kole technickou závadu, která jeho souboj o lepší umístění překazila.


V polovině závodu už Michael Ruben Rinaldi předjel Jonathana Ree a dělal si zálusk na třetí místo Topraka Razgatlioglua, na kterého ztrácel jednu sekundu. Bylo jasné, že roli stejně jako v sobotu budou hrát pneumatiky. Sedm kol před cílem už byla ztráta pouhých šest desetin, Razgatlioglua už tak měl na dosah. Jen pár desetin před ním jel Andrea Locatelli, reálně tak Rinaldi bojoval o druhou pozici. Álvaro Bautista měl v té chvíli náskok už více než pěti vteřin na druhou příčku.

Co se týče jezdců mimo vedoucí pětici, na šestém místě jel Axel Bassani, na sedmé místo se přes Xaviho Viergeho dostal Iker Lecuona, devátý jezdil Philipp Öttl a nejlepší desítku uzavíral Michael Van der Mark. Jedenácté místo patřilo Remymu Gardnerovi, dvanácté Garrettu Gerloffovi. Oliver König byl dvaadvacátý,

Čtyři kola před cílem potkaly technické problémy Andreu Locatelliho. Než si všiml kouře jdoucího z jeho motocyklu, pokračoval v závodě dál. Posléze vyjel mimo trať. Stroj ale neodstavil a ať mimo dráhu, pohyboval se po okruhu na stroji i nadále. Zřejmě tak může očekávat nějakou penalizaci. Ignoroval totiž příkaz ředitelství závodu, který říkal, že má okamžitě odstavit motocykl.

Zatímco tak Bautista jel stále na prvním místě, kvůli problému Locatelliho vznikla mezi Toprakem Ratzgatliogluem a Michaelem Rubenem RInaldim mezera. Zatímco Turek totiž Locatelliho stihl ještě před technickými potížemi předjet, Rinaldi už to nezvládl.

Álvaro Bautista už mohl jet v posledním kole v naprostém klidu. V cíli byl odmávnutý na prvním místě o čtyři sekundy dříve než druhý Toprak Razgatlioglu, ze třetího místa se bude radovat Michael Ruben Rinaldi. Jako čtvrtý projel cílem Jonathan Rea, pátý Axel Bassani a šestý Iker Lecuona. Sedmé místo patří Philippu Öttlovi, osmé Xavimu Viergemu. Oliver König skončil na poslední jednadvacáté příčce.

Superbike World Championship – Závod 2 (18 kol)
26°C, dráha suchá, 39°C, vlhkost: 39%
1. # 1 BAUTISTA Alvaro Ducati Panigale V4R   LEAD
2. # 54 RAZGATLIOGLU Toprak Yamaha YZF R1 + 4.064
3. # 21 RINALDI Michael Ruben Ducati Panigale V4R + 7.109
4. # 65 REA Jonathan Kawasaki ZX-10RR + 14.007
5. # 47 BASSANI Axel Ducati Panigale V4R + 15.270
6. # 7 LECUONA Iker Honda CBR1000 RR-R + 17.104
7. # 5 OETTL Philipp Ducati Panigale V4R + 18.152
8. # 97 VIERGE Xavi Honda CBR1000 RR-R + 18.574
9. # 87 GARDNER Remy Yamaha YZF R1 + 19.940
10. # 31 GERLOFF Garrett BMW M1000 RR + 22.509
11. # 60 VAN DER MARK Michael BMW M1000 RR + 23.129
12. # 77 AEGERTER Dominique Yamaha YZF R1 + 27.041
13. # 76 BAZ Loris BMW M1000 RR + 27.818
14. # 45 REDDING Scott BMW M1000 RR + 32.000
15. # 99 MARINO Florian Kawasaki ZX-10RR + 34.509
16. # 34 BALDASSARRI Lorenzo Yamaha YZF R1 + 34.821
17. # 28 RAY Bradley Yamaha YZF R1 + 36.678
18. # 53 RABAT Tito Kawasaki ZX-10RR + 42.804
19. # 51 GRANADO Eric Honda CBR1000 RR-R + 51.427
20. # 32 VINALES Isaac Kawasaki ZX-10RR + 51.690
21. # 52 KONIG Oliver Kawasaki ZX-10RR + > 1'
RT # 55 LOCATELLI Andrea Yamaha YZF R1    
RT # 9 PETRUCCI Danilo Ducati Panigale V4R    
RT # 35 SYAHRIN Hafizh Honda CBR1000 RR-R    
RT # 16 RUIU Gabriele BMW M1000 RR    

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist