WSBK - 1. Phillip Island: Otvírák se vším všudy

Sezóna 2010 světového šampionátu Superbiků byla zahájena jak se sluší a patří. Diváci mohli sledovat vyrovnané bitvy plné překvapivých zvratů, dramatické pády, týmové nezdary i doslova ohnivou jízdu.

WSB 1. závod

Jezdci naskládaní podle výsledků Superpole vyrazili do prvního letošního závodu. S převahou rychlosti vylétl z první zatáčky Leon Haslam na Suzuki GSXR. Na blatníku měl nalepenou dvojice továrních Ducati, Fabrizia a Hagu. Ten asi v přilbě občas skřípal zuby, protože pro bolest v pravé ruce si musel před startem nechat dát injekci. 
Za nimi jel Rea na Hondě, Checa, CorserJakub byl po startu 14. a o chvíli později dokonce 16.
Haga předjel Fabrizia a na pár kol se usadil na druhém místě. Za touto trojčlenkou se vytvořila skupinka, za které ale ve třetím kole po vyrobeném highsideru vyletěl Toseland, jedoucí na 7. místě. Rána to byla nepříjemná, motorka letěla panna-vorel a po každé otočce došlo k jejímu zásadnímu odlehčení. Sám James byl dost otřesený, ale naštěstí odešel po svých. To ale nebylo všechno. Někde po světě asi leží prošpendlená panenka Mio Maregalliho, protože téměř vzápětí, v 6. kole, z 5. místa spadl i Cal Crutchlow a mechanici Yamahy tak měli i zábavu postaráno.
Ještě před tím spadl ve stejné zatáčce i moc pěkně jezdící Vermulen na ZX10. Jak už to tak bývá, na stíhačku vyrazil Jakub a ve třetím kole už byl 11.
Vedoucí trojice se pomaličku vzdalovala zbytku pole, zatím bez velkých vzájemných soubojů. Vypadalo to , že dvojice Ducati se za Haslamem veze a přepadovou akci si pečlivě chystá na závěr závodu. S malou ztrátou za nimi se sjela partička Rea, Checa, Biaggi, Camier, Guintoli a Kuba Smrž. První se odešel Camier, když chyboval na brzdách v zatáčce Honda, byl dlouhý a zpátky se zařadil až jako 14.
Jakub dokázal v 16. kole předjet Checu a 3 kola jezdil na sedmém místě. Čtyři kola před koncem mu to ale Carlos definitivně vrátil. Před nimi si to o 4. místo dávali Rea a Biaggi a docela pravidelně prováděli střídání. 
K největšímu vzrůšu se ale teprve schylovalo. Haga na třetím místě vypadal celkem spokojeně a velkou akci nechystal, zato Michel se na Haslama lepil jako vosák na bonparu. Na cílovku vletěl jak drak, kolo na kole spolu s Leonem proletěli pod vlajkou … a všichni po sobě koukali a nikdo nic nevěděl. Mladá paní Michelová se začala radovat jako první, po ní i všichni od Ducati, a pak i všichni od Suzuki! Ale jen těm  to vydrželo i po skouknutí cílové fotografie. 
První vítězství si tak připsal Haslam, Haga po závodě přiznal že ruke bolela jako čert a kvůli tomu uděla na brzdách i nějakou tu chybu. Jakub nakonec osmý, vzhledem k prvním kolům tedy velmi dobře. 
Viděli jsme přeparádní závody, nejlepší pozvánku ke sledování zatím jediného opravdového silničního bojového hašteření. 

1 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 34'13.435 (171,442 kph)
2 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 0.004
3 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 0.769
4 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 10.201
5 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 10.782
6 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 11.079
7 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 11.208
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 16.522
9 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 20.291
10 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 26.352
11 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 29.775
12 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 30.155
13 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 31.951
14 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 31.957
15 88 Pitt A. (AUS) BMW S1000 RR 55.082
16 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1'10.932
17 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'11.237
18 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1'17.357
19 25 Brookes J. (AUS) Honda CBR1000RR
RET 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1
RET 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R
RET 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 



WSB 2. závod
Začátek byl velmi podobný první rundě. V čele se usadil Haslam,stínovali mi Fabrizio a Haga. Potom jel Rea, za ním velké a milé překvapení, Kawasaki s Vermulenem v sedle, Sylvain Guintoli s druhou Suzou, Toseland na R1. 
Rea ale ještě v prvním kole dlouho krosil mimo ideální povrch a zařadil se na poslední místo. Jakub projel do druhého kola 10. 
Poměrně rychle se za svého vedoucího parťáka dostal Guintoli a v pátém kole šel dokonce do vedení. O to se s Leonem přetahovali až do posledních kol. 
Také ve druhém závodě se padalo. Bohužel mezi těmi, kteří havarovali byl Jakub, později i Vermulen a Sykes.
Jako zkušený toreador zatím Carlos Checa tančil mezi soupeři, aby nakonec, v posledním kole, proklál při závěrečné estokadě i posledního protivníka v aréně, Leona Haslama

 


Moc hezky.

1 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 34'16.428 (171,192 kph)
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.307
3 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 0.434
4 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 0.837
5 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 3.453
6 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 11.530
7 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 12.026
8 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 13.068
9 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 14.401
10 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 14.707
11 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 14.743
12 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 14.851
13 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 15.143
14 25 Brookes J. (AUS) Honda CBR1000RR 30.947
15 88 Pitt A. (AUS) BMW S1000 RR 41.855
16 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 48.844
17 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1'06.866
18 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1'07.751
RET 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R
RET 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R
RET 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R
RET 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 


Průběžné pořadí
1 Leon HASLAM (GBR)       45
2 Michel FABRIZIO (ITA)     36
3 Carlos CHECA (ESP)       34

4 Noriyuki HAGA (JPN)        27
5 Sylvain GUINTOLI (FRA)  23
6 Jonathan REA(GBR)        23
7 Max BIAGGI (ITA)               19
8 Troy CORSER (AUS)        16
9 Leon CAMIER (GBR)        10
10 LANZI Lorenzo (ITA)         9
11 Jakub SMRZ (CZE)          8


WSS
Ohnivé drama přinesl závod Supersportů. Po startu závodů, během dvou kol, vypustil na trať olej Triumph Cheze Daviese, po kterém odklouzal z trati Michel Pirro, a chvíli poté chytla plamenem i motorka „našeho“ Massima Rioccoliho
Po chybě a následné stíhačce boural také Kenan Sofuoglu. Celé to nemohlo skončit jinak než červenou vlajkou a restartem.
Závod naprosto ovládl Laverty spanilou jízdou od vlajky k vlajce. 


Výborně vypálili oba jezdci Intermota. Massimo jako 4., Gino jako 9. V průběhu oba trochu ztratili ale konečné šesté, resp. desáté místo jsou skvělými výsledky. 


1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 33'37.836 (166,536 kph)
2 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 4.359
3 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 4.500
4 25 Salom D. (ESP) Triumph Daytona 675 11.779
5 99 Foret F. (FRA) Kawasaki ZX-6R 17.266
6 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 25.034
7 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 27.834
8 40 DiSalvo J. (USA) Triumph Daytona 675 30.102
9 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 31.931
10 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 31.991
11 37 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 40.552
12 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 40.556
13 16 Charpentier S. (FRA) Triumph Daytona 675 1'28.553
14 33 Cazzola P. (ITA) Honda CBR600RR
15 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR
RET 51 Pirro M. (ITA) Honda CBR600RR
RET 5 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR


Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):



TOPlist