WSBK - 7. kolo, Nurburgring

Před námi je další adrenalinový víkend plný mazáckých soubojů a agresivního ježdění, tentokrát na slavném německém okruhu Nurburgring. Zastávka v Německu je letos už sedmou rundou, a kromě bajků se, po americké pauze, pojedou i sporty a štoky.

Nürburgring je opravdu jedna z nejslavnějších závodních tratí. Její první varianta v délce 28 km byla postavena v roce 1920 kolem středověkého hradu Nürburg. 
Dodnes z ní je v užívání legendární Nordschleife dlouhá 22,8 km. Tato severní smyčka známá také jako Zelené peklo (takto ji nazval Jackie Stewart), je považována za nejtěžší, nejnebezpečnější a nejnáročnější závodní dráhu na světě. 

V roce 1961 tam Phill Hill jako první poslal čas pod 9 minut na Ferrari 156.

Okruh byl několikrát přestavován, přesto byl koncem šedesátých let shledán nebezpečným pro tehdejší formule 1, a v roce 1970 byl dokonce piloty bojkotován.
Bojkot chtěl znovu mezi jezdci prosadit Niki Lauda, jediný člověk který dal na celé délce Nordschleife, tedy 22.835 m, čas pod 7 minut (6,58.6 v r. 1975) v roce 1976. 
Nikdo se k němu ale nepřipojil a tak se startovalo. Paradoxně to byl právě Lauda, kdo havaroval. Stalo se to ve druhém kole a jeho eFko plné paliva blaflo. Niki skončil jenom ošklivě popálený, ale nebýt pomoci několika dalších pilotů tak dopadl mnohem hůř. 
A to byl vlastně konec starého Nürburgringu. 
Nový okruh v délce 5.137 km  byl dokončen v roce 1984. 


Světové Superbiky se tady jely už dvakrát, v roce 1998 (1.r. Slight, Edwards, Chili, 2.r. Chili, Edwards. Corser) a v r. 1999 (1.r. Foggy, Slight, Corser, 2.r. Corser, Slight, Yanagawa). King Carl od té doby drží rekord z kvalifikace - 1.38.842 a nejlepší kolo v závodě dal jeho stájový kolega Troy Corser – 1.39.328.



Pro tento víkend je docela těžké určit favorita. Bayliss se bude chtít zahojit po dvou nulách z Ameriky, Carlos Checa se naopak bude snažit zopakovat si full house a domácí Max Neukirchner má supr formu a dopředu ho poženou hordy germánských fans. 
Jenže jsme v šampionátu Superbiků, tedy tam kde se závodí, a tak se může klidně stát, že vpředu bude někdo úplně jiný. 
Pan Haga, ač sešroubován a plechem vyztužen, bude určitě tahat jako čert a jeho parťák Troy Corser možná v Americe našel recept k nastavení svojí Yamahy. Vpředu můžou klidně skončit i Ducatisti, jak fabrický Fabrizio, tak chlapci ze satelitů, Xaus a Biaggi ze Sterilgardy. A dost možná i Jakub, který se dobře zabydlel ve společnosti  +/- top ten, a kterému by výlet, řekněme na bednu hodně slušel. Do výsledků asi bude dost mluvit i počasí, protože v Německu je teď fakt hnusně – takže uvidíme.



pořadí v seriálu
1 Bayliss AUS 194
2 Checa ESP166
3 Neukirchner GER 144
4 Nieto ESP 126
5 Haga JPN 122
6 Corser AUS 121
7 Xaus ESP 92
8 Fabrizio ITA 87
9 Biaggi ITA 85
10 Kiyonari JPN 80
14 J. Smrz CZE 51


jízdní řád

pátek

09.00-09.25 (25 MINS) SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
09.35-10.20 (45 MINS) SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.30-11.30 (60 MINS) WSBK FREE PRACTICE
11.45-12.15 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
13.15-14.00 (45 MINS) SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.15-15.15 (60 MINS) WSBK QUALIFYING PRACTICE
15.30-16.15 (45 MINS) SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
16.30-17.00 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

sobota

09.15-09.45 (30 MINS) SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
10.00-10.45 (45 MINS) SUPERSPORT FREE PRACTICE
11.00-12.00 (60 MINS) WSBK QUALIFYING PRACTICE
12.15-12.45 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE
13.45-14.30 (45 MINS) SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.45-15.45 (60 MINS) WSBK FREE PRACTICE
16.00 WSBK SUPERPOLE

16.50 – 17.15 (25 MINS) SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
17.40 SUPERSTOCK 600 RACE ( 9 LAPS KM.46.233)

neděle

09.00-09.10 (10 MINS) SUPERSTOCK 1000 WARM UP
09.20-09.40 (20 MINS) WSBK WARM UP
09.50-10.10 (20 MINS) SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000 RACE ( 11 LAPS 56.507)
12.00 WSBK RACE 1 (20LAPS KM.102.740)
13.20 SUPERSPORT RACE (19 LAPS KM. 97.603)
15.30 WSBK RACE 2 (20LAPS KM.102.740) 

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist